Gå til innhold

Forsvarsløse dyr stengt inne og angrepet


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Fy faen, for noen jævla dritt mennesker :kjempesinna: Og den straffen de fikk, er et hån, de skulle aldri sett dagslys igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Fy faen, for noen jævla dritt mennesker :kjempesinna: Og den straffen de fikk, er et hån, de skulle aldri sett dagslys igjen.

I tillegg til å bli sperret inne så burde de fått kjenne på hvordan det er å bli mishandlet, da skal jeg love deg at pipa dems ville fått en annen lyd 👿 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, Winza skrev:

I tillegg til å bli sperret inne så burde de fått kjenne på hvordan det er å bli mishandlet, da skal jeg love deg at pipa dems ville fått en annen lyd 👿 

Ja, god gammel middelalder tortur, hadde de fortjent :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forsvarsadvokaten da, som mener dommen er "hårreisende streng". Er det mulig.....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen måneder i fengsel, så er de fri til å fortsette som før.

Eneste måten å sikre dyr mot disse menneskene er å offentliggøre identiteten deres. De som er interesserte vil selvsagt ikke ha noen problemer med å finne ut hvem de er, men folk flest bør advares mot å selge eller overlate dyr til disse menneskene. Og da må offentligheten ha identiteten deres.

Samme begrunnelse tar Dagbladet til ordet for når det kommer til konkursryttere. Ser ingen prinsipiell forskjell her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cupcakemonster skrev:

grusomt😡 De fortjener akkurat det samme som de gjorde mot dyrene!

Jeg har ikke lyst å åpne lenken, men er i utgangspunktet enig med deg. De må oppleve på kroppen det de gjorde mot dyrene. Enig også med @pinnelinn at identiteten deres må offentliggjøres for å beskytte dyr og mennesker.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
12 timer siden, Pultost skrev:

Og forsvarsadvokaten da, som mener dommen er "hårreisende streng". Er det mulig.....

Så han si det nå på nyhetskanalen og han sier at mannen allerede har fått en streng straff i form av at hundene ble avlivet og at de skal anke, kjenner det koker inni meg :kjempesinna:

Alle som var med på dette skulle faen meg fått livstid!

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellii

Klarer ikke å åpne linken. Jeg forstår ikke at det er mulig å mishandle forsvarsløse dyr. Blir helt kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Ellii skrev:

Klarer ikke å åpne linken. Jeg forstår ikke at det er mulig å mishandle forsvarsløse dyr. Blir helt kvalm. 

Funker ikke linken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ellii

Jo, det gjør den nok. 

Jeg mente at jeg får meg ikke til å lese/se det som eventuelt står der. 

Jeg kom over en fæl video for noen dager siden, som jeg skulle ønske jeg aldri hadde sett. Det ødelagte dagen min. 

Får meg derfor ikke til å lese om slik mishandling, det går altfor hardt inn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
11 minutter siden, Ellii skrev:

Jo, det gjør den nok. 

Jeg mente at jeg får meg ikke til å lese/se det som eventuelt står der. 

Jeg kom over en fæl video for noen dager siden, som jeg skulle ønske jeg aldri hadde sett. Det ødelagte dagen min. 

Får meg derfor ikke til å lese om slik mishandling, det går altfor hardt inn på meg.

Helt ufattelig at noen kan få seg til å mishandle dyr :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellii
Akkurat nå, Winza skrev:

Helt ufattelig at noen kan få seg til å mishandle dyr :( 

Ja☹️☹️

Ufattelig, skjønner det ikke. Hvordan kan noen mishandle dyr eller barn for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 hours ago, Pultost said:

Og forsvarsadvokaten da, som mener dommen er "hårreisende streng". Er det mulig.....

Dommen er hårreisende streng, særlig hvis man sammenligner den med straffeutmåling på andre rettsområder som vold mot mennesker og barn. Dette er en følelsesstyrt straffeutmåling uten forankring i rettskildene, sier han

 

....... han har jo et poeng. Han sier den er streng om man sammenligner med hvordan domstolene bedømmer andre kriminelle forhold. Mener du en skal se på denne saken helt i et vakuum? 

Tenk på 14 åringen som ble voldtatt og gjerningsmannen fikk samfunnsstraff, tror du hun tenker det rettferdig at rotte pineren fikk nesten tre år i fengsel? Hun føler seg bok godt ivaretatt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forpulte jævla idioter! Jeg ønsker dem alt vondt her i verden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
23 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Dommen er hårreisende streng, særlig hvis man sammenligner den med straffeutmåling på andre rettsområder som vold mot mennesker og barn. Dette er en følelsesstyrt straffeutmåling uten forankring i rettskildene, sier han

 

....... han har jo et poeng. Han sier den er streng om man sammenligner med hvordan domstolene bedømmer andre kriminelle forhold. Mener du en skal se på denne saken helt i et vakuum? 

Tenk på 14 åringen som ble voldtatt og gjerningsmannen fikk samfunnsstraff, tror du hun tenker det rettferdig at rotte pineren fikk nesten tre år i fengsel? Hun føler seg bok godt ivaretatt 

De har mishandlet dyr på verst tenkelig måte utover lang tid, dette er på ingen måte "hårreisende" strengt. Dette er hårreisende lavt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

De burde ha fått en gjennomgang av historie, for det mangler tydeligvis... Før (og sikkert nå også noen steder) lærte man hunder opp til å jage og drepe mennesker. Man MÅ en eller annen gang ha lest om hvordan slaver i USA ble jaget og lemlestet av hunder. 

Sitat

Dogs were important to both colonization and the maintenance of black chattel slavery throughout the Americas. According to some reports, indigenous peoples were literally “fed to the dogs” in the Caribbean and throughout the continental Americas.

These animals were tools of surveillance and fear, helping to annihilate indigenous populations and solidify the expansion of American capitalism through slavery.

Breeders honed dogs’ superhuman biological systems, maximizing their ability to smell, hear, outrun, outlast, signal, attack, and sometimes execute black victims.

Most feared were the “Cuban Bloodhounds,” specifically bred and celebrated for their ferocity and tenacity in subduing black rebellions. By the eighteenth century, Cuba was the epicenter for breeding and training these terrifying creatures. 

https://www.jacobinmag.com/2016/05/dogs-bloodhounds-slavery-police-brutality-racism/

Poenget mitt er at folk som lærer opp hunder til å drepe vilt på den måten, er like ille som det over. De mangler empati og kan sikkert plasseres under en psykisk lidelse for å synes at slikt er greit er avvikende fra det normale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...