Gå til innhold

Når noen skriver og ignorerer om hverandre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg bare burde l dette ligge og ikke bry meg, men det er både sårt og irriterende. Hva er det som skjer når noen skriver til deg når det passer dem, og ignorerer når man prøver å skrive til dem senere? Kjedsomhet? Spiller de et eller annet spill? Er det morsomt? Bryr man seg ikke at det sitter et annet menneske på andre siden? 

Anonymkode: c2e14...595

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker som holder på med slik oppførsel har psykiske problemer. Det er tegn på psykopati og en form for psykisk misshandling når man driver å ignorerer andre. Hold deg langt unna slike mennesker. 

Anonymkode: edec0...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg bare burde l dette ligge og ikke bry meg, men det er både sårt og irriterende. Hva er det som skjer når noen skriver til deg når det passer dem, og ignorerer når man prøver å skrive til dem senere? Kjedsomhet? Spiller de et eller annet spill? Er det morsomt? Bryr man seg ikke at det sitter et annet menneske på andre siden? 

Anonymkode: c2e14...595

Lurer på det samme. Har en som holdt på slik med meg. 

Anonymkode: 3ebda...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bryr seg ikke om deg, men ser på deg som et verktøy/leketøy/bruksgjenstand, etc.

Ignorer dem og finn noe bedre å bruke tiden din på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at en har mulighet til å skrive akkurat da? Fyfader, som jeg hater å bli avbrutt av spørsmål og annet når jeg er midt i en bok! Jeg orker bare ikke respondere når jeg er inne i noe jeg er opptatt av! Det er jo ikke bare en ( du ) som skriver heller, og det er faktisk sånn at vi er noen som har et liv og interesser utenom sosiale medier. Blir nesten irritert av bare å opplyse om det!

Men så er det ganger jeg har mulighet og lyst til å skrive med noen, og da gjør jeg det. Du blir vel ikke ignorert absolutt hele tiden heller? 

Er så sjukt lei av at folk forventer at en er tilgjengelig hele tiden! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker som holder på med slik oppførsel har psykiske problemer. Det er tegn på psykopati og en form for psykisk misshandling når man driver å ignorerer andre. Hold deg langt unna slike mennesker. 

Anonymkode: edec0...7f4

Er du helt dum? Skal jeg virkelig måtte sitte å bruke tid på ørten meldinger osv når jeg er opptatt med andre ting? Skal jeg virkelig måtte prioritere andre hvert øyeblikk på døgnet? Sosiale medier er jævli plagsomt når det blir for mye! Det er bare stress mange ganger. Jeg kan sitte med folk, og da er det ikke aktuelt å respondere på mobil. Jeg er fordypet i en bok, og jeg blåser i alt annet da! Jeg kan være opptatt med nåde det ene og det andre. Så skriver jeg når jeg får tid og lyst.

Den som føler seg ignorert i andre enden, får kanskje tenke litt på at vi er noen som opptatte med annet, og ikke begynne å furte fordi de krever oppmerksomhet i tide og utide. 

Syns det har gått ekstremt langt når noen faktisk mener at en er psykopat fordi en har et liv utenfor sosiale medier. Det blir for skrudd for meg. 

Må bare legge til at jeg har bedt folk ringe om det er noe viktig. Så svarer jeg.

Endret av SoWhat?
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, SoWhat? skrev:

Hva med at en har mulighet til å skrive akkurat da? Fyfader, som jeg hater å bli avbrutt av spørsmål og annet når jeg er midt i en bok! Jeg orker bare ikke respondere når jeg er inne i noe jeg er opptatt av! Det er jo ikke bare en ( du ) som skriver heller, og det er faktisk sånn at vi er noen som har et liv og interesser utenom sosiale medier. Blir nesten irritert av bare å opplyse om det!

Men så er det ganger jeg har mulighet og lyst til å skrive med noen, og da gjør jeg det. Du blir vel ikke ignorert absolutt hele tiden heller? 

Er så sjukt lei av at folk forventer at en er tilgjengelig hele tiden! 

Nå er ikke jeg TS, men jeg tror det dreier seg om personer som ikke svarer i det hele tatt på melding gjentatte ganger. Det er selvfølgelig helt greit å ikke svare der og da når man er opptatt. Da kan man svare senere. Å ikke svare i det hele tatt, som et mønster, synes jeg virker likeglad mot den andre personen. Mens å glemme å svare en eller to ganger er noe som kan passere.

Anonymkode: 419b1...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg TS, men jeg tror det dreier seg om personer som ikke svarer i det hele tatt på melding gjentatte ganger. Det er selvfølgelig helt greit å ikke svare der og da når man er opptatt. Da kan man svare senere. Å ikke svare i det hele tatt, som et mønster, synes jeg virker likeglad mot den andre personen. Mens å glemme å svare en eller to ganger er noe som kan passere.

Anonymkode: 419b1...c6a

Ja, ikke vet jeg. Rart om noen ignorerer heele tiden. Det er jeg enig i. Jeg kan få flere meldinger på en dag, og da setter jeg av litt tid når jeg vil/har mulighet og svarer. Det kan gå noen timer da. Jeg forventer ikke selv å få svar med en gang når jeg skriver. 

Det jeg reagerer på er det å alltid måtte være tilgjengelig. Det er de som lever gjennom sosiale medier, og greit det, bare de respekterer at andre har annet å gjøre også. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 14.09, SoWhat? skrev:

Ja, ikke vet jeg. Rart om noen ignorerer heele tiden. Det er jeg enig i. Jeg kan få flere meldinger på en dag, og da setter jeg av litt tid når jeg vil/har mulighet og svarer. Det kan gå noen timer da. Jeg forventer ikke selv å få svar med en gang når jeg skriver. 

Det jeg reagerer på er det å alltid måtte være tilgjengelig. Det er de som lever gjennom sosiale medier, og greit det, bare de respekterer at andre har annet å gjøre også. 

 

TS her. Jeg forventer ikke at man skal være tilgjengelig hele tiden. Her snakker jeg mer om noen som synes det er greit å skrive til meg når det passer dem, for å totalt ignorere meg senere. For eksempel at en sender meg meldinger og spør og holder en samtale gående, for så å la helt være å svare om jeg skriver noe en uke senere. Er man opptatt så er det greit, og det er også greit å glemme en melding. Her snakker jeg mer om et mønster og bevisste handlinger. 

Anonymkode: c2e14...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg bare burde l dette ligge og ikke bry meg, men det er både sårt og irriterende. Hva er det som skjer når noen skriver til deg når det passer dem, og ignorerer når man prøver å skrive til dem senere? Kjedsomhet? Spiller de et eller annet spill? Er det morsomt? Bryr man seg ikke at det sitter et annet menneske på andre siden? 

Anonymkode: c2e14...595

Lurer på det samme. Tror det er et spill. Jeg holder på med en sånn. Blir SÅ lei, og har kuttet ham ut flere ganger. Men når jeg er stille, blir han skikkelig «på» igjen. Hater dette spillet.. Men vi har sykt god sex, så klarer ikke gi slipp.. 

Anonymkode: 1fcd0...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanligvis travle dager og har hverken tid eller lyst til å småprate på den måten, så det hender faktisk ganske ofte at jeg dropper å svare når det bare er småprat som drar ut og ikke spørsmål som bør svares på. Har jeg lyst og overskudd svarer jeg og leker leken, men hvis ikke lar jeg være. Hvis det er noe viktig svarer jeg, og jeg forventer svar de få gangene jeg selv tar skriftlig kontakt, for det gjør jeg bare når det er noe. Foretrekker å småprate øye til øye og synes det er irriterende  holde på sånn via meldinger. Jeg er nok en psykopatisk drittsekk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...