Gå til innhold

Sylvi, du lyver!


NordicViking

Anbefalte innlegg

På 18.6.2018 den 22.55, Zienna skrev:

Du gjetter og ser for deg konspirasjoner som du ikke har belegg for.   

Listhaug er tatt i fakta fordreining, altså løgn. 

''Belegget'' er offentlig informasjon som er kommet ut. Og som Listhaug-hetserne ikke er så opptatt av å få med seg. 

På 18.6.2018 den 23.01, Tøytigern skrev:

Den første lenken synser og synser om hva Listhaug mener som mange andre, så ikke så mye nyttig å hente derfra dessverre. Kun det vanlige søppelet man leser andre steder. Så på ingen måte bevis for noe som helst annet enn forfatteren av teksten sin personlig mening.

Den andre lenken er ikke helt presis heller. Private sykehjem i Oslo stenges av politiske grunner, det er en del av krigen mot de private det røde byrådet fører. Dobbelmoralen gir en dårlig smak i munnen når kommunale sykehjem med samme dårlige forhold får stå og kun de private må stenge. Forrige byråd har ikke vedtatt at de private skal stenges mens de kommunale får drive videre, det er isåfall en ganske løgnaktig påstand. Forskjellsbehandlingen her er tydelig fra det røde byrådets side. At det er klar sammenheng mellom å stenge sykehjemmet og å opprette et større overnattingstilbud for utenlandske tiggere er åpenbart når det er så kort tid mellom tvangsflyttingen av beboerne og når midlene fra kommunen ble innvilget. 

 

Ryddet for sitering av og svar til slettet innlegg. Kragebein, mod

Endret av Kragebein
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.6.2018 den 23.38, Drizzt skrev:

''Belegget'' er offentlig informasjon som er kommet ut. Og som Listhaug-hetserne ikke er så opptatt av å få med seg. 

Den første lenken synser og synser om hva Listhaug mener som mange andre, så ikke så mye nyttig å hente derfra dessverre. Kun det vanlige søppelet man leser andre steder. Så på ingen måte bevis for noe som helst annet enn forfatteren av teksten sin personlig mening.

Den andre lenken er ikke helt presis heller. Private sykehjem i Oslo stenges av politiske grunner, det er en del av krigen mot de private det røde byrådet fører. Dobbelmoralen gir en dårlig smak i munnen når kommunale sykehjem med samme dårlige forhold får stå og kun de private må stenge. Forrige byråd har ikke vedtatt at de private skal stenges mens de kommunale får drive videre, det er isåfall en ganske løgnaktig påstand. Forskjellsbehandlingen her er tydelig fra det røde byrådets side. At det er klar sammenheng mellom å stenge sykehjemmet og å opprette et større overnattingstilbud for utenlandske tiggere er åpenbart når det er så kort tid mellom tvangsflyttingen av beboerne og når midlene fra kommunen ble innvilget. 

Det er ganske mange seriøse kilder der ute som motbeviser det du sier. Det er henvist til en drøss av dem i denne tråden, allerede. Men tilhengere av Listhaug nekter å lytte til annet enn henne, fordi hun er karismatisk og sier det de selv ønsker å høre. Da er visst sannheten ikke relevant lenger, dessverre. 

 

Ryddet for sitering av svar til slettet innlegg. Kragebein, mod

Endret av Kragebein
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Gjeste mann said:

Dette blir jeg faktisk skremt av. Hun kan jo si hva som helst og allikevel få full støtte av hennes tilhengere. Jeg håper at denne saken i hvert fall får noen i Menigheten hennes til å ha en mer kritisk holdning til hennes utspill og ikke svelge alt rått.

Det er ikke noe mer skremmende enn at media kan påstå at hun har sagt hva som helst, og dere Listhaug-hatere tror på det. Det hun skrev var "Ap og byrådet i Oslo kastet ut de eldre på St. Halvardshjemmet. Beboere og pårørende gråt. Nå bruker de sykehjemmet til overnattingstilbud til romfolk. Eier dere ingen skam!?"

Jeg håper at denne saken får i hvert fall noen av Listhaug-haterene til å ha en mer kritisk holdning til medias utspill og ikke svelge alt rått.

Og hvorfor stenger ikke AP-byrådet de 550 kommunale plassene som heller ikke har bad? Hvorfor stenger de noen i det hele tatt , når 183 personer fikk avslag på sykehjemsplass i 2015, da det var flere tilgjengelig? Jeg finner ikke nyere tall for avslag, det er vel ikke så interessant for media å grave i slikt siden det sannsynligvis ville vært til Listhaugs fordel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det er ganske mange seriøse kilder der ute som motbeviser det du sier. Det er henvist til en drøss av dem i denne tråden, allerede. Men tilhengere av Listhaug nekter å lytte til annet enn henne, fordi hun er karismatisk og sier det de selv ønsker å høre. Da er visst sannheten ikke relevant lenger, dessverre. 

Så jeg skal bare tro blindt på hva andre sier at Listhaug mener istedet for å forholde meg til det hun faktisk selv sier? Ser ikke verdien i det egentlig. Her ser jeg en gedigen stråmann som er laget og mange som spinner rundt den for å nære sin egen hets av Listhaug. Ikke første gangen det skjer og det blir neppe den siste. Så kommer hun gang på gang og må avsløre stråmennene. Det samme skjedde med gullstolen til flyktningene og ramaskriket som varte lenge for å ha sagt det, med Ap og terroristenes rettigheter (og den ikke-eksisterende koblingen til Utøya), og mange flere eksempler. Hvem definerer sannheten? Godhetsmafiaen? PK-eliten? A-media?

Egentlig minner Listhaug meg mye om Thatcher og kanskje derfor har jeg sansen for henne :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en titt på faktisk.no, og fant ingenting som tydet på at det Sylvi skrev var direkte feil. En bedre konklusjon er at det finnes ingen bevis for at det er en sammenheng, men det beviser ikke at det var feil.

Sykehjemmet kunne ha blitt rehabilitert, noe de ikke valgte å gjøre. De valgte istedenfor å bruke stedet som akuttovernatting. De visste garantert om dette før de la ned sykehjemmet. Deres argument mot dette er ganske patetisk, det er helt normalt at et sted står tomt i et halvt år. Før de kan bruke stedet må de gjøre klart papirarbeidet, flytte ut møblene, vaske godt, remøblere og finne ansatte. 

Når de bruker så dårlige argumenter for å bevise at det finnes ingen kobling, så blir jeg skeptisk til hele teksten.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig galt her, at de eldre fikk oppgraderte bo fasiliteter med bad på rommene eller at Kirkens bymisjon hospiterer tilreisende Sigøynere? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det Listhaug skriver er jo sant. Så kan man være uenig eller enig i om det er riktig politikk eller ikke.

Endret av Husholdning1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som prater direkte og rett fra levra har en tendens til å bli hudflettet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bonusmammaen said:

Folk som prater direkte og rett fra levra har en tendens til å bli hudflettet..

Leveren er en rensestasjon for giftstoffer. Det er ting som kan tyde på at leveren til Listhaug ikke er fullt fungerende, for det som kommer derfra er giftig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Camlon skrev:

Sykehjemmet kunne ha blitt rehabilitert, noe de ikke valgte å gjøre. De valgte istedenfor å bruke stedet som akuttovernatting. De visste garantert om dette før de la ned sykehjemmet.

Dere (og Listhaug) skriver "de", men hvem er "de"? Kirkens bymisjon eller Ap/byråd? Eller er "de" alle som er ikke-frp?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Apis skrev:

Hva er egentlig galt her, at de eldre fikk oppgraderte bo fasiliteter med bad på rommene eller at Kirkens bymisjon hospiterer tilreisende Sigøynere? 

1. At eldre i sine siste leveår tvangsflyttes og kastes i utrygghet istedet for å la dem leve de få årene igjen der hvor de trives, tas vare på og føles bra. De bryr seg ikke om ''fasiliteter'', de bryr seg om trygghet.

2. At Oslo kommune forskjellsbehandler sykehjemmene og nedlegger kun de private, men sine egne kommunale med samme dårlig standard fortsetter driften i fred.

3. At Oslo kommune bruker millioner for tilrettelegging for enda mer kriminalitet, tigging og proforma turister fra utlandet.

For øvrig her er det en interessant lenke som avslører det skitne spillet det røde byrådet driver med. Nei, Listhaug, de eier ikke skam.

https://www.nettavisen.no/meninger/eldreomsorgens-to-ansikter/3423503291.html

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, NordicViking skrev:

 

Er det media som blåser ting ut av proporsjoner, eller er det Listhaug som har en heller lettvint omgang med sannheten?

Begge deler. Innlegget til Sylvi er ikke løgn, det er bare en halvsannhet:

Det er riktig at byrådet har lagt ned og det er riktig at det bor romfolk der.

Hun bare kutter ut noen helt avgjørende opplysninger og fremstiller saken helt skjevt. 

Med andre ord gjør hun akkurat som venstresiden alltid har gjort. Venstresiden har jo alltid brukt grove anklager, slagord og halvsannheter i retorikken. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, matrobot said:

Dere (og Listhaug) skriver "de", men hvem er "de"? Kirkens bymisjon eller Ap/byråd? Eller er "de" alle som er ikke-frp?

Både sykehjemmet og tiggerovernattingen er et samarbeid mellom Kirkens bymisjon og byrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonymbruker3 said:

Både sykehjemmet og tiggerovernattingen er et samarbeid mellom Kirkens bymisjon og byrådet.

Vi prøver oss på en "Listhaug"?

Kirkens bymisjon er en av tilbyderne av ikke-offentlige tjenester i helsesektoren. Det er de blå som ønsker at det skal finnes et alternativ til offentlige tjenester.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Apis said:

Hva er egentlig galt her, at de eldre fikk oppgraderte bo fasiliteter med bad på rommene eller at Kirkens bymisjon hospiterer tilreisende Sigøynere? 

De eldre ville ikke flytte, og byrådet legger ned plasser samtidig som mange får avslag på søknad om sykehjemsplass. De som bodde der ble ikke satt på gata, men andre som kunne fått de nye plassene de ble flyttet til vil nå få avslag i stedet.

Politiet i Oslo sier at de som utgir seg for å være tiggere også er kriminelle, og det er godt dokumentert av NRK i saken fra Bergen, så om det er så lurt å gjøre det enklere for dem ved å gi dem gratis overnatting kan vel diskuteres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex said:

Vi prøver oss på en "Listhaug"?

Kirkens bymisjon er en av tilbyderne av ikke-offentlige tjenester i helsesektoren. Det er de blå som ønsker at det skal finnes et alternativ til offentlige tjenester.

Hva har denne kommentaren med mitt innlegg å gjøre? Jeg ser ingen sammenheng mellom det og min oppklaring av hvem "de" er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Anonymbruker3 skrev:

Hva har denne kommentaren med mitt innlegg å gjøre? Jeg ser ingen sammenheng mellom det og min oppklaring av hvem "de" er.

Meh, hvorfor kan man diskutere med noen som kommer med sånne påstander uten bevis? Kan du bevise at byrådet og kirkens bymisjon samarbeidet? Eller er det noe du selv har konkludert?

Om du ikke kommer med bevis, så gidder jeg ikke å diskutere med Listhaug-tilhengere mer. Det er som å snakke til veggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, matrobot said:

Meh, hvorfor kan man diskutere med noen som kommer med sånne påstander uten bevis? Kan du bevise at byrådet og kirkens bymisjon samarbeidet? Eller er det noe du selv har konkludert?

Det står i faktisk.no-sjekken (som egentlig var av Carl I Hagens utsagn) som dere Listhaug-hatere er så glade i så slenge rundt. Jeg antok at dere hadde lest den.

Endret av Anonymbruker3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Drizzt skrev:

1. At eldre i sine siste leveår tvangsflyttes og kastes i utrygghet istedet for å la dem leve de få årene igjen der hvor de trives, tas vare på og føles bra. De bryr seg ikke om ''fasiliteter'', de bryr seg om trygghet.

2. At Oslo kommune forskjellsbehandler sykehjemmene og nedlegger kun de private, men sine egne kommunale med samme dårlig standard fortsetter driften i fred.

3. At Oslo kommune bruker millioner for tilrettelegging for enda mer kriminalitet, tigging og proforma turister fra utlandet.

For øvrig her er det en interessant lenke som avslører det skitne spillet det røde byrådet driver med. Nei, Listhaug, de eier ikke skam.

https://www.nettavisen.no/meninger/eldreomsorgens-to-ansikter/3423503291.html

1. Såvidt jeg vet så var det det tidligere borgerlige byrådsamarbeidet i Oslo som fikk igjennom disse oppgraderte kravene med bla bad, med daværende eldrebyråd Listhaug i spissen, i det lange løp mener jeg de nye forskriftene er en god ting, men mulig de kunne håndtert overgangen på en bedre måte, men uansett så blir jo de eldre ikke kastet ut på gaten slik en kan få inntrykk av. 

2. Disse kravene blir gjeldene fra 2020 mener jeg, kontrakten med Kirkensbymisjon om akkurat dette hjemmet gikk ut nå, etter 2020 vil vel også de kommunale drive ulovlig, Kirkensbymisjon er forøvrig en ideel nonprofit organisasjon som i mer eller mindre grad driftes i offentlig regi.

3. Forsåvidt enig, men så kan man si hva er alternativet, sigøynere som villkamper og hva det har og si for forsøpling, tigging og kriminalitet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, T-Rex skrev:

Vi prøver oss på en "Listhaug"?

Kirkens bymisjon er en av tilbyderne av ikke-offentlige tjenester i helsesektoren. Det er de blå som ønsker at det skal finnes et alternativ til offentlige tjenester.

Nå er du inne på poenget til Frp: De mener sykehjemmet ble nedlagt siden det var privat.

Sant nok: Det tilfredsstilte ikke kravene som frp selv har kommet med, men det er det også flere offentlige som ikke gjør, uten at de blir nedlagt.

Sånne ting kan ikke faktasjekkes. Det er i bunn og grunn spekulasjon rundt motiver. . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...