Gå til innhold

Når burde man fortelle at man ikke vil ha barn og at man har sterilisert seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når burde man fortelle at man ikke vil ha barn og at man har sterilisert seg? Jeg er forøvrig en kvinne i 20-årene og har valgt å sterilisere meg da jeg ikke ønsker meg barn. Er klar over at det er en dealbreaker for mange, så ønsker selvfølgelig å ta det opp før forholdet har blitt så alt for seriøst, men er litt usikker på når dette blir.

Anonymkode: efa07...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt det på 3. daten hvis man ser at det går bra, vil man møtes igjen for 4. gang tenker jeg det er greit å vite det da. 

Anonymkode: e25ef...228

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligst mulig, for som du sier, det er en absolutt dealbreaker. 

Er på på nettdating, så kan du jo huke av for "nei, ønsker ikke barn" på profilen din også.

Anonymkode: 1de84...ecf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang synes jeg, så slipper både du og den du evnt skal date å bruke opp hverandres tid hvis motparten ønsker noe annet.

På disse datingappene er det vel mulig å legge inn slike opplysninger, så bruker du disse ville jeg lagt inn en kort info. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Så fort som mulig, 2 eller 3 date.

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligst mulig, for som du sier, det er en absolutt dealbreaker. 

Er på på nettdating, så kan du jo huke av for "nei, ønsker ikke barn" på profilen din også.

Anonymkode: 1de84...ecf

Jeg bruker tinder, men så vidt jeg vet er dette ikke noe alternativ der? Med mindre man skriver det i bioen da, men det er kanskje litt vel rart å gjøre?

7 minutter siden, Ulven skrev:

Med en gang synes jeg, så slipper både du og den du evnt skal date å bruke opp hverandres tid hvis motparten ønsker noe annet.

På disse datingappene er det vel mulig å legge inn slike opplysninger, så bruker du disse ville jeg lagt inn en kort info. 

Når du sier med en gang, mener du jeg burde si det når vi begynner å snakke og før vi møtes?

Anonymkode: efa07...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Jeg bruker tinder, men så vidt jeg vet er dette ikke noe alternativ der? Med mindre man skriver det i bioen da, men det er kanskje litt vel rart å gjøre?

Når du sier med en gang, mener du jeg burde si det når vi begynner å snakke og før vi møtes?

Anonymkode: efa07...467

Jeg ville skrevet det i bioen. Det er ikke rart, men sparer motparten for å legge inn masse tid og energi på deg, når dere uansett ikke er kompatible på dette området.

Ja jeg ville ha sagt det så fort det overhodet er mulig. Du kan lage en standardfrase som du bruker for å sondere terrenget. Type: Dette er ekstremprematurt, men jeg er sterilisert så jeg er ikke ute etter en mann som ønsker barn. Hvordan stiller du deg til det? 

Jeg har en sønn som er på utkikk etter en livspartner, og jeg ser hvor mye tid som brukes på å tekste før man overhodet kommer til en date. Så det burde være mulig å legge inn en slik setning i denne fasen av kontakten.

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Avhengig av hvor bra ting klaffer, og hvor enkelt det er å snakke med vedkommende så tenker jeg 2-3 date. Første date blir for tidlig synes jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang. Nå er ikke jeg sterilisert, men jeg skal ikke ha barn. Jeg er klar på dette tidlig (helst i meldinger før første møte, snakker alltid litt om hva man vil) og det er så irriterende når mannen sier at det går helt fint. Så viser det seg når det begynner å bli seriøst at de vil jo ha barn, og regnet med at jeg kom til å ombestemme meg eller bare sa det der og da. Bortkastet tid! Om man har så forskjellige forventninger til livet som vil og ikke-vil ha barn er ikke et forhold liv-laga.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du sier med en gang, mener du jeg burde si det når vi begynner å snakke og før vi møtes?

Anonymkode: efa07...467

JA! Jeg hadde aldri orket å kastet bort tid på å møte deg, om du ikke kan få barn. Hadde du sagt det på første, andre eller tredje date, hadde jeg virkelig følt at jeg hadde brukt tida mi på ingenting. Skriv det i profilen din.

Anonymkode: ccb65...0fa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er det like greit å få ut på profilen med en gang. 

Anonymkode: 7ebfc...3b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra med en gang. Jeg forelsket meg i en mann som var sterilisert. Dette nevnte han da det dessverre var for sent og jeg var hodestups forelsket.

Anonymkode: c7fd8...4f1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst vite om sterilisering før man begynner å date eller helt i starten. Jeg ville nok ikke datet noen som ønsket barn så lite at de gikk til det skrittet.

Å date noen som ikke ønsker barn, kommer an på hvor sterkt det ønsket er. Hvis det står skrevet i stein, ville jeg ønske å vite det. hvis ikke er det mindre viktig - folk endrer mening både fram og tilbake, så jeg stoler ellers ikke på hverken ja eller nei før man står der.

Anonymkode: 80619...925

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser enkelte skriver i tinderbioen: "Jeg har ikke barn, det har ikke du heller", som er veldig greit. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke vil ha, men at de i hvert fall ikke vil date noen med barn fra før. Da kan jeg som alenemor sveipe dem vekk med en gang. Var jeg deg ville jeg vel skrevet omtrent det samme: "Jeg ønsker ikke barn, det gjør ikke du heller". Det høres jo litt brutalt ut, men for en mann som tenker det samme er det jo topp info å få. For å unngå en av de "Hun endrer sikkert mening"-mennene er det bare å utdype når dere møtes at du er sterilisert. Jeg har venninner som ikke vil ha barn, de avklarer det som regel på første date.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte faktisk en sterilisert mann forrige uke. Var første date, og han fikk flettet det ganske naturlig inn i samtalen. ☺ Synes det var fint at han sa det så tidlig. 

Anonymkode: 704ad...e92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når burde man fortelle at man ikke vil ha barn og at man har sterilisert seg? Jeg er forøvrig en kvinne i 20-årene og har valgt å sterilisere meg da jeg ikke ønsker meg barn. Er klar over at det er en dealbreaker for mange, så ønsker selvfølgelig å ta det opp før forholdet har blitt så alt for seriøst, men er litt usikker på når dette blir.

Anonymkode: efa07...467

Dealbreaker???? Nå er du på bærtur.

Anonymkode: 9ac5d...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dealbreaker???? Nå er du på bærtur.

Anonymkode: 9ac5d...e60

Selvfølgelig er dette med å ønske seg barn/ikke ønske seg barn en dealbreaker for mange? :klo: Det er jo den største avgjørelsen man kan ta sammen med en fremtidig partner, og ikke noe å ta lett på.

Anonymkode: 13d7c...16f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dealbreaker???? Nå er du på bærtur.

Anonymkode: 9ac5d...e60

Ja, klart det kan være en dealbreaker. Jeg kjenner to menn som begge gjorde det slutt med samboeren/kona fordi det viste seg at hun ikke kunne få barn. Begge fikk seg nye damer og begge fikk barn med nyedama ganske kjapt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev det i min bio på tinder, og så flere menn som hadde skrevet tilsvarende med ulike formuleringer. Jeg tenker det er en fin måte å signalisere at man er ute etter noe seriøst (de færreste planlegger barn med sin FF) og samtidig at man ikke er ute etter en seriøs mor+far+barn situasjon.

 

Anonymkode: d9353...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...