Gå til innhold

Er alle Norges antifeminister samlet på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Per i dag virker det som om feminisme går ut på å klage på ansvaret man den gang fikk. Det er i allefall den typen man legger mest merke til.

Det kjenner jeg ikke igjen, så vanskelig å kommentere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det bare de samme tre brukerne som starter/svarer i alle tråder?

Jeg har kanskje møtt en eller to menn med slike holdninger i hele min levetid, men her inne florerer det av dem. På et kvinneforum. Jeg synes det er svært mystisk.

 

Anonymkode: 7925b...b9a

Kommer jo an på hva du mener med "antifeminister". De aller færreste kvinner og menn er tross alt feminister, så du skal ikke se bort ifra at en del rett og slett bare snakker deg etter munnen, men kanskje egentlig har holdninger en del feminister vil kalle "antifeminisme". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du føler deg truet av feminister. Det gidder jeg egentlig ikke bry meg med. 

Alle gjør det, så samfunnsødeleggende som gærneheiene er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hva har ansvar for eget liv å gjøre? Noe Så ironisk. Det var jo derfor feministbevegelsen startet. For at kvinner skulle få ansvar for eget liv. Blant annet. Det er så mange som ikke kan noe om bakgrunnen. Tror en del mennesker har sluttet å tenke. 

Det har veldig mye med saken å gjøre. Det er tross alt disse som klager over at kvinners valg av karrière og arbeidsmengde påvirker inntektene deres, og som skriker høyest om å bli kvotert og få spesialbehandling. Å ta ansvar for eget liv ville være å heller jobbe hardt for å oppnå det en hevder å ønske, og ikke forlange spesialbehandling eller klage over konsekvenser av egne frie valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 hour ago, SoWhat? said:

Hva har ansvar for eget liv å gjøre? Noe Så ironisk. Det var jo derfor feministbevegelsen startet. For at kvinner skulle få ansvar for eget liv. Blant annet. Det er så mange som ikke kan noe om bakgrunnen. Tror en del mennesker har sluttet å tenke. 

Du gjør den vanlige misforståelsen: Misforstår feminisme med likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, GiftMann38 said:

Du gjør den vanlige misforståelsen: Misforstår feminisme med likestilling.

Du «gjør» den vanlige misforståelsen. Forveksler feminisme med spesialbehandlig og mannehat

Anonymkode: 7925b...b9a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminisme er jo et stort sekkebegrep. Alt fra de som er for likestilling mellom kjønnene til de som ønsker å fremme kvinner på bekostning av menn. Akkurat dette siste virker det som de fleste antifeministene har fokus på.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ikke feminist, når feminisme blir lagt frem som at gutter/menn er annenrangs og kun duger til en ting - lage barn, og knapt nok det. Jeg er heller ikke for at noen skal bestemme hvor kvinnen hører til - i et karrierejag, og blir sett ned på om hun velger å bruke tiden sin på å oppdra barn og styre en husholdning. 

Det jeg er for er likestilling. Jobbmessig og familiemessig, og ikke minst samfunnsmessig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Du «gjør» den vanlige misforståelsen. Forveksler feminisme med spesialbehandlig og mannehat

Anonymkode: 7925b...b9a

Det er ingen misforståelse, men en presis beskrivelse av feminismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, GiftMann38 said:

Det er ingen misforståelse, men en presis beskrivelse av feminismen.

«Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for begge kjønn. Selve ordet feminisme kommer opprinnelig av det latinske ordet feminia, som betyr kvinne.»

Anonymkode: 7925b...b9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ikke hører så mye om det i virkeligheten er vel fordi menn holder tyst om slike tanker når de er rundt kvinner. Men jeg vil vel egentlig si at så og si alle mine mannlige venner deler synspunkter som blir skrevet om her på forumet av såkalte anti-feminister. 

Anonymkode: c7038...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for begge kjønn. Selve ordet feminisme kommer opprinnelig av det latinske ordet feminia, som betyr kvinne.»

Anonymkode: 7925b...b9a

"Frihet", "Likestilling" og "Rettferdighet". 

Som de fleste sikkert ser er dette en veldig vag definisjon som pynter med fine ord uten å definere hva en legger i dette. Jeg tror omtrent alle ideologer vil beskrive sin egen ideologi med flotte ord om rettferdighet og frihet, selv om "deres rettferdighet" ikke nødvendigvis er så veldig rettferdig i vanlige menneskers øyne. 

Merk eksempelvis at det er feministene, som angivelig kjemper for "rettferdighet" som er de største pådriverne for diskriminering og forskjellsbehandling på bakgrunn av kjønn. Jeg tviler på at de fleste synes denslags er særlig rettferdig. Nettopp derfor ser vi at oppslutningen rundt likestilling og like rettigheter trolig er høy, mens oppslutningen om feminisme er særdeles lav:

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. 

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, GiftMann38 skrev:

Du gjør den vanlige misforståelsen: Misforstår feminisme med likestilling.

Nei, jeg tror ikke det du. Jeg leser en del historie, og jeg har lest bøker fra tiden hvor feminismen var i startfasen. Jeg vet hvordan kvinner ble behandlet. Jeg vet hvor mye makt menn hadde. Det lønner seg å sette seg inn i. Det er en ganske rystende historie må jeg si. Og enda fins det menn som ser på oss som annenrangs mennesker! Det ser en ganske tydelig her inne også det. Kvinneforakt er ikke bekjempet akkurat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
3 hours ago, AnonymBruker said:

«Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for begge kjønn. Selve ordet feminisme kommer opprinnelig av det latinske ordet feminia, som betyr kvinne.»

Anonymkode: 7925b...b9a

Og islam er visstnok fredens religion, men både islam og feminisme praktiseres av ekstremister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premissene for moderne feminisme er bygd på illusjoner og dogmer. Både menn og kvinner har generelt levd under svært trange vilkår opp gjennom historien. Menn og kvinner har hatt mer enn nok med å overleve enn å krangle om "likestilling". Når gården skulle gjøres klar til vinteren så måtte de være pragmatiske med tanke på arbeidsoppgaver. Å fremstille mennene i denne tiden som en del av et kvinneundertrykkende patriarki er helt absurd. Hvis noen undertrykket noen så var det de kongelige og adelige som undertrykket arbeiderklassen. Men det er en annen debatt.

Ja, det var en prosess å omlegge samfunnstrukturene og kjønnsrollene til et mer moderne samfunn. Og sånne transformeringer vil alltid være kompliserte siden det mer eller mindre er pionerarbeid. Men vi må kunne klare å legge problemene bak oss på et tidspunkt. Det er her denne tredje bølge feminismen er så destruktiv. Den er blandet med marxistisk filosofi og setter opp en arketypisk stråmann av menn som kroniske undertrykkere av kvinner. Denne ideologien legitimerer mentaliteten om at menn "skylder" kvinner særfordeler, som represalier for urett som har blitt begått i fortiden. Det er absurd å kreve at hele grupper/raser/kjønn skal holdes ansvarlig for ting som har blitt gjort av helt andre mennesker i fortiden. Hvis vi seriøst skal spille det spillet så kan vi jo begynne med å straffe unge tyskere. Og ta fra dem både penger, eiendom og rettigheter fordi de er etterkommere av noen som gjorde noe galt. Alle skjønner at dette er helt tåpelig tenkning. Så la oss slutte å gjøre det samme med tanke på kjønn.

Sånn jeg ser det har vi nå like muligheter for begge kjønn i Norge. Det går an å argumentere for at kvinner har det lettest, og at menn har det lettest. Noen er konservative, andre liberale og noen et sted midt i mellom. Kan vi ikke bare komme overens og respektere at noen kvinner vil være husmødre og sykepleiere, og noen menn vil være snekkere og bønder. Andre kvinner vil være politi og ingeniører, mens noen menn vil jobbe i barnehage eller være hjelpepleiere. Null problem.

Kan vi ikke heller bytte ut feminisme med egalitarisme. Det er jo det feminister påstår at feminisme er uansett. Da er det likt, nøytralt og noe begge kjønn kan stille seg bak. Problem løst. Også kan alle få litt ro og fred i dette landet.

Anonymkode: be15a...61a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt morsomt at du har selverklært feminist Jon Hamm som profilbilde :) 

Anonymkode: 7925b...b9a

Hahaha! Fantastisk. Visste ikke at han er feminist, nå steg han litt i min bok. 

Anonymkode: 7ce29...dbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker feminismen her i Skandinavia for at menn ikke kan herje fritt med mine sønner, slik de gjør i patriarkater rundt om det meste av verden. Når menn alene styrer blir samfunnet aggressivt og brutalt. Det kan man se overalt på hele kloden. Brutaliteten i et samfunn er fullstendig proporsjonal med prosenten menn i maktposisjoner. 

Norden er gjennomsyret av feminisme og det kan du og jeg takke våre oldemødre og bestemødre for. Norden og Skandinavia er faktisk paradiset på jord. Definitivt verdens beste sted å bo for både kvinner, barn og menn. Jeg stortrives! Ingen mannssamfunn noe annet sted har klart å skape tilsvarende omsorgssamfunn.

Anonymkode: 7fc2b...614

Endret av Ann Christin
Ryddet for slettet sitat. Ann Christin. mod
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takker feminismen her i Skandinavia for at menn ikke kan herje fritt med mine sønner, slik de gjør i patriarkater rundt om det meste av verden. Når menn alene styrer blir samfunnet aggressivt og brutalt. Det kan man se overalt på hele kloden. Brutaliteten i et samfunn er fullstendig proporsjonal med prosenten menn i maktposisjoner. 

Norden er gjennomsyret av feminisme og det kan du og jeg takke våre oldemødre og bestemødre for. Norden og Skandinavia er faktisk paradiset på jord. Definitivt verdens beste sted å bo for både kvinner, barn og menn. Jeg stortrives! Ingen mannssamfunn noe annet sted har klart å skape tilsvarende omsorgssamfunn.

Anonymkode: 7fc2b...614

Norge er et flott land ja, og det kan vi takke forfedre av begge kjønn for :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...