Gå til innhold

Hva synes du er mest utfordrende med kroppen din mhp klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svært brede føtter. Løsningen har blitt at jeg hamstrer når jeg besøker Storbritannia, hvor de har egne avdelinger for oss med bedre/ekstra brede føtter. Hater å handle sko i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har så smale føtter at det er et stort problem å få tak i sko. Sneakers går relativt greit, men sandaler og type ballerinasko er håpløst.

Anonymkode: 308ee...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumpa og lårene mine er ganske store (er egentlig greit fornøyd med det da), og det gjør det vanskelig å finne kjoler som er lange nok til å dekke hele rumpa, og highwaist bukser som faktisk går helt opp i livet. Kjolen er ofte lang nok fremme, men bak er den så kort at jeg ikke kan bøye meg uten å vise frem alt. Når det gjelder highwaist bukser er de fine fremme, går over navlen slik jeg vil ha dem, men sitter ganske langt nede på ryggen i og med at rumpa er så stor, hehe. Skal ikke være lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svær mage, små bryster, tynne hofter, armer og bein.

Finner knapt noe som passer på både mage og armer/bryst eller mage/hofter og lår.

Når jeg går ned i vekt er det armer og bein som blir enda tynnere uten at det påvirker magen med det første.

Anonymkode: 5f578...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i kroppen min, og liker å vise den frem. En utfordring er ofte at jeg er redd for hva andre kommer til å tenke. Spesielt tenker jeg på typen 'HUN bruker tights og KORT genser' eller 'Den shortsen der var altfor kort' 

Har sett en del av de her 😅 Uansett, jeg liker å vise meg frem, og har ikke noe imot om folk titter. Egentlig syntes jeg bare det er litt hyggelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske lav og litt lubben, så jeg opplever at alt som passer meg blir for langt. Det virker som om kjedene tror at alle som er størrelse 40/42 er 185cm :( på jeans f.eks så føler jeg at kneet på buksen sitter midt på leggen. Er derfor vanskelig å finne skinny jeans som ser bra ut. har store pupper også, det er jo alltid en utfordring. Og bollemus... er mange bukser som ser helt idiot ut i skrittet på meg. Jippi

går stortsett i løse kjoler eller tights og oversized skjorte/genser/topp

Anonymkode: 65a9f...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bukser blir ofte litt for vide i beina fordi jeg ikke takler å ha noe som strammer over magen. Synes det er få rimelige bh’er som passer bra. Bruker vel egentlig AA-cup. Hender jeg finner en A-cup som passer og er fin.

Anonymkode: 8b621...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko kan også være litt vanskelig. Føttene mine er ganske normale i fasong og størrelse, men jeg halter og har dårlig balanse på pga.en medfødt funksjonshemming. Det gjør at jeg må være ekstra nøye med hva slags sko jeg bruker. Jeg kan for eksempel ikke ha hæl i det hele tatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg har så små føtter! Burde helst ha størrelse 35 og det er ikke alltid så lett å finne.. I tillegg har jeg hofter, men forholdsvis tynne lår og dermed er det vanskelig å finne bukser. Enten passer de i hoftene, men da blir de for store i lårene eller så passer de i lårene, men da får jeg ikke buksa over hoftene 😩

Anonymkode: 65a66...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjipt å si, men lista er lang her også

- timeglassfasong, store lår og smal midje. Dette ser jo ut til å være ganske så vanlig, så hvorfor så vanskelig å produsere bukser til oss?

- store overarmer. Holder på å trimme slafsearmene mine, men har innsett at de alltid vil være litt store. 

- backfat og sideboob. Vises når jeg bruker tettsittende jersey-topper/kjoler. Driter litt i det da. 

- STORE BRYSTER! De er ikke kjempestore heller, og synes derfor at det er dumt at klærne som blir laget ikke har mer rom rundt brystpartiet. Har lyst på en wrap-kjole, men det går ikke når jeg trenger en halv meter mer stoff kun over brystet. 

 

Anonymkode: 7d656...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror størrelsene må være mindre nå enn før. Vel, her er mine problemområder:

- Bukser går ganske greit, men må ikke være for smale i beina.

- BH liker jeg best uten innlegg (de er store nok uten), men der er det lite å finne. 

- Jeg har ganske kraftige overarmer, så sliter med at klær blir for smale i ermene.

- Lang rygg, så bluser og kjoler blir for korte.

Anonymkode: f85b4...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt for mye magefett, og må ta hensyn til det når jeg skal kle meg.  Highwaistbukser er derfor en fin ting, og litt løse topper over. Kan absolutt ikke ha bukser som er lave på livet, for er litt høy på livet. Så magen er definitivt problemområdet mitt. Skulle gjerne hatt litt mer timeglassfigur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har jeg trettini og en halv i sko, og det er et herk. Kjøper ofte førti og legger i såle, men ikke alltid det funker heller. Men trettini blir for lite, og sjeldent de har størrelsen min uten at det koster skjorta. Har fått større bein med alderen etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva betyr mhp? 🤔

Het synes magen er det vanskeligste. Og nå på sommeren, lår som gnisser.

Anonymkode: b3bf1...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt svaien i ryggen, men den kan være en fordel og en ulempe - alt ettersom hva jeg skal gå med. Noen klær ser bare helt latterlig ut på meg. Kjoler f.eks. Mens i andre klær så kan det se ut som at jeg har en større rumpe enn jeg faktisk har. Kommer også litt an på hvordan jeg står med kroppen. Jeg liker best å stå slik at jeg er helt rett i ryggen, og da blir svaien sterkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrist

Mitt største problem er nok lengden. For lange armer, ben og overkropp gjør at jeg ofte kjøper klær i en størrelse større for at de skal passe i lengden. Jumpsuits kan jeg bare glemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleide å være at jeg var 1.80 og tynn, med høy gorillafaktor (bredskuldret og lange armer). Etter at jeg ble feit, har det blitt mye lettere å finne bukser som passer.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ridebukselår og kraftige legger. 

Anonymkode: 79252...e5d

Samme her.. Uheldig med proporsjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, T-Rex skrev:

Det pleide å være at jeg var 1.80 og tynn, med høy gorillafaktor (lange armer). Etter at jeg ble feit, har det blitt mye lettere å finne bukser som passer.

Kan jeg få lov å spørre hvordan du har gått opp i vekt? Jeg er selv høy og har følt meg som en flat spiker hele livet (tynn uten noe særlig former) og det er noe jeg har store komplekser for. 

Anonymkode: acf86...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...