Gå til innhold

Er alle Norges antifeminister samlet på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, herzeleid skrev:

Norge er et flott land ja, og det kan vi takke forfedre av begge kjønn for :)

Det er feminismen som har gitt oss omsorgssamfunnet. Og kvinner som har kommet i maktposisjon. Kvinner og feminister får jo selvsagt følge av kloke menn.

Takk for at du fortsetter å støtte vår feministiske og skandinaviske kultur!!

Anonymkode: 7fc2b...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er feminismen som har gitt oss omsorgssamfunnet. Og kvinner som har kommet i maktposisjon. Kvinner og feminister får jo selvsagt følge av kloke menn.

Takk for at du fortsetter å støtte vår feministiske og skandinaviske kultur!!

Anonymkode: 7fc2b...614

Nei igrunn ikke. Som du sikkert vet er de aller færreste feminister, så det er nok befolkningen som helhet som bør takkes, ikke den lille gruppen som definerer seg som feminister ;)

 

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. 

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, herzeleid skrev:

Nei igrunn ikke. Som du sikkert vet er de aller færreste feminister, så det er nok befolkningen som helhet som bør takkes, ikke den lille gruppen som definerer seg som feminister ;)

 

 

All norsk og nordisk politikk er i dag gjennomsyret av feminisme. Selv FRP i regjeringen vil ikke rokke ved det.

Som du sikkert vet er de fleste i dag feminister. Kvinner som menn av Skandinavia har feministisk tradisjon unik i hele verden. Er veldig stolt av regjeringen og det vi har bygget opp i vår feministiske ånd. 

Det er antifeminister som er forsvinnende få. Men antifeminister er det fullt av i store deler av verden. Fra afganistan øst til Somalia i sør osv rundt over det hele. Skandinavia er en ørliten paradisisk plett på jord. 

Anonymkode: 7fc2b...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel mye med sosiale sjikt og klasse å gjøre.

Om man skal generalisere så er det ofte slik at jo høyere utdanning og mer kulturell kapital, jo større sjanse er det for at personen er feminist. Om du spør en gruppe akademikere, forfattere, forleggere, journalister, psykologer, kunstnere osv. så vil nok svært mange svare at de er feminister. (Ikke at de nødvendigvis lever som de preker, men de vil i hvert fall identifisere seg som det). Folk med utdanninger og yrker som krever en del tenkning, kjennskap til begreper og teorier om filosofi/historie/sosiologi og sånne fagfelt, vil ofte være komfortable med feminisme og gjerne anse det som en selvfølge.

Om du derimot spør en gruppe lavt utdannede, så vil du få mer blandede svar og en del anti-feminisme. Også i svært mannsdominerte og pengeorienterte bransjer som f.eks. finansverden, så vil du finne mye anti-feminisme. Dette er mer harde miljø hvor kvinner i større grad anses som et vedheng til mannen, og hvor hun blir definert som kone/trofé/sekretær/elskerinne, altså alltid utifra mannen som hovedperson. Dette er også bransjer hvor mange ikke er vant til å tenke på et abstrakt idéplan, men tenker utelukkende profitt-orientert. Hyperkapitalisme og anti-feminisme henger ganske tett sammen, på samme måte som hyperkapitalisme også henger sammen med miljøskadelig adferd, utnytting av arbeidere i Asia, osv.

Det er forresten litt morsomt at noen mener at feminister bare syter og klager og skylder alt på menn, når man kan si nettopp det samme (bare motsatt) om anti-feminister. Om det er noe som kjennetegner anti-feministenes hylekor så er det jo nettopp klagingen over at kvinner ikke vil ha dem, kvinner er kjipe, kvinner vil ikke gi dem sex eller barn, kvinner er egoistiske, og derfor er menn ulykkelige. Alt er visst kvinners feil. The irony...

Anonymkode: 2132a...75f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for begge kjønn. Selve ordet feminisme kommer opprinnelig av det latinske ordet feminia, som betyr kvinne

Anonymkode: 7925b...b9a

Og du klarer ikke å se motsetningen?

Kan ikke du være grei å si meg hvilken ideologiske gruppe som har innført alle offentlige kvoterings og spesialbehandlings ordninger av kjønn her i landet?

Anonymkode: f8fa8...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det bare de samme tre brukerne som starter/svarer i alle tråder?

Jeg har kanskje møtt en eller to menn med slike holdninger i hele min levetid, men her inne florerer det av dem. På et kvinneforum. Jeg synes det er svært mystisk.

 

Anonymkode: 7925b...b9a

Jeg er i mot feminisme som begrep, foretrekker det mer nøytralt og inkluderende ordet "likestilling". MEN, jeg er derimot ikke i mot feminisme som konsept, vel...det kommer selvfølgelig an på definisjonen av feminisme (som jo er ganske individuell). Om det er feminisme som i likestilling er jeg helt for, snakker vi feminisme som i kjønnsmessige fordeler er jeg i mot. Spørsmålet er, hva legger DU i feminisme TS?

Endret av HalldirV2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Som du sikkert vet er de fleste i dag feminister.

Anonymkode: 7fc2b...614

Norske kvinner er uenige med deg ;)

 

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. 

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, herzeleid skrev:

Norske kvinner er uenige med deg ;)

 

 

Norske menn er uenig med deg 😁

Anonymkode: 7fc2b...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hahaha! Fantastisk. Visste ikke at han er feminist, nå steg han litt i min bok. 

Anonymkode: 7ce29...dbf

Tror det hadde vært umulig å spille Don Draper uten å tenke godt over likestilling og kjønnsroller :P 

7 hours ago, HalldirV2 said:

Jeg er i mot feminisme som begrep, foretrekker det mer nøytralt og inkluderende ordet "likestilling". MEN, jeg er derimot ikke i mot feminisme som konsept, vel...det kommer selvfølgelig an på definisjonen av feminisme (som jo er ganske individuell). Om det er feminisme som i likestilling er jeg helt for, snakker vi feminisme som i kjønnsmessige fordeler er jeg i mot. Spørsmålet er, hva legger DU i feminisme TS?

Jeg la ut en definisjon i et innlegg, og den stiller jeg meg bak. Likestiling. Lik lønn for likt arbeid. Muligheten til å velge selv, enten man vil være hjemme med barn, eller jobbe i et hvilket som helst yrke. Det gjelder både menn og kvinner. At man kan velge utradisjonelt uten å bli sett ned på. Det gjelder også både menn og kvinner, men jeg synes det virker som at menn enda oftere blir møtt med fordommer hvis de velger såkalt tradisjonelle kvinneyrker, eller, gud forby, er hjemme med barn utover den tildelte kvoten.

Så har du selvfølgelig alle de andre tingene, som rettigheten til å bestemme over egen kropp. Å slippe, overgrep klåing og seksuelt motiverte kommentarer, uavhengig av påkledning. At menn som blir klådd på får kommentarer om at de er heldige, og at kvinner som blir klådd på får kommentarer om at de ba om det. De tåpelige forventningene til hvordan man skal se ut, også bygd på gamle stereotyper. Kvinner skal være tynne med store pupper og langt hår. Menn skal være høye og muskuløse.

Kunne sikkert fortsatt i en evighet.

Anonymkode: 7925b...b9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norske menn er uenig med deg 😁

Anonymkode: 7fc2b...614

Artig hvordan fakta bare preller av på enkelte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid said:

Artig hvordan fakta bare preller av på enkelte ;)

Rart. Du som har vært så "flink" å poste samme linken ikke mindre enn tre ganger i denne tråden.

Anonymkode: 913ec...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/18/2018 at 4:22 PM, AnonymBruker said:

Eller er det bare de samme tre brukerne som starter/svarer i alle tråder?

Jeg har kanskje møtt en eller to menn med slike holdninger i hele min levetid, men her inne florerer det av dem. På et kvinneforum. Jeg synes det er svært mystisk.

Anonymkode: 7925b...b9a

Jeg syntes det er ganske sært at du kun har møtt en eller to personer til nå som er for likestilling, men det handler vel om hvilke personer man velger å omgås. Jeg syntes derimot det er ganske flott at det samler seg mange som sammen vil kjempe for likestilling og egalitarianisme :)

Anonymkode: 2060f...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det har vel mye med sosiale sjikt og klasse å gjøre.

Om man skal generalisere så er det ofte slik at jo høyere utdanning og mer kulturell kapital, jo større sjanse er det for at personen er feminist. Om du spør en gruppe akademikere, forfattere, forleggere, journalister, psykologer, kunstnere osv. så vil nok svært mange svare at de er feminister. (Ikke at de nødvendigvis lever som de preker, men de vil i hvert fall identifisere seg som det). Folk med utdanninger og yrker som krever en del tenkning, kjennskap til begreper og teorier om filosofi/historie/sosiologi og sånne fagfelt, vil ofte være komfortable med feminisme og gjerne anse det som en selvfølge.

Om du derimot spør en gruppe lavt utdannede, så vil du få mer blandede svar og en del anti-feminisme. Også i svært mannsdominerte og pengeorienterte bransjer som f.eks. finansverden, så vil du finne mye anti-feminisme. Dette er mer harde miljø hvor kvinner i større grad anses som et vedheng til mannen, og hvor hun blir definert som kone/trofé/sekretær/elskerinne, altså alltid utifra mannen som hovedperson. Dette er også bransjer hvor mange ikke er vant til å tenke på et abstrakt idéplan, men tenker utelukkende profitt-orientert. Hyperkapitalisme og anti-feminisme henger ganske tett sammen, på samme måte som hyperkapitalisme også henger sammen med miljøskadelig adferd, utnytting av arbeidere i Asia, osv.

Det er forresten litt morsomt at noen mener at feminister bare syter og klager og skylder alt på menn, når man kan si nettopp det samme (bare motsatt) om anti-feminister. Om det er noe som kjennetegner anti-feministenes hylekor så er det jo nettopp klagingen over at kvinner ikke vil ha dem, kvinner er kjipe, kvinner vil ikke gi dem sex eller barn, kvinner er egoistiske, og derfor er menn ulykkelige. Alt er visst kvinners feil. The irony...

Anonymkode: 2132a...75f

Jeg syntes det er rart at du har såpass stor forskjell i opplevelse blant høyrere utdannede enn det jeg har. For min del tror jeg ikke jeg kjenner nesten en eneste feminist, men jeg vil påstå at mer eller mindre alle sammen er for egalitarianisme og støtter like rettigheter for begge kjønnene. Dette er da min opplevelse med folk som kommer fra blandede bakgrunner, alt fra literatur, til IT, så jeg vil si meg fundamentalt uenig med deg om din påstand at folk med høyere utdanning er mer for diskriminering basert på kjønn enn det lavere utdannede er, det er vel heller motsatt. 

Hvor har du det fra at ingen vil bli sammen med en som er for likestilling egentlig? Jeg syntes det er en ganske rar tankegang, for det er vel ingen som har lyst til å bli sammen med noen som ser på deg som mindreverdig fremfor som en likestilt partner? Jeg kan jo skjønne at det kan høres ut som det er veldig mange av disse, når ca 10% av landet faktisk er av den typen, men heldigvis er det flere og flere som hopper av hat-toget og blir med i egalitarianismens rekker og godtar at likestilling er ikke et gode, men en selvfølgelighet.

Anonymkode: 2060f...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke nødvendigvis folk som gaper høyt offentlig, men heller sitter å klinker sine tanker på tastaturet. Kjenner ett par slike, kommer mye vrøvl ut av kjeften i fylla. Total likegyldighet for liv de ikke kjenner etc. Men til vanlig tørr de ikke si hva de tenker. 

 

Antall stemmer i til frp f eks, viser jo at det er en del folk som ikke er så empatiske. 

 

Når det gjelder det med feminisme har det fått ett dårlig stempel, noe grunnet propaganda men noe også med god grunn. Det med like rettigheter uansett kjønn er rettferdig og en sak å sloss for. Men når man f eks ikke kan ytre noe i frykt for å bli stemplet som anti feminist, da mister begrepet legitimitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker veldig mye med veldig mange kvinner, det må jeg innrømme, men jeg Iiker et fåtall og har faktisk sett mange av dette fåtallet på Kvinneguiden, sikkert fordi jeg har en preferanse for introverte og innesluttede.

Anonymkode: 58fca...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som du sikkert vet er de fleste i dag feminister. Kvinner som menn av Skandinavia har feministisk tradisjon unik i hele verden. Er veldig stolt av regjeringen og det vi har bygget opp i vår feministiske ånd. 

Hvilken verden lever du i? De fleste i dag er IKKE feminister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart. Du som har vært så "flink" å poste samme linken ikke mindre enn tre ganger i denne tråden.

Anonymkode: 913ec...f5a

Ja utrolig nok liker noen av oss å forholde oss, og vise til, fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Det har vel mye med sosiale sjikt og klasse å gjøre.

Om man skal generalisere så er det ofte slik at jo høyere utdanning og mer kulturell kapital, jo større sjanse er det for at personen er feminist. Om du spør en gruppe akademikere, forfattere, forleggere, journalister, psykologer, kunstnere osv. så vil nok svært mange svare at de er feminister. (Ikke at de nødvendigvis lever som de preker, men de vil i hvert fall identifisere seg som det). Folk med utdanninger og yrker som krever en del tenkning, kjennskap til begreper og teorier om filosofi/historie/sosiologi og sånne fagfelt, vil ofte være komfortable med feminisme og gjerne anse det som en selvfølge.

Om du derimot spør en gruppe lavt utdannede, så vil du få mer blandede svar og en del anti-feminisme. Også i svært mannsdominerte og pengeorienterte bransjer som f.eks. finansverden, så vil du finne mye anti-feminisme. Dette er mer harde miljø hvor kvinner i større grad anses som et vedheng til mannen, og hvor hun blir definert som kone/trofé/sekretær/elskerinne, altså alltid utifra mannen som hovedperson. Dette er også bransjer hvor mange ikke er vant til å tenke på et abstrakt idéplan, men tenker utelukkende profitt-orientert. Hyperkapitalisme og anti-feminisme henger ganske tett sammen, på samme måte som hyperkapitalisme også henger sammen med miljøskadelig adferd, utnytting av arbeidere i Asia, osv.

Det er forresten litt morsomt at noen mener at feminister bare syter og klager og skylder alt på menn, når man kan si nettopp det samme (bare motsatt) om anti-feminister. Om det er noe som kjennetegner anti-feministenes hylekor så er det jo nettopp klagingen over at kvinner ikke vil ha dem, kvinner er kjipe, kvinner vil ikke gi dem sex eller barn, kvinner er egoistiske, og derfor er menn ulykkelige. Alt er visst kvinners feil. The irony...

Anonymkode: 2132a...75f

Ikke nødvendigvis feil det du sier. Dog bør jeg si at jeg tilhører den første gruppen du snakker om ift. utdanningsvei. Det som slo meg etter stadig flere år med høyere utdanning at jeg stilte mer kritiske spørsmål til feminisme. I oppveksten har jeg opplevd ordet som positivt, men ikke nå lenger, i alle fall ikke den nåværende formen av ordet, og menneskene som gjemmer seg bak det.

Så har du det faktum at mye av pensum i flere av fagene du beskriver er skrevet av, eller svært påvirket av, feminister. De fleste av stundentene jeg gikk sammen med reagerte ofte på de samme tingene som meg, men så er det også noen som slukte det rått. For å si det sånn, så er de fleste hardcore feminister jeg møtt har vi vært gjennom studiene, men inntrykket mitt er også at gjennomgående for de fleste er at man mener at den nåværende feminismen er alt for radikal.

Jeg synes man skal stille spørsmål ved kvaliteten på den høyere utdanningen dersom den ender opp med å oppdra én type mennesker, og ett sett med meninger. Sluttproduktet bør være tenkende, selvstendige mennesker, som ikke nødvendigvis er så farget av studieveien de har gått, annet enn at de klarer å innse påvirkingen man har gjennomgått fra ulik pensumlitteratur og forelesere.

Synes det er litt rart at du dog blander filosofi, historie og sosiologi sammen. Jeg har forsåvidt hatt innslag av alle tre faggrene i min utdanning, og forskjellene mellom dem er slående. Spesielt sosiologi og histoire. Sosiologi er vanvittig kvinnedominiert, og har nok et høyt innslag av feminister, mens historie er den rake motsetningen. Dominert av mer rasjonelt tenkende menn. Det er lite feminisme å spore på historiestudiet, for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
På 18.6.2018 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Eller er det bare de samme tre brukerne som starter/svarer i alle tråder?

Jeg har kanskje møtt en eller to menn med slike holdninger i hele min levetid, men her inne florerer det av dem. På et kvinneforum. Jeg synes det er svært mystisk.

 

Anonymkode: 7925b...b9a

Har du eksempler på slike tråder, og vet du at alle legger samme betydning til hva de mener en feminist eller feminisme er?

Det er ikke bare menn som ikke liker feminisme og feminister. En del kvinner forstår ikke helt poenget med disse begrepene de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...