Gå til innhold

Føre opp "ukjent far"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har ført opp barnefar som ukjent, til tross for at dere vet hvem barnefaren er?

Hva var årsaken til at du ikke gjorde det, og kommer du til å føre han opp senere?

Anonymkode: ceda3...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har ført opp barnefar som ukjent, til tross for at dere vet hvem barnefaren er?

Hva var årsaken til at du ikke gjorde det, og kommer du til å føre han opp senere?

Anonymkode: ceda3...0b7

Blir oppført ukjent får oppdaget kan du regne med å bli trukket inn for domstolen og bli dømt for å ha oppgitt uriktige opplysninger. 

Nav stønader i form av bidrag skal trekkes/betales av far. Oppgir du uriktig at får er ukjent, så kan du regne med å bli dømt også for trygdesvindel. En mann er også i stand til å regne ut når tid et barn blir unnanget, hva gjør du dersom den du hadde sex med krever farskapstest via Nav, og testen matcher barnet?

Barnet har også krav på å vite hvem får er.. Ta deg gjerne også en prat med noen som har slitt hele livet fordi mor ikke vil opplyse om hvem får er. 

Ærlighet varer uansett alltid lengst, uansett hvilke grunner du måtte ha for å ønske å lyve om noe så viktig.

Det var en annen tråd tidligere i kveld med en som var redd for å oppgi far fordi får ikke ønsket barnet, og ta vår redd for falske meldinger til bv. Det er langt mer alvorlig å lyve til offentlige myndigheter om hvem som er får når du vet det enn å melde raskt til bv. Bv avslører lett falske meldinger. 

Anonymkode: d3be3...7c7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppføre ukjent far når dette ikke medfører riktighet er trygdesvindel. 

Anonymkode: ea16f...f3c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, førte opp far ukjent, rett og slett fordi han ikke ønsker å være far, så da respekterer jeg det. 

Anonymkode: 4901d...882

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi ble anbefalt av NAV å gjøre det. Hadde aldri trodd på det hadde det ikke vært for at jeg var med henne på møtet. Grunnen var at far bor i et annet land.

Anonymkode: 9b5e0...5a4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førte opp far ukjent fordi han var voldelig og farlig, og en mann som absolutt ikke burde ha noen form for rettigheter i forhold til et barn. Ble anbefalt dette av krisesenter og vil tro at de har peiling på hva som er innenfor regelverket.

Anonymkode: 0483a...6b5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, førte opp far ukjent, rett og slett fordi han ikke ønsker å være far, så da respekterer jeg det. 

Anonymkode: 4901d...882

Så kjekt at våre skattepenger må dekke inn at han ikke ønsker å være far. Hvor er respekten for et skjørt velferdssamfunn? 

Anonymkode: 43a60...4af

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjekt at våre skattepenger må dekke inn at han ikke ønsker å være far. Hvor er respekten for et skjørt velferdssamfunn? 

Anonymkode: 43a60...4af

Hvordan dekker skattebetalerne dette??? Jeg jobber og forsørger barnet mitt selv jeg. 

Anonymkode: 4901d...882

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjekt at våre skattepenger må dekke inn at han ikke ønsker å være far. Hvor er respekten for et skjørt velferdssamfunn? 

Anonymkode: 43a60...4af

Hva med skattepengene ts betaler? Hun jobber jo, og betaler skatt på lik linje med alle andre. 

Anonymkode: 52c4d...b28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er raske til å rope trygdesvindel. I TS står det ingenting om at hun kommer til å søke hverken bidragsforskudd, utvidet barnetrygd eller overgangsstønad. 

 

Hensynet til barnet derimot kan man se på, barn bør få i de fleste tilfeller få vite hvem sitt biologiske opphav er. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FrkSvår skrev:

Dere er raske til å rope trygdesvindel. I TS står det ingenting om at hun kommer til å søke hverken bidragsforskudd, utvidet barnetrygd eller overgangsstønad. 

 

Hensynet til barnet derimot kan man se på, barn bør få i de fleste tilfeller få vite hvem sitt biologiske opphav er. 

TRÅDSTARTER HER!

Ja det er latterlig hvordan folk er raske til å bedømme uten å vite hvorfor jeg faktisk SPØR!

Årsaken til at jeg stiller spørsmålet er rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor folk velger å føre opp far som ukjent. Jeg er i en lignende situasjon uten at jeg trenger å gå dypere inn i det, og det er også derfor jeg spør.

 

TIL DERE SOM FORHÅNDSDØMMER;

Det er verken trygdesvindel eller ulovlig å føre opp far som ukjent! Flere blir faktisk anbefalt det av sine leger og NAV, og disse menneskene betaler skatt på lik linje som dere!!! Det er ingen som ønsker å sette opp far som ukjent fordi de synes det er gøy! Så prøv å ha litt forståelse for at enkelte befinner seg i ganske tøffe livssituasjoner!!!!

Anonymkode: ceda3...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler alle skatt, det betyr ikke at det er greit å svindle systemet. Merkelig hvordan folk rettferdiggjør noe som er feil med å rope ut at de betaler skatt. De aller fleste av oss koster langt mer for samfunnet enn vi noen sinne betaler inn i skatt, dermed er det ikke greit å ta seg til rette da dette ikke er mine og dine penger, men fellesskapet sitt. Hver gang noen grafser til seg penger de strengt tatt ikke har rett på, betyr det mindre penger til andre ting.

Skremmende hvor lite folk vet og evner å forstå, enda vi har gratis skolegang...

Det skal være et ganske spesielt tilfelle for at det er innafor å føre opp far som ukjent hvis man vet hvem far er. At far ikke ønsker barn er IKKE en slik grunn.

Anonymkode: eca58...bb1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TRÅDSTARTER HER!

Ja det er latterlig hvordan folk er raske til å bedømme uten å vite hvorfor jeg faktisk SPØR!

Årsaken til at jeg stiller spørsmålet er rett og slett fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor folk velger å føre opp far som ukjent. Jeg er i en lignende situasjon uten at jeg trenger å gå dypere inn i det, og det er også derfor jeg spør.

 

TIL DERE SOM FORHÅNDSDØMMER;

Det er verken trygdesvindel eller ulovlig å føre opp far som ukjent! Flere blir faktisk anbefalt det av sine leger og NAV, og disse menneskene betaler skatt på lik linje som dere!!! Det er ingen som ønsker å sette opp far som ukjent fordi de synes det er gøy! Så prøv å ha litt forståelse for at enkelte befinner seg i ganske tøffe livssituasjoner!!!!

Anonymkode: ceda3...0b7

Jo, det er svindel, uansett hvor mange utropstegn du bruker. God bedring.

Anonymkode: eca58...bb1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er svindel, uansett hvor mange utropstegn du bruker. God bedring.

Anonymkode: eca58...bb1

Mener du at det fortsatt er svindel når leger og selve NAV anbefaler det til flere alenemødre? Har du i det hele tatt satt deg inn i hva som ER svindel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er svindel, uansett hvor mange utropstegn du bruker. God bedring.

Anonymkode: eca58...bb1

NAV har anbefalt meg å skrive opp far som ukjent, så hvis du fortsatt mener at det er svindel så er det virkelig noe du må dette deg inn i. Og jo, god bedring til deg og ;)

TS

Anonymkode: ceda3...0b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er svindel, uansett hvor mange utropstegn du bruker. God bedring.

Anonymkode: eca58...bb1

Så hvis man skal skrive opp faren (fordi du er så redd for at dine skattepenger blir brukt på en ukjent unge) og faren nekter å betale bidrag så blir det allikevel bidragsforskudd fra staten, så da blir dine skattepenger betalt ut som bidrag allikevel for en ukjent unge. 

Skjønner ikke hvorfor folk er så vanvittig sensitive på skattepengene sine når det kommer til trygd og slike ting. Skattepengene går jo til så mye annet i tillegg. Skole, sykehus, sykehjem, lege, vei osv osv osv 

Anonymkode: fbd14...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FrkSvår skrev:

Dere er raske til å rope trygdesvindel. I TS står det ingenting om at hun kommer til å søke hverken bidragsforskudd, utvidet barnetrygd eller overgangsstønad. 

 

Hensynet til barnet derimot kan man se på, barn bør få i de fleste tilfeller få vite hvem sitt biologiske opphav er. 

Barnet har også rett på å arve sin far. 

 

Anonymkode: 9e8f3...533

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnet har også rett på å arve sin far. 

 

Anonymkode: 9e8f3...533

Det kan man lett fikse ved å sende inn dna-test, eller føre inn barnefar senere. Verre enn det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man skal skrive opp faren (fordi du er så redd for at dine skattepenger blir brukt på en ukjent unge) og faren nekter å betale bidrag så blir det allikevel bidragsforskudd fra staten, så da blir dine skattepenger betalt ut som bidrag allikevel for en ukjent unge. 

Skjønner ikke hvorfor folk er så vanvittig sensitive på skattepengene sine når det kommer til trygd og slike ting. Skattepengene går jo til så mye annet i tillegg. Skole, sykehus, sykehjem, lege, vei osv osv osv 

Anonymkode: fbd14...8d5

Men da kan og vil staten kreve lønnstrekk, så far må betale. Med mindre har han har ekstremt lav inntekt. Det går ikke an å si «jeg vil ikke betale for ungen min» til staten.

Anonymkode: 9e8f3...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...