Gå til innhold

Sur lukt av bh // svettelukt som ikke forsvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter sånn med svette under puppene 😑 resultatet er at bh’ene mine lukter surt, også etter vask. Vasker på 40 grader i vaskepose. Hva kan jeg gjøre for å få bort lukta? Det virker som det har satt seg skikkelig etter denne hetebølgen (pleier ikke ha det problemet til vanlig). Vil helst ikke vaske de på 60 (redd for å ødelegge de), men er villig til å prøve hvis det funker?

Anonymkode: 8ab7f...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt de veldig lenge? 

Anonymkode: bb8c8...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å bruke eddik som skyllemiddel? Trenger ikke mye. 

Anonymkode: 907d5...de3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte dusjer du? Hvor lenge av gangen bruker du de?

Bodylotion med parfyme funker veldig bra som en slags deodurant. Jeg bruker det på nesten hele overkroppen der man ikke bruker deo, for å lukte godt generelt.

Anonymkode: 0c4d5...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her.

Kjøpte meg tre nye bh’er i vår etter at jeg sluttet å amme, det er disse som spesielt lukter surt. (Det er de eneste som passer for tiden, så de eneste jeg bruker.) 

Jeg bruker de ikke mer enn en gang før jeg vasker de (vaskemaskinen går ofte hos oss..) 

Dusjer hver kveld, og hver morgen vasker jeg meg med klut under armene og puppene før jeg kler på meg.

Jeg lukter ikke vondt, og andre klær lukter heller ikke vondt. Det er bare som at svettelukten har satt seg i bh’ene fordi jeg har gått med de i varmen hele dagen. De er fuktige på kvelden når jeg tar de av, henger de til «tørk» over natta før de kastes til vask på morgenen.

Anonymkode: 8ab7f...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik er det som virker. Enten i skyllevannet eller du kan legge den i eddikvann over natten før du vasker den i maskinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg dem i eddikvann (vann iblandet eddik) over natta. Det hjelper mot lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her.

Kjøpte meg tre nye bh’er i vår etter at jeg sluttet å amme, det er disse som spesielt lukter surt. (Det er de eneste som passer for tiden, så de eneste jeg bruker.) 

Jeg bruker de ikke mer enn en gang før jeg vasker de (vaskemaskinen går ofte hos oss..) 

Dusjer hver kveld, og hver morgen vasker jeg meg med klut under armene og puppene før jeg kler på meg.

Jeg lukter ikke vondt, og andre klær lukter heller ikke vondt. Det er bare som at svettelukten har satt seg i bh’ene fordi jeg har gått med de i varmen hele dagen. De er fuktige på kvelden når jeg tar de av, henger de til «tørk» over natta før de kastes til vask på morgenen.

Anonymkode: 8ab7f...20c

Lukter de nye BHene surt når de er tørre eller når de er fuktige/våte?

Lukter de surt når de er nyvasket og våte?

Er de nye BHene maken til de andre du har (som ikke passer akkurat nå)?

Jeg spør fordi jeg mistenker at materialet BHene er laget av kan være den skyldige her, og at lukten oppstår når materialet er fuktig.

Anonymkode: 835f4...bf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan dusje om morgenen istedenfor om kvelden?

Anonymkode: 91303...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg dem i fryseren noen dager, dreper bakterier som lukter vondt, på samme måten som med sko. 

Anonymkode: 71a37...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Takk for mange svar, skjønner at jeg må prøve eddik :) det er jo et vidundermiddel - burde kanskje tenkt på det selv.

for å svare på andre spm: 

- de lukter surt både når de kommer rett ut fra vaskemaskinen og når de er tørre. Mulig det er stoffet som gjør det? De er fra Lindex, har ikke hatt problemet før - men før amming var også puppene mine mindre 🙈

- jeg rekker ikke dusje på morgenen pga barn. Prioriterer søvn om morgenen da det er mye nattevåk. 

- bruker ikke tøymykner.

Anonymkode: 8ab7f...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du deodorant under brystene? Det vil forebygge lukt. I tillegg har jeg erfart at riktig størrelse på BH hjelper mot sur "puppesvette". Hvis skålene i BHen er for små, blir det mer hudgnissing mellom og under brystene, noe som igjen fører til mer svette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Perelandra skrev:

Bruker du deodorant under brystene? Det vil forebygge lukt. I tillegg har jeg erfart at riktig størrelse på BH hjelper mot sur "puppesvette". Hvis skålene i BHen er for små, blir det mer hudgnissing mellom og under brystene, noe som igjen fører til mer svette. 

Nei, det har jeg aldri brukt. Bare vanlig deodorant? Dette med hengepupper og puppesvette er et ganske nytt problem for meg.. 🙈 svetta mye mens jeg amma også, men da brukte jeg bare tynne amme bh’er som ble vaska etter en dags bruk. De lukta helt fint etter vask. Er nok at disse bh’ene har «padding» som gjør at de lukter.

Fikk ikke akkurat fine pupper i ammebh’ene, så er sjeleglad jeg slipper de mer 😛 vondt for skuldrene var det også.

BHene skal være i rett str (uten at jeg er helt sikker altså...), er behagelige på og støtter som de skal. Gikk fra DD før graviditet til F nå 😳😫 

nå er alle tre til vask etter noen timer i bløt med eddikvann, så er spent på å se om det hjelper :)

Anonymkode: 8ab7f...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg aldri brukt. Bare vanlig deodorant? Dette med hengepupper og puppesvette er et ganske nytt problem for meg.. 🙈 svetta mye mens jeg amma også, men da brukte jeg bare tynne amme bh’er som ble vaska etter en dags bruk. De lukta helt fint etter vask. Er nok at disse bh’ene har «padding» som gjør at de lukter.

Fikk ikke akkurat fine pupper i ammebh’ene, så er sjeleglad jeg slipper de mer 😛 vondt for skuldrene var det også.

BHene skal være i rett str (uten at jeg er helt sikker altså...), er behagelige på og støtter som de skal. Gikk fra DD før graviditet til F nå 😳😫 

nå er alle tre til vask etter noen timer i bløt med eddikvann, så er spent på å se om det hjelper :)

Anonymkode: 8ab7f...20c

Jeg bruker vanlig deodorant under brystene. Det er en fast del av hygienen sammen med deodorant under armene.

Kanskje det også kan være lurt å bruke BH uten padding? Jeg tipper at paddingen trekker til seg en del av svetten og gjør at det lettere blir lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde vasket dem på 60 grader en gang innimellom.

Anonymkode: 7f4a8...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alt undertøy på 60 grader.

Anonymkode: 35744...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som vasker undertøy på 40 grader lukter surt tiss alle sammen. Bruk 60. 

Anonymkode: 93312...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker som regel BH på 60 sammen med sengetøy og håndduker. Har undertøy fra Triumph og de har holdt seg pene i mange år

Anonymkode: fc7a8...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...