Gå til innhold

Skitneste/ekleste hjemmet du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren til en av vennene til sønnen min dessverre. Det ser ikke ut der.  Skjønner at gutten selv er flau, for han er jo den eneste som gjør noe. Mora er altfor opptatt av å ligge på sofaen og glo på serier på tv hele tida. Det er rotete, møkkete, lukter vondt, og alt flyter. Hender seg at sønnen min har blitt spurt om overnatting der, da pleier han å spørre om de ikke heller skal ta det her hos oss. Dette er små barn, og til og med de synes det er ille der. Synes synd på barna som bor der. Noen ganger må jeg innom der, da prøver jeg å holde pusten så godt jeg kan, for det lukter skikkelig ille der. Hjelper ikke at de har flere hunder og katter der heller da. 

Anonymkode: 4a4ac...26b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, men.... hvor ofte vasker du gulvet? 😳 jeg støvsuger ukentlig, men vasking i tillegg gjøres kun ved behov, det vil si maks fire ganger i året eller noe. Og klart vom må oppbevares i kjøleskap eller fryser, skal man ha et eget kjøleskap til hund? Kan hende det er verre enn du beskriver her, men det der er virkelig ikke ille. 

Anonymkode: 6efac...623

Hva??? 4 ganger i året? Jeg har ikke hund engang og vasker gulvet en gang i uken. Det er ikke rent vann jeg heller i toalettet etter vask for og si det sånn. Ingen sko inne el. 

Anonymkode: 8d9d3...8e3

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva??? 4 ganger i året? Jeg har ikke hund engang og vasker gulvet en gang i uken. Det er ikke rent vann jeg heller i toalettet etter vask for og si det sånn. Ingen sko inne el. 

Anonymkode: 8d9d3...8e3

Det blir jo støvete, ikke skittent. Vasker du OG støvsuger en gang i uka??

Anonymkode: 6efac...623

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo støvete, ikke skittent. Vasker du OG støvsuger en gang i uka??

Anonymkode: 6efac...623

Ja, det gjør jeg. 

Anonymkode: 8d9d3...8e3

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør jeg. 

Anonymkode: 8d9d3...8e3

Vasker en gang i uken jeg også, vi er to voksne. ingen sko inne og ingen dyr. Støvsuger før jeg vasker. 

Anonymkode: 83b51...cce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør jeg. 

Anonymkode: 8d9d3...8e3

Jøss. 😳 Her hos meg blir det hvert fall ikke skittent etter en uke, men støvsugeren brukes såklart jevnlig. 

Anonymkode: 6efac...623

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo støvete, ikke skittent. Vasker du OG støvsuger en gang i uka??

Anonymkode: 6efac...623

Støvsuger 2 ganger i uken forresten, gulvvask og støvtørk en gang i uken, da skifter jeg sengetøy osv .

Anonymkode: 8d9d3...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos et vennepar... Rotete, uorganisert og skittent.. Må flytte ting for å få plass i sofaen.. Utrivelig å være der.

Anonymkode: 5387f...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støvsuger 2 ganger i uken forresten, gulvvask og støvtørk en gang i uken, da skifter jeg sengetøy osv .

Anonymkode: 8d9d3...8e3

Skulle jeg vasket så mye hadde jeg ikke fått gjort annet:) jeg støvsuger ca. en gang i uka, med robot og innimellom manuelt. Vasker gulv ved behov, men det er aldri klissete bare så det er sagt. Sengetøy skiftes som anbefalt, annenhver uke. 

Anonymkode: 6efac...623

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tør ta risikoen ved å faktisk innta middag der?🤭🤮

Anonymkode: 51a29...046

Hehe jeg har faktisk fått rent fat/bestikk etc de gangene jeg har spist middag der ;) Men overnatting har jeg aldri takket ja til. Disse folka er ressurs-sterke og har god økonomi. Merkelig at de ikke investerer i vaskehjelp i det minste, når de syns det er så kjedelig med husarbeid. 

Anonymkode: edd9a...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt: har man husdyr må gulvet vaskes oftere enn fire ganger i året! :fnise: Eller om man har små barn, for den saks skyld. Gulvet blir SKITTENT. 

Anonymkode: 56b29...3c4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren til en av vennene til sønnen min dessverre. Det ser ikke ut der.  Skjønner at gutten selv er flau, for han er jo den eneste som gjør noe. Mora er altfor opptatt av å ligge på sofaen og glo på serier på tv hele tida. Det er rotete, møkkete, lukter vondt, og alt flyter. Hender seg at sønnen min har blitt spurt om overnatting der, da pleier han å spørre om de ikke heller skal ta det her hos oss. Dette er små barn, og til og med de synes det er ille der. Synes synd på barna som bor der. Noen ganger må jeg innom der, da prøver jeg å holde pusten så godt jeg kan, for det lukter skikkelig ille der. Hjelper ikke at de har flere hunder og katter der heller da. 

Anonymkode: 4a4ac...26b

Det kan jo være mange grunner til at moren ligger så mye på sofaen. Hun kan f.eks være syk. Det er synd på barna som må vokse opp i et slikt hjem. Kanskje du skulle snakke med moren før du ev kontakter barnevernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, vårt hjem. Vi begge har hatt en sommerforkjølelse, så det flyter hjemme hos oss nå. Så vi ville ikke tatt i mot besøk denne helgen.

Hybelkaniner i hjørnene. Sand som katten har dratt med seg inn. Både jeg og katten røyter, så det er hår over alt. Det er støv i hyllene, siden det vi ikke tok det sist vi vasket. Rene klær hengende på tørkestativet, og i kurven. Rene kopper, tallerken og bestikk i oppvaskmaskinen og de skitne i vasken. Post, brettet klær og rot på spisebordet. Over en uke siden badet ble vasket og sengen på soverommet ble skiftet på. Men det er greit, vi tar å rydder og vasker i løpet av uken, men må innrømme at jeg skjemmes. Og hadde blitt veldig flau om noen hadde sett tingenes tilstand.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare så det er sagt: har man husdyr må gulvet vaskes oftere enn fire ganger i året! :fnise: Eller om man har små barn, for den saks skyld. Gulvet blir SKITTENT. 

Anonymkode: 56b29...3c4

Tenker det er greit om folk snakker for seg selv jeg, og ikke alle andre. 😊 

Anonymkode: 6efac...623

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos en date. 

Han virket så ordentlig og hadde aldri i verden forestilt meg at han hadde det møkkete. 

Så da jeg ble invitert på middag ble jeg advart mot LITT rot, siden han ikke rakk å rydde alt. 

Men det var tomme pizzaesker fra 10år tilbake. Sofaen hadde noen mistenkelige flekker som stinket. Det luktet stramt og kjøkkenbenken hadde et seigt og klissete lag med støv. Jeg ble så kvalm at jeg spurte om å få gå på do for å spy, men egentlig burde jeg bare stormet ut. For toalettet var verre enn er offentlig toalett ved parken på løkka der det henger en del romfolk om sommeren. 

Så jeg sa fort hadet og løp ut. Klærne tok jeg av meg i gangen hjemme og puttet i pose og rett i søpla. Tok meg en lang dusj etterpå. 

 

Anonymkode: 46383...cbd

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skjønt hvordan folk klarer å bo i en grisebinge! Noen mennesker har rett og slett ingen boevne overhodet. Som en jeg var hjemme hos en gang. Han bodde i en kommunal bolig, og hjemme hos ham så det bare helt forjævlig ut. Rett og slett et ekstremtilfelle, som fikk meg til å steile av forskrekkelse.Jeg hadde aldri sett noe så jævlig før. Det lå store hauger av søppel og mugne klær i hele huset. Kjøkkenet var så nedgriset og rotete, at det rett og slett ikke var plass til å gå inn der. Det var hauger av matrester og skitten oppvask fra flere år tilbake. Badet var et kapittel for seg. Det var selvsagt også grisete fra tak til gulv, og overfylt av søppel. Alle gulvene var dekket med sand og annet rusk, og takene var helt brune av sigarettrøyk. Overalt lå det søppel som hadde ligget der i årevis. Fyren klaget på at han var så mye syk, noe som slett ikke var det minste merkelig, for her var det snakk om helsefarlig rot. Man blir jo syk av å bo i mugg og søppel. Hverdagslig rot er ikke noe jeg reagerer på, men dette var virkelig ekstremt. Hva feiler det egentlig slike folk? 😮

Anonymkode: e45ab...1e2

depresjon? en kompis av meg var alvorlig deprimert en periode og alt fløt på samme måte. Jeg har inntrykk av at det ofte er psykisk sykdom inne i bildet om det er slik du beskriver her. 

Anonymkode: f4773...524

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

depresjon? en kompis av meg var alvorlig deprimert en periode og alt fløt på samme måte. Jeg har inntrykk av at det ofte er psykisk sykdom inne i bildet om det er slik du beskriver her. 

Anonymkode: f4773...524

I dette tilfellet var det ikke snakk om depresjon, nei. Fyren hadde stort sett godt humør, men var forholdsvis ressurssvak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg vasket så mye hadde jeg ikke fått gjort annet:) jeg støvsuger ca. en gang i uka, med robot og innimellom manuelt. Vasker gulv ved behov, men det er aldri klissete bare så det er sagt. Sengetøy skiftes som anbefalt, annenhver uke. 

Anonymkode: 6efac...623

Tare en time i uken. Har ikke kjempeleilighet. Tar det som trening!

Anonymkode: 8d9d3...8e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venninne da jeg var liten, hvor det var så møkkete og skittent at jeg alltid sjekket bestikk og kopper og sånn hvis jeg skulle spise der. Det var ingen selvfølge at det var rent selv om det stod i skapet.

Endret av Puny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et felles vennepar av oss. De vasker jo ikke med noe annet enn vann på gulvet.

 

Etter at vi var der noen timer i helgen så kastet jeg de hudfargede  step-in-sokkene mine og bytta innleggssåler i skoen mine. Svarte var de etterpå... beksvarte. 

 

En av barna sølte saftglasset på gulvet, og konen i huset var rask med å hente moppen, men bare gikk over med vann. Fytti katta. Da så mannen min og jeg på hverandre uten å si noe, ord ble overfladiske. Vi var sjokka. 

Anonymkode: 8acb8...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...