Gå til innhold

Barna skal ha torturert fugleungene til døde mens «foreldrene så på»


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barn som torturerer dyr er allerede ganske så torturerte selv - sannsynligvis av de samme foreldrene som bare så på.

Med andre ord: en fullstendig fucka familie.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Hva sier paragrafene til dyreloven egentlig? Er ikke dette noe man burde straffes for? Kjenner jeg håper det nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 minutt siden, Ichiko skrev:

Barn som torturerer dyr er allerede ganske så torturerte selv - sannsynligvis av de samme foreldrene som bare så på.

Med andre ord: en fullstendig fucka familie.

Mange seriemordere har startet med å torturere dyr, sier ikke at barna vil bli mordere men det er ikke akkurat et lite skremmende tegn når man som liten unge torturerer små uskyldige fugleunger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig begeistret for mennesker som plager dyr unødvendig, men jeg har enda mindre sans for dyrevernere. Så denne gangen må det bli en knapp på dyreplagerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
6 minutter siden, Opplyst skrev:

Jeg er ikke særlig begeistret for mennesker som plager dyr unødvendig, men jeg har enda mindre sans for dyrevernere. Så denne gangen må det bli en knapp på dyreplagerne.

Kaldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok den typen foreldre,

man finner i diverse stopp-barnevernet grupper,

tenker jeg .. :vetikke:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winza skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/barna-skal-ha-torturert-fugleungene-til-dode-mens-foreldrene-sa-pa/69904545

Jeg kjenner det koker inni meg, hvordan i helvete kan folk plage dyr på den måten :kjempesinna: Og foreldrene som bare lot barna holde på, fy faen...

Du er klar over at tusenvis av små fugler hvert år blir torturert til døde av katter her i landet? Katter til motsetning av hunder liker ofte å leke lenge med byttet sitt og holde det i live i laaang tid. En gang når jeg kom hjem så jeg en katt som lå på siden av veien rett ved innkjørselen min og når jeg gikk ut av bilen hørte jeg noen små pip. Og da så jeg at katta hadde en liten fugl mellom potene og hver gang fuglen prøvde å reise seg opp slo katta til den. Og slik holdt den på i 45 minutter før fuglen til slutt var død (og hvem vet hvor lenge den hadde holdt på før jeg kom hjem).

Katter er storturturister av små fugler og andre små dyr her i landet. Og denne episoden med disse ungene blir dermed en dråpe i havet sett i samenheng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 minutt siden, bananbøy skrev:

Du er klar over at tusenvis av små fugler hvert år blir torturert til døde av katter her i landet? Katter til motsetning av hunder liker ofte å leke lenge med byttet sitt og holde det i live i laaang tid. En gang når jeg kom hjem så jeg en katt som lå på siden av veien rett ved innkjørselen min og når jeg gikk ut av bilen hørte jeg noen små pip. Og da så jeg at katta hadde en liten fugl mellom potene og hver gang fuglen prøvde å reise seg opp slo katta til den. Og slik holdt den på i 45 minutter før fuglen til slutt var død (og hvem vet hvor lenge den hadde holdt på før jeg kom hjem).

Katter er storturturister av små fugler og andre små dyr her i landet. Og denne episoden med disse ungene blir dermed en dråpe i havet sett i samenheng.

All form for dyremishandling er groteskt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bananbøy skrev:

Du er klar over at tusenvis av små fugler hvert år blir torturert til døde av katter her i landet? Katter til motsetning av hunder liker ofte å leke lenge med byttet sitt og holde det i live i laaang tid. En gang når jeg kom hjem så jeg en katt som lå på siden av veien rett ved innkjørselen min og når jeg gikk ut av bilen hørte jeg noen små pip. Og da så jeg at katta hadde en liten fugl mellom potene og hver gang fuglen prøvde å reise seg opp slo katta til den. Og slik holdt den på i 45 minutter før fuglen til slutt var død (og hvem vet hvor lenge den hadde holdt på før jeg kom hjem).

Katter er storturturister av små fugler og andre små dyr her i landet. Og denne episoden med disse ungene blir dermed en dråpe i havet sett i samenheng.

Katter har et instinkt det er vanskelig å overstyre. Menneskebarn skal oppdras til ikke å torturere.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Katter har et instinkt det er vanskelig å overstyre. Menneskebarn skal oppdras til ikke å torturere.

Men folka som kjøper katter er ansvarlig for at katta deres torturerer masser av små fugler og andre dyr. Norske katter dreper rundt 3,5 millioner fugler i året. Og dette utelukkende fordi noen vil ha katter som kosedyr. Katter hører ikke hjemme i Norsk natur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bananbøy skrev:

Men folka som kjøper katter er ansvarlig for at katta deres torturerer masser av små fugler og andre dyr. Norske katter dreper rundt 3,5 millioner fugler i året. Og dette utelukkende fordi noen vil ha katter som kosedyr. Katter hører ikke hjemme i Norsk natur.

Kanskje. Du har rett i at katter ikke hører hjemme i norsk natur, men de hører hjemme i naturen. Og instinktivt dreper de fugler, noe som er jobben deres. De dreper også mus. Heldigvis.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Husholdning1 skrev:

Katter har et instinkt det er vanskelig å overstyre. Menneskebarn skal oppdras til ikke å torturere.

Og noe hakkende gale er det med de foreldrene som kan se på at barna deres torturerer et dyr! Standard barneoppdragelse i min familie er at ungene lærer at dyr skal man være snille med, så fra å trekke katten i halen når de er 2, stryker de den over pelsen når de er 3 år. Dette regner jeg som standard barneoppdragelse i norske hjem.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Ichiko said:

Barn som torturerer dyr er allerede ganske så torturerte selv - sannsynligvis av de samme foreldrene som bare så på.

Med andre ord: en fullstendig fucka familie.

Varsellampe bør ringe hos barnevernstjenesten. Det er helt unormalt at unger ønsker å stikke småfugler i halsen, og torturere og plage fuglunger eller andre dyr. 

Jeg håper de foretar en grundig undersøkelse av hjemme forholdene. 

Det var en gutt som var slik på barneskolen min. Han har sonet flere, lange og korte dommer for vold. 

Det er tegn på ar noe er alvorlig galt. 

Om dyrebeskyttelsen har sett en økning i dette bør eksperter finne ut hva som forårsaker sånt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.6.2018 den 16.40, Opplyst skrev:

Jeg er ikke særlig begeistret for mennesker som plager dyr unødvendig, men jeg har enda mindre sans for dyrevernere. Så denne gangen må det bli en knapp på dyreplagerne.

Jeg har mer empati for dyr enn for mennesker. Og ingen empati for mennesker uten empati for dyr.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 17.48, bananbøy skrev:

Du er klar over at tusenvis av små fugler hvert år blir torturert til døde av katter her i landet? Katter til motsetning av hunder liker ofte å leke lenge med byttet sitt og holde det i live i laaang tid. En gang når jeg kom hjem så jeg en katt som lå på siden av veien rett ved innkjørselen min og når jeg gikk ut av bilen hørte jeg noen små pip. Og da så jeg at katta hadde en liten fugl mellom potene og hver gang fuglen prøvde å reise seg opp slo katta til den. Og slik holdt den på i 45 minutter før fuglen til slutt var død (og hvem vet hvor lenge den hadde holdt på før jeg kom hjem).

Katter er storturturister av små fugler og andre små dyr her i landet. Og denne episoden med disse ungene blir dermed en dråpe i havet sett i samenheng.

Forsvare dyremishandling med dyremishandling, virkelig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Potetjinta skrev:

Jeg har mer empati for dyr enn for mennesker. Og ingen empati for mennesker uten empati for dyr.

Hvilket bekrefter at dyrevern er en diagnose. Men for all del, bare sett i gang med å utrydde den menneskrasen som er minst dyrevennlig. 

Endret av Opplyst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke dyreverner, men har mange og har hatt mange dyr. Dreping av dyr er absolutt ikke ok, til og med når det kommer til insekter. Om vi skal drepe insekter skal det skje fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...