Gå til innhold

Posting av bilder - regler


An0nymBruker

Anbefalte innlegg

Bare "bildet har ikke opphavsrett" eller "fant bildet på google for bilder uten opphavsrett" eller lignende. Akkurat ordlyden er ikke så nøye, men det er bare hjelp for teamet og du risikerer ikke at det bilde fjernes fordi det ikke er tid til å sjekke opphavsrett på alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Winza
2 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Bare "bildet har ikke opphavsrett" eller "fant bildet på google for bilder uten opphavsrett" eller lignende. Akkurat ordlyden er ikke så nøye, men det er bare hjelp for teamet og du risikerer ikke at det bilde fjernes fordi det ikke er tid til å sjekke opphavsrett på alle.

Føler det blir lettere for meg å bare linke til bilder da men tusen takk for all hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
På 20.6.2018 den 15.42, HanneMari Egmont skrev:

Det er nok enklest, ja! Bare hyggelig! 

Hei går det greit hvis jeg gjør som jeg gjorde i en tråd nå, laster opp bilde men fjerner det etter noen minutter fremfor å la det stå? Håper det fordi jeg liker virkelig å photoshope og dele det med folk her på kg, bringer jo humor med da 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Winza skrev:

Hei går det greit hvis jeg gjør som jeg gjorde i en tråd nå, laster opp bilde men fjerner det etter noen minutter fremfor å la det stå? Håper det fordi jeg liker virkelig å photoshope og dele det med folk her på kg, bringer jo humor med da 😄 

Du bryter jo fremdeles opphavsretten selv om det bare er for en liten stund. Men du kan jo alltids manipulere de du fant når du googler etter de som har tillatt det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
4 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Du bryter jo fremdeles opphavsretten selv om det bare er for en liten stund. Men du kan jo alltids manipulere de du fant når du googler etter de som har tillatt det. 

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Winza skrev:

Hva mener du?

Tidligere i tråden ble du vist at du kan google et bilde og finne de som det er lov å gjøre endringer på. De kan du poste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
2 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Tidligere i tråden ble du vist at du kan google et bilde og finne de som det er lov å gjøre endringer på. De kan du poste.

Men hva med når jeg Photoshoper andre på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Winza skrev:

Men hva med når jeg Photoshoper andre på da?

Når du har funnet dem på den måten er det greit, for da står det jo "merket for ikke-kommersiell gjenbruk, med endringer". Som i Mr Bean-linken postet tidligere i tråden:

https://www.google.no/search?as_st=y&tbm=isch&hl=no&as_q=mr+bean&as_epq=&as_oq=&as_eq=&cr=&as_sitesearch=&safe=images&tbs=sur:fm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
2 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Når du har funnet dem på den måten er det greit, for da står det jo "merket for ikke-kommersiell gjenbruk, med endringer". Som i Mr Bean-linken postet tidligere i tråden:

https://www.google.no/search?as_st=y&tbm=isch&hl=no&as_q=mr+bean&as_epq=&as_oq=&as_eq=&cr=&as_sitesearch=&safe=images&tbs=sur:fm

Men om jeg legger til hodet av Brad Pitt på bildet og det bildet som jeg Photoshopet av hodet hans ikke er fra er fri bruk bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Winza skrev:

Men om jeg legger til hodet av Brad Pitt på bildet og det bildet som jeg Photoshopet av hodet hans ikke er fra er fri bruk bilde?

Da er det ikke lov å fikse på dem. Begge må være derfra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
21 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Da er det ikke lov å fikse på dem. Begge må være derfra. 

Hadde det ikke vært en god idé å klistre denne tråden slik at alle vet om reglene angående posting av bilder? Tror nok at de aller færreste leser igjennom reglene, da ville alle sett tråden og vist hvordan reglene rundt dette er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
2 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Ja, jeg kan klistre den for en periode! :) 

Jeg har brukt den søkefunksjonen på Google bilder de siste dagene nå når jeg laster opp bilder. Men hva er forskjell på bruk og dele? Kan velge mellom begge der. Blir forvirret 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk er bare at du poster dem igjen et sted. Dele får jeg ikke opp som alternativ på bruksrettighetene. Men "med endringer" er at du kan photoshoppe dem:

images.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
31 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Bruk er bare at du poster dem igjen et sted. Dele får jeg ikke opp som alternativ på bruksrettighetene. Men "med endringer" er at du kan photoshoppe dem:

images.jpg

 

8C9EC761-3BD2-4566-810C-12D16704E210.thumb.png.8cd0f51c6808953f65a1e54f2d186fed.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her ser det ut til at "deling" og "gjenbruk" er synonymer. Så det betyr altså:
- De det står deling på kan du poste hvor som helst (men skriv gjerne at det er lov når du poster)
- De det står deling og endring på kan du også photoshoppe (men skriv ogås her gjerne at det er lov).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
23 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Her ser det ut til at "deling" og "gjenbruk" er synonymer. Så det betyr altså:
- De det står deling på kan du poste hvor som helst (men skriv gjerne at det er lov når du poster)
- De det står deling og endring på kan du også photoshoppe (men skriv ogås her gjerne at det er lov).

 

Så bruk og del betyr det samme?

hva skal jeg skrive da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Winza skrev:

Så bruk og del betyr det samme?

hva skal jeg skrive da?

Ser sånn ut. 

For eksempel "bildet har ikke opphavsrett" eller "bildet er er fritt tilgjengelig for deling" eller hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...