Gå til innhold

Arbeidsledig. Føler at både pappa og min uføretrygdede mor forventer at jeg er "privatsjåfør" for henne. De blir sinte når jeg sier nei.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært arbeidsledig i noen måneder, etter at min forrige arbeidsgiver gikk konkurs. Mamma er uføretrygdet, hun har vært det i snart 20 år. Pappa har en krevende jobb og i en hobby som tar mye tid. Resultatet er at mamma sitter mye alene og kjeder seg. Hun kan ikke kjøre bil lenger pga medisiner hun tar for sykdommen sin og vennekretsen har skrumpet inn i årenes løp. Mamma har et par venninner som er snille og stiller opp og besøker henne og tar henne med på tur innimellom, men de har jobber som krever sitt og egne familier, så det begrenser seg jo hvor ofte de har mulighet, det blir kanskje to-tre ganger i måneden.

Siden jeg har hatt litt tid til overs så lenge jeg har jeg kjørt mamma til legetimer og undersøkelser på sykehuset og har besøkt henne et par dager i uka uavhengig av eventuelle legeavtaler e.l. Problemet er at hun begynner å bli "grådig". Hun ringer meg støtt og stadig, noen ganger bare for å prate, noe som kan ta timevis, andre ganger for å be meg kjøre henne hit eller dit. Hun skulle så gjerne vært i garnbutikken. Eller på HM en tur for å kjøpe seg en ny genser. Eller hun skulle gjerne vært på hagesenteret en tur. Eller på bakeren. Det er stadig noe, omtrent daglig. Sier jeg nei blir hun sur og "sladrer" til pappa, som ringer meg og er irritert over at jeg er "vanskelig". Jeg har jo ikke noe bedre å bruke tiden min til for tida.

Å søke jobb er faktisk ganske krevende. Jeg holder meg oppdatert på stillingsannonser daglig. Søker på alle aktuelle stillinger. Gjør det jeg kan for å skrive gode søknader til hver stilling og å tilpasse CV'n min til stillingen jeg søker på. I tillegg er jeg registrert hos alle bemanningsbyråene i området og følger dem opp jevnlig, noe som har ført til at jeg har fått noen kortere vikariater og enkeltoppdrag.