Gå til innhold

Arbeidsledig. Føler at både pappa og min uføretrygdede mor forventer at jeg er "privatsjåfør" for henne. De blir sinte når jeg sier nei.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg hadde tatt en spansk en og sagt at jeg måtte være på ett eller annet i regi av Nav tre dager i uken, og så heller kjørt henne litt de to andre dagene. Jeg skjønner at hun kanskje trenger mer hjelp og besøk i hverdagen enn andre, men du må ikke la dette gå ut over jobbsøkingen, ei heller ditt liv. 

Anonymkode: 85db1...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk igjen for svar og tilbakemeldinger.💐

Jeg tok en prat med faren min i går. Forklarte ham at det ikke handler om at jeg ikke vil hjelpe og jeg kjører mer enn gjerne til nødvendige ærender, som legebesøk, men at jeg faktisk verken har tid eller krefter til å kjøre på daglige koseturer til garnbutikken eller kjøpesenteret og lange telefonsamtaler flere ganger daglig. Jeg må faktisk ha rom til å gjøre "jobben" min, nemlig å søke jobber. Han var mer forståelsesfull enn jeg hadde fryktet og lovte meg å prøve å ta en prat med mamma.

Jeg nevnte også at jeg synes han burde vurdere å trappe ned litt på hobbyen sin eller i det minste sette av tid til å finne på ting med mamma litt oftere, hun sitter jo mye alene og nok føler seg ganske ensom, i alle fall i perioder. Han svarte ikke skikkelig på det, men ble i alle fall ikke sint, så håper han tenker på det og gjør noen endringer fremover.

Snakket kort med mamma i formiddag og hun nevnte ikke noe om at hun og pappa hadde snakket sammen, men samtalen trakk ikke veldig ut og hun ba ikke om kjøring i dag, så mulig hun har tenkt seg om. Vi får se.

TS

Anonymkode: 72623...7fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg nevnte også at jeg synes han burde vurdere å trappe ned litt på hobbyen sin eller i det minste sette av tid til å finne på ting med mamma litt oftere, hun sitter jo mye alene og nok føler seg ganske ensom, i alle fall i perioder. Han svarte ikke skikkelig på det, men ble i alle fall ikke sint, så håper han tenker på det og gjør noen endringer fremover.

TS

Anonymkode: 72623...7fd

Faren din kan ikke legge fra seg eget liv for å være barnevakt for moren din. Sannsynligvis hadde han hatt det bedre om han gikk fra henne. Han sa ikke noe, fordi han vet alle rundt han tenker slik som deg- at det er hans ansvar å være med henne til døden skiller de ad. Og det er nok en forferdelig tanke for han at han kanskje må være støttekontakt for moren din resten av livet, der han må legge til side aktiviteter og hobbyer han kunne tatt med en frisk kone på, for å være hjemme sammen med noen som kanskje er mye negativ, klager eller vil ikke være med å gjøre på noe annet enn å strikke i sofaen

Anonymkode: c6877...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren din kan ikke legge fra seg eget liv for å være barnevakt for moren din. Sannsynligvis hadde han hatt det bedre om han gikk fra henne. Han sa ikke noe, fordi han vet alle rundt han tenker slik som deg- at det er hans ansvar å være med henne til døden skiller de ad. Og det er nok en forferdelig tanke for han at han kanskje må være støttekontakt for moren din resten av livet, der han må legge til side aktiviteter og hobbyer han kunne tatt med en frisk kone på, for å være hjemme sammen med noen som kanskje er mye negativ, klager eller vil ikke være med å gjøre på noe annet enn å strikke i sofaen

Anonymkode: c6877...dfc

Men det er greit jeg er det i stedet, fordi jeg er arbeidsledig og ikke har noe bedre å gjøre?

Jeg mener ikke at han skal legge fra seg sitt eget liv, men at han trapper ned litt og vier kona si litt oppmerksomhet og tar henne med på ting så det skjer noe for henne oss fra tid til annet. Er godt mulig han hadde hatt det bedre om han gikk fra henne, men så lenge han er gift med henne er det faktisk hans ansvar.

TS

Anonymkode: 72623...7fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke kan kjøre mellom 08-16 eller en annen tid som passer bedre for deg. Det er uansett 8t hvor du jobber med å søke jobb,og i dette tidsrommet er du opptatt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du høres veldig reflektert og fornuftig ut. Selvsagt er det enormt krevende å søke jobb, og det er din prioritet nummer en. Fint at du snakket med faren din.

Tror det er lurt av deg å tenke over hvor mye det er greit for deg at du gjør for moren din, og så sier det til henne på en hyggelig måte. På den måten setter hun realistiske forventninger.

Kanskje du kan øve deg på forventningsavklaring med å skrive ned her hva du synes er greit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er greit jeg er det i stedet, fordi jeg er arbeidsledig og ikke har noe bedre å gjøre?

Jeg mener ikke at han skal legge fra seg sitt eget liv, men at han trapper ned litt og vier kona si litt oppmerksomhet og tar henne med på ting så det skjer noe for henne oss fra tid til annet. Er godt mulig han hadde hatt det bedre om han gikk fra henne, men så lenge han er gift med henne er det faktisk hans ansvar.

TS

Anonymkode: 72623...7fd

Er helt enig med deg. Folk som er mye hjemme og er deppa, drar gjerne andre med seg. Moren din har ansvar for eget liv, hun får melde seg inn i en interesseorganisasjon eller forening, feks en strikkeklubb. Man har selv ansvar for å pleie vennskap så de ikke fader ut og det må moren din også gjøre med sine veninner. Være litt raus, be inn på vafler. Et sted må man starte og det koster ikke mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det vil fungere, men er det en mulighet at du sitter et par timer hjemme hos din mor de dagene hun ikke skal noe spesielt? Ta en kaffe og litt løsprat før du setter deg og jobber med søknader? For ofte hjelper det jo bare at det er noen i huset...

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...