Gå til innhold

Dere med dårlig råd, sommerferie og skolebarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gratis kino hver sommer i de fleste byer. 

Anonymkode: 23e77...b4b

Hvor, det har jeg aldri funnet.

Anonymkode: 96648...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gratis kino hver sommer i de fleste byer. 

Anonymkode: 23e77...b4b

Ikke i Oslo. 

Anonymkode: b85e0...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi en pekepinn hvor i landet du bor TS?

Er gutten glad i dyr?

Klarer du å ta ham med på åpen gård? 

Det er flere som trenger pass til dyrene sine nå i sommer, er det noe dere to i felleskap kunne ha som et prosjekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg går på AAP, fordi jeg er svært syk, så jeg kan ikke ta en ekstra jobb. Jeg har heller ikke nettverk vi kan låne hytte eller lignende av. 

Han er en rolig gutt, vi har ikke søkt på noe leir, da han ikke liker å sove borte, og sliter med det sosiale. Han har noen venner, men de fleste reiser mye bort. Vi trenger ikke å gjøre noe daglig, men 7 uker her hjemme, så må vi gjøre noe. Han liker seg i svømmehallen, kino, minigolf og bowling. Ellers så spiller vi brettspill og ser på film. Alt som er fysisk krevende blir vanskelig for meg, hjelper heller ikke med kraftig gress allergi på meg om dagen. Så turer i skogen går ikke. 

Anonymkode: 96648...d54

Du vet at du kan søke sosialstønad til spesielle situasjoner? Da jeg gikk på AAP søkte jeg om stønad til jul og ferie. Til jul fikk jeg 600 kr ekstra for å kunne kjøpe gave og litt godis. Husker ikke med ferie. Men du kan feks. søke spesifikt om penger til tre turer til svømmehallen e.l.? 

Anonymkode: 7b805...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Jeg går på AAP, fordi jeg er svært syk, så jeg kan ikke ta en ekstra jobb. Jeg har heller ikke nettverk vi kan låne hytte eller lignende av. 

Han er en rolig gutt, vi har ikke søkt på noe leir, da han ikke liker å sove borte, og sliter med det sosiale. Han har noen venner, men de fleste reiser mye bort. Vi trenger ikke å gjøre noe daglig, men 7 uker her hjemme, så må vi gjøre noe. Han liker seg i svømmehallen, kino, minigolf og bowling. Ellers så spiller vi brettspill og ser på film. Alt som er fysisk krevende blir vanskelig for meg, hjelper heller ikke med kraftig gress allergi på meg om dagen. Så turer i skogen går ikke. 

Anonymkode: 96648...d54

Orker du dra på fjellet? Ofte mindre gress oppe i høyden. Man kan bo billig i telt ved DNT hytter. Man må jo ikke gå lange turer. Dra på fisketur f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk mulighet for å låne sportsutsyr her: https://www.bua.io  Fikk ikke med deg hvor du bor, men noen steder kan man også få kinobilletter, svømmehall og sportsarrangementer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta småjobber på finn! Der finnes det alt mulig. For eksempel husvask, hagearbeid, flyttehjelp, malejobb, barnevakt/hundepasser etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AndreaE skrev:

Ta småjobber på finn! Der finnes det alt mulig. For eksempel husvask, hagearbeid, flyttehjelp, malejobb, barnevakt/hundepasser etc etc.

Hvem skal det? TS? Hun er jo syk?

Anonymkode: 6f4c6...d65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan ikke far ha sønnen lenger enn en uke? Er vel ikke sikkert han har like dårlig råd? Barnet har godt å være sammen med pappaen, og kanskje besteforeldre? Her må man bruke alle muligheter tenker jeg, og det nærmeste nettverket er som regel der man får mest hjelp. Om ikke TS har dette, så kan faren være en ressurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er det mye man kan gjøre hjemme  eller i nærmiljøet. Sole seg, badminton, frisbee er fint å gjøre i hagen. Lage smoothies, lage fruktspyd, grille, lage ispinner av saft, kjøpe billig tress-is istedetfor å kjøpe dyr kuleis i byen/stranda - mulighetene er mange. Dra på en gård og plukk jordbær og bringebær sammen, det er kos. Hvis han er artsy, ta han med på stranda og plukk skjell etc så kan han lage et bilde av materialene han finner. Kjøp noen matplanter og la han plante de i bedet/potter og ha ansvar for vanning/gjødning gjennom sommeren. Det å få ting til kan skape mestring og det vokser han på. Lykke til 🌷

Endret av A_nanas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, A_nanas skrev:

Men hvorfor kan ikke far ha sønnen lenger enn en uke? Er vel ikke sikkert han har like dårlig råd? Barnet har godt å være sammen med pappaen, og kanskje besteforeldre? Her må man bruke alle muligheter tenker jeg, og det nærmeste nettverket er som regel der man får mest hjelp. Om ikke TS har dette, så kan faren være en ressurs.

Barnefar har god råd, men det er fordi han jobber mye, så han har ikke tid til sønnen sin. Og da han har sønnen, så sitter de bare inne og spiller tv spill. Jeg har bedt far flere ganger om å ha sønnen mer, men han har han bare en helg i måneden og en uke i sommerferien.

Men ellers tusen takk for alle gode tips og råd som har kommet inn her.

Anonymkode: 96648...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnefar har god råd, men det er fordi han jobber mye, så han har ikke tid til sønnen sin. Og da han har sønnen, så sitter de bare inne og spiller tv spill. Jeg har bedt far flere ganger om å ha sønnen mer, men han har han bare en helg i måneden og en uke i sommerferien.

Men ellers tusen takk for alle gode tips og råd som har kommet inn her.

Anonymkode: 96648...d54

Skjønner, synes det er veldig trist for sønnen din da. Hvis far hadde vært mer interessert, kunne han hjulpet til med det sosiale. Mange fedre er jo flinke til å ta med sønnene sine på guttetur, være bare dem alene, fiske og bonde. Bare hyggelig å komme med noen råd, vi kjenner jo ikke deg og hva du liker å gjøre, men mulighetene er mange iallefall 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvis du hadde hatt god råd, hva skulle dere ha gjort da? Dere kunne jo ikke ha bodd på hotell i sju uker uansett, eller bowlet og dratt i svømmehallen hver eneste dag. Velstående folk gjør heller ikke det. Skjønner det blir helt annerledes, for de med penger er kanskje på hotell en uke, og drar i svømmehallen en gang i uka, men altså, hva tror du de gjør de andre dagene? Jeg spør, for å få opp kreativiteten litt. Hvis han sliter med det sosiale, må dere jo absolutt finne ut hvem som er tilgjengelige når av venner og klassekamerater. Og hva som er av barnearrangementer ellers? Norges musikkorpsforbund har sommerskoler med og uten overnatting, gratis for de med lav inntekt, fotballskoler har, kunstskoler også, men den jeg vet om er dyr. Men kulturskolen har jo rabbat for lavtlønnede. Det er ikke overnatting. Men igjen, i Oslo. Har dere friluftsmuseum? Der pleier det å være aktiviteter. 

Anonymkode: 0bd12...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem skal det? TS? Hun er jo syk?

Anonymkode: 6f4c6...d65

Hæ, hun nevner ikke det i første innlegg? Eller er jeg blind? Fikk inntrykk av at det kun gjaldt dårlig råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AndreaE skrev:

Hæ, hun nevner ikke det i første innlegg? Eller er jeg blind? Fikk inntrykk av at det kun gjaldt dårlig råd. 

Når man går på AAP så er man nødvendigvis syk.

Anonymkode: 7b805...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når man går på AAP så er man nødvendigvis syk.

Anonymkode: 7b805...493

Joa men kan være psykisk og det er jo ikke påpekt hvordan syk, så er jo ikke utgjort at hun ikke har mulighet til å ta en småjobb. Men jeg forstår, var bare et tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at du ikke er så glad i spilling, men jeg slenger ut et tips uansett. Hva med å invitere en kompis på lan? Ikke at de skal spille hele døgnet, det er de litt for små til,men i hvert fall en eller to kvelder på rad? Også kan de ha pauser der de må ut å hoppe på trampoline om dere har det, nerfkrig om han har det,eller vannkrig etc. Har to gutter selv, og spilling er den tingen som har gitt dem kjempemange venner. 

Anonymkode: efa3c...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Jeg ville kanskje prøvd å få låne et par sykler, hvis dere ikke har. Sov ute under åpen himmel dersom været tillater det. Fjellturer. Hytte til hytte i DNT? 

Anonymkode: 843cf...f69

Hytte til hytte om du går på betjente hytter er kjempedyrt.

Anonymkode: 8e2b4...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde stranda var topp uansett alder. Hva er det han misliker med stranda? 

Anonymkode: 67c82...900

Kanskje å være der daglig i åtte uker i all slags vær?

Anonymkode: 8e2b4...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hytte til hytte om du går på betjente hytter er kjempedyrt.

Anonymkode: 8e2b4...3d4

De fleste hytter er ikke betjente

Anonymkode: 20b36...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...