Gå til innhold

Har aldri vært fan av FrP, men nå går det over alle støvleskaft


sonush

Anbefalte innlegg

@sonush

Jeg svarer deg her.

 

Før man finner løsninger må man snakke klart og tydelig om problemene. Når andre politikere ikke snakker om problemene, kan de heller ikke finne løsninger. Så det at Listhaug har fokus på problemene er bare positivt. For problemene må det snakkes om, defineres, fåes på overflaten og ut i lyset. 

Du gir Listhaug skylden for at enkelte mener ''send alle hjem'', men det er ikke noe i nærheten av det Listhaug har sagt. Så det er veldig feil av din side å gi henne skylda for det. Jeg vil heller tro at det er folks egen erfaring og all oppmerksomhet i media som fører til at enkelte mener at ''alle'' bør sendes hjem. De aller fleste, Listhaug inkludert, skiller godt mellom integrerte innvandrere som ikke skaper problemer og uønskede innvandrere som skaper problemer. Viktig å være saklig og redelig i kritikken, så pass på å ikke klistre skyld på uskyldige. I så fall må du komme med konkrete sitater av Listhaug om å ''sende alle hjem''. 

Listhaug har ikke ødelagt for nye og gamle innvandrere med sin ''retorikk''. Jeg som gammel innvandrer synes det er bare positivt at hun er åpen og konkret i sin kritikk mot kritikkverdige forhold, knyttet til noen grupper innvandrere. Så du tar feil igjen og lar deg lure av venstrevridd propaganda.

Når det gjelder å frata enkelte det norske statsborgerskapet med hastevedtak (som kan klages i retten), er det PST selv som har etterspurt sånne virkemidler og både Listhaug og PST har presisert at det er snakk om noen få tilfeller (ut fra det jeg har lest - radikale islamister som har reist til Syria for å bli en del av IS og føre krig der). De utgjør en trussel for sikkerheten av hele riket og bør stoppes, ved behov på grensen. Husk at norsk statsborgerskap gis nettopp med et administrativt vedtak fra UDI og ikke er en rettighet, men et privilegie. Da kan de som gir det også ta det tilbake. Som alle administrative vedtak kan man klage dem til domstolen. Så det var ingen grunn å lage så mye drama slik Ap og andre partier gjorde. Listhaug hadde rett igjen.

Når det gjelder de eldre som ble tvangsflyttet, har jeg aldri lest Listhaug påstå at de ble tvangsflyttet så at utenlandske tiggere flytter inn. Men det er sant at de eldres hjem ble omgjort til overnatting for utenlandske tiggere. Kommunale sykehjem som er helt like det nedlagte sykehjemmet får leve videre, men det private som de eldre likte så godt og var deres hjem måtte legges ned. Det er det mange reagerer på, forskjellsbehandlingen hvor de kommunale som ikke har eget bad på hvert rom får stå. Men det er også sant at byrådet ønsket å styrke tilbudet og innvilget 4.2 mil til Kirkenes bymisjon nettopp til dette formålet, så det hele virker rimelig planlagt - kast ut de eldre for å få utenlandske tiggere inn. Det kan ikke leses fra Listhaugs uttalelser, det er bare noe veldig mange tror ut fra all informasjon som er ute. Så Listhaug hadde rett igjen.

Det blir veldig fint med en ny undersøkelse når det gjelder hvilke partier innvandrere stemmer for, men jeg fant ikke noe nyere. Jeg har ingen grunn til å tro at innvandrere stemmer mindre for Frp i dag enn det de gjorde i undersøkelsen fra 2009.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, sonush skrev:

For meg er det å være sykepleier mitt yrke, det samme er det å være politiker, yrket til politikere. 

Hvem som helst kan "leke" leger og komme med sine egne veloverveide eller lite veloverveide råd, som folk generelt bør ta med en klype salt, så skal vi helsepersonell være forsiktige. Våre råd skal være basert på kunnskap og ikke hva vi personlig mener om ting og tang. Jeg har ytringsfrihet, men ikke på arbeidsplassen, når det kommer til slike ting. 

Samme mener jeg bør gjelde for politikere. De er på jobb, de kan ytre sin mening, men bør være forsiktige ift hva de sier og ikke minst hvordan de sier det. Jeg kan "leke" politiker, og kan komme med all verdens løsninger på verdens problemer, uten at folk nødvendigvis hører på meg. Men de hører på politikere, spesielt de som snakker "samme språk". Med slik "makt" følger et ansvar. 

Problemet er ikke at Listhaug kaller en spade for en spade, problemet oppstår først når hun kaller en spiker for en spade, fordi folk hører. 

Dette er faktisk skummelt på lang sikt. 

Vet ikke om du ikke skjønner, eller ikke vil skjønne her.

En politiker er nettopp det, og fortell om 1 eneste norsk politiker som ikke har vridd sannheten til egen vinning.

Du kan ikke sammenligne en rørlegger, sykepleier, drosjesjåfør og en politiker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Vet ikke om du ikke skjønner, eller ikke vil skjønne her.

En politiker er nettopp det, og fortell om 1 eneste norsk politiker som ikke har vridd sannheten til egen vinning.

Du kan ikke sammenligne en rørlegger, sykepleier, drosjesjåfør og en politiker

Så er det på høy tid at vi ikke aksepterer at sannheten vris på!  Det er løgn, og ikke mer akseptabelt om du er politiker eller rørlegger.  Tvert i mot - jeg forventer at en representant for folket/velgerne går ekstra inn for å være sannferdig. 

Blir man tatt i løgn, som Listhaug nå er, så burde hun be om unnskyldning og love at det aldri skal skje igjen.  

 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zienna skrev:



Blir man tatt i løgn, som Listhaug nå er, så burde hun be om unnskyldning og love at det aldri skal skje igjen.  

 


 

Hva er det hun lyver om, mener du?

- Ble de eldre kastet ut av hjemmet sitt?

- Gråt beboerne og pårørende?

- Brukes nå bygningen som overnatting for utenlandske tiggere?

Det er de tre påstandene Listhaug kom med. Hvilken av dem er løgn ifølge deg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Stina234 skrev:

Media må nok ta en del av skylden for din tolkning av Frp.  Veldig ofte tar de setninger ut av sammenhengen, har en bevisst negativ omtale om saker som kommer derfra.

Det at man har et parti som advarer mot fri innvandring trenger vi i Norge.  Vi trenger faktisk de fleste partier da de holder hverandre innenfor gode normer.

Ingen partier i Norge er for fri innvandring.  

Hvis du tror det så har du blitt lurt av Frp. Partiene lengs mot venstre på den politiske skala vil slippe in noe flere, men fri innvandring er det ingen som vil ha. 

Det er faktisk bred politisk eninghet om en streng innvandringspolitikk i Norge.

Mange Normenn går desverre rundt og tror at alle andre partier enn Frp og Høyre vil ha fri innvandring. Dette er jo riv ruskende feil, men Frp utnytter denne uvitheten kalkulert for å hisse opp stemningen og skape hat og splid. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Ingen partier i Norge er for fri innvandring.  

Hvis du tror det så har du blitt lurt av Frp. Partiene lengs mot venstre på den politiske skala vil slippe in noe flere, men fri innvandring er det ingen som vil ha. 

Det er faktisk bred politisk eninghet om en streng innvandringspolitikk i Norge.

Mange Normenn går desverre rundt og tror at alle andre partier enn Frp og Høyre vil ha fri innvandring. Dette er jo riv ruskende feil, men Frp utnytter denne uvitheten kalkulert for å hisse opp stemningen og skape hat og splid. 

 

Nå kom det vel forslag om ganske mange tusen under den såkalte "flyktningskrisen". SV nektet å godta 8000. Rødt ville ha 100 000.

Sånne tall er ikke "fri innvandring", men ikke langt unna. Nok til å slå ut de fleste instanser i Norge og skade oss hardt på kort og lang sikt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Zienna skrev:

Så er det på høy tid at vi ikke aksepterer at sannheten vris på!  Det er løgn, og ikke mer akseptabelt om du er politiker eller rørlegger.  Tvert i mot - jeg forventer at en representant for folket/velgerne går ekstra inn for å være sannferdig. 

Blir man tatt i løgn, som Listhaug nå er, så burde hun be om unnskyldning og love at det aldri skal skje igjen.  

 


 

Men er hun tatt i direkte løgn?

Det jeg leser tilsier at hun ikke har løyet men tøyet sannheten

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonymbruker3 skrev:

Det var medias vinkling, men det er en stråmann. Hun sa ikke det. Det hun faktisk sa var "Ap og byrådet i Oslo kastet ut de eldre på St. Halvardshjemmet. Beboere og pårørende gråt. Nå bruker de sykehjemmet til overnattingstilbud til romfolk. Eier dere ingen skam!?"

Når det gjelder Listhaug har media minst like unøyaktige og tendensiøse fremstillinger som hun har selv.

Les dette en gang til, og legg merke til følgende:

...."Nå bruker DE sykehjemmet".... 

Hvorfor bruker hun ordet DE

Jo, det kan jeg fortelle; De som ikke kjenner saken leser dette som om at AP og Byrådet nå bruker sykehjemmet til overnattingstilbud til romfolk. (Altså ikke Kirkens Bymisjon)

Hvis noen tror dette er en skrivefeil, tro om igjen. Dette er en bevist og kalkulert måte å skrive på for å få mannen i gate til å tro at AP kastet ut de eldre for å gi plass til Romfolk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Men er hun tatt i direkte løgn?

Det jeg leser tilsier at hun ikke har løyet men tøyet sannheten

Hva er forskjellen?..........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zienna skrev:

Hva er forskjellen?..........

Om du faktisk har gått sykepleier studiet er du smart nok til å vite forskjellen.

Er spent på hva du svarer @Drizzt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Example skrev:

Nå kom det vel forslag om ganske mange tusen under den såkalte "flyktningskrisen". SV nektet å godta 8000. Rødt ville ha 100 000.

Sånne tall er ikke "fri innvandring", men ikke langt unna. Nok til å slå ut de fleste instanser i Norge og skade oss hardt på kort og lang sikt.

Men Stortinget har et klart flertall for en streng innvandringspolitikk:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/52AEW/den-nye-asylavtalen-her-er-de-18-punktene

Jeg er personlig tilhenger av en streng, men rettferdig innvandringspolitkk. Men jeg er sterk motstander av uærlighet, å skape splid og hat samt å tillegge andre meninger de ikke har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gjeste mann said:

Les dette en gang til, og legg merke til følgende:

...."Nå bruker DE sykehjemmet".... 

Hvorfor bruker hun ordet DE

Jo, det kan jeg fortelle; De som ikke kjenner saken leser dette som om at AP og Byrådet nå bruker sykehjemmet til overnattingstilbud til romfolk. (Altså ikke Kirkens Bymisjon)

Hvis noen tror dette er en skrivefeil, tro om igjen. Dette er en bevist og kalkulert måte å skrive på for å få mannen i gate til å tro at AP kastet ut de eldre for å gi plass til Romfolk.

Da tolker de det ikke spesielt feil, siden overnattingstilbudet finansieres slik:

  • 3,7 millioner fra Justis- og beredskapsdepartementet
  • 2,2 millioner fra Oslo kommune
  • 3–4 millioner fra Kirkens Bymisjon selv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonymbruker3 skrev:

Da tolker de det ikke spesielt feil, siden overnattingstilbudet finansieres slik:

  • 3,7 millioner fra Justis- og beredskapsdepartementet
  • 2,2 millioner fra Oslo kommune
  • 3–4 millioner fra Kirkens Bymisjon selv

Kirkens Bymisjon bestemmer da selv hva de skal bruke sine lokaler som de selv eier til?

Alt står forklart her (ja, du har sikker lest det før). Du får heller gå Faktisk.no i sømmene og dokumentere hvilke feil de har:

https://www.faktisk.no/faktasjekker/DXx/byradet-i-oslo-kastet-ut-sykehjemsbeboere-for-a-sikre-utenlandske-tiggere-et-godt-sted-a-bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Gjeste mann said:

Kirkens Bymisjon bestemmer da selv hva de skal bruke sine lokaler som de selv eier til?

Det er misvisende å si det hvis det er noen andre som må finansiere den ønskede bruken. Det ville du sett med en gang hvis det hadde vært til ulempe for Listhaug.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Les dette en gang til, og legg merke til følgende:

...."Nå bruker DE sykehjemmet".... 

Hvorfor bruker hun ordet DE

Jo, det kan jeg fortelle; De som ikke kjenner saken leser dette som om at AP og Byrådet nå bruker sykehjemmet til overnattingstilbud til romfolk. (Altså ikke Kirkens Bymisjon)

Hvis noen tror dette er en skrivefeil, tro om igjen. Dette er en bevist og kalkulert måte å skrive på for å få mannen i gate til å tro at AP kastet ut de eldre for å gi plass til Romfolk.

Det var ikke KB som bestemte seg for å avslutte kontrakten. KB var imot det, beboerne og pårørende var imot det. Dessuten så har Oslo kommune finansiert prosjektet og ønsket å styrke tilbudet, så det er helt riktig at de, Ap og Byrådet, bruker sykehjemmet på denne måten. 

19 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Ingen partier i Norge er for fri innvandring.  

 

Det er faktisk bred politisk eninghet om en streng innvandringspolitikk i Norge.

 

Noen partier er for nærmest fri innvandring. Nei, det er ikke bred politisk enighet om en streng innvandringspolitikk i Norge.

4 minutter siden, Anonymbruker3 skrev:

Da tolker de det ikke spesielt feil, siden overnattingstilbudet finansieres slik:

  • 3,7 millioner fra Justis- og beredskapsdepartementet
  • 2,2 millioner fra Oslo kommune
  • 3–4 millioner fra Kirkens Bymisjon selv

KB får jo offentlig tilskudd, så pengene er igjen fra skattebetalerne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Om du faktisk har gått sykepleier studiet er du smart nok til å vite forskjellen.

Er spent på hva du svarer @Drizzt

Jeg er også spent på det, men jeg leser nok svaret om noen timer. :) Virkelig spent på akkurat hvilken av de tre påstandene er løgn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gjeste mann said:

Alt står forklart her (ja, du har sikker lest det før). Du får heller gå Faktisk.no i sømmene og dokumentere hvilke feil de har:

https://www.faktisk.no/faktasjekker/DXx/byradet-i-oslo-kastet-ut-sykehjemsbeboere-for-a-sikre-utenlandske-tiggere-et-godt-sted-a-bo

Det er ikke Listhaugs utsagn de sjekker. De kommenterer det, men det er ikke det de sier er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Om du faktisk har gått sykepleier studiet er du smart nok til å vite forskjellen.

Er spent på hva du svarer @Drizzt

 

18 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Om du faktisk har gått sykepleier studiet er du smart nok til å vite forskjellen.

Er spent på hva du svarer @Drizzt

Det var JEG som stilte spørsmålet, ikke du.  Hva er forskjellen på å tøye sannheten og å lyve? 

For meg er det nøyaktig det det samme.  Da lyver man med viten og vilje.  Dikter og forvrenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/17/2018 at 2:19 PM, sonush said:

Rett skal være rett, jeg har lenge FØLT at innvandrerfiendtligheten i Norge har økt, jevnt og trutt, de siste 15-20 årene, nesten usynlig, men nok til at vi innvandrere begynte å merke det. Noe jeg absolutt kan skylde på innvandringspolitikken til arbeiderpartiet. Jeg er FULLSTENDIG FOR å ta hensyn til folk, også oss innvandrere, men det er likevel en viss forskjell mellom hensyn og overhensyn, noe som jeg syns ødela litt for innvandrere, uten at de direkte var skyld i det. 


Så kom FrP i regjeringen, med Høyre. Det gikk for så vidt greit i starten, helt til Listhaug kom som innvandrings og intergreringsminister. Den kurven som fulgte jevnt og trutt, nesten usynlig, gikk fra "0 til 100 på 3 sek". 

Husker du denne reklamen fra 2005? Hva slags reaksjoner tror du en lignende reklame hadde fått idag?

Det er ikke innvandrerfientligheten som har økt (kilde), men norsk media har blitt mer som svensk media og fokuserer derfor mer på rasisme. Dette gjør folk som deg mer redd for rasister, og det fører til motreaksjoner fra de som blir angrepet for å være rasister.

abc930f4-8443-4c57-81ea-be69f80d8a1c?fit

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...