Gå til innhold

Dere som har tatt teoriprøven: tror dere jeg rekker det? (Les hele HI)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har planer om å ta teoriprøven nå på fredag, da det er min siste mulighet før fullt kjør med sommerjobb. Skal ta kjøretimer på ettermiddagene etter jobb, så da er det fint å være ferdig med teorien. 

Men. Selv om jeg har ferie så har jeg noen aktiviteter denne uka som gjør at jeg ikke får konset 100% om teorien. På teoritentamen.no har jeg lest igjennom nesten hele teorikurset, og tatt 3 slike prøver som ikke ble bestått (ca 35 av 45 riktige). Jeg har planer om å lese igjennom resten av kurset (ca 10%) og ta mange slike prøver (selvsagt med mål om å bestå prøvene etterhvert). Men tror dere at jeg har nok tid til å lese slik at det er sannsynlig at jeg kan bestå på fredag? 

Vet selvsagt at alle er forskjellige og bruker ulik tid på å lære, men hvis dere tok utgangspunkt i dere selv (evt. en "gjennomsnitts" person)? 

Anonymkode: 4cd8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde klart det! :P

Det er fullt mulig. Men hvis du skal gjøre det, er det ikke mulig å kutte litt ned på disse andre aktivitetene? Jeg ville satt av noen timer hver dag, hvor du konsentrerer deg om øvingen. Start nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har mer enn 35/45 riktige på nettprøvene per nå så blir det vanskelig. Men det å skumme teoriboken en gang er fort gjort. Gjør det og ta testene på nytt. Da ser du hva du ikke har fått med deg, og kan lese mer inngående om de tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lærevansker og greide prøven med kun tester fra en nettside man betalte for å joine. Pugg pugg! Og sett av mer tid hvis du virkelig vil stå. 

Anonymkode: 57db7...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Husholdning1 skrev:

Hvis du ikke har mer enn 35/45 riktige på nettprøvene per nå så blir det vanskelig. Men det å skumme teoriboken en gang er fort gjort. Gjør det og ta testene på nytt. Da ser du hva du ikke har fått med deg, og kan lese mer inngående om de tingene.

Jeg har bestått to nå, med flere som var ikke bestått innimellom. Så det er jo framgang :) Teoritentamen viser hva man trenger å lære mer om ut fra hva man svarer feil på. Jeg bruker veldig lang tid på å lese, så tror ikke det blir hensiktsmessig å lese teorien på nytt. Har lest igjennom hele teorikurset en gang. 

Anonymkode: 4cd8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lærevansker og greide prøven med kun tester fra en nettside man betalte for å joine. Pugg pugg! Og sett av mer tid hvis du virkelig vil stå. 

Anonymkode: 57db7...1ac

Kult å høre fra noen som sliter litt med innlæring selv. Jeg har konsentrasjonsvansker og ikke lærevansker men bruker jo ganske lang tid på å lære siden lesehastighet og prosessering av skriftlig informasjon går sent. Men søsteren min mener at den virkelige teoriprøven ikke har like mange vanskelige spørsmål som de man får på Teoritentamen.no, så når jeg nå har bestått to ganger på nett så vil jeg tro at jeg nærmer meg målet. 

Anonymkode: 4cd8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forøvrig så langt tatt 13 prøver på Teoritentamen.no. De siste 6 prøvene var slik:

bestått (38 av 45) - ikke bestått - ikke bestått - bestått (39 av 45) - ikke bestått - ikke bestått. 

(En må ha 38 av 45 riktige for å bestå)

Anonymkode: 4cd8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 20.03, solmåneogstjerner skrev:

Jeg hadde klart det! :P

Det er fullt mulig. Men hvis du skal gjøre det, er det ikke mulig å kutte litt ned på disse andre aktivitetene? Jeg ville satt av noen timer hver dag, hvor du konsentrerer deg om øvingen. Start nå!

Alt av aktiviteter er i jobbsammenheng og kjøretimer, så ikke noe av det jeg kan droppe. Kjøretimene må jeg ha for å komme i mål med lappen fortest mulig, og for meg er det også lettere å lære teorien samtidig som jeg tar kjøretimer (ser teorien i praksis, og kjørelærer er flink til å forklare meg). 

Anonymkode: 4cd8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste aldri til teoriprøven, tok kun prøvene på nett og sto...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, syns ikke det å lese boka hjalp så mye. Las den en gang, deretter tok jeg tester på nettet, og pugget de. Tok de igjen og igjen til jeg hadde nok rette. 

Anonymkode: 4eba5...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Leste aldri til teoriprøven, tok kun prøvene på nett og sto...

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, syns ikke det å lese boka hjalp så mye. Las den en gang, deretter tok jeg tester på nettet, og pugget de. Tok de igjen og igjen til jeg hadde nok rette. 

Anonymkode: 4eba5...f4b

 

Har dere noe omtrentlig estimat på hvor mange dager dere satt med prøvene på nett eller hvor mange ganger dere tok dem? Eventuelt hvor mange rette dere hadde på nettprøvene før dere tok teoriprøven? 

Anonymkode: 4cd8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta mange teoritentamen prøver om igjen og om igjen. Jeg besto teorien slik. Men også ved å ha tatt mange kjøretimer først da

Anonymkode: b7def...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Har dere noe omtrentlig estimat på hvor mange dager dere satt med prøvene på nett eller hvor mange ganger dere tok dem? Eventuelt hvor mange rette dere hadde på nettprøvene før dere tok teoriprøven? 

Anonymkode: 4cd8e...44f

Ca 3-4 timer 

Satte meg ned etter barna var lagt og satt i ett til jeg hadde 3 bestått etter hverandre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fikk jeg 43 av 45 riktige, da bør vel dette gå greit eller?! :) (Skal selvfølgelig ta nettprøvene så mange ganger jeg får til før teoriprøven fordi om) - TS  

Anonymkode: 4cd8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 19.34, Husholdning1 skrev:

Hvis du ikke har mer enn 35/45 riktige på nettprøvene per nå så blir det vanskelig. Men det å skumme teoriboken en gang er fort gjort. Gjør det og ta testene på nytt. Da ser du hva du ikke har fått med deg, og kan lese mer inngående om de tingene.

I guess you were wrong! 

Teoriprøven ble bestått på første forsøk, i dag :danse:

Anonymkode: 4cd8e...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I guess you were wrong! 

Teoriprøven ble bestått på første forsøk, i dag :danse:

Anonymkode: 4cd8e...44f

Gratulerer! Ikke noe er bedre enn at jeg tok feil der 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Husholdning1 skrev:

Gratulerer! Ikke noe er bedre enn at jeg tok feil der 😄

Takker og bukker :biggrin: og god helg!

Anonymkode: 4cd8e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...