Gå til innhold

Hva er den styggeste storbyen du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glasgow, usjarmerende by. 

Anonymkode: 39b2f...151

Haha Glasgow er rotete og skitten og full av fulle folk. Men allikevel utrolig sjarmerende på sin måte. 

Anonymkode: f9d55...1d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeds. Stygg, grå og det luktet urin der. Eller er Warszawa fryktelig grå og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gdansk. Fatter ikke hva folk ser i den byen. Ble maks skuffa. 

Anonymkode: a67d5...459

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Synes Oslo er en fin by, men den blir "styggere" jo mer nytt de bygger. Alt for mye upersonlig betong og glass. Bjørvika er i ferd med å bli noe mystisk blottet for all sjel og personlighet. Synes de kunne tatt vare på gamle bygårder og laget nye med koselige butikker, cafeer og kulturtilbud.

Anonymkode: 54706...a16

Er enig om byggingen. Det ser ut som det er noe de skal etterligne? Bjørvika og Operahuset har liksom bare blitt plassert tilfedlig i en by!

Anonymkode: 268fc...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Det står mellom Detroit, Birmingham og Berlin for meg. Long Beach er vel akkurat litt for liten til å falle inn under TS' definisjon, men den er også stygg.

 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 20.03, hind skrev:

Oslo. Rot, veiarbeid, graving, stilaser og presenninger overalt. Jeg synes ofte det er flaut å vise utlendinger hovedstaden vår. 

Jeg synes også det flaut å vise utlendinger hovedstaden vår, min hjemby hvor jeg er født og oppvokst, men det er ikke på grunn av veiarbeid, graving, stillaser og presenninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎06‎.‎2018 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Oslo er en "storby" som har lite og by på som hovedstad. Synes heller ikke at Oslo er en fin by når det gjelder bygninger/arkitektur, Og sammenlignet med jevnbyrdige byer som Stockholm, Gbg eller København så er Oslo en trist by. Og jeg er pilot hos SAS en stilling som jeg har besatt siden 2007, Så jeg kan nok med trygghet si at jeg har reist mer enn hva de flest medlemmene på dette forumet kan vise til.

Reiser man til hovedstaden så vil man oppleve en livlig storby, Ikke dyrelivet i byen eller og gå på fjelltur.

Selv så har jeg fått sansen for storbyer som London, Amsterdam, Las Vegas og Melbourne.

Anonymkode: 97176...208

Regner med du ikke har gått mye rundt i byen da.
Finner alltid noe å gjøre. Museum, laser arena, riddersamlingen, desucon, bok samling, festivaler, osv. 
Du kan også finne arkitektur fra mange perioder overalt, du må bare se omkring deg...
Amsterdam er ikke så imponerende, men er mye fin arkitektur. 
Er derimot litt oppskrytt. 
Men fin festival by.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎06‎.‎2018 den 16.01, AnonymBruker skrev:

Det må ikke være en veldig stor by, men det må være en by med minst 500.000 innbyggere. 

Anonymkode: 21c38...9d2

London kommer nok øverst på min liste (eller nederst, alt etter hvordan man ser det). Nå må det nevnes at jeg liker London ganske godt, men det er helt på tross av utseendet.

Seattle og Frankfurt er ingen store estetiske opplevelser de heller.

Og så har man Köln, men den byen er kanskje mer å regne som "styggpen".

Anonymkode: 27642...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den styggeste byen jeg har vært i er uten tvil Chisinau. Falleferdige hus, grått og dystert. Selv Tiraspol i Transnistria er hyggeligere enn Chisinau. Bucharest havner på en god 2.plass, men til gjengjeld er det en interessant by med mye å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som sier at Oslo er en forsøplet, stygg, og skitten by kan ikke ha reist noe særlig. Det finnes byer her i verden som bokstavelig talt er søppelhauger, hvor innbyggerne faktisk lever i søppel. Vi kan vel alle være enige i at det finnes deler av Oslo som er stygge, men den fortjener definitivt ikke en førsteplass på listen over verdens styggeste byer. 

For min del så er det vanskelig å velge ut den byen jeg synes er styggest. Det finnes noe positivt og negativt ved alle byer, men den byen jeg liker aller minst utseendemessig er Sheffield. 

Anonymkode: a2608...3db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser noen i det hele tatt åpningsinnlegget? Er jo en haug av byer under 500K som nevnes her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Drakan skrev:

Regner med du ikke har gått mye rundt i byen da.
Finner alltid noe å gjøre. Museum, laser arena, riddersamlingen, desucon, bok samling, festivaler, osv. 
Du kan også finne arkitektur fra mange perioder overalt, du må bare se omkring deg...
Amsterdam er ikke så imponerende, men er mye fin arkitektur. 
Er derimot litt oppskrytt. 
Men fin festival by.

Amsterdam er en av mine favorittbyer, og det har ingenting med cannabis å gjøre. Smaken er åpenbart som baken!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.6.2018 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Skal vi holde oss til storbyer, eller..? Vel har Bryne vokst litt, men storby er det ikke selv om man legger godviljen til..

Lisboa. Veldig usjarmerende.

Anonymkode: f95ae...155

Lisboa!? Virkelig? Syntes den var veldig vakker jeg.

beijing syntes jeg, derimot, ikke var noe særlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også fram til Oslo, dessverre. De fleste byer finner jeg ettellerannet sjarmerende ved. Oslo, da tenker jeg på Plata med alle narkomane, Karl Johans gt med tiggere og lommetyver. Alltid veiarbeid, og store stillaser utenfor bygningene, Ellers er bysentrum et sted jeg haster forbi og skifter trikk i, på vei til andre steder.

Jeg liker jo å være i Oslo, men det er på grunn av folk jeg treffer der og nisjesteder jeg finner der. Ikke det store bybildet.

Anonymkode: cf21e...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer også fram til Oslo, dessverre. De fleste byer finner jeg ettellerannet sjarmerende ved. Oslo, da tenker jeg på Plata med alle narkomane, Karl Johans gt med tiggere og lommetyver. Alltid veiarbeid, og store stillaser utenfor bygningene, Ellers er bysentrum et sted jeg haster forbi og skifter trikk i, på vei til andre steder.

Jeg liker jo å være i Oslo, men det er på grunn av folk jeg treffer der og nisjesteder jeg finner der. Ikke det store bybildet.

Anonymkode: cf21e...a1b

Plata med alle narkomane? Når var du sist i Oslo, for 20 år siden?

Tiggere og lommetyver? Har du vært i hvilken som helst storby i Europa? Det er laaangt fler tiggere og enda fler lommetyver der.

Og veiarbeid og stillaser, det finnes i alle større byer!

Jeg har inntrykk av at de som svarer Oslo kun har vært i Oslo av storbyer, eller bare har vært så kort innom andre storbyer at de bare så glansbildet...

Anonymkode: 5d35a...2f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må bli San José i Costa Rica. Det er ingenting spennende å se eller gjøre der, og mange er kun innom byen for å komme seg videre til andre steder i CR. 

Anonymkode: 855f6...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...