Gå til innhold

Hva synes du er mest utfordrende med kroppen din mhp klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sprettrumpe og skikkelig svai i ryggen, så jeg får kulemage samme hvor tynn jeg er. Men små pupper. 

Ser kun bra ut i helt ettersittende klær, men begynner å bli for gammel til at det «tar seg ut» å gå med. 

Anonymkode: 0635b...3e0

Hvis du ser bra ut i det hvorfor kan du ikke gå med det uavhengig av alder? 

Anonymkode: 0e722...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er tjukk, men ikke den typiske eplefasongen. SÅ jeg har store lår og rumpe, smalere i livet og store pupper. I tillegg er jeg ganske lita i høyden. Så jeg sliter veldig med bukser. De passer enten i livet, eller i lengden. Og mye som går over rumpe og lår, blir for stort i livet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting til. Jeg er litt smal i forhold til høyden, så mange plagg blir enten for korte eller for vide for meg. En del type topper og kjoler får dessuten livet altfor høyt opp.

Anonymkode: 0fbfc...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mellomting mellom timeglass og pærefasong, sliter veldig med bukser. Forstår ikke at de ikke lager flere bukser som er større i låra og hoftene uten å være megastor i midjen... Takler ikke high waist busker heller, synes det er utrolig ubehagelig og ser ikke fint ut på meg. Så har blitt veldig glad i skjørt og kjoler med smal midje og vidt skjørt :-) 

Trener mye, så skuldre og armer i overdeler uten stretch er et problem. Må ha S/36 over midjen og brystet, men M i armene. Og ofte kommer skuldrene mine lenger ute enn de skal være i en trang bluse f.eks. Så bestiller oftest kjoler uten dekkende skuldre, aldri langarma for de får jeg ikke på meg 😛 For dere andre med pæreformet kropp vil jeg anbefale A-line kjoler og skjørt, div. de som er smale over brystet og snittet er akkurat i midjen, så "flyter" de ut over hoftene. Har noen blyantskjørt og smale kjoler, men de var jeg rett og slett bare heldige med at jeg fikk over hoftene samtidig som de ikke var helt mega i midjen...

Treningstightser er også et sant helvete, ironisk nok burde de jo lages for folk som trener. Er jo normalt å få mindre midje og større lår og rumpe av styrketrening f.eks.  Er nok litt fordi jeg hater high-waist at jeg sliter litt da 😛 Eneste jeg har funnet så langt som funker er 2XU mid-rise, har en på 2-året som har gått seg fint til, men tok jo sin tid å få den sånn... 

Så har man jo den evige jakten på gode BHer i uvanlige størrelser, 65F er jo ikke et vanlig syn på HM og Cubus akkurat. Takk og pris for Change og andre skikkelige undertøysbutikker som går utenfor 75-85 og A-D cup... Trekant-bikini er bare å glemme for min del, er jo ikke plass til noen ting i de små tøybitene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permanent gravidmage og for lange armer. Pupper som er små, men likevel henger. Er ellers fornøyd med rumpe og legger, da. 

Anonymkode: 6b7e8...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- overarmene mine er fæle, og det er vanskelig å finne fine sommervennlige overdeler/kjoler med lange nok armer til å dekke det til

- Har den uheldige kombinasjonen lang overkropp/korte, tjukke ben + mye mage, så kan rett og slett ikke føle meg fin i skjørt. Har jeg toppen på innsiden blir det valkete og lite flatterende mtp magen, og har jeg den på utsiden og både toppen og skjørtet er langt nok og riktig fasong til at jeg er komfortabel, så ser bena mine ca 10 cm lange og 3 meter brede ut.

- Har brede føtter og finner stort sett ikke pensko som passer i norske butikker. Pga ovennevnte korte ben må jeg ha noe med litt hæler, men er da veldig avhengig av å prøve de på. 

 

Anonymkode: 2634a...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stort hode, og mye langt og tykt hår. Skulle så gjerne hatt en solhatt... De kommer typisk i OneSize/medium damestørrelse 56. Noen få varianter i L/58. Hjelper lite når jeg må ha 62. Stort sett er hatter i 62 laget for tjukke gamle gubber og ikke særlig feminine.

Jeg har også store legger og lår. Hofter, rumpe og livet er sånn noenlunde proporsjonalt, men pga lårene er det kjempevanskelig med bukser. Og de buksene med stretch som går over lårene er gjerne litt dvaske i rumpa/livet samtidig som de siger nedover for hver eneste skritt. Belte hjelper litt, men må likevel gå og dra buksa opp hele tida. 

Joggesko/sneakers er også kjempevanskelig. Jeg har flate føtter. Så hvis skoene er lange nok er de altfor høye. Har lett etter hverdagssneakers i tre år nå. Prøver alle årets modeller i alle skobutikker jeg finner. Fortsatt ikke funnet noe som ikke detter av, gjør vondt eller er grusomt stygt. Jaja, det gjør det i hvertfall lett å finne pumps, ballerinas og alle andre nette, pene småsko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene. De er alt for store og i veien!!! Føttene mine er alt for brede og ingen pensko passer. 

Endret av TulleJenny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig fornøyd med kroppen, trener en del så er i god form, fin timeglass figur men kanskje en anelse for bred i skulderpartiet som skyldes treningen.  Kommer litt frem med singlett og sportsBH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig høy for å være kvinne og derfor blir noen ganger korte kjoler som en topp på meg eller litt for kort. Å finne sko i fysiske butikker kan være vanskelig. Jeg bruker 42 så de har noe, men ikke spesielt fine sko. Stort sett er det et stativ med kjerringsko, joggesko og bunadssko.

Bukser finner jeg nesten aldri i fysiske butikker heller.

Så jeg må handle mye på nett, men utrolig glad for at man nå kan handle på nett. Da jeg var yngre måtte jeg ta til takke med det jeg fant. Bukser som gjerne var akkurat litt for korte og måtte kjøpe sko i herreavdelingen. Nå finner jeg masse kule sko og har begynt å få endel sko. I motsetning til før hvor jeg hadde noen få par.

Anonymkode: f46b8...8e1

Åååh, tips til hvor du kjøper sko? Bruker stort sett str 41, og finner aldri noe på nett... Det jeg finner på nett er altfor smått... 

Anonymkode: 139b1...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den rareste formen, og jeg har aldri sett noen med samme kroppsform som meg. Jeg har motsatt problem av nesten alle i tråden her. Alle bukser er KJEMPETRANGE i livet, og KJEMPESTORE i beina. Jeg har lange tynne ben, men ekstremt brede hofter og en del mage. Jeg har også svære armer, som jeg helst til dekke til alltid. Jeg kan ikke gå med skjorta i buksa, fordi nederste del av magen er alt for tjukk (FUPA). Skinnyjeans er aldri skinny, de henger og slenger rundt leggene. Jeg har veldig høyt liv, der er jeg smal, så i en kjole som er stram i livet, med lange armer og vidt skjørt ser jeg 25 kilo lettere ut enn med bukse og topp. Jeg går kun med vide topper pga magen, og det ser snålt ut sammen med de tynne beina mine.

 

Jeg ser ut som et egg med ben sånn kort oppsummert.

Anonymkode: ba3e8...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for mye mage så det er ikke pent fra siden. Og det er kjipt med tanke på kjoler. Når man har litt mage/valk så synes det i trange kjoler. Er fin i utringede topper (faste pupper) men er ikke alltid det tar seg ut når det er uncalled for. Altså for å trekke oppmerksomhet vekk fra magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For smale skuldre til at skjorter og jakker sitter pent. Er ganske kort og slank, så generelt blir mye for stort. Å finne skjørt og kjoler som passer i livet og overkroppen er det verste. Har relativt kraftige legger, så bukser blir fort for trange der. Heldigvis holder jeg på å lære meg å sy selv! 

Anonymkode: 39238...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...