Gå til innhold

Ufrivillig barnløs mann 37 år, hvor starter jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ufrivillig barnløs mann på 37 år.  Samboeren og jeg gikk nettopp hver til vårt da hun ikke ønsket barn i fremtiden. Jeg respekterer valget, men det er et fundamental fremtidsønske som ikke var unisont mellom oss.  

Har god økonomi, god jobb, er godt utdannet, har stort hus, støttende familie, er fysisk godt trent og føler at forutsetningene for å sette barn til verden i voksen alder er til stede. Likevel synes jeg det er vanskelig å påbegynne denne prosessen i min alder da de fleste av vennene/venninnene mine er ferdig med dette. 

Tinder virker kanskje ikke som den beste plassen for å finne likesinnede personer ønsker barn i voksen alder, hva tenker dere? Finnes det noen bedre plattformer for dette? Noen som har erfaring med surrogati eller adopsjon? Både surrogati og adopsjon virker ved første øyekast å være lang-drøyde prosesser (som selvsagt er bra) og krever som regel to personer. 

Anonymkode: c5475...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vurdert være avlasting / fosterhjem? Det er et stort behov for dette..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være vanskelig å få adoptere som enslig mann. 
Forslag om forsterhjem synes jeg høres ut som en god ide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en gang en nosk datingside for voksne som ønsker barn..husker ikke hva den het, men det kommer vel frem med litt googling..

Anonymkode: 65f61...2fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sett en gang en nosk datingside for voksne som ønsker barn..husker ikke hva den het, men det kommer vel frem med litt googling..

Anonymkode: 65f61...2fe

Elite singels? Drit teit navn, men hører det er en god side 

(ikke nødvendigvis for folk som ønsker barn, men for voksne "seriøse" folk)

Endret av Alvildeivf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare ønske deg lykke til, TS! :) Hvem vet, kanskje du møter «den rette» i sommer og så smack blir det 2019-baby. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er et bra sted å finne seg dame som ønsker barn. Jeg fant drømmemannen min der og vi fikk barn etter kort tid sammen. Vi giftet oss ❤️ 

Jeg er 37. Og har noen venninner som søker det samme som deg. Bare man viser at man er seriøs og genuin så har jeg tro på at tinder er en god møteplass. Jeg har anbefalt mine venninner å prøve tinder. Jeg vet om fler som har møtt sine ektefeller der og både blitt gift og fått barn. 

 

Anonymkode: d1836...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke for sent å møte noen nye og få barm med?

Prøv Sukker. Jeg er en dame på 29 som akkurat har begynt å fare en på 36 via sukker. En del erfaring der inne gjør utvelgelsesprosessen litt enklere:

- Vær åpen om at du er seriøs og ønsker familie, ikke tull det bort i profilen din.

- Kontakt bare damer som også har seriøse profiler

- Vær åpen for at hun kan ha barn fra tidligere, men ønsker seg flere?

Anonymkode: 51c7c...a0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takknemlig for alle de gode rådene her inne 🙏 Da blir det datingapper (Tinder og Sukker) i første omgang, så får vi se hvor dette bærer hen 😀 Er selvsagt åpen for at potensiell partner har barn fra før og det ser jeg bare på som positivt. 

Anonymkode: c5475...d66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner deg ei på 30 har dere tid. Vær åpen om at du ønsker barn og familieliv så vil dette løse seg fort tror jeg. 

Anonymkode: 25461...89b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er lovlig sent ute dersom man som 37-åring ønsker barn, men mange har nok muligheten ennå. Utfordringen er at tiden jobber mot en, for man må gjerne date flere over litt tid før man finner en som det klikker så bra med at man vurderer barn. Og innen den tid, kan flere år ha gått. I tillegg må man gjerne ha et par år for å bli godt nok kjent og til at forholdet modnes nok til at man kan tenke på å gå videre. Det betyr ikke at man ikke skal prøve å finne en partner som ønsker barn hvis man selv også ønsker barn, men jeg tror det er viktig å være realistisk samtidig. Det er ikke sikkert man rekker å treffe noen som det klaffer så bra med at det blir aktuelt med etablering og familiedannelse. Viktig å holde fokus på andre deler av livet også, og at det er mulig å skape seg et bra liv uten barn også.

Fokuserer man kun på at det bare er mulig å oppnå lykke gjennom familie, så kan fallhøyden bli stor hvis ønsket ikke blir oppfylt. Ser flere i bekjentskapskretsen som har gått i den fella, både blant kvinner og menn, og noen av dem har endt opp som ganske ulykkelige mennesker. Det er ganske trist i en alder av rundt 40, når man kunne valgt å fokusere på andre deler av livet. Men jeg antar det er vanskelig å skifte fokus hvis man i lang tid har satt søkelyst på det å stifte familie. 

Men for all del, det betyr som sagt ikke at man skal gi opp, bare at man holder to tanker i hodet på samme tid. Så da er det bare å prøve Tinder, Sukker, og evt. treffe noen gjennom hobbyer og fritidsinteresser, noe som ofte er et bedre alternativ. Det er mange som egentlig ikke er så seriøse på de ulike datingsidene, så man har ofte mer igjen for å treffe noen i det virkelige liv. 

 

Anonymkode: b2628...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg du er mann og har ikke den berømmelige biologiske klokken !  Har bekjente menn som gifta seg i 40 og 50 årene og de har fått barn. 

Anonymkode: 3cb30...0d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg du er mann og har ikke den berømmelige biologiske klokken !  Har bekjente menn som gifta seg i 40 og 50 årene og de har fått barn. 

Anonymkode: 3cb30...0d7

Nei, det haster kanskje ikke like mye, men sjansen for kromosomfeil osv. er faktisk til stede for menn som nærmer seg midten av livet også. 

Anonymkode: b2628...83b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Det er mange damer på Tinder som ser etter noe blodseriøst. Som mann kan du kanskje til og med skille deg litt ut ved å være på jakt etter det samme. Skader vel ikke å prøve? Og hvis ikke har du jo alltids Øst-Asia. Dersom du er på jakt etter å stifte et A/S Familien, bør du jo være midt i blinken for noen av damene der. Ikke er du så gammel heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha blitt kjent med deg. Har termin til vinteren og blir da alenemor. Tror du har sjans hos mange som ønsker en far til sitt kommende barn - såfremt kjemien er der :)

Anonymkode: 9d8f1...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg traff selvfølgelig mange før jeg traff drømmemannen min. Jeg tror det er lurt å være ærlig om hva du ønsker og vil ha. Og å være åpen. Da tror jeg du vinner mye. Men du må jo også vise at du ikke er for desperat. Du vil jo bli kjent å se om det er noen der som du kan bli glad i, og som kan bli glad i deg. 

Jeg satte pris på at drømmemannen min var ærlig. Han sa hva han ønsket. Men først og fremst ønsket han å bli kjent med meg og så ta det derfra. Det hjalp mye å vite at han var seriøs. For jeg hadde møtt på mange useriøse. Jeg følte jo at han ikke tok hva som helst. Og det tok jeg som et kompliment. Og vice versa egentlig. 

Mye skal klaffe for at et forhold også skal tåle å få barn sammen. 

Kommunikasjon er viktig her. Samarbeid. Og å ønske hverandre godt. Ikke ha sex med det første. Ta det rolig i starten.

 

Det er nok flere seriøse kvinner enn menn på tinder. Så bare vær ærlig om at du er seriøs, så får du nok flere henvendelser enn den mannen som ikke skriver noenting. 

 

Anonymkode: d1836...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...