Gå til innhold

Å beholde bilder av eksen på sosiale medier.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Matchet nylig med en jente på tinder, snakket litt med henne og har planlagt å møtes. Men i tinderprofilen sin så har hun lenke til instagram og der er det en rekke kjærestebilder med henne og eksen. Burde man ikke fjerne slike bilder fra sosiale medier når man dater?

Altså hun trenger ikke slette bildene helt. Ønsker hun å beholde dem så kan hun jo ha det på datamaskinen.  Men det er jo ikke så kult for meg å se slike bilder på facebook og instagram. 

 

Anonymkode: da6c1...a75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så kult for deg å se det, til å med før dere har møttes?  Herregud, mann... Ta deg sammen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Yme said:

Det er ikke så kult for deg å se det, til å med før dere har møttes?  Herregud, mann... Ta deg sammen. 

Å skrive "Herregud, mann... Ta deg sammen" fordi trådstarter skriver "ikke så kult for meg" på kvinneguiden? Vil vel si at du overreagerer mer enn trådstarter. Frekt svar du kom med også. 

Anonymkode: 7558e...2cd

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende hun ikke er over eksen, eller så kan det hende hun ikke tenker over at de er der. Men jeg hadde vært litt skeptisk, personlig. 

Anonymkode: 25b56...b2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende hun ikke er over eksen, eller så kan det hende hun ikke tenker over at de er der. Men jeg hadde vært litt skeptisk, personlig. 

Anonymkode: 25b56...b2c

Jeg hadde vært skeptisk. Hadde mulig bare trukket meg unna. Jeg synes det blir så feil å date en som har bilder av seg selv sammen med eksen overalt.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørst hvor nylige disse bildene er. Om det er snakk om flere år tilbake i tid gjør det ikke noe, men bare noen få uker eller måneder kan like gjerne få meg til å tro at personen enda er i et forhold ut fra f.eks bare en instagramkonto. Mange er jo på slike sider med kjærester også, så skepsisen øker. Det er kanskje ikke det beste trekket å ha nylige bilder av en eks når en vil tiltrekke seg nye folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det blir slutt med et par, så trenger man ikke å sletta alt av gamle bilder. Det er jo fortid og gode minner. Jeg ser ikke problemet, så lenge profilen hennes ikke er fylt av bare kjærestebilder av hun og eksen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Apekatten skrev:

Selv om det blir slutt med et par, så trenger man ikke å sletta alt av gamle bilder. Det er jo fortid og gode minner. Jeg ser ikke problemet, så lenge profilen hennes ikke er fylt av bare kjærestebilder av hun og eksen. 

Jeg ville trukket meg unna. Hadde forstått det om vedkommende hadde dødd, eller at man beholdt de på et annet sted enn sosiale medier om man har barn sammen. 

Er det noen minner å mimre tilbake på (kjærestebildene om man ikke hadde barn sammen) ?

Ville ikke likt om kjæresten min satt å så på bilder å mimret om eksene sine (som han ikke hadde barn med)  ;) . Fine gode kjæresteminner liksom ... Nei det hadde ikke funket for meg. 

Endret av Marina234
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å skrive "Herregud, mann... Ta deg sammen" fordi trådstarter skriver "ikke så kult for meg" på kvinneguiden? Vil vel si at du overreagerer mer enn trådstarter. Frekt svar du kom med også. 

Anonymkode: 7558e...2cd

 

Litt frekt var det jo, men en overreaksjon var det ikke. Reaksjonen er mer som en klapp på skulderen mens man ler og sier "herregud, ta deg sammen".

Uansett, poenget er fortsatt relevant. Å greie å reagere på at en dame han ikke en gang har møtt, har bilder av tidligere forhold, på sine sosiale medier, er ganske overemosjonelt. Han er en fremmed fyr, og har ingen rett til å bry seg med om hu gidder å rydde vekk gamle bilder eller ikke.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man bør fjerne sånt når ting begynner å bli seriøst, men det er ikke sikkert at noen har et veldig bevisst forhold til at bildene er der.

Jeg hadde noen feriebilder med meg og eksen og hadde ikke tenkt over det engang. Ikke før en fyr som påstod at han var forelsket i meg begynte å mase om hvorfor jeg hadde dem. Jeg fjernet dem allikevel ikke da, for å fjerne dem for noen jeg ikke var interessert i eller hadde møtt var ikke noe jeg var interessert i.

Så det trenger ikke nødvendigvis å være at man ikke er over personen, men jeg kan forstå at det er det inntrykket man får. Spørs også litt hvor gamle bildene er.

Anonymkode: 5a9cf...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når det blir slutt skal man bla seg tilbake og fjerne alle spor? 

Skjønner ikke problemet. De fleste har en fortid. 

Anonymkode: b2ce7...3fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har en fortid og mange orker ikke å ta seg bryet å slette alle spor... Hvorfor slette hele fortiden sin? De fleste har ekser, jeg ser ikke problemet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når det blir slutt skal man bla seg tilbake og fjerne alle spor? 

Skjønner ikke problemet. De fleste har en fortid. 

Anonymkode: b2ce7...3fc

Er litt unødvendig å ha det liggende åpent på instragram eller facebook. Altså bilder av den tidligere partneren som man var intim med. Man kan ta vare på bildene, men ville gjemt dem godt bort. Jeg ser ingen glede i å sitte å mimre om tiden med ekser jeg ikke har barn sammen med, og tidligere ekser som heller ville ha en annen kvinne. ;) . Jeg lever her og nå å gleder meg over tiden med min nye kjæreste istedet. Men enhver sitt valg. :) 

Selvsagt var eksen en del av livet og fortiden, men det blir feil å ha han på offentlige sider når begge skal videre å finne andre, mener jeg. Hvorfor må man mimre om eksen? Man husker det, men hvorfor må man beholde bildene inne på facebook / instragram for å gå inn å mimre over den som dumpet deg foreks? ;) Bare for å ha gode minner fra tiden man har sammen, og tenke på det positive? Man husker det ja. Men forstår ikke tankene. 

Endret av Marina234
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marina234 said:

Er litt unødvendig å ha det liggende åpent på instragram eller facebook. Altså bilder av den tidligere partneren som man var intim med. Man kan ta vare på bildene, men ville gjemt dem godt bort. Jeg ser ingen glede i å sitte å mimre om tiden med ekser jeg ikke har barn sammen med, og tidligere ekser som heller ville ha en annen kvinne. ;) . Jeg lever her og nå å gleder meg over tiden med min nye kjæreste istedet. 

Jeg blar meg svært sjelden tilbake på insta og mimrer. Men det har virkelig ikke slått meg at jeg må gå tilbake og slette spor fra fortiden min. 

Er vel like greit at det man har ligger åpent, og ikke gjemt? 

Har heller aldri reagert på at nye dater har bilder av ekser som er flere år gamle på sosiale medier. 

Men så er jeg 33 år. Og hverken jeg, eller mine potensielle dater, er hentet ut fra et kloster. 

Anonymkode: b2ce7...3fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blar meg svært sjelden tilbake på insta og mimrer. Men det har virkelig ikke slått meg at jeg må gå tilbake og slette spor fra fortiden min. 

Er vel like greit at det man har ligger åpent, og ikke gjemt? 

Har heller aldri reagert på at nye dater har bilder av ekser som er flere år gamle på sosiale medier. 

Men så er jeg 33 år. Og hverken jeg, eller mine potensielle dater, er hentet ut fra et kloster. 

Anonymkode: b2ce7...3fc

Jeg og kjæresten min er eldre enn deg. Men jeg ser bare positivt på at han ikke har bilder av ekser på sosiale medier. :) .Kan ikke si at jeg tenker at han er hentet fra et kloster tross det ;) . Men hadde han vært fra et kloster så hadde jeg elsket han allikevel <3.  Jeg har heller ikke behov for å se at han har hatt ekser for å sjekke at han er erfaren og god elsker haha. Nei 😄 .

Noen årsaker til at jeg ser at noen har det er at de vil skryte på seg at de har hatt et forhold, men det imponerer ikke meg 😄 . , eller at de ikke er ferdig/over eksen. Men innser at man tenker ulikt om det. Og aksepterer det. Men jeg blir skremt bort av bilder av ekser på facebook. 

Jeg mener at man kan like godt gjemme dem om man skal ta vare på dem. Gjemme dem inn på en mail man ikke åpner. Bare for å ha de liggende som en del av historien sin om man føler for det. For da behøver man ikke å gå inn å mimre engang. Jeg må fint si at jeg føler ingen behov for å mimre over ekser. Men husker dem. Men folk er ulike. 

Endret av Marina234
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Oppdatering. 

En kompis av meg inviterte meg på hyttetur med noen av hans venner. Nå er jeg oppe på hytta og ene av disse vennene er eksen til dama jeg fortsatt dater. 

Dette blir gøy. 

Anonymkode: e24ce...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering. 

En kompis av meg inviterte meg på hyttetur med noen av hans venner. Nå er jeg oppe på hytta og ene av disse vennene er eksen til dama jeg fortsatt dater. 

Dette blir gøy. 

Anonymkode: e24ce...838

Huff, dere kan jo like gjerne bare få det overstått og ha en vanvittig orgie der alle har seg i ring som en annen dogme-film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet selv ikke mine før min nåværende kjæreste sa noe på det. Ingen har heller reagert på det tidligere, bortsett fra han. Jeg ser egentlig ikke helt problemet, men kanskje du kan si noe om det dersom dere blir sammen? Kommer vel litt som et sjokk dersom du sier noe om det før dere blir sammen. Selv har min eks fremdeles bilder av meg på Facebook, dog han har hatt 2 kjærester etter meg (han er nå på sin andre). Ikke alle bryr seg om det, rett og slett.

Anonymkode: 73a54...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med eksen min igjen, og hun som han drev litt useriøst på med før vi ble sammen igjen har fortsatt masse bilder av han / bilder som er tilknyttet han, som fra soverommet hans osv, hun har til og med lagt ut flere gamle bilder på sine høydepunkter 😂 Jeg synst det er supersært, virker som hun er helt fjern. Han vil selvfølgelig at hun skal fjerne de men vil ikke tråkke på tærne hennes ved å be henne slette de, så vi får bare se hvor lang tid det går før hun finner ut at det er over 😅 Jeg personlig ønsker ikke å ha bilder av meg liggende på mine eksers profiler, ei heller hadde jeg beholdt bilder. Jeg har alltid slettet bilder med én gang det har blitt slutt, har ingen behov for å beholde slikt. Jeg tolker det som at man ikke klarer å gi slipp.

Anonymkode: 6aa07...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...