Gå til innhold

Hva er kvinners holdning i møte m/ steriliserte menn


Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker

Sterilisering er den sikreste form for prevansjon ,og mange både kvinner og menn velger å ta  besluttningen om å la seg  sterilisere. av ulike årsaker.         Undres på om en kvinnes holdning til å ha sex med striliserte menn endres ,og om de inntar en mer avslappet holdning til å ha sex med en mann som de evntl. ønsker å ha seg om de får klarhet i at han har latt seg sterilisere ?     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første tanke er: herlig!! Hadde blitt overlykkelig hvis mannen min hadde funnet ut at han vil gjøre det en gang i fremtiden. Tenk så greit det må være å slippe å bekymre seg for å bli gravid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Sterilisering er den sikreste form for prevansjon ,og mange både kvinner og menn velger å ta  besluttningen om å la seg  sterilisere. av ulike årsaker.         Undres på om en kvinnes holdning til å ha sex med striliserte menn endres ,og om de inntar en mer avslappet holdning til å ha sex med en mann som de evntl. ønsker å ha seg om de får klarhet i at han har latt seg sterilisere ?     

Hadde uensett tatt det som en selvfølge at du bruker kondom - pga kjønnsykdommer. Og hadde kanskje tenkt "oi, han puler så mye rundt at han har sterilisert seg så han kan slurve ellers med beskyttelse", også hadde du vært uaktuell som partner. Men om det genuint er fordi du aldri vil ha barn, og ikke kun for å "pule rundt ansvarsfritt" så er det jo flott for deg. Hadde ikke vært mer avslappet, hadde tenkt på sykdommer. 

Anonymkode: c4d61...0bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort en forskjell fra eller til. Er det ONS eller kortvarig så ville jeg uansett brukt kondom. Bruker allerede p-piller pga. ustabil syklus. Aldri hatt en frykt for å bli gravid på prevensjon. Vet at det kan skje, men er ikke noe som påvirker selve sexlysten.

Anonymkode: 6a8eb...35c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bra å sterilisere seg. Men hvis det er kun for å kunne ligge rundt er det slett ikke bra for helsa...Kjønnssykdommer kan du fortsatt få. Og hva hvis du ønsker barn en dag ?

Anonymkode: 7299e...f96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Dama fekk bi-verknader av p-piller,og kondom hadde  selvsagt ikkje same følelsen.  Slektsarven var forlengst ført videre ,og vi følte begge at vi hadde gjordt vår borgerplikt.    I samråd med fastlegen vart det bestemt å foreta sterilisering, og inngrep gjekk smertefritt og unnagjordt på omlag ein time.   Har begge eit langt mer avslappet forhold til sexen  det og  kan nå ha   ubeskyttet sex uten å tenke på evntl. konsekvenser.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde uansett blitt brukt kondom til vi begge var testet, om det ble noe langvarig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
8 timer siden, heipådegsann skrev:

Min første tanke er: herlig!! Hadde blitt overlykkelig hvis mannen min hadde funnet ut at han vil gjøre det en gang i fremtiden. Tenk så greit det må være å slippe å bekymre seg for å bli gravid.

Bør selvsagt vera en  nøye igjennomtenkt beslutning ettersom det ikkje følger med noen returbillett.   Dersom ein føler å vera komt i en alder   ferdig med barneproduksjonen er det selvsagt  ingenting å gå rundt å  gruble på, og  ingen biverknader.  

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
6 minutter siden, SlemUlv skrev:

Det hadde uansett blitt brukt kondom til vi begge var testet, om det ble noe langvarig. 

Foretok systematiske tester innsendt til fastlegen "labben"   og til en var 100 % sikker  og ingenting å frykte.  

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad, det er helt uaktuelt med flere barn så en sterilisert mann hadde vært toppen av lykke 😄

Anonymkode: e3cc7...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt kjempeglad, det er helt uaktuelt med flere barn så en sterilisert mann hadde vært toppen av lykke 😄

Anonymkode: e3cc7...4f3

Som foreldre kommer ein gjerne  til eit punkt der avgjørelsen om flere barn blir tatt .  Å gå resten av livet å tenke på desse p-pillene og evntl. bi- verknader av dem , må vera slitsomt.     Alternativet blir selvsagt å drasse rundt på kondomer eller avstå fra sex dersom ein føler angst for konsekvensene.

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Foretok systematiske tester innsendt til fastlegen "labben"   og til en var 100 % sikker  og ingenting å frykte.  

les hva jeg skrev en gang til "til vi begge er testet"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker
2 minutter siden, SlemUlv skrev:

les hva jeg skrev en gang til "til vi begge er testet"... 

Selvsagt greitt å  forbyggende å la " begge " bli testet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym Bruker skrev:

Selvsagt greitt å  forbyggende å la " begge " bli testet

*Sukk* Begge skal testes for sykdommer, før jeg har sex uten kondom. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han ny, så ville jeg nok sikret meg med noe gummi. Gjorde det aldri da jeg var fjortis og singel, men nå er jeg ganske mye mer fornuftig :roll:

Ellers så hadde jeg kaskje blitt litt bekymret for at det skulle blitt noe mer. Jeg ligger bare med menn jeg er noenlundre interessert i, så det ville vært et problem om vi skulle bli forelsket og til slutt sammen. Det ville kanskje betydd mindre om jeg var eldre.

Hilsen ei som vil ha familie en dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Som foreldre kommer ein gjerne  til eit punkt der avgjørelsen om flere barn blir tatt .  Å gå resten av livet å tenke på desse p-pillene og evntl. bi- verknader av dem , må vera slitsomt.     Alternativet blir selvsagt å drasse rundt på kondomer eller avstå fra sex dersom ein føler angst for konsekvensene.

Da må du satse på voksne kvinner som har barn og som er ferdige med å få barn. Yngre kvinner uten barn ønsker som oftest å få barn. Så da er du uaktuell å satse på som familie mann

Anonymkode: 7299e...f96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er sterilisert fordi du ikke ønsker barn (eller flere barn) så er det topp. Også fint langsiktig i et forhold. Er det fordi du bare vil ligge uten kondom med folk så hadde jeg nok vært noe dømmende i mine tanker om deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du satse på voksne kvinner som har barn og som er ferdige med å få barn. Yngre kvinner uten barn ønsker som oftest å få barn. Så da er du uaktuell å satse på som familie mann

Anonymkode: 7299e...f96

Men, er det ikkje blitt slik at mange  kvinner blandt de yngre idag  ønsker seg  barn ,men ingen mann.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Men, er det ikkje blitt slik at mange  kvinner blandt de yngre idag  ønsker seg  barn ,men ingen mann.   

Tror ikke at det er slik nei, de fleste kvinner ønsker en far til sine barn. Dessuten er det noe trist over det at muligheten for å få barn ikke er til stedet.  For  "eldre kvinner" i slutten av 30 årene og oppover så er det nok topp at manner er steril fordi de jo likevel har fått de barna de ønsker seg. Men for yngre kvinner så vil det være  en ulempe om mannen er steril.

Anonymkode: 7299e...f96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...