Gå til innhold

Godt sovehjerte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på 2,5 med veldig godt sovehjerte. Legger seg rundt 18.30-19.00, sover hele natta og kan sove til 10 neste morgen. 

Hadde dere vært i samme situasjon, ville dere bare sovet lenge da(vi sover kun lenge i helgene pga jobb og bhg i ukedagene) så lenge dere ikke har planer, eller vekket til et tidspunkt? Er så usikker 😛 han legger seg fint på kvelden uansett

Anonymkode: ba7f7...36a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var det for oss da vi bare hadde eldstemann. Han sov til 10-11 hver dag og å ha barseltreff kl 9 eller tidlige timer på helsestasjonen (som alle andre syntes var supert for da hadde de vært våkne i flere timer) var skikkelig kjipt. Vi bare sov og nøt det. Det varer (sannsynligvis) ikke evig uansett. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Arkana skrev:

Sånn var det for oss da vi bare hadde eldstemann. Han sov til 10-11 hver dag og å ha barseltreff kl 9 eller tidlige timer på helsestasjonen (som alle andre syntes var supert for da hadde de vært våkne i flere timer) var skikkelig kjipt. Vi bare sov og nøt det. Det varer (sannsynligvis) ikke evig uansett. ;) 

Har tro på at det kan vare lenge! Han var stikk motsatt til han var over året 😂 både jeg og samboeren/pappan har også gode sovehjerter:)

AnonymBruker
Skrevet

Seriøs?  Hvorfor i alle dager tenker du at det er smart å vekke han bare fordi?  Dette kommer nok ikke til å være i lengden uansett, så nytt det nå.  

Anonymkode: 3f122...ebc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare la han sove og nyt det så lenge det varer

Anonymkode: 2e167...d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nyt det. Jeg tilhører kategorien som gjerne tok tidlige timer på helse stasjon,og som enda liker tidlige avtaler. Svømmekurs for 5.5-åringen kl 08 på lørdager f.eks.  Hun sover til ca kl 06 nå. Må sjelden vekkes. Holder ikke lenger enn til 1930 på kvelden (har prøvd utallige ganger),,,,,,fra hun var 1.5- ca 4.5 år var der som oftest liv i frøkna rundt 0415/0430😉

Anonymkode: b145a...d88

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nyt det. Jeg tilhører kategorien som gjerne tok tidlige timer på helse stasjon,og som enda liker tidlige avtaler. Svømmekurs for 5.5-åringen kl 08 på lørdager f.eks.  Hun sover til ca kl 06 nå. Må sjelden vekkes. Holder ikke lenger enn til 1930 på kvelden (har prøvd utallige ganger),,,,,,fra hun var 1.5- ca 4.5 år var der som oftest liv i frøkna rundt 0415/0430😉

Anonymkode: b145a...d88

Det minner meg om en pappa til to små barn (1 år og 2,5 år) jeg snakket med i går som startet samtalen med et stort smil og erklærte at sønnen hans nå har begynt å sove lenge om morgenen. Å, så herlig, sa jeg og tenkte at han fikk sove til 9-10 nå, det er jo ganske lenge. Men neida, "Å sove lenge" var altså til 6.30, han var nemlig vant til at morgenen startet kl 5. :fnise: 

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet

Nyyyyyyyt!

Hilsen mor som står opp 05.30 hverdag som helg 😵

AnonymBruker
Skrevet

Har også barn som sover så lenge. 

Noe helsestasjon, barnehage osv mener er helt horribelt og feil. 

Anonymkode: 8d1eb...811

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en gutt på 2,5 med veldig godt sovehjerte. Legger seg rundt 18.30-19.00, sover hele natta og kan sove til 10 neste morgen. 

Hadde dere vært i samme situasjon, ville dere bare sovet lenge da(vi sover kun lenge i helgene pga jobb og bhg i ukedagene) så lenge dere ikke har planer, eller vekket til et tidspunkt? Er så usikker 😛 han legger seg fint på kvelden uansett

Var slik selv da jeg var baby, har jeg blitt fortalt. Helt normalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Lothlorien- skrev:

Var slik selv da jeg var baby, har jeg blitt fortalt. Helt normalt.

Nei, IKKE normalt 😛 men luksus og helt greit tenker jeg. Hadde ALDRI vekket i helgene. 

Anonymkode: 3ac78...519

AnonymBruker
Skrevet

Haha tenker å vekke nå da. Klokka er liksom 09:38 og han sover enda 😂 vil stå opp å starte dagen.

lurer på hvor lenge han kan sove om jeg ikke vekker han 😱

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2018 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Seriøs?  Hvorfor i alle dager tenker du at det er smart å vekke han bare fordi?  Dette kommer nok ikke til å være i lengden uansett, så nytt det nå.  

Anonymkode: 3f122...ebc

For å komme oss opp å starte dagen kanskje? Man sover jo bort mye av dagen ved å sove så lenge

AnonymBruker
Skrevet

Det som er greit med å sove så lenge er at han da ikke trenger duppen sin :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å komme oss opp å starte dagen kanskje? Man sover jo bort mye av dagen ved å sove så lenge

Det argumentet forstår jeg. Men vi som har barn som våkner 5/6 mister jo også en del av dagen da de må sove igjen på den tiden det faktisk går an å gå ut. Vet ikke om ditt barn sover på dagen de dagene han våkner tidligere? 

Hva med å vekke hvis dere skal/vil noe og la han sove de dagene dere vil ta det rolig? Her har vi akkurat lagt ungene igjen etter å ha vært våken siden 5. Høydepunktet på dagen i helgene for vår del 😂

AnonymBruker
Skrevet
På 17.6.2018 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Det argumentet forstår jeg. Men vi som har barn som våkner 5/6 mister jo også en del av dagen da de må sove igjen på den tiden det faktisk går an å gå ut. Vet ikke om ditt barn sover på dagen de dagene han våkner tidligere? 

Hva med å vekke hvis dere skal/vil noe og la han sove de dagene dere vil ta det rolig? Her har vi akkurat lagt ungene igjen etter å ha vært våken siden 5. Høydepunktet på dagen i helgene for vår del 😂

Jo han sover på dagen om han våkner tidlig. Kan sove opp til 2-3 timer 🙄 

til nå har jeg bare latt han sove om vi ikke har noen planer så fortsetter nok med det. Vekker uansett senest 10.

skal sies at han var helt motsatt før. Våkna 15-20(tuller ikke!) ganger om natta og stod opp 5-6 tia. Fytti katta sier jeg bare!

Skrevet

Hvis man ikke må noe tidlig, ville jeg aldri vekket et sovende barn. Det er ikke nødvendigvis at det varer, så jeg ville virkelig kost meg med det. Det ene barnet mitt kunne gjerne sove lange blunder, og sov gjerne tre timer midt på dagen til han var fire år. Mange spurte hvorfor vi ikke vekket osv, men så lenge det ikke er et problem, barnet koser seg og ikke er vanskelig å legge om kvelden, ser jeg ikke problemet. Han hadde tydeligvis behov for det da (han hadde tydeligvis et stort søvnbehov fram til han fikk fjernet mandlene, som ga dårlig søvnkvalitet). Og jeg har virkelig respekt for barns søvnbehov, for sure barn er ikke morsomt.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Vera Vinge skrev:

Hvis man ikke må noe tidlig, ville jeg aldri vekket et sovende barn. Det er ikke nødvendigvis at det varer, så jeg ville virkelig kost meg med det. Det ene barnet mitt kunne gjerne sove lange blunder, og sov gjerne tre timer midt på dagen til han var fire år. Mange spurte hvorfor vi ikke vekket osv, men så lenge det ikke er et problem, barnet koser seg og ikke er vanskelig å legge om kvelden, ser jeg ikke problemet. Han hadde tydeligvis behov for det da (han hadde tydeligvis et stort søvnbehov fram til han fikk fjernet mandlene, som ga dårlig søvnkvalitet). Og jeg har virkelig respekt for barns søvnbehov, for sure barn er ikke morsomt.

Han blir ikke sur, trøtt eller noe om vi vekker han da. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...