Gå til innhold

Hvis Internett forsvant..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting som slår meg når jeg leser tråden, er dette med tilgjengelighet. At det skal være så vanskelig å bestille en reise f.eks. Nå er alt to klikk unna på nett. Før husker jeg vi fikk med en reisekatalog hjem fra reisebyrået, som vi kunne bla i og la oss friste. Vi fikk se et oversiktsbilde av hotellet og kanskje et av rommene. Så måtte vi tenke oss til resten. Vi kunne lese  noen linjer om stedet, og se luft- og vanntemperatur, samt antall soldager. Så var det bare å glede seg.

Nå kan man få en haug med informasjon og bilder fra reisemålet på nett. All den spenningen som lå i "hva møter vi når vi kommer frem" er blitt mye, mye mindre. Vi har jo allerede sett det. Vi får ikke samme wow-følelsen når vi allerede har sett alt på nett. Vi slipper å snakke med de lokale for å finne frem (og kanskje bli invitert inn), vi taster på mobilen, finner kart, rutetabeller og alt vi trenger. Vi går oss ikke like mye vill lenger, og mange som har gått seg vill i utlandet vet at man da ofte kommer over de store overraskelsene. Den lokale restauranten hvor ingen snakker engelsk og som ikke er registrert på Tripadvisor, det er den som er verdt å besøke!

Nei, nå ble det nostalgi-tripp her, gitt. Men mye var bedre før, spesielt den direkte kontakten mellom folk.

Anonymkode: 41a79...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men gamle metoder er ikke like bra. Allmennkunnskap kan jeg selvsagt skaffe meg på biblioteket, men la oss si jeg feks vil prøve paragliding i Tirol. Kan kanskje gå på et reisebyrå, men jeg liker ikke å bestille turer på reisebyrå. Livet hadde ikke vært det samme uten. 

Anonymkode: 8181f...799

Det ville ikke vært det samme fordi du vet om alternativene. Jeg synes det er veldig greit å kunne bestille reiser på nett, men jeg syntes jo ikke reisebyrå var upraktisk den gang det var alternativet. Antagelig ville mange av oss få bedre reiseopplevelser om vi hadde fått mer hjelp av fagfolk i prosessen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt dere som syns det er mye negativt med internett, men jeg ville aldri ønsket å være foruten. Jeg er sengeliggende pga alvorlig sykdom på 5. året og uten internett hadde jeg mistet all kontakt med verden utenfor leiligheten. Jeg priser meg lykkelig over at jeg ble syk i en tid hvor vi har mulighet til å få dekket et sosialt behov uten å forlate sengen! 

Anonymkode: 5691a...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt dere som syns det er mye negativt med internett, men jeg ville aldri ønsket å være foruten. Jeg er sengeliggende pga alvorlig sykdom på 5. året og uten internett hadde jeg mistet all kontakt med verden utenfor leiligheten. Jeg priser meg lykkelig over at jeg ble syk i en tid hvor vi har mulighet til å få dekket et sosialt behov uten å forlate sengen! 

Anonymkode: 5691a...ebb

Uten internett hadde nok vennene dine vært mer på besøk for å høre hvordan det går. Nå får de jo info på nettet. 

Anonymkode: 41a79...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er så avhengig av internett så hadde det forsvunnet i 2018 så hadde det ikke vært som på 90 tallet og tidligere. Det hadde blitt et helvete over hele verden, selv om de fleste hadde overlevd. Tenk den panikken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Axl skrev:

Verden er så avhengig av internett så hadde det forsvunnet i 2018 så hadde det ikke vært som på 90 tallet og tidligere. Det hadde blitt et helvete over hele verden, selv om de fleste hadde overlevd. Tenk den panikken da.

Hva tenker du på? Hva i all verden er det vi har via nett, som vi ikke har hatt andre, fullt brukbare, løsninger på tidligere? Det er jo ikke sånn at det er umulig å gjenopprette gamle metoder. Tidkrevende, ja, men ikke umulig.

Anonymkode: ce536...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på? Hva i all verden er det vi har via nett, som vi ikke har hatt andre, fullt brukbare, løsninger på tidligere? Det er jo ikke sånn at det er umulig å gjenopprette gamle metoder. Tidkrevende, ja, men ikke umulig.

Anonymkode: ce536...3b4

De fleste er avhengig. Det blir brukt overalt. Mulig er det, men blir et helvete først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Axl skrev:

De fleste er avhengig. Det blir brukt overalt. Mulig er det, men blir et helvete først. 

Bare fordi folk er personlig avhengige av det? Tror nok folk flest er istand til å virkelighetsorientere seg såpass at vi unngår ragnarok om internett forsvinner, altså.

Anonymkode: ce536...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 17.57, AnonymBruker skrev:

Uten internett hadde nok vennene dine vært mer på besøk for å høre hvordan det går. Nå får de jo info på nettet. 

Anonymkode: 41a79...3b7

Jeg har ikke krefter til mer besøk enn jeg har per dags dato. Ellers hadde jeg selvsagt fått besøk mye oftere. Litt rart av deg å ikke tenke deg til det selv.

Anonymkode: 5691a...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...