Gå til innhold

Sylvi, du lyver!


NordicViking

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Anonymbruker3 skrev:

De eldre ville ikke flytte, og byrådet legger ned plasser samtidig som mange får avslag på søknad om sykehjemsplass. De som bodde der ble ikke satt på gata, men andre som kunne fått de nye plassene de ble flyttet til vil nå få avslag i stedet.

Politiet i Oslo sier at de som utgir seg for å være tiggere også er kriminelle, og det er godt dokumentert av NRK i saken fra Bergen, så om det er så lurt å gjøre det enklere for dem ved å gi dem gratis overnatting kan vel diskuteres.

Overgangen kunne sikkert vært gjort smidigere, så er vi alle for og gi en verdig alderdom, jeg kjenner ikke situasjonen i Oslo men jeg vet at byrådet nå styrer etter vedtak gjort av det tidligere borgerlige byrådet, med Sylvi i spissen som daværende eldre råd 

Nå tror ikke jeg at det og huse fattige romfolk har noe og si for kriminaliteten og alt som følger med, jeg tror det da må til et tiggeforbud

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Apis said:

Overgangen kunne sikkert vært gjort smidigere, så er vi alle for og gi en verdig alderdom, jeg kjenner ikke situasjonen i Oslo men jeg vet at byrådet nå styrer etter vedtak gjort av det tidligere borgerlige byrådet, med Sylvi i spissen som daværende eldre råd

Som det har blitt påpekt ganske mange ganger nå er det med bad på rommet bare et påskudd for å kvitte seg med private avtaler. De 550 kommunale rommene uten bad er ikke stengt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

15 timer siden, Apis skrev:

Overgangen kunne sikkert vært gjort smidigere, så er vi alle for og gi en verdig alderdom, jeg kjenner ikke situasjonen i Oslo men jeg vet at byrådet nå styrer etter vedtak gjort av det tidligere borgerlige byrådet, med Sylvi i spissen som daværende eldre råd 

Nå tror ikke jeg at det og huse fattige romfolk har noe og si for kriminaliteten og alt som følger med, jeg tror det da må til et tiggeforbud

 

 

Vedtaket var ikke å stenge de private, mens de kommunale får drive videre. Vedtaket gjaldt alle. Oslo kommune knuser de velfungerende private. Vesentlig forskjell. Det er noe nåværende byråd gjør på egen hånd. 

Eldre risikerer å flyttes et sted med like dårlig standard og igjen uten bad. Da faller hele grunnlaget for avvikningen av de private: https://www.nettavisen.no/meninger/eldreomsorgens-to-ansikter/3423503291.html

 

Ryddet for sitering av og svar til slettet innlegg. Kragebein, mod

Endret av Kragebein
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go go go Listhaug. Mange som heier på deg! Heldigvis er ikke alle i Norge hjernevasket av Jens, co og media.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lurium skrev:

Faktisk.no har jo gått både hennes og Carl I. Hagens uttalelser i sømmene. Begge farer med reinspikka ljug.

Faktisk.no? 🤣🤣🤣

Du kunne ikke komme med en mindre troverdig kilde?

Faktisk.no er et liberalistisk propagandaorgan, opprettet, eid og finansiert av hovedstrømsmedia for å forsterke spredningen av politisk korrekt propaganda.

Document.no har tatt dem med buksene nede mange ganger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Vera said:

Sylvi lyver, punktum finale. Det er blitt bevist flere ganger i denne tråden. 

Det eneste som er bevist er at media og flere her lyver om hva hun har sagt for å kunne si at det hun sa var løgn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Apis skrev:

1. Såvidt jeg vet så var det det tidligere borgerlige byrådsamarbeidet i Oslo som fikk igjennom disse oppgraderte kravene med bla bad, med daværende eldrebyråd Listhaug i spissen, i det lange løp mener jeg de nye forskriftene er en god ting, men mulig de kunne håndtert overgangen på en bedre måte, men uansett så blir jo de eldre ikke kastet ut på gaten slik en kan få inntrykk av. 

2. Disse kravene blir gjeldene fra 2020 mener jeg, kontrakten med Kirkensbymisjon om akkurat dette hjemmet gikk ut nå, etter 2020 vil vel også de kommunale drive ulovlig, Kirkensbymisjon er forøvrig en ideel nonprofit organisasjon som i mer eller mindre grad driftes i offentlig regi.

3. Forsåvidt enig, men så kan man si hva er alternativet, sigøynere som villkamper og hva det har og si for forsøpling, tigging og kriminalitet 

Nei, ikke kastet ut på gaten, men tvangsflyttet mulig til andre rom uten bad hvor de må også flytte fra kort tid senere. Det hele er veldig dårlig håndtert, ja, men sånt skjer når den overordnede målet er å bli kvitt de private mens våre egne som ikke fyller kravene får stå. Samtidig får mange avslag. Utrolig klønete håndtert hvor egne idealer er avgjørende og ikke de eldres beste.

I den konkrete saken er det snakk om beboere på 90+ som sannsynligvis ikke har så mange år igjen å leve. Selv KB har kjempet mot nedleggelse, så her burde de røde hørt etter. Igjen - det er ikke de eldres beste som står sentralt her, men egne politiske mål.

Alternativet er totalt tiggerforbud og innreisenekt for utlendinger uten dokumenterte midler for oppholdstiden samtidig som de som tas i tigging kastes ut av landet med innreiseforbud i 5 år. Et bedre alternativ enn å bruke 15 mil skattekroner på overnattingstilbud og tilrettelegging, synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 19.26, Lurium skrev:

Faktisk.no har jo gått både hennes og Carl I. Hagens uttalelser i sømmene. Begge farer med reinspikka ljug.

Ja vel. Hvor skriver faktisk.no at det hun sier er reinspikka løgn? Tror du må lære deg å lese. 

Endret av FrodeF
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 22.14, Tøytigern skrev:

Påstår du at hun har rett i at sykehjemmet ble lagt ned for å gi plass til romfolk? 

Jeg ser at jeg ikke har svart deg på det. Hun har aldri skrevet at sykehjemmet ble lagt ned for å gi plass til romfolk, så spørsmålet ditt er meningsløst og viser til en stråmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SheldonCooper skrev:

Lyve-Listhaug. 

Du kan umulig være Sheldon. Han lyver ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drizzt said:

Du kan umulig være Sheldon. Han lyver ikke.

Du kan umulig være Sheldon, for han tar ikke feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Drizzt skrev:

Så jeg skal bare tro blindt på hva andre sier at Listhaug mener istedet for å forholde meg til det hun faktisk selv sier? Ser ikke verdien i det egentlig. Her ser jeg en gedigen stråmann som er laget og mange som spinner rundt den for å nære sin egen hets av Listhaug. Ikke første gangen det skjer og det blir neppe den siste. Så kommer hun gang på gang og må avsløre stråmennene. Det samme skjedde med gullstolen til flyktningene og ramaskriket som varte lenge for å ha sagt det, med Ap og terroristenes rettigheter (og den ikke-eksisterende koblingen til Utøya), og mange flere eksempler. Hvem definerer sannheten? Godhetsmafiaen? PK-eliten? A-media?

Egentlig minner Listhaug meg mye om Thatcher og kanskje derfor har jeg sansen for henne :)

Hun lager hurlumhei og spør om de ikke eier skam, når de gjennomfører reglene som hun selv har vært med på å lage... 🤔

Hvordan henger dette sammen i ditt hode?

Samtidig slår hun billig mynt på «utlendinger får alt oppi henda mens vi stakkars ORNTLIGE nordmenn går for lut og kaldt vann» -klagevisa... Noe som heller ikke stemmer.

Er dette redelig politisk spill der du kommer fra?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
På 18.6.2018 den 19.23, NordicViking skrev:

Aftenposten, VG, Dagsavisen, Nationen og Stavanger Aftenblad tok på lederplass lørdag et kraftfullt oppgjør med stortingsrepresentant Sylvi Listhaug. Bakgrunnen var et innlegg Listhaug publiserte på Facebook etter at 60 beboere ved St. Halvardshjemmet i Oslo i forrige uke flyttet til et mer moderne sykehjem med enkeltrom og private bad.

"Ap og byrådet i Oslo kastet ut de eldre på St. Halvardshjemmet. Beboere og pårørende gråt. Nå bruker de sykehjemmet til overnattingstilbud til romfolk. Eier dere ingen skam!?", skrev Listhaug.

Dagsavisen mener Listhaug med viten og vilje lyver i sin fremstilling på Facebook. Avisen skriver at det er Listhaug som ikke eier skam, og at hun "fyrer oppunder et allerede glødende hat."

Nationen mener at Listhaug "dikter og forvrenger" og anklager den tidligere justisministeren for å komme med et populistisk utspill.

VG skriver at hver setning i Listhaugs innlegg "i og for seg er riktig." Avisen mener likevel at Listhaug formulerer seg "mot bedre vitende", og at det hun skriver er "grovt misvisende."

---

Er det media som blåser ting ut av proporsjoner, eller er det Listhaug som har en heller lettvint omgang med sannheten?

Det er jo sant at kommunen stengte hjemmet og at det så ble brukt til romfolk. 

Men Listhaug vinklet historien på sin måte. Politikere gjør jo stadig det, vinkler fakta til sitt ståsted og saker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den dama er en levende propagandamaskin.  Takk og lov for at hun ikke kommer til å bli noe mer enn stortingsrepresentant og facebookkommentator. 

Endret av Perfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å like Sylvi Listhaug men hun har desverre vist seg å være en like usmakelig person som de fleste andre Frp politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Perfekt said:

Den dama er en levende propagandamaskin.  Takk og lov for at hun ikke kommer til å bli noe mer enn stortingsrepresentant og facebookkommentator. 

Nå viser det seg at media ikke bare har løyet om hva Listhaug har sagt, men også om at hun har vært med og innføre krav om bad på rommene. Det er bare dagens byråd som sier at det skal være et krav. Hvem er egentlig propagandamaskin?

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/jPAOBz/-Stanghelle-bommer-nok-en-gang--Sylvi-Listhaug

Endret av Anonymbruker3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...