Gå til innhold

Hva synes du er mest utfordrende med kroppen din mhp klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan jeg få lov å spørre hvordan du har gått opp i vekt? Jeg er selv høy og har følt meg som en flat spiker hele livet (tynn uten noe særlig former) og det er noe jeg har store komplekser for. 

Anonymkode: acf86...416

Det kan du, men du får ikke noe svar av meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lengden rett og slett. Jeg er en god medium, inni mellom small og noen få L, men likevel for at plagget skal være langt nok i armene må jeg ofte opp til XL. Ellers er jeg også mye oppblåst, så en dag kan antrekket se fullstendig smashing ut, mens den andre dagen ser det ut som jeg er 7mnd på vei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er XS i overkroppen og S i underekstremitetene. Det er skikkelig utfordrende, spesielt når det kommer til shorts. Shorts i XS passer akkurat i midjen (altså, midjen min er egentlig nærmere XXS), men blir alt for liten rundt lårene og rumpa, så jeg finner aldri shorts som passer rundt lårene og samtidig ikke er løs rundt midjen. 

Anonymkode: 209ad...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høy og ganske tynn, så det største problemet er bukser. Kan ikke kjøpe xxl bare for å få den lang nok, når jeg vil ha s i resten.

Anonymkode: a3443...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite utfordringer der, men kan noen ganger oppleve at skjortene jeg liker blir for smale over brystene(C/D cup) og for store over livet. Men det gjelder bare et utvalg merker heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1-2 størrelser større over rumpa/hoftene enn resten, inkludert lårene. Sliter skikkelig med bukser! Pleier ofte å kjøpe kjoler som passer underkroppen og så sy inn på overkroppen. Har også en BH-størrelse der finnes veldig lite av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en del hofter, rumpe og lår, men smal midje, så kjøp av bukser er utfordrende. Buen under foten min er også ganske høy, så noen flate sko, og særlig ballerinas, er utfordrende.

Anonymkode: 0fbfc...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 høy, slank og har store bryster (F-cup). Er ganske smal/spinkel i beinbygning, så XS eller S hvis liten i str bruker jeg i overdeler, ellers blir det posete på meg siden jeg har smal og buet midje. Imidlertid må jeg stort sett ha overdeler med stretch i, for ellers får jeg de ikke over brystene.. Kan også bare glemme topper/bluser med knapper da disse gliper veldig over brystpartiet. 

Jeg har dessverre litt mage, så en del tettsittende overdeler og kjoler fremhever dette. Må derfor ha kjoler som skrår ut under brystene. Prøvde en nydelig ettersittende omslagskjole i dag som fremhevet brystene og midjen utrolig fint, men såg nesten gravid ut, så den kjøpte jeg dessverre ikke.. Bruker en del ettersittende overdeler med mønster da jeg synes det skjuler magen en del. 

Hva gjelder bukser får jeg små valker i mid waist-bukser, og high waist-bukser synes jeg gjør overkroppen min veldig kort. 

Er i bunn og grunn veldig fornøyd med kroppen min. Liker veldig godt min smale midje, store bryster og lange og trente bein, men det jeg har størst komplekser for er uten tvil magen..

Anonymkode: 7afa1...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- høy fotbue = umulig med ballerinasko og pumps

- smal midje og brede hofter

- tykke legger

- gnissende lår

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

For store bryster, løse topper blir jeg seende bælfeit ut i da de står ut fra kroppen. Tettsittende topper da blir det valker ved bhen uansett hva slags størrelse. Bluser blir for trange over brystene hvis de skal passe ellers. Det eneste som er ok på meg er vanlige gensere med søm nederst og som ikke er for tettsittende 😔

Anonymkode: 921b3...89d

Har akkurat de samme problemene som deg. Puppene min er litt for store til kroppen min, og det får meg til å se tjukkere ut enn det jeg er. Vurderer å bruke sportbh'er som strammer inn som f, hehe. 

Anonymkode: d4b21...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg har en kropp som ikke ser ut som eller fungerer som noen andres kropp og som ergo ingen har laget klær til heller. Det er frustrerende (og dyrt!) at jeg varierer flere størrelser i både klær og sko fra dag til dag og at jeg skifter fasong like ofte. Den ene dagen passer ikke sko, sokker og bukseben, den neste passer ingen overdeler over ryggen. Så plutselig er alt for trangt rundt ene overarmen og deretter er det kanskje hendene som er så store at jeg ikke får dem gjennom ermhullene på noen overdeler. Så er det halsen som ikke passer i noen klær og deretter har jeg en pupp eller to som er fem cupstørrelser større en forrige uke. Og så er jeg plutselig mindre igjen overalt, men da får jeg en stor pukkel på ryggen som gjør at jeg trenger nærmest et telt for å få det på meg. Og så våkner jeg opp noen dager senere og ser ut som jeg skal føde tvillinger samme dag. Jeg blir gal! Jeg har verken råd eller plass til å ha alle typer sko i alle størrelser mellom 38 og 43 og BHer i alt mellom F og K-cup. For ikke å snakke om ting som bukser, truser, overdeler, ullgensere og vinterjakker...

Anonymkode: 72bb8...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt kjipt å si, men lista er lang her også

- timeglassfasong, store lår og smal midje. Dette ser jo ut til å være ganske så vanlig, så hvorfor så vanskelig å produsere bukser til oss?

- store overarmer. Holder på å trimme slafsearmene mine, men har innsett at de alltid vil være litt store. 

- backfat og sideboob. Vises når jeg bruker tettsittende jersey-topper/kjoler. Driter litt i det da. 

- STORE BRYSTER! De er ikke kjempestore heller, og synes derfor at det er dumt at klærne som blir laget ikke har mer rom rundt brystpartiet. Har lyst på en wrap-kjole, men det går ikke når jeg trenger en halv meter mer stoff kun over brystet. 

 

Anonymkode: 7d656...f5e

Sideboob? Er det brystet sett fra siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slank og godt trent. Men hofter og volum bak gjør at busker, kjoler og særlig skjørt er veldig utfordrende. Og ser diger ut om plagg ikke fremhever midjen. 

Jeg har mange a-line kjoler, de sitter kjempefint så fremt de ikke har volum i skjørtet, men skrår fint ut. Men klikker hjem 10 stk for hver som sitter pent. (fatter ikke at Zalandro fortsatt holder ut med meg..) 

Etter å ha vært innom mange, dyre merker, lærte jeg at sorte jeans fra Topshop og Zara satt best. High waist variantene er små nok i livet. I chinos etc. bruker jeg et belte, men må prøve mange før jeg finner variantene som ikke har for mye stoff i front (volum bak betyr ikke at du har volum foran...).

Savner virkelig å kunne bruke tettsittende kjoler, lyse underdeler (føler jeg da ser diger ut nede i forhold til oppe) og oversize plagg, og er dritt lei av å alltid bruke push-up BH for å se litt mer proporsjonal ut. 

Anonymkode: 3c16e...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lang overkropp, slik at mange kjoler ikke sitter pent - det som skal være midjen på kjolen sitter halvveis opp til puppene på meg. Kombinert med at jeg har svai rygg og stor rumpe gjør det at jeg ser helt formløs ut i mange plagg. Vanskelig å finne noe som sitter etter i hele ryggen.

Har ganske store overarmer i forhold til kroppen, slik at plagg uten stretch i som passer på overkroppen blir kjempestramme over armene.

Har også samme bukseproblemet som TS, da jeg har det meste av vekta over hofter/rumpe/lår, og smal midje.

De siste årene har jeg faktisk hatt problemer med å finne små nok BH'er! Alle kjedebutikkene har jo begynt å selge sånne digre modeller, og størrelsene begynner ofte på 75 B, mens jeg må ha 70, eller helst 65 i omkrets og bruker som regel A-skål. Og de fleste 65 eller 70 A-BHer er sånne type "min første BH"-aktige, beregnet for skolejenter, men sånne tegneseriemønster og sånt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mht. eller, hvis du absolutt må, mtp. Med hensyn på blir iallefall meningsløst. 

Anonymkode: 1629e...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser og shorts. Helt mulig. Jeg har 3 størrelser større i lårene enn over hoftene, og selv om jeg kan belte dem så ser det jo helt idiotisk siden buksen ser ut som et trekkspill rundt hoftene samtidig som de er så stram i lårene at jeg ikke tørr å sette meg. Straffen for at jeg elsket å sykle antakelig; til slutt ble problemet så ille at jeg rett og slett måtte slutte før det ble verre:\

BH. Jeg må ha E-cup i 70. Men sekundet man vipper over til D-cup eller større, så er omkretsen 80 og opp. Og skulle jeg mot formodning finne 70E, så blir cupen utelukkende større utover mot armhulen, ikke i fronten hvor jeg trenger det. Jeg har da for helvete ikke pupper i armhulen! Hvem er det som designer dette?? Så cup'en kommer alt for langt opp i armhulen og gnager, samtidig som de faller ut foran. Årrrgh... Prøvd alle modeller, alle butikker, alle triks nerså å sy jævelskapen selv.

Sko. Jeg har størrelse 34-35. Jeg går stort sett raka vegen til barneavdelingen(hurra for seksualisering av barn så jeg kanskje kan finne sko som kan gå for å være voksensko... :ironi:). Problemet er at jeg har normal fotbredde, og barnesko er jevnt over smalere, så de er sjeldent behagelig eller varer spesielt lenge. Og skulle jeg mot formodning finne pensko til dame i min størrelse, som jeg sårt mangler, så har jeg så lite overflate å stå på siden jeg har så små føtter at jeg ikke klarer å holde meg på beina. FML. Da jeg jobbet i industrien måtte de få spesiallaget sko til meg for jeg holdte på å slå meg ihjel i 37 som var det minste de hadde :roll: Jeg fikk kallenavnet Lillefot:P

Sokker. Helen på sokker får jeg langt oppetter leggen så her går det i barnesokker. Skjønt det er litt morsomt med rosa enhjørning sokker:P

Kjoler&jumpsuits. Jeg har store pupper så noe som helst utringing, wrapover osv. er bare å glemme, jeg får ikke plass til puppestellet. Livet på kjolen kommer også alt for høyt opp i forhold til hva som er meningen pga. puppene, så det ser helt idiotisk ut. I tillegg blir de som regel alt for kort av samme årsak. Jeg er lang i ryggen så jumpsuits er helt oppi brunøyet å gnager.

T-skjorter og singleter: Jeg er bred over skuldrene, ryggen og har store pupper så tskjorter som er brede nok over disse områdene, men smal nok ellers slik at det ikke ser ut som jeg har kledd på meg et telt, er et prosjekt. Det finnes også overraskende få singleter med justerbare stropper, noe jeg må ha for stort sett har de for drøy utringing for mine kanoner.

Jakker og kåper. For smått over skuldre, rygg og pupper, for vidt over midje og hofter...

 

...

Det slår meg at jeg egentlig har problemer med det meste :dry: Men hansker, skjerf og luer går ganske greit :fnise:

 

 

Anonymkode: f2265...ad4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at mine bukser «segger» seg selv om jeg ikke vil det. Jeg har prøvd belter og trangere bukser, men det går likevel nedover etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sprettrumpe og skikkelig svai i ryggen, så jeg får kulemage samme hvor tynn jeg er. Men små pupper. 

Ser kun bra ut i helt ettersittende klær, men begynner å bli for gammel til at det «tar seg ut» å gå med. 

Anonymkode: 0635b...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...