Gå til innhold

Hva skal vi gjøre når nordmenn blir en minoritet


Gjest Hahalvors

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Slik at jeg er best mulig forberedt på å møte nevnte realiteter.

 

Ja hva er det du vil frem til?

Hvordan skal en bolig i et bra område hjelpe deg og møte dette? Klasseskille vil eksistere uansett, så om du bor "på toppen" eller lenger nede, har ikke så stor betydning i det store og hele.

At vi kjenner til andre kulturer og land, og at et menneske ikke er fra Norge betyr ikke at de raserer våres liv. Så jeg tipper du mener familien først og fremst. Men jeg bryr meg også om vennene fra andre land, som kanskje er dårligere stilt en deg.. skal jeg forsøkte og få disse til Norge da, fordi JEG bryr meg om dem? Da hadde jeg nok bare blitt sett på som ei som bidrar til at det norske samfunnet kollapser .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BiancaWhite skrev:

Hvordan skal en bolig i et bra område hjelpe deg og møte dette? Klasseskille vil eksistere uansett, så om du bor "på toppen" eller lenger nede, har ikke så stor betydning i det store og hele.

Det vil ha stor betydning for meg og min familie.

Sitat

At vi kjenner til andre kulturer og land, og at et menneske ikke er fra Norge betyr ikke at de raserer våres liv.

Jeg tror ikke noen har sagt at ethvert menneske som ikke er fra Norge "raserer våre liv" ?

 

Sitat

Så jeg tipper du mener familien først og fremst. Men jeg bryr meg også om vennene fra andre land, som kanskje er dårligere stilt en deg.. skal jeg forsøkte og få disse til Norge da, fordi JEG bryr meg om dem? Da hadde jeg nok bare blitt sett på som ei som bidrar til at det norske samfunnet kollapser .

Jeg klarer ikke helt å se hvordan dette er relevant i forhold til innlegget du svarer på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Rosetelys skrev:

Den første linken din sier "..it will not be possible to calculate a farm murder rate". Samme nettsted har en annen artikkel som heter "Why calculating a farm murder rate in SA is near impossible". Her er en annen artikkel om samme tema fra BBC: https://www.bbc.com/news/amp/world-africa-41807642

Som man kan lese fra disse artiklene er det så langt umulig å konkludere med at bønder, hvite eller svarte, blir drept i større grad enn resten av befolkningen, på grunn av måten statistikken blir ført av myndighetene, og vanskeligheter med å vite nøyaktig hvor mange bønder som faktisk finnes.

Hvis man prøver å kalkulere drapsraten på egen hånd, kan man få resultater fra 9,1 per 100.000 til 156 per 100.000. Sammenlign dette med landets drapsrate på 34,1 per 100.000. Det høyeste tallet kommer fra en interessegruppe for hvite afrikandere, og de har naturlig nok en ganske heftig bias. Denne gruppen er selvfølgelig den kilden den høyrevridde tabloidavisa Daily Mail bruker, i deres sedvanlige lemfeldige omgang med fakta.

Det er rett og slett intet grunnlag for å hevde at hvite storbonder blir drept i større grad enn den øvrige befolkningen.

Det betyr selvfølgelig ikke at det ikke er et problem. Sør-Afrika har et stort problem med kriminalitet, mye på grunn av den ekstreme ulikheten i landet. En minoritet av befolkningen har mye rikdom og lever til dels bedre enn folk i verdens rikeste land, og titalls millioner av mennesker lever i nedrig fattigdom.

Det er et av verdens mest ulike land, mye pga. arven fra apartheid, hvor en liten gruppe brutalt dominerte resten av befolkningen og tusket til seg landets rikdom. Dette skaper selvfølgelig forakt blant dem som har lite eller ingenting, og en del av dem gjør derfor forkastelige ting.

Etter apartheid ble slutt, kom det i tillegg til den rike hvite eliten, en ny svart elite. Men majoriteten av den svarte befolkningen er fremdeles fattig og maktesløs.

Endret av Nicathv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BiancaWhite said:

Hvordan skal en bolig i et bra område hjelpe deg og møte dette? Klasseskille vil eksistere uansett, så om du bor "på toppen" eller lenger nede, har ikke så stor betydning i det store og hele.bidrar til at det norske samfunnet kollapser .

Det vil ha veldig mye å si etter hvert som politi og velferdsstaten blir dårligere finansiert. I dag får man relativt gode helsetjenester og er relativt trygg uansett hvilket samfunnslag man tilhører. Slik er det ikke de fleste andre steder i verden, og det er ikke noen naturlov som sier at det vil fortsette å være slik i Norge heller. Det hele avhenger av om vi har penger og vilje til å opprettholde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Det vil ha stor betydning for meg og min familie.

Jeg tror ikke noen har sagt at ethvert menneske som ikke er fra Norge "raserer våre liv" ?

 

Jeg klarer ikke helt å se hvordan dette er relevant i forhold til innlegget du svarer på. 

Nå ble det kanskje lettere for meg å formulere meg. Det du tenker om deg og din familie, tenker de fleste andre også. "Meg og mitt"...vi mennesker er vel ganske egoistiske av natur. Så når folk skal bo på de tryggeste steder, med flott bolig og ditt og datt, så er det jo egoistisk. Jeg legger meg ikke oppi at folk gjør det. Men vi kan jo sammenligne det med og drepe rovdyr som befinner seg i nærheten av der vi bor, pga våres barn. Alt skal bare være for egen trygghet.

Jo, det er det ts skal frem til. Han er redd for at nordmenn blir minoritet, og at andre skal styre. Om vi lar dette skje er opp til oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
5 minutter siden, Nicathv skrev:

Det betyr selvfølgelig ikke at det ikke er et problem. Sør-Afrika har et stort problem med kriminalitet, mye på grunn av den ekstreme ulikheten i landet. En minoritet av befolkningen har mye rikdom og lever til dels bedre enn folk i verdens rikeste land, og titalls millioner av mennesker lever i nedrig fattigdom.

Og hvordan i alle dager kan Europa bli bedre av å importere fattigdom slik at vi ender opp i samme situasjon som SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BiancaWhite skrev:

Nå ble det kanskje lettere for meg å formulere meg. Det du tenker om deg og din familie, tenker de fleste andre også. "Meg og mitt"...vi mennesker er vel ganske egoistiske av natur. Så når folk skal bo på de tryggeste steder, med flott bolig og ditt og datt, så er det jo egoistisk. Jeg legger meg ikke oppi at folk gjør det. Men vi kan jo sammenligne det med og drepe rovdyr som befinner seg i nærheten av der vi bor, pga våres barn. Alt skal bare være for egen trygghet.
 

Klart det er egoistisk, som det meste annet, men jeg kan ikke se at det skulle være noe problem? De fleste av oss ønsker vell det beste for de vi er glade i, og det virker ganske klart at det vil være å sørge for trygghet og gode muligheter.

 

Sitat

Jo, det er det ts skal frem til. Han er redd for at nordmenn blir minoritet, og at andre skal styre. Om vi lar dette skje er opp til oss. 

Jeg leser heller trådstatrer dithen at en utvikling der vi er minoritet vil være skadelig, ikke at hvert enkelt individ raserer våre liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Rosetelys skrev:

Og hvordan i alle dager kan Europa bli bedre av å importere fattigdom slik at vi ender opp i samme situasjon som SA?

Du bytter tema ser jeg, antar at du da er enig med meg.

Setningen din inneholder flere misoppfatninger:

Jeg var ikke klar over at jeg hadde ivret for migrasjon til Europa.

Jeg tror heller ikke at de som støtter migrasjon til Europa gjør det fordi de tror at det vil gjøre Europa rikere. Mange har en vag og kanskje naiv idé om at vi bør hjelpe de som er vanskeligere stilt enn oss. For mange andre har det noe å gjøre med måten Europa/rike land økonomisk utnytter fattige land. For eksempel blir billioner av dollar hvert år overført fra Afrika til rikere land - mye mer enn Afrika mottar i bistand. Grunnene er kompliserte og har blant annet med kyniske multinasjonale kapitalistiske selskaper, korrupte lokaler eliter og det internasjonale banksystemet å gjøre.

https://www.theguardian.com/global-development/2017/may/24/world-is-plundering-africa-wealth-billions-of-dollars-a-year

Situasjonen SA er i er ikke fordi det er et fattig land. SA er et rikere land enn mange andre. De har store problemer hovedsaklig grunnet i den ekstremt ulike fordelingen av rikdommen. Hvis vi sørger for at de som kommer hit ikke (for)blir fattige sammenlignet med øvrig befolkning, vil vi ikke ha problemer slik SA har.

https://www.theguardian.com/us-news/2017/dec/08/income-inequality-murder-homicide-rates

https://financesonline.com/how-income-inequality-affects-crime-rates/

http://www.worldbank.org/en/news/feature/2014/09/03/latinoamerica-menos-desigualdad-se-reduce-el-crimen

 

Endret av Nicathv
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, Nicathv skrev:

Du bytter tema ser jeg, antar at du da er enig med meg.

Setningen din inneholder flere misoppfatninger:

Jeg var ikke klar over at jeg hadde ivret for migrasjon til Europa.

Jeg tror heller ikke at de som støtter migrasjon til Europa gjør det fordi de tror at det vil gjøre Europa rikere. For mange har det noe å gjøre med måten Europa økonomisk utnytter fattige land. For eksempel blir billioner av dollar hvert år overført fra Afrika til rikere land - mye mer enn Afrika mottar i bistand. Grunnene er kompliserte og har blant annet med kyniske multinasjonale kapitalistiske selskaper, korrupte lokaler eliter og det internasjonale banksystemet å gjøre. Mange har også en vag og kanskje naiv idé om at vi bør hjelpe de som er vanskeligere stilt enn oss. 

https://www.theguardian.com/global-development/2017/may/24/world-is-plundering-africa-wealth-billions-of-dollars-a-year

Situasjonen SA er i er ikke fordi det er et fattig land. SA er et rikere land enn mange andre. De har store problemer hovedsaklig grunnet i den ekstremt ulike fordelingen av rikdommen. Hvis vi sørger for at de som kommer hit ikke (for)blir fattige sammenlignet med øvrig befolkning, vil vi ikke ha problemer slik SA har.

https://www.theguardian.com/us-news/2017/dec/08/income-inequality-murder-homicide-rates

https://financesonline.com/how-income-inequality-affects-crime-rates/

http://www.worldbank.org/en/news/feature/2014/09/03/latinoamerica-menos-desigualdad-se-reduce-el-crimen

 

Nei, jeg er ikke enig med deg, men jeg gidder ikke å drive og søke opp linker hele tiden for å diskutere. Ikke gidder jeg å sitte og lese alle linkene heller. Vi importerer fattigdom, det er ikke noe å lure på. Og fattigdom bringer igjen med seg masse annet negativt. 

Jeg kan uansett ikke skrive det jeg vil skrive fordi det blir stemplet som rasistisk hate speech og moderert bort uansett.

http://www.volkstaat.net/index.php?option=com_content&view=article&id=746:how-many-blacks-died-under-apartheid-rsa&catid=89:apartheid-eng&Itemid=147

Det er ikke magisk jord noe sted på jorda, bare forskjellige folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nicathv said:

Situasjonen SA er i er ikke fordi det er et fattig land. SA er et rikere land enn mange andre. De har store problemer hovedsaklig grunnet i den ekstremt ulike fordelingen av rikdommen. Hvis vi sørger for at de som kommer hit ikke (for)blir fattige sammenlignet med øvrig befolkning, vil vi ikke ha problemer slik SA har.

Det er umulig å sørge for at de fleste av de i snitt 10 000 som kommer hvert år og ikke kan bidra med noe særlig i et så teknologisk avansert samfunn som vårt, ikke ender opp som fattige. Grunnen til at nordmenn flest ikke er fattige er at vi bruker hele vår oppvekst og mye av 20-årene på å forberede oss på dette samfunnet, slik at vi kan gjøre nok nytte for oss til å få en godt betalt jobb. Det er ikke noe som kan erstattes av et språkkurs og litt etterutdanning når man kommer hit som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo tidsperspektivet for når og om man blir minoritet i eget land. Jeg tror ikke det skjer sånn med det første.

 Det å bli minoritet i eget nabolag, i egen bydel, i egen by. Det er det mange i Europa som har oppleve allerede. Sikkert også i Norge. 

Så får en bestemme seg om der er å anse som et problem eller ikke, og hva som eventuelt er problematisk med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liberalistiske forrædere bør bli stilt til ansvar og straffet i et landssvikeroppgjør. Det er min mening om saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, BiancaWhite skrev:

For det første, nordmenn er allerede en minoritet i verden. Vi er et bittelite land. 

Mennesker er tilplasningsdyktige. Det er ikke slik at PLUTSELIG var vi minoritet i eget land og alle kvinnene må PLUTSELIG dekke seg til og alt det der. 

Jeg er heller ikke for å la alle innvardrere komme hit. Oppfører de seg ikke, skal de sendes tilbake. Norge må være mer forsiktig med å gi norsk statsborgerskap. De utrygge kan få opphold til deres hjemland evt. er trygt. 
Men husk at alle utlendinger er ikke voldtektstmenn, kriminelle og ekstremister. 

Mange utlendinger blir også integrert, snakker godt norsk og lever norsk uavhengig av hudfargen.

Det går an å leve et fint liv selv om man er fattigere også. Jeg har vært i mange land, og folk der er også glade og lykkelige selv om de kanskje ikke har samme muligheter så lett tilgjengelig som oss.

Hva er det du er redd for å miste, da? 
Jeg er en smule lei av folk som er redd for den "norske bobla". Det er jo bare om og gjøre å vise seg med den nyeste bilen, ha et nytt stort fint hus, ha råd til dyre ferieturer slik at man kan skryte på instagram ? Og dømme alle som velger annerledes enn seg selv 😛 

Der ute er folk redde for å miste familien sin i krig, må finne mat for å overleve, ha et sted og bo. Mens vi i Norge stort sett har nyoppussede leiligheter, kjøleskapet så fullt av mat at vi kaster for flere penger, har NAV å støtte oss på om vi ikke har jobb. 
Ikke at vi har det ille er, men ingen setter pris på det likevel, det eneste som har skjedd er at vi er redd for  å miste alle godene...den store bakdelen med goder altså.

 

Faktisk er nordmenn PLUTSELIG i ferd med å bli en minoritet i eget land. Det eneste som overgår den aktuelle masseinnvandringen er en okkupasjon av en militærmakt. Her snakker vi om et perspektiv på noen få år. Innvandringen er ukontrollert, og det vi mister er vårt største gode, nemlig tryggheten. Penger, ferieturer og velferd, og alt det der, er jeg enig med deg i, det klarer vi oss uten, det har vi alltid gjort, i historisk perspektiv. Mennesker som kommer fra fremmede verdensdeler er PLUTSELIG overalt, de handler i butikken, de jobber i butikken, de er på treningssenteret, på biblioteket, de snakker språk vi ikke forstår, de klarer ikke uttrykke seg på norsk når vi henvender oss til dem, de tar telefonen når vi ringer banker, og forsikringsselskaper, de snakker dårlig svensk-norsk, og ofte uforståelig, de plasseres inn i politikken, i arbeidslivet og overalt i samfunnet. Alt dette hadde ikke vært et stort problem egentlig, problemet er at for mange kommer innenfor en kort tidsperiode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, zaco skrev:

Faktisk er nordmenn PLUTSELIG i ferd med å bli en minoritet i eget land. Det eneste som overgår den aktuelle masseinnvandringen er en okkupasjon av en militærmakt. Her snakker vi om et perspektiv på noen få år. Innvandringen er ukontrollert, og det vi mister er vårt største gode, nemlig tryggheten. Penger, ferieturer og velferd, og alt det der, er jeg enig med deg i, det klarer vi oss uten, det har vi alltid gjort, i historisk perspektiv. Mennesker som kommer fra fremmede verdensdeler er PLUTSELIG overalt, de handler i butikken, de jobber i butikken, de er på treningssenteret, på biblioteket, de snakker språk vi ikke forstår, de klarer ikke uttrykke seg på norsk når vi henvender oss til dem, de tar telefonen når vi ringer banker, og forsikringsselskaper, de snakker dårlig svensk-norsk, og ofte uforståelig, de plasseres inn i politikken, i arbeidslivet og overalt i samfunnet. Alt dette hadde ikke vært et stort problem egentlig, problemet er at for mange kommer innenfor en kort tidsperiode. 

Fordi vi lar det skje. Arbeidsgiverne lar det skje. Politikerne lar det skje.

hadde jeg vært sjefen et sted, hadde jeg selvfølgelig krevd god norsk, og mulig engelsk i tillegg.. jeg blir dødsirritert når det er folk som snakker dårlig både norsk og engelsk og jobber et sted. 

Men hva med og få seg en kjæreste i et annet land, som er greit velstående i sitt land... skal man la være det for og ta vare på det norske? Slik sett synes jeg det er dumt vi tenker slik.

men så er jeg selv ikke noe glad i de som kommer, bare føder masse barn, importerer en kone fra hjemlandet osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kommer at bli mer ekstreme en ISIL og Hitler. Vi kommer til å bli ett Folk i Gevær! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vidkun Quisling blir ikke en foræder å sviker, han blir visdomen  fra gamle dager som mange klynger seg til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt vill jeg si, jeg er imot at innvandrere skal lære norsk tyskere og nederlendere de bør studere norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke så komplisert. Når den ene befolkningsgruppen minsker og den andre øker vil tilslutt den ene bli større enn den andre. Vi har da tegnet grafer på ungdomsskolen alle sammen?

Nordmenn får 1,6 barn. Dvs ikke nok til å opprettholde seg selv. Innvandring står for økningen i folketallet.

Nordmenn blir en minoritet fortsetter vi som siste 30år. Sånn er det bare....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte til Afrika.  Der vil det være folketomt i og med at alle har flyttet til Norge.........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...