Gå til innhold

10 år eldre, vil det funke?


LarZz

Anbefalte innlegg

Gjest LiMaSK

40 og 30 er kanskje ikke så galt, 30 og 20, kan jo så absolutt funke om begge er på likt nivå.. 

18 og 28 derimot..

Jeg er 27, kunne aldri ha tenkt meg en 17 åring. Vet ikke hvordan jeg føler det når jeg blir 30 og oppover.

Min mann er 8 år eldre enn meg og jeg føler det er annerledes når mannen er eldst.. Men ikke 14 og under med en 10 år eldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer alltid an på modenhetsnivå, men sannsynligheten er stor for at den på 20 er langt mindre moden enn en på 30. Så 20 og 30 er vanskeligere enn 30 og 40. Den yngste bør være 25+ når det er større aldersforskjell på 10+ år inne i bildet mener nå jeg. 

Anonymkode: 77fc0...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 år er relativt, 20 og 30 synes jeg det er ganske stor forskjell på. Hjelper seg når det er snakk om 25 og 35, eller 30 og 40. Jeg er 35 og har venner som er ti år yngre, veldig sjelden jeg tenker over aldersforskjellen. Men å inngå et kjærlighetsforhold til en som er ti år yngre, det hadde jeg nok ikke gjort. Og da ville det vært alderen som stoppa meg. Ville heller ikke gått opp ti år.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes f.eks 20 og 30 er for stor forskjell, hvorfor?

Min erfaring er at yngre menn gjerne ikke har så mye bagasje, er ærlige og fortsatt er "eventyrlystne", de studerer og jobber ofte også. De som er over 30 har enten barn fra før, eller så er det noe litt rart med de, som veldig kontrollerende, veldig lite behov for kontakt, bitre eller spiller på gutterommet og har null ambisjoner.  Har bare hatt trøbbel med menn over 30, men de rundt 20-25 er det aldri noe drama med.

Anonymkode: fb685...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som synes f.eks 20 og 30 er for stor forskjell, hvorfor?

Min erfaring er at yngre menn gjerne ikke har så mye bagasje, er ærlige og fortsatt er "eventyrlystne", de studerer og jobber ofte også. De som er over 30 har enten barn fra før, eller så er det noe litt rart med de, som veldig kontrollerende, veldig lite behov for kontakt, bitre eller spiller på gutterommet og har null ambisjoner.  Har bare hatt trøbbel med menn over 30, men de rundt 20-25 er det aldri noe drama med.

Anonymkode: fb685...e94

Fordi den som er 20 ennå er veldig ung og ikke har utviklet personligheten eller modnet ennå. Man kan si hva man vil, men en tyveåring har typisk ikke ferdigutviklet hjerne ennå, det skjer som regel senere i tyveårene. En tyveåring har gjerne heller ikke rukket å gjøre seg så mange erfaringer i livet, hverken i arbeidslivet, kjærlighetslivet, når det gjelder å finne ut av sine egne ønsker, interesser, preferanser, personlighetsutvikling osv. På flere måter har en tyveåring fortsatt store rester av et barn i seg, som de kvitter seg med senere i tyverene.

Kort sagt, en tyveåring er ganske "grønn" i livet sett opp mot en eldre partner, og jeg syntes derfor at maktforholdet blir for skjevt i forhold der den yngste bare er 20, som fort kan bli overkjørt av sin eldre partner. Jeg syntes heller ikke argumenter som at "h*n" er så moden holder. For selv om tyveåringen opplever seg selv som moden, så forandrer de fleste seg likevel en del når de kommer et stykke ut i tyveårene. Det du opplever som "bagasje" er en del av et vanlig menneskes erfarings- og verdigrunnlag, og er på godt og vondt en del av alle voksne folk. Å ikke ønske å forholde seg til "bagasje" lyser derfor opp noen varseltrekanter for min del, og det fremstår noe predatorisk over at man ønsker en partner uten.

Anonymkode: 77fc0...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...