Gå til innhold

Min bestevenninne har blitt en stor egoist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg en ting først som sist: overvekten av kvinner har bare venninner for å fylle tomrommet etter en partner så godt det går når de er singel. Når de får seg kjæreste vil de bare være med han og fortrinnsvis skaffe seg noen unger sånn at de aldri blir alene igjen, noensinne. 

Venninner man snakker med hver dag, blir venninner man treffer et par ganger per år max, etterhvert som de etablerer seg.

Drit i henne, og let etter nye venner.

Anonymkode: 811d9...2fd

så sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, kubrak skrev:

Venninna er travelt opptatt med kjærestegreier, sånn er det bare og da blir venner andreprioritet inntil videre. Folk har til syvende og sist bare 24 timer i døgnet og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke alltid har tid til absolutt alle kompiser til enhver tid, hele tiden, om det så er pga jobb, damebesøk, diverse andre planer osv. Blir litt dramaqueen hvis en venn tar det personlig at jeg har en travel kalender ei stund.

Den er jeg enig i, men da ringer du ikke hver gang du trenger noe heller? Avlyser du avtaler når du vet en kompis har stått på kjøkkenet? Setter du "kanskje" på innbydelser for å se an hva dama di sier? Tar du med dama di når guttene møtes? Ringer du for å fortelle om hvor håpløs hun er til kompisen du nettopp "stood up"  da han ba deg og dama på middag? 

Anonymkode: d81d0...320

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er jeg enig i, men da ringer du ikke hver gang du trenger noe heller? Avlyser du avtaler når du vet en kompis har stått på kjøkkenet? Setter du "kanskje" på innbydelser for å se an hva dama di sier? Tar du med dama di når guttene møtes? Ringer du for å fortelle om hvor håpløs hun er til kompisen du nettopp "stood up"  da han ba deg og dama på middag? 

Anonymkode: d81d0...320

Når venninnene blir sånn så er det lov å sette dem på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe liknende med min beste venninne. Møtte en fyr som forandret henne helt.

Toppet seg da hun hadde lovt meg å hjelpe til med flytting og ombestemte seg samme dag fordi han plutselig bestemte seg for å komme innom.

Kuttet kontakten helt, men hun kom krypende tilbake da han dumpa henne. Makan!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg en ting først som sist: overvekten av kvinner har bare venninner for å fylle tomrommet etter en partner så godt det går når de er singel. Når de får seg kjæreste vil de bare være med han og fortrinnsvis skaffe seg noen unger sånn at de aldri blir alene igjen, noensinne. 

Venninner man snakker med hver dag, blir venninner man treffer et par ganger per år max, etterhvert som de etablerer seg.

Drit i henne, og let etter nye venner.

Anonymkode: 811d9...2fd

Lett å anklage deg for å være kynisk, men dette gjelder faktisk veldig, veldig mange kvinner.

Anonymkode: 21fb6...115

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder nok mange kvinner ja men det er lov å forvente at de dukker opp til avtaler uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Dævendøtte skrev:

Da har jeg en liten hjerne ;) Heldigvis har jeg få venninner. 

Man kutter ikke ut gode venninner fordi man er forelsket, det forbinder jeg med fjortiser.

Anonymkode: 1a1f4...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kutter ikke ut gode venninner fordi man er forelsket, det forbinder jeg med fjortiser.

Anonymkode: 1a1f4...0d1

Snakker ikke om å kutte ut, men være litt mindre sammen med en for en periode. Når jeg blir forelska, føler jeg meg som en fjortis, super følelse som jeg ikke er flau over. Og jeg blir snart 50 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kutter ikke ut gode venninner fordi man er forelsket, det forbinder jeg med fjortiser.

Anonymkode: 1a1f4...0d1

Mange voksne som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Snakker ikke om å kutte ut, men være litt mindre sammen med en for en periode. Når jeg blir forelska, føler jeg meg som en fjortis, super følelse som jeg ikke er flau over. Og jeg blir snart 50 år. 

Og hvor lenge er det akseptabelt at den perioden varer?

Anonymkode: 1a1f4...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lenge er det akseptabelt at den perioden varer?

Anonymkode: 1a1f4...0d1

Vanskelig å sette et tidsperspektiv på sånt, men vil nok si noen måneder, pluss/minus. Gode venninner tåler såpass. Snakker da ikke om venninner som er ukule, bryter alt av avtaler og driter i alle rundt seg, men om venninner som forelsker seg og vil være sammen med den nye flammen sin så ofte som mulig til de største sommerfuglene har landet litt i magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lenge er det akseptabelt at den perioden varer?

Anonymkode: 1a1f4...0d1

Bør ikke være mer enn 10 måneder/et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Den er jeg enig i, men da ringer du ikke hver gang du trenger noe heller? Avlyser du avtaler når du vet en kompis har stått på kjøkkenet? Setter du "kanskje" på innbydelser for å se an hva dama di sier? Tar du med dama di når guttene møtes? Ringer du for å fortelle om hvor håpløs hun er til kompisen du nettopp "stood up"  da han ba deg og dama på middag? 

Anonymkode: d81d0...320

nei gjør fint lite av det der såvidt jeg vet og det er generelt dårlig gjort å avlyse avtaler i siste liten, men man må også kunne se litt mellom fingrene. Om noen avlyser et kaffebesøk fordi de heller vil smi mens jernet er varmt med sin nye flamme synes jeg det er en ok grunn.

Tror gjerne venninneforhold er litt annerledes, der de prater med hverandre hver dag og føler seg ditcha hvis det dabber av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull

Tenker at det er du som er for needy her. Du behandler venninnen din som om hun skulle være kjæresten din, med alt av mas, forventninger, bekreftelsesbehov og drama som følger med det. Personlig faser jeg alltid ut vennskap som er slitsomme på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2018 den 9.35, Maruwan skrev:

Tenker at det er du som er for needy her. Du behandler venninnen din som om hun skulle være kjæresten din, med alt av mas, forventninger, bekreftelsesbehov og drama som følger med det. Personlig faser jeg alltid ut vennskap som er slitsomme på den måten.

Ja, ikke sant,  det å forvente at voksene mennesker som har vært sammen i nesten enn 10 år, ikke skal ta med seg kjæresten (om man ikke er lesbisk/bifil da.) på jentekveld, det er for mye å forvente, ja. Helt enig!

Anonymkode: 700cc...787

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.6.2018 den 9.35, Maruwan skrev:

Tenker at det er du som er for needy her. Du behandler venninnen din som om hun skulle være kjæresten din, med alt av mas, forventninger, bekreftelsesbehov og drama som følger med det. Personlig faser jeg alltid ut vennskap som er slitsomme på den måten.

"kvinner

Anonymkode: 700cc...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...