Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn på halvannet år, som våkner alt fra 2-7 ganger i løpet av natten. Trenger hjelp for å få sove videre igjen, må stryke på ryggen etc. Far har godt sovehjerte og enser ikke at barnet våkner/ gråter selv om barnet ligger på rommet vårt. Barnet ligger store deler av natten i vår seng i tillegg.

Nå er det slik at jeg skal i utdrikningslag, med overnatting. Jeg syns det er vanskelig da jeg ikke stoler på at far våkner. Far har prøvd å ha ansvaret en natt, han våknet da ikke før barnet gråt til det kastet opp (barnet lå i samme seng). Hva ville dere gjort?

Anonymkode: c794d...df6

Videoannonse
Annonse
Gjest Vera venneløs
Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme, hadde ikke klart å kose meg om jeg viste ungen lå å hylte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde skaffet barnevakt.

Anonymkode: f497d...8cf

Skrevet

Da får nesten far belage seg på en våkennatt.

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Den natten far hadde ansvaret og ikke våknet, var du hjemme? Det kan nemlig ha noe å si på om han våknet eller ikke, hvis han innerst inne visste at du var der.

Tror jeg hadde skaffet barnevakt, slik at du kan slappe godt av og kose deg på utdrikningslaget.

Gjest BearMama
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Ofte vil barn sove bedre på eget rom i egen seng. Min gikk fra å våkne flere ganger på natten til å sove igjennom hele natten da han fikk eget rom. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, chisandra skrev:

Den natten far hadde ansvaret og ikke våknet, var du hjemme? Det kan nemlig ha noe å si på om han våknet eller ikke, hvis han innerst inne visste at du var der.

Tror jeg hadde skaffet barnevakt, slik at du kan slappe godt av og kose deg på utdrikningslaget.

Jeg var ute, han våknet i det jeg kom hjem (jeg løp opp da jeg hørte barnet).

Heller mot barnevakt, men vi har ikke hatt det før siden barnet er så vanskelig på natt.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, BearMama skrev:

Hvor gammelt er barnet?

Ofte vil barn sove bedre på eget rom i egen seng. Min gikk fra å våkne flere ganger på natten til å sove igjennom hele natten da han fikk eget rom. 

Barnet er 1,5 år. Vi flytter til høsten og barnet får da eget rom, gleder meg veldig til det, men mistenker at det er overgangene mellom søvnfasene som er vanskelig for barnet som gjør at det våkner.  Har blitt anbefalt å prøve melatonin også, har bare ikke fått ut fingeren.

Gjest BearMama
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnet er 1,5 år. Vi flytter til høsten og barnet får da eget rom, gleder meg veldig til det, men mistenker at det er overgangene mellom søvnfasene som er vanskelig for barnet som gjør at det våkner.  Har blitt anbefalt å prøve melatonin også, har bare ikke fått ut fingeren.

Jeg tror dette vil løse seg straks barnet får eget rom. Vi samsov frem til han var 10 mnd og han sovnet raskt og tungt første natt på eget rom. 

Han sov med meg ved et par anledninger i ettertid(sykdom), men ellers så går han selv inn på eget rom på kvelden og vil oppi sin seng. Det vil nok komme noen netter der også med sleep regression(tips; kjøp en madrass til å ha på rommet hans så en av dere kan campe på gulvet de nettene han trenger ekstra nærhet), men totalt sett så sover alle bedre og mer sammenhengende nå :)

Tips 2 om dere ikke har: Lystette rullegardiner og gardiner. Da er det beksvart natt som dag på rommet uansett årstid :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...