Gå til innhold

Skitneste/ekleste hjemmet du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem i omgangskretsen din har det verst hjemme hos seg med tanke på rot og skitt? 

Selv har jeg et vennepar som bor i et hus hvor oppvaskbenken alltid er full av møkkete kopper og kar. Gulvet er seigt for de mener det holder med å støvsuge. Katter som hopper opp overalt og jeg finner alltid kattehår i maten om jeg får noe servert hos de. 

 

Anonymkode: bf1d4...992

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos moren min. Hundene flyr rundt over alt, drar med seg møkk og shit inn. De vasker kanskje over gulvet annen hver uke. Vom i kjøleskap og på kjøkkenbenken -døde fluer i alle vinduskarmer osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på besøk hos venner og bekjente, er det menneskene jeg besøker og det angår ikke meg hvor ofte de gjør rent eller rydder. Spiller ingen rolle for meg. 

Anonymkode: 52f3c...102

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være temmelig bedritent for at jeg skal reagere på det (fulle søppelspann med fluer, brukte underbukser hist og pist, forrige ukes middagsrester fortsatt i panna på komfyren osv), og har heldigvis tilgode å kjenne noen med et slikt hjem. :) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kompis av samboeren min. Jeg har aldri vært hjemme hos han, men samboeren min har fortalt diverse ting. F.eks at en gang han spydde på gulvet, så la han bare en pute over. Og det var så fullt i gamle tomme ølbokser hjemme hos han at han måtte legge et "lokk" over en av dem sånn at fluene ikke skulle komme seg ut.. Dersom man bevegde på en gammel pose med ølbokser kom det plutselig en sverm med fluer.. Han er vel også den typen som lar gamle matrester stå igjen så lenge at han bare må kaste gryten/fatet..

Heldigvis ikke en kompis samboeren min har mye med å gjøre.

Anonymkode: db555...31a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kusine som har det så stygt og skittent hjemme. Stuen er passe stor, men de har altfor store møbler, halve stuen er dekket av gamingpcer, store skjermer og digre gamingstoler.  Det er tastaturer og datatilbehør overalt. Ingen system. Ellers logger det ting og tang over alt. Mye rot, mye gris. Stua er støvete og det står gamle tallerker og glass her og der. Stuen er bekmørk, alle vinduene er dekket til med store tjukke tepper.. resten av huset bærer preg av null renhold og masse ting og søppel.  De har jo ikle tid, De gamer jo.. 

Anonymkode: e2e47...b69

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos foreldrene til ei venninne (hun bor hjemme) Det er halvferdig, ikke lister på dører, malt litt på en vegg. Stua er overfylt av alt mulig rot! Restemat står på kjøkkenbenken hver gang jeg er der. Tomme melkeglass på stuebordet hvor melken har størknet. Det er støv og skitt på gulvet..

Anonymkode: 847c0...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stan skrev:

 

Egentlig mitt eget. Der vet jeg hvor lite innsats det legges i husarbeid og renhold. 

Hos andre bryr jeg meg ikke. 

Må si meg enig her :ler:

Jeg vet jo at vi tar lett på det, og sjelden har tid til å ta ting skikkelig. Det er ofte rotete her (to voksne i full jobb og fem barn, nå før skoleslutt er det lite tid til husarbeid), og av og til litt skittent, men aldri ordentlig møkkete eller grisete. Så langt lar vi det aldri gå.

Hos andre legger jeg ikke merke til om det er sånn eller slik. Jeg hadde nok lagt merke til det hvis det var så spesielt som hos noen av eksemplene over (aldri luftet med mørke tepper over vinduene, gammel mat i stua, seigt gulv osv), men slik kjenner jeg ingen som har det. De færreste har det strøkent, men det er ingen som har det direkte ekkelt.

Anonymkode: a6ad4...b2c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i omgangskretsen heldigvis, men har dessverre vært innom fair share av mildt sagt usmakelige hjem via jobb.

Anonymkode: 51a29...046

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos et vennepar jeg kjenner ser det seriøst ikke ut. Vet at barnevernet ble innkoblet pga en varsling om dårlig hygiene.. De har 2 barn og jeg fatter ikke at de ikke prioriterer å ha det litt pent rundt seg. De har vegg til vegg-teppe som er flekkete pga søl, det er så mye ting og støv overalt. Selv sier de at de ikke gidder å prioritere husarbeid fordi det er kjedelig. 

Badet er verst, brune flekker i do og har sikkert ikke blitt vaska siden krigen. De vil alltid at jeg skal overnatte når jeg har vært på middag og sånn, men aldri i livet om jeg hadde risikert det. De sier selv at de bare bytter sengetøy et par ganger i året. I tillegg lukter det innestengt og jævlig. Nei huff altså. Trivelige folk men er så synd de ikke kan prøve å ha det LITT rent. 

Anonymkode: edd9a...366

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå mitt eget. Hundene og ungene flyr inn og ut. Vi holder på å bygge ut og uteområdet er delvis oppgravd. Det er sagflis, jord og gress overalt 😣😣😣 Har stengt ute hele opplegget og tenker det blir bra til slutt. Forsøker å holde benker på kjøkken og bad rent, og støvsuger 1-2 ganger om dagen så jeg skal føle jeg bor i et hus og ikke en fjøs. I morges sov jeg litt lenge og da syns barna det var fornuftig å invitere et kje inn til frokost på kjøkkenet, så "ikke fjøs" gikk og rett vest.

Anonymkode: df719...bf4

  • Liker 43
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke i omgangskrets, men jeg var på besøk hos ei hvor det luktet så stramt og ekkelt at jeg måtte tøye meg skikkelig for å ikke spy. Hele huset var skittent. I tillegg hadde de mange dyr og det lå avføring overalt. Måtte på do og fant ut at de ikke hadde håndsåpe heller😨 Æsj, det var en grusom opplevelse. Var med en kompis av meg og han advarte meg ikke på forhånd -.- 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hvordan folk klarer å bo i en grisebinge! Noen mennesker har rett og slett ingen boevne overhodet. Som en jeg var hjemme hos en gang. Han bodde i en kommunal bolig, og hjemme hos ham så det bare helt forjævlig ut. Rett og slett et ekstremtilfelle, som fikk meg til å steile av forskrekkelse.Jeg hadde aldri sett noe så jævlig før. Det lå store hauger av søppel og mugne klær i hele huset. Kjøkkenet var så nedgriset og rotete, at det rett og slett ikke var plass til å gå inn der. Det var hauger av matrester og skitten oppvask fra flere år tilbake. Badet var et kapittel for seg. Det var selvsagt også grisete fra tak til gulv, og overfylt av søppel. Alle gulvene var dekket med sand og annet rusk, og takene var helt brune av sigarettrøyk. Overalt lå det søppel som hadde ligget der i årevis. Fyren klaget på at han var så mye syk, noe som slett ikke var det minste merkelig, for her var det snakk om helsefarlig rot. Man blir jo syk av å bo i mugg og søppel. Hverdagslig rot er ikke noe jeg reagerer på, men dette var virkelig ekstremt. Hva feiler det egentlig slike folk? 😮

Anonymkode: e45ab...1e2

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksmann. Han har aldri vært av den ryddige typen, da vi var gift gjorde jeg alt husarbeidet, han mente alt kunne tas "senere". Dvs aldri... Etter at jeg flyttet ut ble det bare verre og verre der. Søppel som flyter over, matrester her og der, rot av en annen verden, hauger med skittentøy, vasker aldri, lukter vondt, støvete på alt som henger på veggene, tapet og maling som flasser av osv.

Anonymkode: 3dad4...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestevenninen min. Hunder,katter,søppekl,piss og rot over alt 😩 ikke mye på besøk for å si det slik..

Anonymkode: 8d6dc...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjemme hos et vennepar jeg kjenner ser det seriøst ikke ut. Vet at barnevernet ble innkoblet pga en varsling om dårlig hygiene.. De har 2 barn og jeg fatter ikke at de ikke prioriterer å ha det litt pent rundt seg. De har vegg til vegg-teppe som er flekkete pga søl, det er så mye ting og støv overalt. Selv sier de at de ikke gidder å prioritere husarbeid fordi det er kjedelig. 

Badet er verst, brune flekker i do og har sikkert ikke blitt vaska siden krigen. De vil alltid at jeg skal overnatte når jeg har vært på middag og sånn, men aldri i livet om jeg hadde risikert det. De sier selv at de bare bytter sengetøy et par ganger i året. I tillegg lukter det innestengt og jævlig. Nei huff altså. Trivelige folk men er så synd de ikke kan prøve å ha det LITT rent. 

Anonymkode: edd9a...366

Og du tør ta risikoen ved å faktisk innta middag der?🤭🤮

Anonymkode: 51a29...046

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem i omgangskretsen din har det verst hjemme hos seg med tanke på rot og skitt? 

Selv har jeg et vennepar som bor i et hus hvor oppvaskbenken alltid er full av møkkete kopper og kar. Gulvet er seigt for de mener det holder med å støvsuge. Katter som hopper opp overalt og jeg finner alltid kattehår i maten om jeg får noe servert hos de. 

 

Anonymkode: bf1d4...992

:laugh:

Anonymkode: 57d0e...059

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MartheC skrev:

Hos moren min. Hundene flyr rundt over alt, drar med seg møkk og shit inn. De vasker kanskje over gulvet annen hver uke. Vom i kjøleskap og på kjøkkenbenken -døde fluer i alle vinduskarmer osv.

Unnskyld, men.... hvor ofte vasker du gulvet? 😳 jeg støvsuger ukentlig, men vasking i tillegg gjøres kun ved behov, det vil si maks fire ganger i året eller noe. Og klart vom må oppbevares i kjøleskap eller fryser, skal man ha et eget kjøleskap til hund? Kan hende det er verre enn du beskriver her, men det der er virkelig ikke ille. 

Anonymkode: 6efac...623

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...