Gå til innhold

Sur lukt av bh // svettelukt som ikke forsvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker alt undertøy på 60 grader.

Anonymkode: 35744...8ce

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk som vasker undertøy på 40 grader lukter surt tiss alle sammen. Bruk 60. 

Anonymkode: 93312...832

Jeg vasker BHer etter vaskeanvisningen, og skjønner ikke at det skal være noe problem. Men no jeg først hadde fått en sur bh så hadde jeg vasket den ved høyere temperatur før den evt ble kassert.

Anonymkode: 7f4a8...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd eddik som skyllemiddel. Om det ikke fungerer så ville jeg tatt sjansen å vasket de på 60 grader, om det ikke fungerer eller de blir ødelagt, så vil du vel uansett måtte kjøpe nye. Bruk en sensitiv deo eller babypudder under puppene om du svetter veldig. Jeg pleier å gjøre det under puppene og i lysken på veldig varme dager, fungerer kjempe bra.

Har hatt enkelte syntetiske t-skjorter og topper som det har satt seg vond lukt i. Og det nytter ikke hvor ren du er, så snart du blir varm så kommer eimen fra plagget. Så selv om det er penger ut vinduet, så er de ingenting å ta vare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Har du prøvd skyllemiddel med freshtec? Denne:
7046110010051.jpg

Skyllemiddel er vel ikke bra for elastikken i BHene?

Anonymkode: b9eaa...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du de til vask fuktige av svette? Ligger de i kurven fuktige? 

Anonymkode: afdd3...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 18.6.2018 den 12.04):

Skyllemiddel er vel ikke bra for elastikken i BHene?

Anonymkode: b9eaa...f24

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger du de til vask fuktige av svette? Ligger de i kurven fuktige? 

Anonymkode: afdd3...899

Nei, henger de alltid opp på kvelden og så til vask dagen etter :) 

det har vært deilig med et par kjøligere dager nå, da er jeg ikke så svett på kvelden lenger :)

etter en time i bøtte med eddikvann etterfulgt av vask lukter de helt fint igjen! Takk for tips alle sammen! Skal definitivt ta en runde på 60 innimellom også. Vasker alt annet av undertøy på 60, bare for å ha sagt det. Hehe. Så for meg at de ikke ville tåle 60, men hvis det funker så er det topp!

 

TS

Anonymkode: 8ab7f...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, henger de alltid opp på kvelden og så til vask dagen etter :) 

det har vært deilig med et par kjøligere dager nå, da er jeg ikke så svett på kvelden lenger :)

etter en time i bøtte med eddikvann etterfulgt av vask lukter de helt fint igjen! Takk for tips alle sammen! Skal definitivt ta en runde på 60 innimellom også. Vasker alt annet av undertøy på 60, bare for å ha sagt det. Hehe. Så for meg at de ikke ville tåle 60, men hvis det funker så er det topp!

 

TS

Anonymkode: 8ab7f...20c

Bra! Jeg henger alltid svett tøy til tørk om det ikke vaskes med en gang. Mistenker at spesielt syntet vil bli surt om det ikke får tørket skikkelig. 

Anonymkode: afdd3...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen bruker skrev - legg de i fryseren i noen dager. Inni pose, helt tørre naturligvis. Hjelper på sko, og vil tro det hjelper i dette tilfellet også. 

Jeg bruker forresten talkum under og mellom puppa på varme svette dager... jeg blir sår vist ikke.

Anonymkode: 7f3cf...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker talkum, eller baby pudder under puppene. Da svetter jeg lite. Får også sur lukt i bh'ene, uansett materiale de er laget av. Vasker alltid på 60. Nå skal jeg prøve eddik også, det var lurt. 

Anonymkode: 3fcf7...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som vasker undertøy på 40 grader lukter surt tiss alle sammen. Bruk 60. 

Anonymkode: 93312...832

Pissprat

Anonymkode: 78430...52d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det vet jeg ikke, har alltid brukt skyllemiddel. Bruker ikke så mye, da jeg liker ikke sterk lukt. Men denne i liten mengde funker fjell.

Den vil fremdeles ødelegge elastikken på BHer og annet tøy med elastikk over litt tid. 

Anonymkode: b9eaa...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...