Gå til innhold

Skitneste/ekleste hjemmet du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke i omgangskrets. Men huset vi overtok er det mest skitne jeg har vært vitne til. Når vi overtok var det helt grusomt. Det så ikke ut som det var vaska de siste ti årene (overdriver ikke!). Måtte bruke de sterkeste rengjøringamidlene for å prøve og få vekk møkk og fett. Det hjalp ikke overalt. Spesielt urin lukta. Var på flere rom så måtte rive opp gulv og vegger. Lister på badene var råtne og stinka tiss (sikkert råttent fordi de var våte av tiss...). 

Følte seg rett og slett møkkete av å være der og tok på minst mulig. Nei dusj, skjønner ikke at det går ann å bo sånn... 

Anonymkode: 47adf...51e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, kaffekopp skrev:

I dette tilfellet var det ikke snakk om depresjon, nei. Fyren hadde stort sett godt humør, men var forholdsvis ressurssvak. 

Utad kan en med depresjon ha godt humør, bare til opplysning,

Anonymkode: 454d9...fab

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i omgangskrets. Men huset vi overtok er det mest skitne jeg har vært vitne til. Når vi overtok var det helt grusomt. Det så ikke ut som det var vaska de siste ti årene (overdriver ikke!). Måtte bruke de sterkeste rengjøringamidlene for å prøve og få vekk møkk og fett. Det hjalp ikke overalt. Spesielt urin lukta. Var på flere rom så måtte rive opp gulv og vegger. Lister på badene var råtne og stinka tiss (sikkert råttent fordi de var våte av tiss...). 

Følte seg rett og slett møkkete av å være der og tok på minst mulig. Nei dusj, skjønner ikke at det går ann å bo sånn... 

Anonymkode: 47adf...51e

Jeg håper dere fikk betalt for å overta huset??😬

Anonymkode: 46383...cbd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i omgangskrets. Men huset vi overtok er det mest skitne jeg har vært vitne til. Når vi overtok var det helt grusomt. Det så ikke ut som det var vaska de siste ti årene (overdriver ikke!). Måtte bruke de sterkeste rengjøringamidlene for å prøve og få vekk møkk og fett. Det hjalp ikke overalt. Spesielt urin lukta. Var på flere rom så måtte rive opp gulv og vegger. Lister på badene var råtne og stinka tiss (sikkert råttent fordi de var våte av tiss...). 

Følte seg rett og slett møkkete av å være der og tok på minst mulig. Nei dusj, skjønner ikke at det går ann å bo sånn... 

Anonymkode: 47adf...51e

Vi overtok en leilighet der tidligere eiere hadde vasket med noen miljøvennlige vaskemidler (som de også solgte på homeparty). Det var absolutt ikke rent da vi overtok. Da jeg sprutet toalettrens opp under kanten på toalettet rant det svart ned i skåla. Da vi vasket veggene før vi skulle male ble vannet svart etter et par m2.

Anonymkode: e56d1...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i hjemmesykepleien. Og har dere sett programmet Hoorders? De finnes også i Norge

Anonymkode: 1996c...7f2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utad kan en med depresjon ha godt humør, bare til opplysning,

Anonymkode: 454d9...fab

Joda, det kan hende, men jeg vet at han ikke hadde noen depresjon. Denne fyren hadde andre utfordringer i livet, som bl.a. inkluderer total mangel på sosial intelligens og selvinnsikt. 

Anonymkode: e45ab...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

En  slektning, urin og avføring over hele toalettet :spy: Jeg besøker ikke denne personen mer, klarer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god kamerat av samboer. Det er så ekkelt at jeg nekter å besøke han. Ikke bare er det rot overalt og skittent, men det lukter vondt. Ekkelt å tenke på han lager mat på det kjøkkenet :spy: Åpnet kjøleskapet en gang og det råtten mat og luktet vondt. Han har en hund og sofa full av hår. Må stege over rotet for å komme til sofaen. Når vi var på besøk, så ville jeg bare komme meg ut. Ble uvel av å være der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hybel tidlig på 90-tallet! De første årene jeg bodde hjemmefra var jeg helt elendig på å vaske og holde orden. Heldigvis har jeg lært etterhvert, og nå har jeg det stort sett ganske rydding og fint. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerfar. Han er sjelden ute av huset, sitter i stolen sin og røyker hele dagen. Hunden løper inn og ut konstant. Vasker de få gangene han får besøk, men det hjelper jo ikke å vaske en gang over gulv som ikke har blitt vaska på ett år. Nekter å overnatte der og klarer ikke bruke toalettet når vi er på besøk. Kvier meg alltid for å ha med barna dit. Gulvene er så skitne og klissete at sokker og sko nesten setter seg fast :kvalm: Han tar heldigvis rede på søppel og matrester, men rydder ikke ofte ut av kjøleskap og kjøkkenskap. Sist vi overnattet der, fem år siden kanskje, kunne vi kaste tørrvarer som gikk ut på dato på nittitallet. 🙄

Anonymkode: c21ae...0af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eget. Helt sant. Kronisk sykdom og 100% jobb betyr at jeg ikke får til alt. Jeg gremmes, men innser realitetene.

Anonymkode: 1be44...436

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Hvem i omgangskretsen din har det verst hjemme hos seg med tanke på rot og skitt? 

Selv har jeg et vennepar som bor i et hus hvor oppvaskbenken alltid er full av møkkete kopper og kar. Gulvet er seigt for de mener det holder med å støvsuge. Katter som hopper opp overalt og jeg finner alltid kattehår i maten om jeg får noe servert hos de. 

 

Anonymkode: bf1d4...992

Høres kjent ut .Hvor i landet er dette?

Anonymkode: 46315...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet som renholder noen år hjemme hos folk, har sett mye rart! Gjengangerne er eldre enslige menn. De klarer ikke å treffe do, ikke klarer de å tørke hendene før de klasser på kjøkkenet og skuffer, ikke klarer de å vaske kjøkkenbenken. Altså dette er de letteste tingene, forstår mer at skrubbing av dusj er tungt for en eldre herremann med dårlig kropp. 

Et av disse husene var en eldre mann som da var enslig og da jeg kom inn der, de første rommene virket ok. Så går jeg lengre inn å ser inngrodd møkk og matrester utenpå hele kjøkkenet. Det sto plastikk kopp med brukte plastikk gafler i på benken. Jeg så på de at han ikke tørket av den gamle ketchupen. Lurer på om han bruker brukte møkkete plastikk bestikk om igjen? Mannen hadde tydeligvis samlemani og det sto samleobjekter på hver eneste ledig plass av benk, skjenk, karmer og bord. Møblene var tydelig fra tidlig 70 tallet, litt kult da med TV og radio fra den gang. Ikke en eneste flekk var ledig for støv, ellers så jeg ikke noe møkk. Soverommet var en utslitt seng og sengetøy som var svart av mangel på renhold. Så kom vi til badet! Jeg vasket 1 gang i mnd og brakk meg sikkert 5 ganger hver gang jeg skulle skrubbe det badet. Jeg kastet 10 engangskluter innen jeg var ferdig med veggene bak og rundt do. Vasket selve doen med papir og spray, han eide ikke toalettbørste og det syns. Vasken var deretter og dusjen klarte jeg ikke begynne på med det første. En av gangene jeg kom dit hadde han hatt omgangssyken og det var tydelig at han ikke hadde truffet doen noe særlig. Han sa han hadde vært syk rett etter sist jeg dro.. 

Anonymkode: 9949f...8d3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er en uting å rakke ned på hjem som folk med fysisk eller psykisk ikke årsak er i stand til å holde det rent. 

Jeg har hunder som røyter til tider og barn og nabobarn leker overalt samtidig som vi er midt i et oppussnings objekt både ute og inne. Om det er en synlig støvdott i et hjørne kan den fint forbli, eller kopper på benken.

 

Anonymkode: b476a...2e0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, men.... hvor ofte vasker du gulvet? 😳 jeg støvsuger ukentlig, men vasking i tillegg gjøres kun ved behov, det vil si maks fire ganger i året eller noe. Og klart vom må oppbevares i kjøleskap eller fryser, skal man ha et eget kjøleskap til hund? Kan hende det er verre enn du beskriver her, men det der er virkelig ikke ille. 

Anonymkode: 6efac...623

Vasker du kun fire ganger i året????? Det er det ekleste jeg har hørt på lenge. Vi er 2 voksne og 2 barn. Gulvet blir moppet over annenhver dag. Grundig Vask av gulv, fram fram med Sofa og ut med tepper osv en gang i uka.Toalettet og badet hver dag.tar ikke lange tiden heller, vi bor på kun 120 kvm

Anonymkode: 1aefc...ea2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmet til faren til et av mine barns venner. Han har barna 50%, så de stakkars ungene må oppholde seg mye i den søppeldynga av et hus. Jeg holdt på å få sjokk første gangen jeg kom innenfor døren der selv om jeg da hadde gått gjennom hagen som var full av rustne griller, sykler, gamle dekk og døde planter. Det første som møtte meg der inne var en haug med stinkende søppelposer som lå slengt i en haug i gangen. Noen av dem lå oppå barnas sko, så jeg kan tenke meg at det er moro for dem å gå til skolen i sånt noe. Inne var det så jævlig at det er vanskelig å beskrive. Det var komplett kaos overalt og rett og slett uhygienisk, og det var maur og fluer overalt. Jeg kommer aldri til å la mitt barn hverken spise eller overnatte der. Jeg skjønner ingenting av denne faren. Han virker snill og oppegående og jeg vet at han har en god jobb, men hjemmet hans ser altså ut som et kollektiv for tunge narkomane. Det er det ekleste jeg noen gang har sett.  Jeg tok en prat med moren til ungen og fikk da vite at barnevernet er inne i bildet. Tror det er best for barna å få bo hos moren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt eget. Helt sant. Kronisk sykdom og 100% jobb betyr at jeg ikke får til alt. Jeg gremmes, men innser realitetene.

Anonymkode: 1be44...436

Hva med å få hjemmehjelpen til å vaske boligen? :) Tror bestemora mi betaler 180 i måneden 

Anonymkode: cc675...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg møtte på internett - han hadde overtatt 70-talls huset etter en slektning. Sengetøyet han la på for meg, tok han opp fra gulvet. Det var møkkete. Han hadde bodd i huset i over et år, men aldri fått fiksa dusjen, så han dro til mamma for å dusje der. Han hadde ikke dobørste. Vasken på badet var dekka av støv, hår og andre ting jeg ikke vil vite hva var. Det var i det store og det hele nedslitt og møkkete. Men han lot som om jeg ikke var der under hele oppholdet - fordi jeg var sær og lukta vondt?

Svigerfamilie. Svampene til oppvask flyter rundt i oppvaskkummen sammen med matrester. Gryteklutene (som hun tok fra meg) er nå skitne og fettete. Dørslaget i hvit plast - som hun også tok fra meg - har begynt å bli svart/grått. Det ligger en oppvasksvamp på badet jeg ikke vil vite hvor blir brukt. Dørene ut til verandaene er svarte og klissete rundt dørhåndtakene, og jeg kunne skrape vekk et lag på flere millimeters tjukkelse med en nøkkel. Øser, kniver og annet sånn kjøkkenutstyr er alltid klissete på håndtakene. Tallerkenene er grå på undersida. En svamp til kroppsvask og tannbørstene har ikke blitt bytta så lenge jeg har kjent dem (snart fem år). Noen ganger lukter det piss rundt doen, men de er faktisk flinke til å bruke dobørsten! Vanligvis er magen veldig stabil, men det hender ofte jeg får vondt i magen når jeg er der.

Anonymkode: 1c7df...65d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og meg selv - da jeg var barn. Rot og møkk overalt. Ingen ville overnatte hos meg. Noen mista en vannmelon-bit på stuegulvet og det tok laaang tid før noen tok den vekk. Stuebordet fullt av så mange ting at vi måtte spise med tallerkene i fanget. Badekaret var fullt av skittentøy. Doen ble ikke vaska veldig ofte

Anonymkode: 1c7df...65d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søsters. Brune spor i doen(HVER gang jeg er der), hun har nok ikke lært barnet sitt å bruke dokost. Mest sannsynlig fordi hun er dårlig på det selv(har bodd sammen, so I know..)    Møkkete vask(sminke, hår, støv). Sokkene mine ser ikke ut etter å ha gått på gulvet der 😐 Kjøkkenbenken har en tendens til å se grisete/rotete ut, egentlig overflater generelt. Får helt fnatt når jeg er der, så jeg begynner som regel å rydde/vaske. Og jeg kan ha det rotete selv hjemme en gang i blant, uten at det plager meg, men et sted går grensen

Hun er flink når hun først begynner, men mtp at hun har barn, så syntes jeg det burde shines litt oftere. 

Anonymkode: 16b8f...d8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...