Gå til innhold

Gifte seg som 25 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bare føler deg for ung for i dag så er alt opp ned, folk er sammen 10 år, får barn og 10 år etter det da skal de plutselig gifte seg for da vet de at de skal være sammen, what???

Anonymkode: 50fae...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gifter meg om 6!! dager. Jeg er 21, og mannen min er 27. Så er absolutt ikke for tidlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Byjenta! skrev:

Jeg gifter meg om 6!! dager. Jeg er 21, og mannen min er 27. Så er absolutt ikke for tidlig. :)

Hehe, det vet du jo ingenting om ennå :) Jeg er i femtiårene, og de som er 10-20 år eldre enn meg giftet seg ofte tidlig (det var gått litt av moten da jeg kom i 20-åra). Mange som har sagt at de gifta seg for tidlig, ja... til og med de som har et lykkelig ekteskap.

Men for enkelte går det jo fint. Håper du er en av dem! Lykke til og til lykke :)

Anonymkode: cd73f...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2018 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Hehe, det vet du jo ingenting om ennå :) Jeg er i femtiårene, og de som er 10-20 år eldre enn meg giftet seg ofte tidlig (det var gått litt av moten da jeg kom i 20-åra). Mange som har sagt at de gifta seg for tidlig, ja... til og med de som har et lykkelig ekteskap.

Men for enkelte går det jo fint. Håper du er en av dem! Lykke til og til lykke :)

Anonymkode: cd73f...3a7

Du vet vel egentlig ikke hva jeg vet eller ikke, og jeg sa min mening til ho som startet tråden... Så ;) Jeg vet absolutt at dette er det rette for meg og oss, så vi kommer til å få det helt fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er ikke gift, men har snart 3 barn med samboeren min. Ser på barn som en større forpliktelse enn ekteskap, men må jo innrømme at jeg synes det hadde vært himla greit å få lov å dele etternavn med resten av gjengen. Kjør på, bryllup er en hyggelig greie, og en sterkt symbolsk statement

Endret av Blueblizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det helt vanlig å gifte seg når man er 22-25 :) de fleste som gifter seg som jeg kjenner, gjør det i den alderen.

Endret av boblevann
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Blueblizz skrev:

Og jeg er ikke gift, men har snart 3 barn med samboeren min. Ser på barn som en større forpliktelse enn ekteskap, men må jo innrømme at jeg synes det hadde vært himla greit å få lov å dele etternavn med resten av gjengen. Kjør på, bryllup er en hyggelig greie, og en sterkt symbolsk statement

Er akkurat det jeg tenker også. Er større forpliktelse med barn. Og siden vi kunne tenkt oss barn ønsker jeg å gifte meg først. Når man får barn føler jeg man er forpliktet til hverandre uansett. Og sikkert lettere å spare til bryllup før eventuelle barn kommer også 😊

Anonymkode: 2dde6...2e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 20.59, Byjenta! skrev:

Du vet vel egentlig ikke hva jeg vet eller ikke

Jeg er ganske sikker på at du ikke vet hva som kommer til å skje 10-20-30 år fram i tid ;)

Anonymkode: cd73f...3a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2018 den 20.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at du ikke vet hva som kommer til å skje 10-20-30 år fram i tid ;)

Anonymkode: cd73f...3a7

Det vet vel aldri noen, men jeg er sikker i min sak, og jeg elsker min ektemann. Går man med den innstillinga de så kommer man jaggu ikke langt her i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 22.46, Byjenta! skrev:

Det vet vel aldri noen, men jeg er sikker i min sak, og jeg elsker min ektemann. Går man med den innstillinga de så kommer man jaggu ikke langt her i livet :)

Det du skrev, som jeg kommenterte, var at du var helt sikker på at det ikke er for tidlig for deg å gifte deg.

Mange er på sikt kommet til konklusjonen at de giftet seg for tidlig. Vil tro veldig få av dem gikk til alters med den tanken i hodet 😂

Anonymkode: cd73f...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du skrev, som jeg kommenterte, var at du var helt sikker på at det ikke er for tidlig for deg å gifte deg.

Mange er på sikt kommet til konklusjonen at de giftet seg for tidlig. Vil tro veldig få av dem gikk til alters med den tanken i hodet 😂

Anonymkode: cd73f...3a7

Jeg gidder ikke diskutere dette med deg, jeg er sikker på at føler man seg klar for å gifte seg, så er det helt greit uansett om man er 20 eller 40. Jeg kjenner flere som giftet seg tidlig jeg og, som er glad for det ;) så ferdig med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du skrev, som jeg kommenterte, var at du var helt sikker på at det ikke er for tidlig for deg å gifte deg.

Mange er på sikt kommet til konklusjonen at de giftet seg for tidlig. Vil tro veldig få av dem gikk til alters med den tanken i hodet 😂

Anonymkode: cd73f...3a7

Det er vel ingen som går til alters med tanken om at dette ender i en skilsmisse. Uansett alder. Ingen vet hva fremtiden bringer. 

Jeg giftet meg som sagt som 23 åring, er snart 40 og er fortsatt lykkelig gift. :)  

Anonymkode: 0e305...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble venner for 27 år siden. Kjærester for 20 år siden. Samboer for 19 år siden. Foreldre for barn nr1 for 14 år siden. Foreldre for barn nr2 for 12 år siden.

Vi er ikke gift. Har enebolig, 2 barn sammen, ingen barn utenom våre felles. Hytte, hund og to biler. Felles økonomi med fast jobb og lik inntekt. Ingen ekteskap før og ingen nå. Har testamente. Ser ingen grunn til å bruke mye penger på bryllup, de vil vi heller spare til egenkapital for barnas bolig når de flytter ut.

Hvorfor gifter dere dere?

Anonymkode: 393f3...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble venner for 27 år siden. Kjærester for 20 år siden. Samboer for 19 år siden. Foreldre for barn nr1 for 14 år siden. Foreldre for barn nr2 for 12 år siden.

Vi er ikke gift. Har enebolig, 2 barn sammen, ingen barn utenom våre felles. Hytte, hund og to biler. Felles økonomi med fast jobb og lik inntekt. Ingen ekteskap før og ingen nå. Har testamente. Ser ingen grunn til å bruke mye penger på bryllup, de vil vi heller spare til egenkapital for barnas bolig når de flytter ut.

Hvorfor gifter dere dere?

Anonymkode: 393f3...86b

Må jo også si at vi nå begge er 50 år og begge har vært samboere i flere år før vi ble kjærester, uten at vi hver for oss giftet oss eller fikk barn. Jeg var samboer fra jeg var 20-24, som student, og ny samboer og forlovet fra 25-29. Flotte menn, men veldig glad jeg ikke ble gift og fikk barn med disse to mennene, da hadde jeg blitt skilt/alenemor (men mennene hadde blitt flotte pappaer). Uansett så er jeg glad jeg ventet og har aldri savnet et bryllup (selv om jeg var forlovet en gang).

Anonymkode: 393f3...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble venner for 27 år siden. Kjærester for 20 år siden. Samboer for 19 år siden. Foreldre for barn nr1 for 14 år siden. Foreldre for barn nr2 for 12 år siden.

Vi er ikke gift. Har enebolig, 2 barn sammen, ingen barn utenom våre felles. Hytte, hund og to biler. Felles økonomi med fast jobb og lik inntekt. Ingen ekteskap før og ingen nå. Har testamente. Ser ingen grunn til å bruke mye penger på bryllup, de vil vi heller spare til egenkapital for barnas bolig når de flytter ut.

Hvorfor gifter dere dere?

Anonymkode: 393f3...86b

Jeg ønsker å gifte meg før jeg får barn for det føles mest rett før meg (men er helt greit for meg at andre ikke mener det samme. Men for meg føles det mest riktig). Vi er forsåvidt begge kristne. 

Jeg føler det er en større forpliktelse å få barn enn å gifte seg. Med dette mener jeg at med barn er man i hverandres liv resten av livet mens man kan skilles om ekteskapet rykter. Så om man ønsker barn snart, noe vi gjør, så ønsker vi å gifte oss først. For meg/oss er det naturlig å ville ønske å gifte oss før jeg får barn. 

Også syns jeg det er noe fint med å ha samme etternavn og at barna heter det samme til etternavn som foreldrene. 

Anonymkode: 2dde6...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder er ikke et probelm, hva dere føler er riktig blir det viktigste. En ting er sikkert her i livet: man kan aldri være sikker på noe som helst, men du kommer ingen vei hvis du ikke tør å satse litt. Kanskje det blir til at dere holder hender til dere er 90+ kanskje dere ryker etter 7 år som så mange andre? Hvem vet? Det viktigste er at dere SNAKKER sammen og er ærlige. Da kan dere løse all verdens problemer år ut og år inn!.

 

Tenk på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg giftet meg da jeg var 26, og tenkte ikke at det var ungt. Hadde da vært i voksenlivet noen år og visste mye om hvem jeg var og hva jeg ville. Fikk første barnet tre år senere. Har nå vært gift i 10 år. Syns ikke det er alderen i seg selv som betyr noe, men mye annet. Men jeg ville nok giftet meg før barn, om man vil ha tradisjonelt bryllyp med en del gjester. Tror det føles vanskeligere å prioritere det når man har fått barn, man er mer slitne og kanskje føler for å bruke pengene på å kjøpe seg større plass. Det har hvertfall vært sånn for de jeg kjenner som fikk barn først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...