Gå til innhold

Hvorfor er det viktig for deg å gifte deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det viktig for deg å gifte deg? Er usikker på om jeg ønsker det og ønsker derfor andres synspunkter.

Anonymkode: 1aa64...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vært samboer tidligere og ønsket å løfte "den rette" opp et nivå for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet faktisk ikke hvorfor jeg følte det den gang. Kaskje jeg trodde at det gjorde at forholdet vårt var mer verdt eller at jeg følte meg tryggere. 

Nå har jeg den erfaringen at det ikke var slik. Tvert i mot gjorde ekteskapet at det ble mye vanskeligere å komme seg ut. 

Derfor har jeg ikke lyst til å gifte meg igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del syns jeg sermonien og feiringen etterpå er viktigere enn selve ekteskapet. Hvis det faktisk hadde vært sånn at en var sammen for resten av livet hadde det jo vært kjekt, men terskelen for å bryte ut av et ekteskap virker ikke å være høyere enn å gå fra en samboer. Jeg vil gifte meg for å feire at vi forhåpentligvis skal tilbringe resten av livet sammen, og det vil jeg gjøre sammen med venner og familie

Anonymkode: d88b1...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde(har fortsatt) funnet den rette. Det føltes rett på alle mulige måter, det å gifte seg og binde seg juridisk til en person føltes ikke lenger skremmende, bare rett. Det føltes feil og «bare» være samboere. Livet etter vielsen og inngåelsen av ekteskapet ble ikke noe annerledes mtp på hverdagen, men jeg har følt meg lykkeligere og tryggere på en måte. 

Bryllupet vårt var en veldig stor dag for oss, vi feiret det at vi to skal være sammen for alltid og det var så koselig og se og følte bekreftelsen fra venner og familie, det å se hvor lykkelige de var på våre vegne. Barna våre er glade for at vi giftet oss, vi har barn fra før av begge to. Ingen av oss var gift fra før av.

Når ting føles rett, og ikke tenker over at da blir det vanskelig å komme ut av forholdet om det skulle skjære seg, så er det rett og riktig å gifte seg.

Anonymkode: 36cbb...729

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på ekteskapet som samlivsform. Det gir en trygg ramme hvor man har lovet hverandre troskap resten av livet. Dette forutsetter selvsagt at man går inn i ekteskapet med en innstilling om at det skal vare livet ut, og at man er bevisst hva det innebærer. Det praktiske ved å være bundet til hverandre juridisk er også en faktor, og det å fortelle omverdenen ved ekteskapsløfter og gifteringer at man har tatt et valg om å være sammen.

Anonymkode: f075f...4ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavene, kjolen og oppmerksomheten!

 

Neida! Veldig enig med forrige innlegg! Dessuten kan det være viktig ift rettigheter/arv ved dødsfall feks. Og så er ritualer og tradisjoner generelt viktig for mennesker. 

Anonymkode: c9e15...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på ekteskap. 
Selv om det egentlig "bare" er et papir, så er det jo et viktig papir.
Jeg gleder meg til å kalle han for mannen min, :hjerter:

Anonymkode: 42053...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnene ligger I det økonomiske og for kjærligheten. Vi reiser mye I forbindelse med jobbene og dermed er det fint å vite at dersom jeg skulle dø vil mannen min arve alt jeg eier fremfor å sitte med ingenting annet enn minner fra meg. Jeg ønsker jo at han arver sparepengene mine fordi han fortjener det på grunn av det flotte livet vi har levd sammen.

Det har gått litt frem og tilbake på giftemål. Ingen av foreldrene våre er gifte, ei heller de nærmeste vennene våre, så det virker litt rart å gifte oss. Men på en annen side er det ingenting som hindrer oss å gifte oss, så hvorfor ikke nå, etter 4 års samboerskap? Vi elsker hverandre og kan ikke se for oss et liv uten hverandre.

Anonymkode: 8aaf2...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vil love til Gud at jeg skal være sammen med mannen resten av livet

Anonymkode: a3452...524

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være hverandres nærmeste juridisk. Om den ene blir syk eller skadet, er man nærmeste pårørende. Det meste kan man selvfølgelig regulere med avtaler og testamente. Men akkurat det at de ringer han, og ikke foreldrene mine, om jeg skulle bli alvorlig syk - det betydde mye. 

Anonymkode: 69110...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker å være gift da det gjør det lettere ovenfor barna våre, huset og andre ting. Har lyst til å være gift, men jeg vil ikke ha bryllup, helt bare ned på rådhuset. Samboer vil ha stort bryllup så for å bli gift så må vi ha det 😜

Anonymkode: bebe6...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en stor kjærlighetserklæring om han frir, det viser at han ser for seg og ønsker å være sammen med meg livet ut. Derfor vil jeg gifte meg 😄 

Anonymkode: 55009...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kona maste om det. Merker nå etter 5 år, at jeg er drittlei av å være gift.

Anonymkode: 602d9...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...