Gå til innhold

Rapperen Kaveh fra scenen: – Fuck jøder


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/rampelys/i/p6kAVj/rapperen-kaveh-fra-scenen-fuck-joeder

Det minste ville vært å aldri invitere ham på festivalen igjen og ikke minst andre arrangører følger opp. Jødehat og hat mot homofile er det motsatte av inkluderende, slik festivalen var ment å være. Han sier han beklager, men vitner mener det ikke var oppriktig.

Jeg lurer på hvor representativ er han for muslimene i Norge? Det har vært en del muslimer med slike holdninger i det offentlige, så når begynner det å bli representativt?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

En jævla rasist, det er det han er.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok veldig representativ.

Imidlertid greier jeg å ha en viss forståelse for muslimers jødehat, i alle fall misnøyen med Israel. De har en mildt sagt arrogant holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, isw skrev:

Imidlertid greier jeg å ha en viss forståelse for muslimers jødehat

Hvorfor det?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Testosteron skrev:

Hvorfor det?

Se resten av setningen.

Israel behandler palestinerne som et annenrangs folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, isw skrev:

Se resten av setningen.

Israel behandler palestinerne som et annenrangs folk.

Nei. Det gjør de ikke. I Israel har alle samme rettigheter uavhengig av etnisk tilhørighet. Dessuten bor de fleste jøder utenfor Israel, og det er rasistisk å holde jøder generelt ansvarlige for hva Israels regjering gjør.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Drizzt said:

Jeg lurer på hvor representativ er han for muslimene i Norge? Det har vært en del muslimer med slike holdninger i det offentlige, så når begynner det å bli representativt?

28 prosent av norske muslimer mener at verdens jøder arbeider i det skjulte for å fremme jødiske interesser, mot 13 prosent i resten av befolkningen.

42 prosent av norske muslimer mener at jøder har altfor stor innflytelse over internasjonal økonomi, mot nærmere 13 prosent i resten av befolkningen.

Over 16 prosent av norske muslimer mener at jøder selv har mye av skylden for at de er blitt forfulgt, mot 8 prosent i resten av befolkningen

https://www.tv2.no/a/9533842/

Muslimer er overrepresentert, men tallene er høye for resten av befolkningen også. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Testosteron skrev:

Nei. Det gjør de ikke. I Israel har alle samme rettigheter uavhengig av etnisk tilhørighet. Dessuten bor de fleste jøder utenfor Israel, og det er rasistisk å holde jøder generelt ansvarlige for hva Israels regjering gjør.

Ja, skikkelig rasistisk. Du må lese deg opp på hva rasisme er. Og på hva Israel gjør (okkupasjon og nybygging). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, isw skrev:

Ja, skikkelig rasistisk. Du må lese deg opp på hva rasisme er. Og på hva Israel gjør (okkupasjon og nybygging). 

På hvilken måte mener du norske jøder er ansvarlige for hva en stat i en annen verdensdel gjør?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig måtte dette utarte til å spekulere i at dette er vanlig muslimsk måte å være på. Helt typisk. Om en nordmann viser muslimhat, så ville jeg ha meg frabedt å høre/ lese at dette er helt typisk norsk. Hva de tenker og snakker om privat er deres sak. Å vise så åpenbar forakt er noe helt annet! 

Dette var en idiot som jeg håper alle arrangører vil vise ryggen framover. Det var EN som gjorde dette. Ikke alle muslimer. Fyfader så lei jeg blir at en ikke kan holde seg til det det gjelder. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Katana skrev:

Det er ikke en som mener dette, det er veldig mange.

Den siste undersøkelsen jeg leste viste at et flertall av muslimer har slike holdninger.

Jeg snakker ikke om meninger. Jeg skjønner konflikten mellom jøder og muslimer. Saken gjelder en artist som sto på en scene og offentlig viste åpenbar forakt.

Jeg kan ha mine meninger om ting jeg også. Det er ikke dermed sagt at jeg ville offentligjort det, og ihvertfall ikke på den måten. Det er totalt uakseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg snakker ikke om meninger. Jeg skjønner konflikten mellom jøder og muslimer. Saken gjelder en artist som sto på en scene og offentlig viste åpenbar forakt.

Jeg kan ha mine meninger om ting jeg også. Det er ikke dermed sagt at jeg ville offentligjort det, og ihvertfall ikke på den måten. Det er totalt uakseptabelt.

Vel, jeg synes det er like greit at de sier det rett ut, i stedet for å late som om de ikke har den holdningen.

Ser jo også nå i ettertid at kaveh forsøker å glatte på det, og beklage. Det er kun spill for galleriet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Katana skrev:

Vel, jeg synes det er like greit at de sier det rett ut, i stedet for å late som om de ikke har den holdningen.

Ser jo også nå i ettertid at kaveh forsøker å glatte på det, og beklage. Det er kun spill for galleriet.

Det er noe som heter sosial intelligens. Nå er det veldig in å være politisk ukorrekt, og å si ting rett ut. Det er derimot ikke smart, da det er en del uskrevne regler for hvordan en behandler hverandre. Hvis måler er å ha en noenlunde fredelig planet, så forstår mennesker med forstand at en må vise respekt og toleranse.

Dessverre er vi i en tid hvor folk ikke tenker så langt. De bryr seg ikke om konsekvenser det de uttrykker får for andre. Det er populært å være drittsekk og tankeløst, og rett ut dum og korttenkt. 

Jeg er ikke for å si alt en mener. Den trenden vi ser og har sett en stund skaper bare konflikter, og det er derfor mange blir så krenket også. Hvilket blir latterliggort. Vi er rett og slett ufyselige mot hverandre. Det vil så klart snu. Når konsekvensene av null respekt og forstand vil vise seg etterhvert. Historien og samfunnet er ikke konstant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Snillingen skrev:

28 prosent av norske muslimer mener at verdens jøder arbeider i det skjulte for å fremme jødiske interesser, mot 13 prosent i resten av befolkningen.

42 prosent av norske muslimer mener at jøder har altfor stor innflytelse over internasjonal økonomi, mot nærmere 13 prosent i resten av befolkningen.

Over 16 prosent av norske muslimer mener at jøder selv har mye av skylden for at de er blitt forfulgt, mot 8 prosent i resten av befolkningen

https://www.tv2.no/a/9533842/

Muslimer er overrepresentert, men tallene er høye for resten av befolkningen også. 

Ganske høye tall, ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er noe som heter sosial intelligens. Nå er det veldig in å være politisk ukorrekt, og å si ting rett ut. Det er derimot ikke smart, da det er en del uskrevne regler for hvordan en behandler hverandre. Hvis måler er å ha en noenlunde fredelig planet, så forstår mennesker med forstand at en må vise respekt og toleranse.

Dessverre er vi i en tid hvor folk ikke tenker så langt. De bryr seg ikke om konsekvenser det de uttrykker får for andre. Det er populært å være drittsekk og tankeløst, og rett ut dum og korttenkt. 

Jeg er ikke for å si alt en mener. Den trenden vi ser og har sett en stund skaper bare konflikter, og det er derfor mange blir så krenket også. Hvilket blir latterliggort. Vi er rett og slett ufyselige mot hverandre. Det vil så klart snu. Når konsekvensene av null respekt og forstand vil vise seg etterhvert. Historien og samfunnet er ikke konstant.

Du skriver om sosial intelligens, og at du har forståelse for jødehat. Tydeligvis mener du at disse menneskene skal gå stille i dørene med det, og late som de er tolerante og har respekt, når sannheten er en annen.

Da liker jeg bedre de som står for det de mener, selv om jeg er uenig med dem.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snillingen said:

28 prosent av norske muslimer mener at verdens jøder arbeider i det skjulte for å fremme jødiske interesser, mot 13 prosent i resten av befolkningen.

42 prosent av norske muslimer mener at jøder har altfor stor innflytelse over internasjonal økonomi, mot nærmere 13 prosent i resten av befolkningen.

Over 16 prosent av norske muslimer mener at jøder selv har mye av skylden for at de er blitt forfulgt, mot 8 prosent i resten av befolkningen

https://www.tv2.no/a/9533842/

Muslimer er overrepresentert, men tallene er høye for resten av befolkningen også. 

1. Det er ikke direkte feil å si ja på det spørsmålet hvis man ser objektivt på det. Det er f.eks. en kjent sak at Israel driver ekstremt tung lobbyvirksomhet mot politikere og media i USA. De ville ikke fått ca halvparten av USAs bistandsbudsjett til utlandet uten det.

2. Askenasiske jøder styrer, sannsynligvis på grunn av sin usedvanlig høye IQ en uforholdsmessig stor del av verdensøkonomien. Ca 1/3 av sjefene for sentralbanken i USA har f.eks. vært jøder, som skyhøyt når man tar i betraktning at de utgjør ca 2% av befolkningen. Hvis muslimer med sine 5% av befolkningen i Norge hadde hatt en liknende kontroll over viktige stillinger ville nok mange vært skeptiske til om det var en god ide.

3. Dette er rasistisk og ondsinnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...