Gå til innhold

Det drypper fra dusjhodet, finnes det enkle triks mot det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utenom å skru igjen kranen da, for det har jeg nemlig prøvd allerede... 😣

Jeg har bodd i leiligheten i snart 4 år, og det har kanskje alltid dryppet LITT. Men nå drypper det ganske konstant, og noe sier meg at det ikke er slik det skal være. Må jeg bytte hele dusjhode/kran-opplegget? Eller er det noen som har noen triks i ermet som kan funke? Kan jo ikke ha det slik på visning for eksempel, når jeg skal selge leiligheten 😕

Anonymkode: ecabd...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg hadde drypping fra dusjhodet, så var det en pakning i kranen som måtte skiftes. Rørleggeren tok ca 1000 kroner for jobben.

 

Anonymkode: f760b...de0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AndreaE skrev:

Det beste ville nok være å bytte dusj slangen/hodet :) Koster ikke allverdens.

Tviler på at dette har noe å si med mindre dryppingen kommer fra et hull i selve slangen. Det er mer sannsynlig at problemet ligger i selve krana. Dusjhodet må jo ha konstant påfyll av vann for å fortsette å dryppe, og dette tyder på at det er stengningen i krana som er problemet. 

Anonymkode: add1b...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok ha en ny innmat/kranoverdel, som flere her nevner. 

Ta et bilde av dusjbatteriet og dra til en rørleggerbutikk, de vet hvilken del du trenger.

Så må du vurdere dine egne evner, om du skal gjøre det selv eller ha en rørlegger. 

Anonymkode: fdbb1...f28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, H80 skrev:

Det holder nok å bytte pakning i blandebatteriet.

Nei, i moderne termostatbatterier må man bytte kranoverdelen/innmaten. 

Anonymkode: fdbb1...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utenom å skru igjen kranen da, for det har jeg nemlig prøvd allerede... 😣

Jeg har bodd i leiligheten i snart 4 år, og det har kanskje alltid dryppet LITT. Men nå drypper det ganske konstant, og noe sier meg at det ikke er slik det skal være. Må jeg bytte hele dusjhode/kran-opplegget? Eller er det noen som har noen triks i ermet som kan funke? Kan jo ikke ha det slik på visning for eksempel, når jeg skal selge leiligheten 😕

Anonymkode: ecabd...0c0

Det hjelper hvis du sier hvilken type dusjhode/kransystem du har? Er det gammelt? Forholdsvis nytt? Termostatstyrt? 

Anonymkode: 82f01...477

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper hvis du sier hvilken type dusjhode/kransystem du har? Er det gammelt? Forholdsvis nytt? Termostatstyrt? 

Anonymkode: 82f01...477

 Det er ikke sikkert TS kan svare på disse spørsmålene. Og de er vel ikke så relevante egentlig heller. Er ingen forskjell om det er et termostat eller trykkstyrt batteri. Det er fortsatt kranoverdelen som må byttes. 

Eneste er om det er såpass gammelt at man blander varmt og kaldt selv, så kan man like gjerne bytte ut hele batteriet. 

Anonymkode: fdbb1...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...