Gå til innhold

Hva er kvinners holdning i møte m/ steriliserte menn


Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Kommer vel helt an på dama. For de som skal ha barn er det en dealbreaker

Skal selv ikke ha barn, så sterilisering er et pluss. (er 30)

Anonymkode: f8753...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et fast forhold hvor man er enige om at man ikke ønsker (flere) barn, så er sterilisering topp. Da slapper nok kvinnen mye mer av og selv slipper å gå på hormonprevensjon 

Hvis du skal finne deg en ny dame så er du nok mest attraktiv hos kvinner som har fått de barna hun ønsker seg eller en kvinne som ikke ønsker seg barn. De vil nok sette pris på at du er sterilisert. Men vil også tro at de ønsker at man skal bruke kondom til begge har sjekket seg for sykdommer og man er i et mer stabilt forhold. 

Hos kvinner som ønsker seg barn, er du ikke attraktiv i det hele tatt. Det sier seg selv. 

Anonymkode: c14c3...b59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Å la seg sterilisere er selvsagt en nøye overveiet besluttning.   Nå er det vel heller ikkje slik at  så mange yngre som velger å la seg sterilisere utan spesiell grunn.        Ønsker en kvinne seg barn (flere barn)  så blir nok av forståelege grunner heller  ikkje en sterilisert mann hennes førstevalg.   Kanskje er det slik at mange kvinner synes det kan bli en slags psykisk belastning å tenke på at de ikkje lenger kan få barn.   Å få barn  er en ansvarsfull og krevende oppgave,og noen begynner tidleg medan andre venter lenge.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før den yngste og 3 ble født bestilte jeg time hos urolog snipp og fix ferdig, aldri angret i ettertid, om forholdet skal ta slutt har jeg 3 barn å det for meg er mer en nok, kunne ikke tenkt meg å bli  småbarnsfar igjen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmemann for min del, da jeg ikke skal ha flere barn, og ikke ønsker å bruke hormonell prevansjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, heipådegsann skrev:

Min første tanke er: herlig!! Hadde blitt overlykkelig hvis mannen min hadde funnet ut at han vil gjøre det en gang i fremtiden. Tenk så greit det må være å slippe å bekymre seg for å bli gravid.

Finnes de som har blitt gravid selv om han er sterilisert. Sjansen for å bli gravid er vel rundt 1% tror jeg.

Anonymkode: 0df61...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes de som har blitt gravid selv om han er sterilisert. Sjansen for å bli gravid er vel rundt 1% tror jeg.

Anonymkode: 0df61...068

Er noe med at de kan gro sammen ja. Sjekket det opp, og i følge NHI svikter det 1 av 2 000 ganger når pasienten har fulgt opp som han skal etter operasjonen (0,05%sjangse). Følger man derimot ikke opp med spermprøve som man skal er det en fare for at man går rundt med en helt mislykket operasjon og da er sjansen mye større.

Likevel blir det regnet som sikrere enn all vanlig prevensjon (p-piller, plaster, spiral, kondom, stav, kremer). Det sto på en annen side at det også er sikrere enn den vanligste formen for kvinnelig sterilisering, men orket ikke sjekke opp kildene der så vet ikke hvordan de kom fram til det.

Ihvertfall ser det ut til å være det sikreste alternativet hvis man vil ha sex uten å skape barn eller fjerne livmor mm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har to barn, er ferdig. Blir til tider babysjuk, men har likevel ikkje lyst på betre. Ein mann som tek ansvar og steriliserer seg fordi han ikkje ynskjer/ynsljer fleire barn er kanon det.

Anonymkode: 4411c...9b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syns det var helt topp jeg. Har et barn og har ingen planer om flere, selv om det selvfølgelig kan endre seg med åra da, det er jeg åpen for. Er 30. Hadde nok slappet mer av og vært deilig at jeg ikke måtte tenke på prevansjon( i seriøst forhold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 19.14, Gladgutten79 skrev:

Før den yngste og 3 ble født bestilte jeg time hos urolog snipp og fix ferdig, aldri angret i ettertid, om forholdet skal ta slutt har jeg 3 barn å det for meg er mer en nok, kunne ikke tenkt meg å bli  småbarnsfar igjen

Det samme så mannen min.... Han fikk spm.... Hva om det blir slutt? Går ikke ann å leve etter hvis- om --atte!

Herlig å slippe hormon prevensjon. Sexlivet ble mye bedre, frua er i godt humør!

Anonymkode: a2c7b...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om ei som ble gravid 3 ganger, med sin steriliserte mann. Er vistnok 0.001% sjanse eller noe sånn. 😛 
Og ja, de var hos legen begge to, og fikk bekreftet at han var sterilisert. 

Anonymkode: 1eb4e...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om ei som ble gravid 3 ganger, med sin steriliserte mann. Er vistnok 0.001% sjanse eller noe sånn. 😛 
Og ja, de var hos legen begge to, og fikk bekreftet at han var sterilisert. 

Anonymkode: 1eb4e...b15

Ja, det er alltid en viss sjanse for graviditet. Det er også en økt sjanse for at barna blir mørke :tongue:

Disclaimer: Til de som ikke forstår spøken, så er dette ikke rasistisk ment.

Anonymkode: 0fc24...379

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt superglad!!

Kvinne 45 år . ønsker ikke barn.

Anonymkode: 0239b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.6.2018 den 1.39, Anonym Bruker skrev:

Sterilisering er den sikreste form for prevansjon ,og mange både kvinner og menn velger å ta  besluttningen om å la seg  sterilisere. av ulike årsaker.         Undres på om en kvinnes holdning til å ha sex med striliserte menn endres ,og om de inntar en mer avslappet holdning til å ha sex med en mann som de evntl. ønsker å ha seg om de får klarhet i at han har latt seg sterilisere ?     

Ja, takk! Er gift og vi bruker kondom. Jeg ønsker ikke å bruke annen prevansjon, og vil spare opp nok penger til å sterilisere meg, men det koster for mye. Så om jeg var singel og møtte en sterilisert mann - helt topp!!

Har et barn, skal aldri ha flere

Anonymkode: 991fb...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, takk! Er gift og vi bruker kondom. Jeg ønsker ikke å bruke annen prevansjon, og vil spare opp nok penger til å sterilisere meg, men det koster for mye. Så om jeg var singel og møtte en sterilisert mann - helt topp!!

Har et barn, skal aldri ha flere

Anonymkode: 991fb...1f6

I samråd med legen vart det bestemt ag eg skulle sterilisere  meg for omlag 30 år sidan.. Inngrepet blei foretatt ved  eit av de lokale sykehusene  og tok omlag 1 time,og heilt smertefritt, har ikkje angret eit sekund på det.   Eit "herk" å alltid måtte ha tilgang på desse  kondomene,og ingen tvil om at dama også etterhvert følte seg langt  mer avslappet og tilfreds.    Vi blei  begge  enige om at vi ikkje skulle ha flere barn,og om det evntl. skulle oppstå samlivsbrudd så hadde det ikkje endret på vårt standpunkt.,og hun fekk bi-verknader av p-piller.   Idag kan ein få kjøpt  kondomer på dei fleste butikker,men ofte "vage blikk" når kondomenpakken låg øverst i handlekurven. 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker for en fornuftig mann som steriliserer seg når han ikke vil ha barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I forhold til ff og ons og sånt, så hadde det ikke spilt noen rolle. Det er vannvittig mye annen dritt man kan dra på seg med sex enn et svangerskap. Hvis det hadde blitt slutt med gubben, og jeg skulle ut på markedet igjen, så hadde det vært et pluss om ny partner var sterilisert. Ferdig med å få unger, og det hadde vært deilig å slippe å være redd for sviktende prevensjon hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad for at mannen er sterilisert og det er fantastisk å slippe å tenke på graviditet, hormoner og kondomer. Hadde likevel valgt kondomer i en periode om jeg skulle innledet nytt forhold med sterilisert mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mer avslappet til sex uten prevensjon om det er det du mener, i starten blir det gummi uansett på grunn av kjønnssykdommer.

Men på sikt er det fint både at jeg slipper å bruke p-piller og at han åpenbart ikke vil ha (flere) barn da jeg ikke vil ha barn selv.

Anonymkode: 4a857...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhode ikke noe ønske om barn, så for meg vil sterilisering være et pluss. Og å slippe prevensjon etter hvert er ikke til å si nei til det heller. 

Anonymkode: abac4...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...