Gå til innhold

Jeg er så skuffa! Hun sa jeg var så ung - prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 25 år. Jeg og kjæresten har vært prøvere i 1,5 år. Gikk til gynekolog etter 1 år og fikk beskjed om å komme tilbake etter 6 mnd for da kunne jeg begynne på tabletter for å stimulere eggløsningen. Hadde time sist uke og fikk beskjed om at "Alt ser bra ut og du er jo forsatt ung, så vi bare venter å se hva som skjer", og jeg gikk ut uten noe. Vi har snart vært prøvere i 2 år. 

 

Var ikke det utrolig urettferdig? Synd det ikke var samme lege som et halvt år siden. :(

 

Anonymkode: db2d3...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett frem til denne dagen lenge, også får jeg en helt annen beskjed enn for 6 måneder siden. TS

Anonymkode: db2d3...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du gå til noen andre. Hvis du har råd, gå privat.

Dette skal du nemlig ikke finne seg i. Det hjelper ikke å prøve i en haug av år om noe er galt. Og en gu er ikke nok til å finne ut om det er noe galt. 

Jeg var 22 år når jeg startet utredning. Fikk aldri beskjed om at jeg var for ung.

Anonymkode: 38a57...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for dårlig! Selv fyller vi 27 i år, men begynte prøving da vi var 24. Etter ett år tok vi kontakt med fastlege, og han sa det samme til meg. Jeg gikk til privat gynekolog, som sa at alt så bra ut. Så sendte jeg samboer til fastlege (samme fastlege som meg), og han ble henvist videre til urolog. Vi hadde mistanke om at han kunne ha dårlig spermkvalitet, etter en testikkeltorsjon for 10 år siden. Der ble han henvist videre for spermtester, som viste få og dårlige svømmere. Etter flere tester som viste det samme, gikk vi tilbake til fastlege (vikar denne gangen), som henviste oss til gynekolog igjen (en som er ekspert på fertilitet) og derfra ble vi henvist til Rikshospitalet for assistert befruktning.

Stå på deres krav, og få kjæresten til å teste spermen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG.. I hele prosessen har vi fått «skryt» for alderen vår, og at det er bra vi har vært så unge. Hvis dere må igjennom assistert befruktning, er alderen kanskje det beste kortet dere har for å lykkes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Juni15 skrev:

Dette er for dårlig! Selv fyller vi 27 i år, men begynte prøving da vi var 24. Etter ett år tok vi kontakt med fastlege, og han sa det samme til meg. Jeg gikk til privat gynekolog, som sa at alt så bra ut. Så sendte jeg samboer til fastlege (samme fastlege som meg), og han ble henvist videre til urolog. Vi hadde mistanke om at han kunne ha dårlig spermkvalitet, etter en testikkeltorsjon for 10 år siden. Der ble han henvist videre for spermtester, som viste få og dårlige svømmere. Etter flere tester som viste det samme, gikk vi tilbake til fastlege (vikar denne gangen), som henviste oss til gynekolog igjen (en som er ekspert på fertilitet) og derfra ble vi henvist til Rikshospitalet for assistert befruktning.

Stå på deres krav, og få kjæresten til å teste spermen sin!

Takk for svar.

Det kan hende spermen hans er dårlig, men vi har snakket om det og han gjorde eksen gravid to ganger. Men pga omstendighetene så ble det abort.

Så jeg tror det er meg det er noe galt med.

 

Anonymkode: db2d3...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trenger ikke nødvendigvis å være noe galt heller. jeg er 23 og mannen 25 og vi brukte 3 år på førstemann nå 😛 ingenting galt med noen av oss!! men igjen, jeg er glad vi fikk sjekka oss. så det skjønner jeg godt at dere vil :) stå på ditt og bestill privat! :) 

Endret av Forever22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Forever22 skrev:

trenger ikke nødvendigvis å være noe galt heller. jeg er 23 og mannen 25 og vi brukte 3 år på førstemann nå 😛 ingenting galt med noen av oss!! men igjen, jeg er glad vi fikk sjekka oss. så det skjønner jeg godt at dere vil :) stå på ditt og bestill privat! :) 

Brukte du eggløsningstester? Hadde du regelmessig menstruasjon?

Anonymkode: db2d3...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brukte du eggløsningstester? Hadde du regelmessig menstruasjon?

Anonymkode: db2d3...1be

Brukte eggløsningstester kun på slutten. Men ja, hadde klokkeklar syklus på 31 dager så hadde eggløsning så og si samtidig hver mnd 😛 så trengte egentlig ikke el tester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min ble mor som 33 åring. Da jeg var der for å snakke om graviditet ifb. celleforandringer sa hun til meg «du er jo så  ung. Kan du ikke bare vente til celleforandringene går over før du eventuelt prøver? Det kan jo gå over om et år eller to.» 

Jeg var 25. 

Kan ikke folk få bestemme selv når de vil ha barn??

Anonymkode: bfaf7...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen min ble mor som 33 åring. Da jeg var der for å snakke om graviditet ifb. celleforandringer sa hun til meg «du er jo så  ung. Kan du ikke bare vente til celleforandringene går over før du eventuelt prøver? Det kan jo gå over om et år eller to.» 

Jeg var 25. 

Kan ikke folk få bestemme selv når de vil ha barn??

Anonymkode: bfaf7...2a2

Synes det er så utrolig urettferdig. Skal legene bestemme over mitt liv? Kan jeg ikke bare få hjelp? Jeg har allerede ventet i 2 år og fikk enda ikke noe hjelp denne gangen, fordi hun syntes jeg var UNG. Det er bare 5 år til jeg er 30. 😖

 

TS

Anonymkode: db2d3...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på ditt. En skal bli henvist videre etter å ha prøvd i 1 år. Jeg blir 32 i sommer, neste måned har vi prøvd i 2 år. Jeg fikk beskjed av min tidligere fastlege for snart 1 år siden at "det skjer når det skjer", selv om han visste jeg har endometriose. Her jeg bor finnes det kun to private gynekologer. Den ene tok ikke inn nye pasienter, og den andre har jeg dårlig erfaring med, og jeg stod uten henvisning... Da tok jeg kontakt med en gynekolog jeg gikk til før i en annen by og ordna hele driten selv, uten henvisning (fikk komme inn dit pga. endometriosen og tidligere pasient). Der fikk vi gjort div. tester og ble så henvist videre. Byttet fastlege også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.6.2018 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 25 år. Jeg og kjæresten har vært prøvere i 1,5 år. Gikk til gynekolog etter 1 år og fikk beskjed om å komme tilbake etter 6 mnd for da kunne jeg begynne på tabletter for å stimulere eggløsningen. Hadde time sist uke og fikk beskjed om at "Alt ser bra ut og du er jo forsatt ung, så vi bare venter å se hva som skjer", og jeg gikk ut uten noe. Vi har snart vært prøvere i 2 år. 

 

Var ikke det utrolig urettferdig? Synd det ikke var samme lege som et halvt år siden. :(

 

Anonymkode: db2d3...1be

Gå privat er mitt råd.

Anonymkode: 3097f...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...