Gå til innhold

Har null sexlyst på mannen og sex føles som plikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er det du sier til han da TS? Hvordan forklarer du følelsene dine? Du må jo si rett ut til at at han ikke tenner deg lengre og at du ønsker å jobbe med det - men da må god kommunikasjon til, og ikke klandring, angrep og forsvarsmekanismer. Dersom du VIL jobbe med det da altså, hvis du føler at det ikke vil gå selv med innsats fra han, bør dere bare gjøre det slutt nå. 

Anonymkode: ba9b6...5d3

Som jeg skulle sagt det selv! I de fleste tilfeller virker det som om den ene parten allerede har gitt opp, og innerst inne egentlig vil bryte forholdet. Men ikke tør ta det første skrittet. Skal et forhold funke etter mange år, må det en innsats til fra begge parter, man må snakke om alt og begge skal dra lasset videre. Hjelper lite å skylde på husarbeid, problemet ligger nok et helt annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godta at han har sex med andre til du får lyst igjen, sex er det viktigste i et forhold. Tryggest er en norsk prostituert, da blir det ikke noe følelser. 

Anonymkode: c8120...dcc

han er ihvertfall frustrert. Etter ha blitt avvist av sin kone og sikkert merket at hennes initiativ er 0 er nok han klar for å gi opp. Ingen forklaring bare 1000 unnskyldniger og 0 bekreftelse? Han er så sulten på bekreftelse at han omtrent klikker.

Noen på KG burde fortelle han at vasking av gulvet vil fikse alt.....:ironi:

Anonymkode: 542de...81c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha pliktsex dreper bare lysten enda mer. Hvis det skal være håp så er det på tide å dra til parterapeut. 

(Selv valgte jeg å gå. Å leve slik fungerte ikke for noen av oss). 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig en slags "regel" eller holdning at vi aldri avviser hverandre, men at den som har lyst da gjør litt ekstra for å få den andre med. Altså, har jeg i utgangspunktet ikke lyst, så koser og pirrer han meg til jeg får lyst. Da tar det lengre tid med oppvarming, men det har til nå aldri skjedd at han ikke får tent meg, og mye av den beste sexen jeg opplever er når jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst. Fordi det da er mer oppvarming i forkant. 

Samme andre veien. Har han egentlig ikke lyst i utgangspunktet, så pirrer, koser og lokker jeg til han er med. 

Vi har begge den holdningen at sex og nærhet er et behov, på lik linje med å ha mat og drikke. Om enn ikke like ofte. :)

Dette fungerer for oss, og har fungert i 16 år, fordi vi begge gjør ekstra for å få den andre med når den er sliten og lignende. Det hadde overhodet ikke fungert dersom en part ble sur over å ikke bli møtt med entusiasme med en gang, hver gang, eller truet med utroskap. 

Det er en veldig dårlig tilnærming til problemet din mann har. Å bli sur, furte og sie seg berettiget til utroskap. Slikt kan iallefall drepe lyst! 

Du har det i deg, så han burde pirre, kose og lokke frem lysten din. Slik han "takler" det nå er det absolutt motsatte! 

Anonymkode: 26691...e7c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må bidra mer i hjemmet, helt klart.

Anonymkode: 8a102...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Oppskriftsmessig kommer husarbeid kortet. Virker som det er det som skal til, alltid. Uansett hvor mye en mann jobber hjemme. Er det egentlig en måte å dytte skylden over fra kvinnen til mannen?  Kvinnen mister listen=Mannen sin skyld. Alltid. Menn (I Norge) har aldri gjort mer hsuarbeid, og aldri hatt mindre sex. Bestemor og bestefar pulte mer enn oss. Men mannens innsats I hjemmet er alltid grunnen.

Tror faktisk endel kvinner faktisk ta skjeen i en annen hand og jobbe med seg selv....

Tror at hvis TS fant seg en ny mann at lysten hadde kommet tilbake, det er vel normalen.

Anonymkode: 542de...81c

Tidligere hadde kvinnen respekt for mannen fordi han faktisk var brukandes til noe. 

Han forsørget familien, og gjorde «mannfolkarbeid», kunne kjøre bil etc. 

Nå kan vi forsørge oss selv og kjøre bil selv. De fleste av oss fikser mannfolkarbeid like godt som mannen, eller så finnes håndverkere. 

DERFOR forventer vi i det minste at dere skal klare å bidra 50/50 med huslige gjøremål. Orker ikke ha sex med en freeloader. 

Anonymkode: a8955...c53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er ganske ekstremt at dere har pliktsex 1-2 ganger i uken til tross for at du ikke har lyst. Jeg ville forstått det hvis det var snakk om i året. 

En ting er sikkert. Du får ikke mer lyst av det. Det virker som at mange opplever at sex er et krav i ekteskapet. Har du ikke lyst, så må han bare forholde seg til det. Så får det bli opp til han om han vil gå ut av forholdet eller ikke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo litt skyld i dette selv når du er sp tafatt og ikke kommuniserer med han da. Si hva du føler, krev lik innsats hjemme (er det det????), lik innsats ellers, prioriteringer og respekt. 

 

Men når det er sagt; Skikkelige menn truer ikke med å slå opp, eller unnskylder utroskap/psykisk misbruk pga sjeldent sex. Han der har nok verken mye kjærlighet eller respekt igjen for deg. Hadde jeg vært sammen med ei dame som var sånn, hadde jeg sagt "skjerp deg i hjemmet, bli med i parterapi og vis meg respekt - så kan vi snakke sex når du gjør din minimale del av forholdet".  Og en skikkelig unnskylding for å i det hele tatt rettferdiggjøre svik/utroskap på den måten. Makan

Anonymkode: 4447d...2d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Opplyst skrev:

Det kan også være at kvinner rett og slett ikke tenner på menn med oppvaskkost og vaskefille. 

oh yes we do. Blir alltid ekstra tent på mannen min når han står og lager mat av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 2cc76...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her 

I går hadde vi en skikkelig fight ang dette temaet ja! Den var så ille at han «truet» med å forlate meg. Sa at det var ikke normalt med så lite sex. Så klart andre ting i bildet også - ikke bare dette, men det var hoveddelen. Han sa at dette gir han all grunn til å være utro egentlig. 

Når vi la oss - kl 02. Så begynte han å små kose og igjen den følelsen jeg fikk. Holdt ut lg han sluttet. Så sa han at : ja det er fortsatt ikke noe å hente her. Får vel vente en uke til da. Så måtte igjen tvinge meg igjennom en runde med sex i alle mulige Stillinger. Nei det er ikke gøy når man ikke har lyst. Han tenner meg ikke. 

Anonymkode: d7542...c59

samlivsterapi? hvor lenge dere har hatt problemer med sexlivet? dreier det seg om måneder eller år? jeg og mannen har vært sammen i mange år. Vi hadde i en lang periode sex kun 1 gang i uka. Det viste seg at prevensjonen jeg gikk på ødela sexlysten og i tillegg gjorde meg deprimert. Han viste masse forståelse og presset ikke på, for han visste det ville gjøre vondt verre. Ellers lurer jeg litt på hvor dypt kjærligheten stikker når en en greier ha sex med ei en tydelig selv vet ikke har lyst! Samboeren min våkna med ereksjon en dag og jeg ble supertent!! Tok det som et tegn på lyst, visste ikke at mange menn som våkner opp med ereksjon uten at det skyldes seksuell lyst. Mannen min var absolutt ikke i sexmodus, og da falt det meg ikke engang inn å presse på når jeg tydelig så at det ikke var gjensidig. Jeg skjønner ikke voksne mennesker som greier å ha enveissex

Anonymkode: 2cc76...e22

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk synd på han, kan ikke være enkelt å bli avvist gang på gang. Hadde det vært meg, så hadde jeg faktisk også gått pga jeg hadde følt at han ikke tente på meg eller begjærte meg mer. Han er jo ikke en dust pga det, han er bare såret og fortvilt, som jo er helt naturlig når partneren plutselig ikke vil ha deg lengre på det seksuelle plan. Da står det jo bare vennskap igjen . Her er det jo du som må snakke med han om hvordan du har det, vær ærlig , finne mulige løsninger sammen. Søk råd hos sexolog .

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo la han gå, slik at han finner noen som setter pris på han, og begjærer han. Slik du holder på er jo døden for hele forholdet. Gi slipp på han, så slipper du å irritere deg, og han kan finne lykken igjen.

Når han har dratt, oppdager du kanskje at han faktisk har bidratt i huset mer enn du trodde.....

Anonymkode: 0219e...1fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godta at han har sex med andre til du får lyst igjen, sex er det viktigste i et forhold. 

Anonymkode: c8120...dcc

Det er andre ting som er langt mer viktig enn sex faktisk. Hva gjør du hvis man ikke har tillit i et forhold? Ikke kan være ærlig? Ikke respekterer partneren din? Ikke kan kommunisere? 

Da går det rett til h. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.6.2018 den 8.06, AnonymBruker skrev:

Vi har vært godt gift lenge. Hadde et godt sex liv men nå kjenner jeg at det ikke er tilstede lenger. Jeg har ingen lyst. Hvis jeg skal ha lyst må jeg ha drukket en god del alkohol. Har ikke sex lyst i utgangspunktet heller. Prøvd å tenke meg noen andre men nei det frister ikke. Mannen frister heller ikke. Han tar på meg, føler på meg og sier han vil ha meg og tenner tydeligvis mye mer enn meg. Han sier vi har for lite sex. Vi har sex en til to ganger i uken. Han ønsker naturligvis mer og sier jeg må skjerpe meg. 

Han blir lei seg og sur hvis jeg avslår. Hvorfor skal jeg orke å ha sex etter en lang dag på jobb og etter husstell osv osv? Da er det bedre for meg å sove slik at jeg er mer opplagt dagen etter. I stedenfor å bruke en time av det som kunne vært søvn på sex! Når vi har sex prøver jeg bare å holde ut og tenke på noe annet slik at det går fort over. Noen ganger later jeg som jeg kommer for å slippe mer.  Jeg klarer ikke beføle og holde på og synes det er grusomt. Vil bare bli ferdig med det. Er jo ikke bra dette her - det skjønner jo Tilogmed jeg. Kan jo ikke fortelle ha dette heller stakkars. Jeg er jo glad i mannen min. 

Anonymkode: d7542...c59

Jeg er ikke opptatt av hvem sin skyld det er. Spørsmålet er hvordan dere skal løse det. 

Jeg foreslår at dere søker profesjonell hjelp. Det kan være at problemet ligge andre steder enn bare sexlivet. 

Jeg tror du forverrer problemet ved å presse deg til å ha sex, så det må du slutte med. Det tør jeg påstå uten å være ekspert. Han forverrer nok problemet ved å mase, men det er nok ikke så lett for ham (eller deg) å vite hva han heller bør gjøre. Det er det dere kanskje trenger hjelp til å finne ut. 

1-2 ganger i uka er forresten ikke lite. Det er gjennomsnittlig.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

oh yes we do. Blir alltid ekstra tent på mannen min når han står og lager mat av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 2cc76...e22

Ja, men så er også de beste kokkene menn, og har dermed høy status - som på kjøttmarkedet kan veksles inn i glufse. 

Derimot oppvaskkost og vaskefille vanker det ingen glufse for. Snarere tvert imot ser det ut som. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

ts her igjen 

nå har jeg gjort som dere sa med det resultat at dagen blir ikke hyggelig. Jeg tok opp temaet husvask og hjelpe til mer hjemme fordi jeg er sliten. Ja han hjelper til men det er ikke han som vasker, støvsuger, rydder g lager mat. Da fikk jrg beskjed om at han tjener mer enn meg og at han sørger for at jeg har det så bra som jeg har det. Han jobbet også mer enn meg og hans jobb var mer krevende. 

Når jeg nevnte at jeg kanskje ikke alltid blir tent av han var hans svar at da får jeg finne meg en Annen mann. 

Situasjonen ble så anspent at frokosten han gikk k søpla med et skarpt smell i skapet og han satte seg på sofaen og der sitter han enda. Når jeg kom med støvsuger gadd han ikke engang flytte seg i protest. Jeg og våre to felles barn skal reise på hyttetur i morgen uten han og han sa at vi kunne holde oss vekk fra han i dag og egentlig bare reise i dag. 

Så det var den løsningen 

Anonymkode: d7542...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

 

ts her igjen 

nå har jeg gjort som dere sa med det resultat at dagen blir ikke hyggelig. Jeg tok opp temaet husvask og hjelpe til mer hjemme fordi jeg er sliten. Ja han hjelper til men det er ikke han som vasker, støvsuger, rydder g lager mat. Da fikk jrg beskjed om at han tjener mer enn meg og at han sørger for at jeg har det så bra som jeg har det. Han jobbet også mer enn meg og hans jobb var mer krevende. 

Når jeg nevnte at jeg kanskje ikke alltid blir tent av han var hans svar at da får jeg finne meg en Annen mann. 

Situasjonen ble så anspent at frokosten han gikk k søpla med et skarpt smell i skapet og han satte seg på sofaen og der sitter han enda. Når jeg kom med støvsuger gadd han ikke engang flytte seg i protest. Jeg og våre to felles barn skal reise på hyttetur i morgen uten han og han sa at vi kunne holde oss vekk fra han i dag og egentlig bare reise i dag. 

Så det var den løsningen 

Anonymkode: d7542...c59

Jeg tjener tre ganger mer enn samboer og jobber 15 timer mer i uka. Det er et totalt irrelevant argument så lenge hun ikke direkte får disse pengene, og en vrangforestilling hos mange menn.

Det er ikke riktig at man skal kjøpe seg ut av husarbeid bare med argumentet at man tjener mer.

Men når sant skal sies er der kanskje ikke den mest kreative kokkekunsten jeg får til etter lange dager. I dag ble det kjedelig salat med ost og skinke. Prøver å kompensere litt i helgene og spandere mat ute til tider.

Endret av isw
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo hele forholdet dødt. Se deg om etter leilighet og flytt ut. La han bli helgepappa så ser han selv hvordan et hus a/s skal driftes. Du er jo ikke forelsket og da vil du ikke være intim heller. En god pause er det dere trenger og 0 sexmas. Idiotisk av menn å kreve så mye sex. Han har vel høyrehånden intakt? 

Hilsen singel på 4.året UTEN noe form for nærhet til et annet menneske på 4 år !!!

Anonymkode: e484c...4fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helt naturlig at du ikke greier å bli tent på en mann som viser deg så lite respekt ts. Jeg har også slitt med lysten i perioder, men da har mannen min respektert det helt, vist sin sympati og gjerne avlastet meg litt i hjemmet - vipps så har lysten gradvis kommet tilbake. Og det å ha sex ett par ganger i uken er langt ifra uvanlig når man har vært gift i noen år og har barn sammen. Vi har perioder hvor det kan gå 1-2uker imellom hver gang, og andre perioder hvor vi har sex flere ganger om dagen i flere uker. Ingen går og er sint de gangene det går tid imellom, på det meste gikk det 6mnd for vår del etter jeg opplevde et traume, sex er ikke _så_ viktig for forholdet vårt at det får ødelegge noe. Jeg greier ikke å forstå dem som ilegger det så stor betydning, men igjen så må man jo respektere at vi er forskjellige.

Endret av heipådegsann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...