Gå til innhold

Hva er overvekt for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser at mange kvinner (og menn) her på forumet synes det er turn off hvis en person man dater/treffer er overvektig. 

Spørsmålet mitt er hva dere her inne legger i begrepet overvektig. Er det nok å kalle det overvekt hvis man "bare" ligger ett til to poeng over normalen på BMI skalaen etc? 

Anonymkode: a56d3...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lurt på det samme selv. 
Virker som noen forventer at alle de dater skal være supermodeller. 
Er det 5-10 kg for mye så er det alt for overvektig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du på dette TS? Jeg har en klar formening om hva jeg synes er overvekt, men er ikke interessert i å «skade noen» med å svare her. Alle er ikke ideelle partnere for alle og det er helt greit!

Dessuten så kan man ha en mening om den ideelle kroppen når man drømmer om eller nettopp har blitt sammen med noen, det betyr ikke at de fleste er så overfladiske når realitetene tar oss. Jeg og mannen var nok ganske perfekte i hverandres øyne da vi møttes, 20 år senere har vi både vært for tynne og litt for tjukke, veltrente og slappe, gravide (jeg) osv... vi trives godt sammen likevel :) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overvekt er ikke et problem for meg. Jeg synes at damer med noen kilo ekstra er flotte, men samtidig synes jeg at det er viktig at damen er aktiv (gå på tur, sport, delta i treningssenter regelmessig - dvs 1-2 ganger i uken). Eller eventuell flink til å leke sammen med barna (det krever en del energi det også, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, QBee skrev:

Hvorfor lurer du på dette TS? Jeg har en klar formening om hva jeg synes er overvekt, men er ikke interessert i å «skade noen» med å svare her. Alle er ikke ideelle partnere for alle og det er helt greit!

Dessuten så kan man ha en mening om den ideelle kroppen når man drømmer om eller nettopp har blitt sammen med noen, det betyr ikke at de fleste er så overfladiske når realitetene tar oss. Jeg og mannen var nok ganske perfekte i hverandres øyne da vi møttes, 20 år senere har vi både vært for tynne og litt for tjukke, veltrente og slappe, gravide (jeg) osv... vi trives godt sammen likevel :) 

Med tanke på alt det andre folk lurer på her inne så synes jeg mitt spørsmål var relativt normalt og greit. Tror ikke folk blir "skadet" som du sier av å lese menneskers forskjellige oppfatning av dette. 

Anonymkode: a56d3...6d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

Min samboer veier noe over hundre kilo. Men det er lite fett der. Han trener mye og har mye muskler så jeg ser ikke på vekten som et problem. 

Når man derimot kanskje har så mye fett på kroppen at man vil ha litt problemer med å gå, da er det litt mye tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-20 kg overvekt er for mye. 5-10 er innafor. Men dette gjelder damer, menn har jo gjerne muskler så det blir jo å se på antall kilo fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på alt det andre folk lurer på her inne så synes jeg mitt spørsmål var relativt normalt og greit. Tror ikke folk blir "skadet" som du sier av å lese menneskers forskjellige oppfatning av dette. 

Anonymkode: a56d3...6d6

Helt enig. De færreste vil ha en tykk partner. Da har de gjerne en fetisj for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke spørsmålet. Overvekt er objektivt definert som BMI 25 eller høyere. Om en person er tiltrekkende eller ikke, er subjektivt og bare delvis rasjonelt begrunnet. Noen har strenge krav til vekt, andre har helt andre kriterier. For min del faller jeg ofte for folk jeg ikke trodde var "min type".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A_nanas skrev:

Helt enig. De færreste vil ha en tykk partner. Da har de gjerne en fetisj for det.

Tror ikke det er så vanlig med fetisj for fedme her som i USA? Har sett dokumentar om slike som kun dater svære damer og mater de opp til å bli enda feitere.

Overvekt er BMI over 25, som er ok. Fedme er BMI over 30, og det finnes ikke attraktivt for noen med mindre du har fetisj for det. Heller stram enn blubbe.

Anonymkode: 65e61...7eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er så vanlig med fetisj for fedme her som i USA? Har sett dokumentar om slike som kun dater svære damer og mater de opp til å bli enda feitere.

Overvekt er BMI over 25, som er ok. Fedme er BMI over 30, og det finnes ikke attraktivt for noen med mindre du har fetisj for det. Heller stram enn blubbe.

Anonymkode: 65e61...7eb

Der er jeg enig med deg. Har 10 kg for mye og føler meg uvel med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fedme er BMI over 30, og det finnes ikke attraktivt for noen med mindre du har fetisj for det. Heller stram enn blubbe.

Anonymkode: 65e61...7eb

Jeg har hatt BMI på 31 pga sykdom, og trakk menn som bare det. Neppe noe fetish-jegere der. Det skal sies at jeg var rimelig velproposjonert da jeg var tjukk. Jeg gikk i bikini på stranda uten skam. 

Merkelig nok har jeg ikke så mye mer draget nå som jeg har BMI på 25. Skulle nesten tro at personlighet hadde noe med saka å gjøre. Og pupper. Jeg har alltid hatt fine pupper. 

Anonymkode: 6f76c...612

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Bryr meg ikke om overvekt på andre. Jeg tenker egentlig ikke noe som helst om andres kropper. Ser mennesket og ikke utseendet når jeg møter andre. 

Overvekt på meg selv liker jeg ikke, og sørger for at det ikke kommer noe sånt på min kropp. Partneren min bør helst ha overvekt, sliter med å tenne på tynne eller slanke menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt og BMI har ingenting å si for min vurdering av overvekt 😛 Kroppsmål har mye større betydning. Dette fordi vekt i mitt hode er irrelevant og en uendelig dårlig måte å bestemme form/sunnhet/helse på. Vekt er i mange tilfeller bare et objektivt tall. 

Man kan være sykelig overvektig ved 60 kg og man kan være sunn og frisk ved 90 kg. Det er uendelig mye mer som spiller inn. 

Anonymkode: eceba...991

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg veier nesten 95 kg. Det er ca. 30kg overvektig. Men folk sier jeg er vakker. Jeg har et pent fjes, store bryster og jeg kler meg pent og sminker meg hver dag. 

Anonymkode: 8eaf8...c05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Overvekt på meg selv liker jeg ikke, og sørger for at det ikke kommer noe sånt på min kropp. Partneren min bør helst ha overvekt, sliter med å tenne på tynne eller slanke menn. 

Dette virker å være en gjenganger på kg. At kvinner gjerne ser for seg en større mann, men opplever ikke at menn tenner på overvektige.

Er det ikke litt sånn?

Anonymkode: 65e61...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette virker å være en gjenganger på kg. At kvinner gjerne ser for seg en større mann, men opplever ikke at menn tenner på overvektige.

Er det ikke litt sånn?

Anonymkode: 65e61...7eb

Vet om mange menn i min omgangskrets som liker frodige/fyldige/overvektige damer. 20 kg ekstra spiller ingen rolle for de fleste.

Har også blitt dissa fordi jeg ikke har noe ekstra på kroppen, gutter liker å ha litt å ta i, som de sier. Heldigvis liker mannen min kroppen min, men om jeg hadde veid 20 kg mer, tror jeg ikke han hadde sagt noe på det heller. 

Det finnes kropper for alles smaker, noen liker ditt og andre datt. Hva akkurat kvinner (eller menn) på KG liker, bør ikke være en pekepinn på noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser at mange kvinner (og menn) her på forumet synes det er turn off hvis en person man dater/treffer er overvektig. 

Spørsmålet mitt er hva dere her inne legger i begrepet overvektig. Er det nok å kalle det overvekt hvis man "bare" ligger ett til to poeng over normalen på BMI skalaen etc? 

Anonymkode: a56d3...6d6

Bmi er så utdatert system at det går ikke an å bruke. Mener jeg. Overvekt er det man kan se, selv om ikke det nødvendigvis er fælt å se på...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...