Gå til innhold

Hvorfor er det kvinner som ønsker så mye innvandring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nesten aldri menn som ønsker høy innvandring, nesten alltid kvinner. På forumet leser man ofte om kvinner som ikke vil være i lag med menn som stemmer FrP, sannsynligvis fordi de så sterkt ønsker høy innvandring. I demonstrasjoner for økt innvandring er det stort sett kvinner.

Hvorfor er det kvinnene som ønsker dette og ikke mennene? De er som regel mest representert i motstand mot det. Fordi de ser at innvandringen reduserer andelen som får et arbeid (øker sysselsettingen), ingen innvandring øker lønninger, reduserer priser på hus, øker fertilitetsraten, gjør landet mer fredfullt osv.

 

Anonymkode: 9605c...8ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten aldri menn som ønsker høy innvandring, nesten alltid kvinner. På forumet leser man ofte om kvinner som ikke vil være i lag med menn som stemmer FrP, sannsynligvis fordi de så sterkt ønsker høy innvandring. I demonstrasjoner for økt innvandring er det stort sett kvinner.

Hvorfor er det kvinnene som ønsker dette og ikke mennene? De er som regel mest representert i motstand mot det. Fordi de ser at innvandringen reduserer andelen som får et arbeid (øker sysselsettingen), ingen innvandring øker lønninger, reduserer priser på hus, øker fertilitetsraten, gjør landet mer fredfullt osv.

 

Anonymkode: 9605c...8ca

Fordi mange kvinner er mer emosjonelle enn menn - ser en tilsynelatende fattig familie, "stakkars" enslige mindreårige "asylsøkere" etc., og tenker med en gang at "oi, her kan JEG utgjøre en forskjell, jeg kan hjelpe disse, at noen blir voldtatt og drept vedrører ikke meg og dette! Jeg vil se snill ut på insta/facebook og twitter!"

Menn er mer rasjonelle, logiske, og mange menn ser hvor katastrofal denne masseinnvandringen fra ikke-vestlige land er for oss.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Fordi mange kvinner er mer emosjonelle enn menn - ser en tilsynelatende fattig familie, "stakkars" enslige mindreårige "asylsøkere" etc., og tenker med en gang at "oi, her kan JEG utgjøre en forskjell, jeg kan hjelpe disse, at noen blir voldtatt og drept vedrører ikke meg og dette! Jeg vil se snill ut på insta/facebook og twitter!"

Menn er mer rasjonelle, logiske, og mange menn ser hvor katastrofal denne masseinnvandringen fra ikke-vestlige land er for oss.

Kvinner er generelt ikke mer empatiske med mennesker som ikke er en del av deres familie og ikke barn. Så jeg tviler sterkt på at dette er den fulle forklaringen.

Anonymkode: 9605c...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er generelt ikke mer empatiske med mennesker som ikke er en del av deres familie og ikke barn. Så jeg tviler sterkt på at dette er den fulle forklaringen.

Anonymkode: 9605c...8ca

Joda, i dagens samfunn er det å vise empati ( i alle fall offentlig med ord og små, symbolske handlinger) veldig viktig generelt, og for kvinner spesielt.

Empti er en god egenskap, men ikke når den blandes med altruisme i forhold til masseinnvandring fra inkompatible kulturer og religioner.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er også mer flokkorienterte, så de sier og gjør nødig noe svært politisk ukorrekt. Det er bare å se her på kvinneguiden hvor viktig flertallsmeningen er for dem. Har de problemer i livet, så søker de alltid etter konsensusmeningen i forhold til hvordan de skal forholde seg til det. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke vil ha en som stemmer Frp har overhodet ikke noe med bare innvandring å gjøre. Å stemme Fro betyr at en ikke er intellektuell, og at en kjøper alt det forenklede våset de kommer med. Når menn sier at de "forstår hva Frp-politikere sier " gremmes jeg. Jeg tenker at de ikke forstår stort i det hele tatt. Frp er for enkle mennesker, og enkle mennesker kjeder meg! 

Hvor har du det fra at kvinner ønsker høy innvandring? Jeg vet ikke om noen kvinner som vil ha det. 

Men vi har nok mer empati og forståelse for mennesker kanskje? Mer omsorgsevne? Er det feil? Eller er det kvinneforakt i synet ditt? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er generelt ikke mer empatiske med mennesker som ikke er en del av deres familie og ikke barn. Så jeg tviler sterkt på at dette er den fulle forklaringen.

Anonymkode: 9605c...8ca

Uenig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Opplyst skrev:

Kvinner er også mer flokkorienterte, så de sier og gjør nødig noe svært politisk ukorrekt. Det er bare å se her på kvinneguiden hvor viktig flertallsmeningen er for dem. Har de problemer i livet, så søker de alltid etter konsensusmeningen i forhold til hvordan de skal forholde seg til det. 

Er noe i dette ja, dessverre. Om man ser på tallene fra presidentvalget i USA 2016, ser man det samme. Om kun kvinner hadde fått stemt, hadde Clinton vunnet overlegent -fordi hun sa de mest politisk korrekte, meningsløse og substansløse, men for mange "hyggelige" ting, mens Trump sa mer logiske ting, common sense som er blitt kontroversielt - og fikk de fleste mannlige velgerne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Grunnen til at jeg ikke vil ha en som stemmer Frp har overhodet ikke noe med bare innvandring å gjøre. Å stemme Fro betyr at en ikke er intellektuell, og at en kjøper alt det forenklede våset de kommer med. Når menn sier at de "forstår hva Frp-politikere sier " gremmes jeg. Jeg tenker at de ikke forstår stort i det hele tatt. Frp er for enkle mennesker, og enkle mennesker kjeder meg! 

Hvor har du det fra at kvinner ønsker høy innvandring? Jeg vet ikke om noen kvinner som vil ha det. 

Men vi har nok mer empati og forståelse for mennesker kanskje? Mer omsorgsevne? Er det feil? Eller er det kvinneforakt i synet ditt? 

Og her kommer flokkmentaliteten inn igjen ja.... Er det fordi media mener at Frp-velger er enkle, at da enkle kvinner, velger å styre vekk fra partiet.....For da fremstår de jo som veeeeldig intellektuelle og "smarte" som stemmer på mainstream-partier som sier substansløse, men "hyggelige" A4-ting......

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lothlorien- skrev:

Og her kommer flokkmentaliteten inn igjen ja.... Er det fordi media mener at Frp-velger er enkle, at da enkle kvinner, velger å styre vekk fra partiet.....For da fremstår de jo som veeeeldig intellektuelle og "smarte" som stemmer på mainstream-partier som sier substansløse, men "hyggelige" A4-ting......

 

Nei. Jeg vet om en del som stemmer Frp. Jeg legger godt merke til de som kommenterer i kommentarfelt. Så jeg forholder meg nok til personer framfor media. Du tar dermed feil. Ikke at jeg ble overrasket.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei. Jeg vet om en del som stemmer Frp. Jeg legger godt merke til de som kommenterer i kommentarfelt. Så jeg forholder meg nok til personer framfor media. Du tar dermed feil. Ikke at jeg ble overrasket.

Det der tar jeg nok med en bøtte salt. Er nok veldig mange kvinner som er usikre på seg selv, og ikke tør å innrømme at de stemmer Frp, eller til og med føler det imaget Frp har i media er så entydig negativt at de ikke engang våger å stemme på dem selv om vi har hemmelige valg.

Selv er jeg intellektuell; har høyere utdannelse og en god jobb, og er således ikke redd for at mobben skal tenke at jeg er dum når jeg sier at jeg stemmer Frp. Ser heller på kvinner i flokk som ganske enkle og anti-intellektuelle, motsatt av meg som er en selvstendig og intellektuell Frp-velger. :)

Endret av Lothlorien-
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, SoWhat? skrev:

Grunnen til at jeg ikke vil ha en som stemmer Frp har overhodet ikke noe med bare innvandring å gjøre. Å stemme Fro betyr at en ikke er intellektuell, og at en kjøper alt det forenklede våset de kommer med. Når menn sier at de "forstår hva Frp-politikere sier " gremmes jeg. Jeg tenker at de ikke forstår stort i det hele tatt. Frp er for enkle mennesker, og enkle mennesker kjeder meg! 

Hvor har du det fra at kvinner ønsker høy innvandring? Jeg vet ikke om noen kvinner som vil ha det. 

Men vi har nok mer empati og forståelse for mennesker kanskje? Mer omsorgsevne? Er det feil? Eller er det kvinneforakt i synet ditt? 

👏👏 amen, sister!

Fortsett med å ta til motmæle, selv om det virker som at folk ikke hører. :)

Anonymkode: d23a1...59e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👏👏 amen, sister!

Fortsett med å ta til motmæle, selv om det virker som at folk ikke hører. :)

Anonymkode: d23a1...59e

Ta til motmæle? Altså, det er ikke noe modig ved eller noe som ligner "å ta til motmæle" når man kun gjentar fordommer og noe som veldig mange mener, noe som er politisk korrekt. 

Endret av Lothlorien-
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten aldri menn som ønsker høy innvandring, nesten alltid kvinner. På forumet leser man ofte om kvinner som ikke vil være i lag med menn som stemmer FrP, sannsynligvis fordi de så sterkt ønsker høy innvandring. I demonstrasjoner for økt innvandring er det stort sett kvinner.

Hvorfor er det kvinnene som ønsker dette og ikke mennene? De er som regel mest representert i motstand mot det. Fordi de ser at innvandringen reduserer andelen som får et arbeid (øker sysselsettingen), ingen innvandring øker lønninger, reduserer priser på hus, øker fertilitetsraten, gjør landet mer fredfullt osv.

 

Anonymkode: 9605c...8ca

Kvinner stemmer SV og tror på å være snille. Så ser de ikke konsekvenser av valgene.

Anonymkode: 0b5cb...d3a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lothlorien- skrev:

Er noe i dette ja, dessverre. Om man ser på tallene fra presidentvalget i USA 2016, ser man det samme. Om kun kvinner hadde fått stemt, hadde Clinton vunnet overlegent -fordi hun sa de mest politisk korrekte, meningsløse og substansløse, men for mange "hyggelige" ting, mens Trump sa mer logiske ting, common sense som er blitt kontroversielt - og fikk de fleste mannlige velgerne.

Flertallet hvite kvinner i USA stemte faktisk Trump.  Viktig å huske at det amerikanske samfunnet ser annerledes ut enn det norske. Det var den liberale eliten som favoriserte Clinton - kvinnene rundt om i landet valgte faktisk Trump.

Ellers er jeg enig - kvinner stemmer sosialistisk (ergo pro-innvandring) mye på grunn av emosjonelle valg. Ellers kjenner jeg flere som er sterkt imot innvandring, men kun snakker om det privat. De fleste er redde for å si upopulære ting høyt. Den politisk ukorrekte garde er dominert av mannsstemmer, som i de fleste land. 

Jeg er selv ikke redd for å si hva jeg mener, og har intet behov for å være del av et "fellesskap" basert på feminine og myke verdier. Men jeg skal innrømme at jeg i jobbsammenheng holder litt igjen, ettersom jeg jobber i akademia og er i en venstrevridd gjeng. Det handler ikke om følelsen av fordømmelse, men rent praktisk at jeg må ha et arbeid. 

Ellers er det som alltid viktig å huske på at alle våre politiske partier har både kvinnestemmer og mannsstemmer, og at ingen store samfunnsendringer er forårsaket av et kjønn alene. Lederne på venstresiden er også menn, samt mange av overhodene i bistand som har pumpet ut skattepenger til korrupte systemer i årtier. Dette behovet for å bli ansett som god er mer typisk norsk enn det er typisk feminint. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er nesten aldri menn som ønsker høy innvandring, nesten alltid kvinner. 

 

Du dikter opp en påstand og folk sitter og diskuterer den seriøst. Hvorfor det? Tror dere jorda er flat, også? 

Kvinner mener ditt og kvinner mener datt. Vi kan snakke for oss selv. 

Anonymkode: 5089c...2c2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten aldri menn som ønsker høy innvandring, nesten alltid kvinner. På forumet leser man ofte om kvinner som ikke vil være i lag med menn som stemmer FrP, sannsynligvis fordi de så sterkt ønsker høy innvandring. I demonstrasjoner for økt innvandring er det stort sett kvinner.

Hvorfor er det kvinnene som ønsker dette og ikke mennene? De er som regel mest representert i motstand mot det. Fordi de ser at innvandringen reduserer andelen som får et arbeid (øker sysselsettingen), ingen innvandring øker lønninger, reduserer priser på hus, øker fertilitetsraten, gjør landet mer fredfullt osv.

 

Anonymkode: 9605c...8ca

Tror ikke at noen «ønsker» høy innvandring. Årsaken til at kvinner stemmer på mer innvandringspositive partier henger nok mer sammen med andre aspekt . For eksempel at kvinner evner å se sammenhenger i samfunnet, og hvordan velferdsetaten ble etablert. 

Anonymkode: e1cb4...f00

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke at noen «ønsker» høy innvandring. Årsaken til at kvinner stemmer på mer innvandringspositive partier henger nok mer sammen med andre aspekt . For eksempel at kvinner evner å se sammenhenger i samfunnet, og hvordan velferdsetaten ble etablert. 

Anonymkode: e1cb4...f00

80% av kvinner veit hvem eksen til Tone Damli er . Mindre enn 20% veit hva handlingsregelen er. Norske kvinner er (desverre) ikke spesielt opplyste om politikk, sammenhenger osv. Paradise hotel er viktigere enn nyheter.  De har mye empati derimot. De syntes synd paa folk og vil hjelpe og da faar det bare bli som det blir. Naar velferden kollapser av egen tyngde kommer de ikke til aa innse hvorfor. men klage vil de....

Anonymkode: 6b10b...9ba

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så sort-hvitt med hvem som ønsker innvandring og ikke? De fleste menn i norge er OGSÅ for innvandring og det finnes mange kvinner som ikke er det.

De største og mest innflytelsesrike pådriverne for innvandring i Norge er dessuten menn. Jagland, Stoltenberg osv, for ikke å snakke om de mannlige toppolitikerne i rødt, mdg og SV. 

Anonymkode: 939fd...e27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...