Gå til innhold

Skitneste/ekleste hjemmet du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir litt nysgjerrig på hvor mange som synes vi er ekle;

Badet skal vaskes hver helg, men noen ganger går det ei uke uten fordi vi er bortreist.

Vasker aldri gulvet med klut og vann, vi engangsmopper. Hver annen uke.

Vi skifter på senga en gang i måneden.

Anonymkode: ef366...a99

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En singel kompis sin leilighet, sofaen er trygg. På bordet flyter det sneiper, små klumper hasj, matsøl, tomme grandis esker. 

Komfyr og kjøkken er ikke vasket på 9 år, dusjen er gått ifra hvit til gul med hudrester og hår, og toalettet tør jeg såvidt se på, eneste gang jeg har brukt papir på hendene for å skylle ned hjemme hos noen.

Åpnet kjøleskapet en gang, aldri igjen. 

Forstår ikke hvordan noen kan ha det så skittent hjemme.

Anonymkode: 97dd5...274

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Vasker du kun fire ganger i året????? Det er det ekleste jeg har hørt på lenge. Vi er 2 voksne og 2 barn. Gulvet blir moppet over annenhver dag. Grundig Vask av gulv, fram fram med Sofa og ut med tepper osv en gang i uka.Toalettet og badet hver dag.tar ikke lange tiden heller, vi bor på kun 120 kvm

Anonymkode: 1aefc...ea2

Jeg vasker også gulvet kanskje 4 ganger i året. Litt oftere på kjøkkenet og inngangspartiet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. juni 2018 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Moren til en av vennene til sønnen min dessverre. Det ser ikke ut der.  Skjønner at gutten selv er flau, for han er jo den eneste som gjør noe. Mora er altfor opptatt av å ligge på sofaen og glo på serier på tv hele tida. Det er rotete, møkkete, lukter vondt, og alt flyter. Hender seg at sønnen min har blitt spurt om overnatting der, da pleier han å spørre om de ikke heller skal ta det her hos oss. Dette er små barn, og til og med de synes det er ille der. Synes synd på barna som bor der. Noen ganger må jeg innom der, da prøver jeg å holde pusten så godt jeg kan, for det lukter skikkelig ille der. Hjelper ikke at de har flere hunder og katter der heller da. 

Anonymkode: 4a4ac...26b

Du burde kontakte barnevernet.

Anonymkode: ba11d...45c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde kontakte barnevernet.

Anonymkode: ba11d...45c

Støtter denne. 

Anonymkode: d3f8e...f21

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos et eks-bekjent-vennepar. Kattedo på kjøkkenet som flyter over, fett, oppvask og søppel. Seigt og kattehår overalt! På badet er det også en kattedo som sjeldent blir tømt, støv, sminke og eklerier på vask og speil. Toalettet har jeg alltid ‘hengt over’ når jeg ikke har klart å holde meg. Kommet inn etter et mannfolk da ringen sto oppe, og det var et så tykt lag med størknet urin og avføring at jeg brakk meg. Bidé full av søppel og magasiner. Gikk feil første gang jeg var der, og kom inn på soverommet isteden for do, og der så man hverken seng eller gulv for en haug med halvtørr og sur klesvask.

Kanskje 20 søppelposer på trappa, rot og skitt i gangen, hver ledige plass er som en roteskuff med papirer, søppel og småting overalt. Ble invitert på fest og var sjokkert over at de ikke en gang hadde vasket over badet, stua og kjøkkenet der folkene var. 

Har ikke lenger noe kontakt med de, annet om vi treffes tilfeldig på nærbutikken eller fotballtrening for unga. Tipper det ikke er noen endring, for det lukter fortsatt sur klesvask av de begge, og du ser at de generelt er sjuskete. (Her er BV allerede i bildet)

Anonymkode: 208ae...3cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som elektriker med hundeallergi vil jeg hevde at familien som hadde soveplassen til en sterkt røytende hund plassert under trappa og aldri fjernet hårene er en sterk personlig favoritt.

Anonymkode: 97dd5...274

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Blir litt nysgjerrig på hvor mange som synes vi er ekle;

Badet skal vaskes hver helg, men noen ganger går det ei uke uten fordi vi er bortreist.

Vasker aldri gulvet med klut og vann, vi engangsmopper. Hver annen uke.

Vi skifter på senga en gang i måneden.

Anonymkode: ef366...a99

Helt greit. Eneste jeg reagerer på er sengetøyet, det anbefales å bytte hver 14 dag. Dette av både hygieniske og helsemessige årsaker.

Anonymkode: 51a29...046

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg kanskje feie litt for min egen dør, for det er ikke alltid at ting er 100% her heller. Det skjer innimellom at det blir stående noen kasseroller med vann i som blir sur fordi jeg ikke gidder å tømme oppvaskmaskinen før jeg har nok rot til å sette på en ny. Det er sjeldent kjøkkenet er helt strøkent, men stort sett får jeg det unna før det blir ille. Ellers har jeg litt hybelkaniner og støv. Folk tegner gjerne "vask meg" på TV-benken når de er her for å erte meg. Men det er ikke "skittent og ekkelt" som i at det er klissete flekker. En runde med støvsuger og støvklut er som regel nok for å få det bra.

Men av de jeg kjenner.. det må være hos et vennepar. Dama i forholdet har 3 barn, hvor minste barnet har problemer og lett pisser seg ut. I tillegg har de to hunder og en katt. Ingen av dyrene er ordentlig husrene, og det er vanlig at de både pisser og driter inne. Det ligger utpissede klær rundt om på bad, soverommet til det ene barnet osv. De har to toaletter. Hoveddassen som de voksne bruker er forsåvidt grei nok utenom at det flyter med klær, men den andre som bare ungene bruker i kjelleren stinker av kraftig urin og står av og til med bæsj i uten at barna trekker ned. Når man går rundt i huset, føler man at man blir klissete på bena, og det første man gjør når man kommer hjem, er å vaske bena og skifte sokker. Vet ikke om klisset er skitt eller fordi de kanskje bruker for mye såpe når de vasker. Vil ikke tenke så mye på det. Man må se seg for når man går rundt for å unngå å trakke på hundedritt eller piss. Altså de tar det opp når de ser det, men det er ikke alltid de ser det i tide.

Det er ikke eget vaskerom, men mer som i en krok i en korridor i kjelleren som er godt synlig når man skal ned til rommene. Den ene ungen har soverommet slik at han må gå over klesdungen for å komme til rommet. Ellers er det er åpent fra korridoren og inn til en TV stue de har der, så "alle" ser kroken. Det flyter store hauger med både rene og skitne klær sammen med masse dyrehår osv. Katten sover gjerne i kleshaugene. Av og til blir bergene så store at rent og skittent blander seg, og de må dele haugen sånn ca. på midten og gjette hva som er brukt og hva som er rent. Jeg har vært med på å få sengetøy som lukter surt fordi det har stått for lenge vått i maskinen. 

Kjøkkenet er ofte fullt av skitne tallerkener og glass. I tillegg planter de litt urter og slikt som dugger i vinduet og tiltrekker seg insekter. Matskålene til dyrene er der og de griser på gulvet, samtidig som de gjerne mater dyrene med "bløte" ting som slippes på gulvet og dyrene slikker opp, med de hygieniske utfordringene det har.

Det er mannen i forholdet jeg egentlig kjenner. Han er selv litt oppgitt over situasjonen og kan si ting som det er mens hun ikke hører på. Som han sa.. Livet hadde vært så mye bedre uten alle de dyrene. Tror det er de som tar motet fra dem så de ikke klarer å komme ovenpå med rydding og vasking. De bor vel kanskje egentlig i et litt for lite hus som gjør det vanskelig å holde god orden.

Anonymkode: 16141...d0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2018 den 6.43, AnonymBruker skrev:

En singel kompis sin leilighet, sofaen er trygg. På bordet flyter det sneiper, små klumper hasj, matsøl, tomme grandis esker. 

Komfyr og kjøkken er ikke vasket på 9 år, dusjen er gått ifra hvit til gul med hudrester og hår, og toalettet tør jeg såvidt se på, eneste gang jeg har brukt papir på hendene for å skylle ned hjemme hos noen.

Åpnet kjøleskapet en gang, aldri igjen. 

Forstår ikke hvordan noen kan ha det så skittent hjemme.

Anonymkode: 97dd5...274

Æsj, så utrolig nasty! Hvordan kan folk leve sånn? Må jo stinke i leiligheten. Grøss :haar:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit. Eneste jeg reagerer på er sengetøyet, det anbefales å bytte hver 14 dag. Dette av både hygieniske og helsemessige årsaker.

Anonymkode: 51a29...046

Spesielt nå på sommeren når man svetter om natta

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå mitt eget. Hundene og ungene flyr inn og ut. Vi holder på å bygge ut og uteområdet er delvis oppgravd. Det er sagflis, jord og gress overalt 😣😣😣 Har stengt ute hele opplegget og tenker det blir bra til slutt. Forsøker å holde benker på kjøkken og bad rent, og støvsuger 1-2 ganger om dagen så jeg skal føle jeg bor i et hus og ikke en fjøs. I morges sov jeg litt lenge og da syns barna det var fornuftig å invitere et kje inn til frokost på kjøkkenet, så "ikke fjøs" gikk og rett vest.

Anonymkode: df719...bf4

Kje 😍😍😍😍😍

Anonymkode: 595f3...3c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 14.46, stan skrev:

 

Egentlig mitt eget. Der vet jeg hvor lite innsats det legges i husarbeid og renhold. 

Hos andre bryr jeg meg ikke. 

Haha samme her. Noen gang skjemmes jeg over hvor lenge det går mellom hver gang jeg støvsuger (koster golv istede da men huff kan gå lenge uten) og jeg og dyra røyter no jævlig. store sånne prærieballer med pels som dundrer forbi i støytene. Men jeg vasker alltid alle gulv hver gang jeg støvsuger. Og når jeg vasker hus så er det skikkelig skippertak. Jeg vasker i tillegg golvmatter oftere enn normalen tror jeg. Men ja det kan bli skikkelig jævlig her til tider.

Stor rydder alltid når jeg venter besøk skal sies. Og når jeg har mer fri enn vanlig.

Anonymkode: 6885c...032

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha samme her. Noen gang skjemmes jeg over hvor lenge det går mellom hver gang jeg støvsuger (koster golv istede da men huff kan gå lenge uten) og jeg og dyra røyter no jævlig. store sånne prærieballer med pels som dundrer forbi i støytene. Men jeg vasker alltid alle gulv hver gang jeg støvsuger. Og når jeg vasker hus så er det skikkelig skippertak. Jeg vasker i tillegg golvmatter oftere enn normalen tror jeg. Men ja det kan bli skikkelig jævlig her til tider.

Stor rydder alltid når jeg venter besøk skal sies. Og når jeg har mer fri enn vanlig.

Anonymkode: 6885c...032

Hvor vanskelig er det å ta ett vasketak før leggetid? 

Nå som vi har fått barn, har jeg gjort det til en vane med å feie over gulvet og rydde før vi legger oss. Mye koseligere å våkne til😊

Jeg gjør det fordi jeg er altfor lat til å rydde når det blir for møkkete eller kleshaugen blir for stor.

Anonymkode: 46383...cbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha samme her. Noen gang skjemmes jeg over hvor lenge det går mellom hver gang jeg støvsuger (koster golv istede da men huff kan gå lenge uten) og jeg og dyra røyter no jævlig. store sånne prærieballer med pels som dundrer forbi i støytene. Men jeg vasker alltid alle gulv hver gang jeg støvsuger. Og når jeg vasker hus så er det skikkelig skippertak. Jeg vasker i tillegg golvmatter oftere enn normalen tror jeg. Men ja det kan bli skikkelig jævlig her til tider.

Stor rydder alltid når jeg venter besøk skal sies. Og når jeg har mer fri enn vanlig.

Anonymkode: 6885c...032

De siste dagene har mor mi vært på besøk, nå er huset strøkent. Så nå kan hun dra igjen. (Huff, nå var jeg slem) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at folk kan ha kopper og kar stående et par dager på kjøkkenet. Noen har veldig travle liv, så lenge det ikke stinker. Om vi plutselig avtaler med venner/familie at vi skal møtes, kanskje feks 2t senere så sørger vi for at stue og bad (hvor gjestene oppholder seg) er ryddig og rent. 

Det jeg synes er ekkelt er å komme hjem til noen som ikke har luftet på dagesvis eller feks har en spesiell huslukt (inngrodd svette, krydret mat osv). 

Jeg har hund, og uansett hvor mye vi støvsuger, så kommer det litt hår på klærne. Om gjestene ikke liker dette, så får de droppe å komme. Har alltid rulle tilgjengelig i gangen til de skal gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vanskelig er det å ta ett vasketak før leggetid? 

Nå som vi har fått barn, har jeg gjort det til en vane med å feie over gulvet og rydde før vi legger oss. Mye koseligere å våkne til😊

Jeg gjør det fordi jeg er altfor lat til å rydde når det blir for møkkete eller kleshaugen blir for stor.

Anonymkode: 46383...cbd

Ikke vanskelig, jeg er bare lat. 😂 

Anonymkode: 6885c...032

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Blir litt nysgjerrig på hvor mange som synes vi er ekle;

Badet skal vaskes hver helg, men noen ganger går det ei uke uten fordi vi er bortreist.

Vasker aldri gulvet med klut og vann, vi engangsmopper. Hver annen uke.

Vi skifter på senga en gang i måneden.

Anonymkode: ef366...a99

er det ikke ekkelt å ligge i samme sengetøy når dere har hatt sex antall ganger i senga? svette og andre herlige kroppselementer 😕

Anonymkode: f4773...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mitt eget:( jeg hadde en stund hvor jeg ble sammen med mannen min. Vi slet noe voldsomt begge to jeg slet med angst og depresjon. Han også hadde problemer med angst. Vi var på jobb men satt ellers og drakk mesteparten av dagen med lukkede gardiner og låst dør. Det var min redning og nedgang på samme tid. Jeg fikk en oppvåkning når mannens kompiser kom og ryddet hos oss. Med hansker! Jeg synes det var så grusomt flaut!! Men det var en oppvekker. Vi søkte begge hjelp jos psykolog og jobbet hardt med oss selv. 

Nå trener vi tre ganger i uken, har en god jobb bra bil og nytt stort hus:) så det hjalp! Men jeg er veldig var for at dette kan komme tilbake og jeg passer veldig på. Jeg er nesten blitt nevrotisk og er ekstremt nøye på hva folk for se og ikke. Føler jeg ikke gjør noe annet en å vaske så det har på en måte blitt en last!

Anonymkode: 1a525...142

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Vasker du kun fire ganger i året????? Det er det ekleste jeg har hørt på lenge. Vi er 2 voksne og 2 barn. Gulvet blir moppet over annenhver dag. Grundig Vask av gulv, fram fram med Sofa og ut med tepper osv en gang i uka.Toalettet og badet hver dag.tar ikke lange tiden heller, vi bor på kun 120 kvm

Anonymkode: 1aefc...ea2

Så hyggelig du er. ☺️

Anonymkode: 6efac...623

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...