Gå til innhold

Hvorfor stemmer folk Frp?


FunnyBoy123

Anbefalte innlegg

18 hours ago, SchizoMonster said:

Stemmer ikke, men om jeg skulle ville det nok blitt FRP pga at de ihvertfall later som at de er imot så stor grad av ikke vestlig innvandring. Merk Later som, de vet at de (få) som bryr seg om slikt har ingen andre steder å gå enn til dem (evt SP....) så de trenger ikke gå langt for å være "best" i restriktiv innvandring og få stemmene, samtidig som de egentlig ikke gjør noe som helst det er fremdeles så godt som fritt frem, vi er bare noen år bak Svenskene (og veldig mange europeiske land), og vi ser hvordan det går, men folket bryr seg ikke, selv om jeg ikke kan forstå hvorfor må jeg bare innse det.

At Siv Jensen hindret partiet fra å gå for forbud mot kjønnslemlestelse av guttunger, hjelper ihvertfall ikke for å få meg opp av sofan ,nei er ingen jeg har lyst til å stemme på slik ting er nå. Så da kan dere være glad, en FRP stemmer mindre 👍

Siden du ikke stemmer skjønner jeg ikke helt hvorfor du er her inne og har noen meninger i det hele tatt ...stemmer du ikke trenger du ikke klage heller ;) skal du ha forandring må du nok selv opp av sofaen selv ..ikke forvente at alle andre skal bære rundt på deg og meningene dine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 hours ago, FunnyBoy123 said:

Der har du problemet.. Alle som stemmer Frp er paranoide og redde for innvandrere. Er du klar over konsekvensene ved å stemme frp? 
 

Fremskrittspartiet vil tillate drap på et femsifret antall fostre hvert eneste år.
Fremskrittspartiet vil liberalisere røykeloven.

 

Fremskrittspartiet vil avvikle den offentlige norske hjelpen til verdens fattige.

Fremskrittspartiet vil utvide strafferammene til å legalisere dødsstraff, i forbindelse med krig).

 

De tenker og sier alt på den enkleste måten. Selvfølgelig kommer det da enkle folk og stemmer på de.. 

 

 

Du sier alt dette i veldig klartekst ..skulle likt å hørt hvordan du kom frem til de tolkningene der. 
Det der er såpass sterke påstander at du bør kunne underbygge det og rettferdiggjøre tolkningene dine som står i klartekst her. 

Men det går sikkert bra eller hva?  

"Fremskrittspartiet vil tillate drap på et femsifret antall fostre hvert eneste år."
Mhmm..ifg SSB ble det født 56 633 i Norge i 2017. Så 5-siffer blir 10.000+ altså minimum ca 20% av den reelle befolkningsveksten?  kilde: https://www.ssb.no/fodte/  - er helt målløs...hvor tar du dette fra? høres ut som noe en KRF fanatiker kunne ha listet opp i en hasj rus. Hadde vært interessant å analysert litt dypere hvor alt det der kom fra? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, FunnyBoy123 said:

Har det skjedd terrorisme i Norge før? Den eneste jeg vet om er ABB.. (etnisk norsk)..

Hvorfor er dere redde innvandrere egentlig? For å være helt ærlig er kanskje innvandrerne de mest sympatiske folkene i Norge.. Det er 2018, ikke 1945 da dere ble født.. Vi i Norge skal være et land som lar folk integrere seg, gratis helseomsorg, skole og utdanning.. Ikke noe frp-tull som dere mener.. 

 

Redde innvandrere? i Oslo er 33% av befolkningen innvandrere ...er du høy på noe? ta og bake noen boller til Oslo gjengene som det snakkes om er så greie ...hva venter du på? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Xcase33 skrev:

Hvorfor klager du på at alt blir privatisert? hvis du står i en offentlig helsekø ..er det ikke da bra at dem som har litt penger går til det private slik at du rykker frem i køen? den der logikken har jeg aldri skjønt meg på ...ei heller har jeg fått noen forklaring på hvorfor noen tenker slik.  Som om det offentlige betaler lønninger til gode folk ei heller gir kapasitet som gjør at en slipper å vente i årevis i kø uansett ....nei vet du hva nå må du begynne å bruke hjernen din. 

Større og større forskjeller på fattig og rik i Norge? Norge er jo et av de dyreste landene å være "rik" i, så den forstår jeg heller ikke. Uavhengig av det, ordtaket "det er dyrt å være fattig" vil uansett stå....du kommer ikke utenom dynamikken med at om du ikke har penger til det du behøver så må du låne dem til en rente. Har du spart opp midler så slipper du å låne og da slipper du å betale renter på de pengene. Uansett hvem som styrer så vil det være slik ...hvis jeg har prioritert å jobbe hardt i 10år uten å ta en eneste ferie og jobbe 10-12 timer hver dag ...skal jeg da betale enda mer i "straffe" skatt når jeg allerede har betalt sinnsykt mye mer i skatt\mva osv osv i de årene jeg har brukt for å posisjonere meg slik privat? ...jeg forstår ikke hvordan du kan se at det er rimelig. Det viser bare at den type folk som du er virkelig ikke har noen særlig dype refleksjoner rundt dette overhode. Det bunner og stammer bare fra en misunnelse. Det har liksom aldri slått deg at det ligger mye hardt arbeid og risiko bak ?

Plutselig har vi ikke et offentlig tilbud lenger. Og det offentlige tilbudet blir dårligere og dårligere, fordi folk velger det private.  I den sektoren jeg jobber i får vi  kanskje lov til å dra på kurs og ikke alle, men 1! Mens en privat arbeidsplass sender alle sine ansatte på kurs! Dvs at etterhvert blir det de rike som får råd til skikkelig behandling. Misunnelse? Visst er jeg misunnelig på de som får dra på kurs betalt av arbeidsplassen for å bli flinkere i yrket sitt. Om det blir en åpning vil jeg jobbe der selv.

 

 

Endret av Klink
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Klink said:

Plutselig har vi ikke et offentlig tilbud lenger. Og det offe tilbudet lir dårligere og dårligere, fordi folk velger det private.  I den sektoren jeg jobber i får vi som jobber i det private kanskje lov til å dra på kurs og ikke alle, men 1! Mens en privat arbeidsplass sender alle sine ansattepå kurs! Dvs at etterhvert blir det de rike som får råd til skikkelig behandling. Misunnelse? Visst er jeg misunnelig på de som får dra på kurs betalt av arbeidsplassen for å bli flinkere i yrket sitt. Om det blir en åpning vil jeg jobbe der selv.

 

Hvorfor har vi plutselig ikke et offentlig tilbud lengre? folk som har råd til å velge privat gjør det allerede idag ...de andre har det offentlige. Tror du alle pr idag har råd til å velge det private? så bra står det ikke til økonomisk i de tusen hjem :)

Det er den dårlige kapasiteten og de lange ventelistene som gjør at mange velger privat hvis lommeboken tillater det. 
Det frigjør sårt tiltrengt plass i helsekøen til dem bak som ikke har råd. Du kan stå i flere år på venteliste om du ikke har en prioritert lidelse. Mens man står i denne køen så vil man belaste det offentlige med mye pga sykemeldinger osv osv iløpet av de årene man som pasient venter. Dette sparer jo samfunnet for mye ..og det på min regning om jeg velger å bli friskere tidligere fordi jeg går privat. 

Jeg ser ikke du kommenterer når jeg spør deg hvorfor det ikke er positivt at jeg går ut av den offentlige køen og overlater plassen til nestemann hvis jeg velger å gå privat istedenfor? 

Ei heller gir du noen refleksjoner tilbake på det andre jeg spurte deg om ...noe jeg synes er egentlig litt spesielt? for kan du ikke svare meg på det så har du egentlig ingen argumenter for at det er noe som helst negativt med privatisering. 

De som jobber i det private er flinke folk, og de fortjener bedre lønninger. Når du jobber der så kommer du til å raskt synes at økt privatisering er helt topp. 

Tror du til sist at rike folk tenker som så at ...nei vet du hva jeg ser det er 3 år lang venteliste på den operasjonen jeg skulle tatt. Men ettersom jeg er imot privatisering så får jeg heller bare halte meg gjennom noen år til...kan ikke ofre moralen for mindre privatisering foran egen helse og livskvalitet. ....hallo? ta og begynn å reflekter litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Klink said:

Plutselig har vi ikke et offentlig tilbud lenger. Og det offe tilbudet lir dårligere og dårligere, fordi folk velger det private.  I den sektoren jeg jobber i får vi som jobber i det private kanskje lov til å dra på kurs og ikke alle, men 1! Mens en privat arbeidsplass sender alle sine ansattepå kurs! Dvs at etterhvert blir det de rike som får råd til skikkelig behandling. Misunnelse? Visst er jeg misunnelig på de som får dra på kurs betalt av arbeidsplassen for å bli flinkere i yrket sitt. Om det blir en åpning vil jeg jobbe der selv.

Høyredreiningen er nok delvis en konsekvens av at nordmenn som jobber blir lei av å betale en formue i skatt som i uforholdsmessig stor grad blir brukt på velferd og andre kostnader knyttet til innvandrere i stedet for dem selv. En stadig større andel av etnisk norske kommer bedre ut av det ved å betale mindre skatt og heller betale for tjenestene de trenger av egne penger. Etnisk norske som trenger dyre velferdstjenester og ikke kan få godt betalte jobber blir de som trekker det korteste strået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Xcase33 skrev:

Siden du ikke stemmer skjønner jeg ikke helt hvorfor du er her inne og har noen meninger i det hele tatt ...

Har stemt FRP før, og selv om jeg er skeptisk til å stemme på dem neste valg (hvem vet hva en vil gjøre i fremtiden...?) så tenkte mitt innblikk var relevant, beklager at jeg forsøplet tråden med mitt svar. Må ærlig innrømme at jeg aner ikke betydningen av ordet "stemmer" trodde det var en litt blanding av fortid og fremtid, mulig jeg er blitt for kulturelt beriket til å forstå norsk i det hele tatt lenger, har toget gått? Jeg kan betydningen til masse fremmedord fra ghettoen da, får jeg bonuspoeng for det? 

1 time siden, Xcase33 skrev:

 skal du ha forandring må du nok selv opp av sofaen selv .

Selger en seg billig, får en garantert dårlig betalt. FRP forsøker favne bredt og overser i stor grad det store deler av velgermassen deres ønsker, da må velgermassen signalisere det, ja jeg skjønner de vil favne bredt og kjempe for masse tullesaker som ikke spiller noen rolle for å få stemmer fra diverse suppehuer rundt omkring, men skal noe gis så er det tullesakene du kan "gi" i forhandlinger med de andre partiene, ikke kjernesakene som kjernevelgerne bryr seg om, ellers kan de ryke og reise og la et annet parti ta over tomrommet som faktisk kjemper for det velgerne vil de skal kjempe for....

Å la seg utnytte som stemmekveg, fører ikke til forandring, det forhindrer forandring. Men det er min mening, folk kan gjerne være uenige i det ;) 

Endret av SchizoMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Plutselig har vi ikke et offentlig tilbud lenger. Og det offe tilbudet lir dårligere og dårligere, fordi folk velger det private.  I den sektoren jeg jobber i får vi som jobber i det private kanskje lov til å dra på kurs og ikke alle, men 1! Mens en privat arbeidsplass sender alle sine ansattepå kurs! Dvs at etterhvert blir det de rike som får råd til skikkelig behandling. Misunnelse? Visst er jeg misunnelig på de som får dra på kurs betalt av arbeidsplassen for å bli flinkere i yrket sitt. Om det blir en åpning vil jeg jobbe der selv.

 

 

1 time siden, Xcase33 skrev:

Hvorfor har vi plutselig ikke et offentlig tilbud lengre? folk som har råd til å velge privat gjør det allerede idag ...de andre har det offentlige. Tror du alle pr idag har råd til å velge det private? så bra står det ikke til økonomisk i de tusen hjem :)

Det er den dårlige kapasiteten og de lange ventelistene som gjør at mange velger privat hvis lommeboken tillater det. 
Det frigjør sårt tiltrengt plass i helsekøen til dem bak som ikke har råd. Du kan stå i flere år på venteliste om du ikke har en prioritert lidelse. Mens man står i denne køen så vil man belaste det offentlige med mye pga sykemeldinger osv osv iløpet av de årene man som pasient venter. Dette sparer jo samfunnet for mye ..og det på min regning om jeg velger å bli friskere tidligere fordi jeg går privat. 

Jeg ser ikke du kommenterer når jeg spør deg hvorfor det ikke er positivt at jeg går ut av den offentlige køen og overlater plassen til nestemann hvis jeg velger å gå privat istedenfor? 

Ei heller gir du noen refleksjoner tilbake på det andre jeg spurte deg om ...noe jeg synes er egentlig litt spesielt? for kan du ikke svare meg på det så har du egentlig ingen argumenter for at det er noe som helst negativt med privatisering. 

De som jobber i det private er flinke folk, og de fortjener bedre lønninger. Når du jobber der så kommer du til å raskt synes at økt privatisering er helt topp. 

Tror du til sist at rike folk tenker som så at ...nei vet du hva jeg ser det er 3 år lang venteliste på den operasjonen jeg skulle tatt. Men ettersom jeg er imot privatisering så får jeg heller bare halte meg gjennom noen år til...kan ikke ofre moralen for mindre privatisering foran egen helse og livskvalitet. ....hallo? ta og begynn å reflekter litt. 

Nettopp, ønsker heller mer penger inn i det offentlige slik at det ikke bare er de rike som får bedre helsetilbud. Og jeg er også ganske god i yrket mitt og kunne blitt bedre dersom det fantes penger til det, og fortjener lik lønning som en med samme yrke i det private. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Klink said:

Plutselig har vi ikke et offentlig tilbud lenger. Og det offentlige tilbudet blir dårligere og dårligere, fordi folk velger det private.  I den sektoren jeg jobber i får vi  kanskje lov til å dra på kurs og ikke alle, men 1! Mens en privat arbeidsplass sender alle sine ansatte på kurs! Dvs at etterhvert blir det de rike som får råd til skikkelig behandling. Misunnelse? Visst er jeg misunnelig på de som får dra på kurs betalt av arbeidsplassen for å bli flinkere i yrket sitt. Om det blir en åpning vil jeg jobbe der selv.

Her illustrerer du poenget med privatisering ganske bra, men bommer på sammenhengene.

Det offentlige blir ikke dårligere med private alternativ, snarere tvert imot. Det er bare veldig synlig hvor ineffektivt det offentlige er når man ser andre gjøre det bedre...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Uredd said:

Her illustrerer du poenget med privatisering ganske bra, men bommer på sammenhengene.

Det offentlige blir ikke dårligere med private alternativ, snarere tvert imot. Det er bare veldig synlig hvor ineffektivt det offentlige er når man ser andre gjøre det bedre...

Det offentlige er ikke nødvendigvis spesielt ineffektivt, de må bare drive på en annen måte for å kunne ta unna flest mulig pasienter med de begrensede ressursene de har. Hvis staten skulle kjøpt bil til alle i Norge måtte det blitt en veldig billig bil, så for fleste som er i full jobb med god lønn ville det blitt en nedgradering i forhold til den de ville kjøpt selv. Det betyr ikke at staten Norge er dårlig til å kjøpe bil, bare at de ikke kan kjøpe en som er like god som den de rmed mest penger kan kjøpe.

I motsetning til biler kan imidlertid ikke antallet leger produseres ut fra hvor mange markedet etterspør. Siden det finnes en begrenset mengde leger så vil flere leger i det private bety færre i det offentlige. Hvis de private tilbudene i tillegg lokker til seg de beste legene med høy lønn og bruker mange leger for å operere en rik pasient, så blir det få og dårlige leger igjen til resten.

Effekten av å kun ha private tilbud ser vi i USA. Der får de mindre helsetjenester igjen for pengene enn vi gjør fra det offentlige tilbudet i Norge, og de fattigste får mye dårligere tilbud enn i Norge. Det er både fordi private prøver å maksimere profitten, og fordi det krever veldig mye byråkrati når staten må sjekke at hver enkelt betaling den gjør for en behandling til en pasient er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stemme på et relativt liberalt parti for å begrense innvandring er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det fungerer kanskje en stund (mens partiet drar politisk mynt på flyktningekrisen og kanskje får til å hindre flere flyktninger å komme hit), men det blir kaldt til slutt. For den store utfordringen er videre arbeidsinnvandringen som et liberalt parti som FrP ikke ønsker å gjøre noe med, snarere tvert imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp
1 time siden, Uredd skrev:

Her illustrerer du poenget med privatisering ganske bra, men bommer på sammenhengene.

Det offentlige blir ikke dårligere med private alternativ, snarere tvert imot. Det er bare veldig synlig hvor ineffektivt det offentlige er når man ser andre gjøre det bedre...

Som en brannfakkel kan det private helsevesen være et aktuelt tilbud, men på sikt vil det skape store klasseskiller. Dessuten er jeg svært kritisk til måten mange private bedrifter innen helse drives.

Jeg har jobbet mange år i både offentlig og privat helsevesen.

I det offentlige opplevde jeg som arbeidstager en stor trygghet for at mine rettigheter ble ivaretatt. Fast, godkjent turnus, fastsatt ferie og stabil lønn. Brukerne av tjenesten opplevde i stor grad å få det de forventet.

I det private måtte jeg alltid sjekke lønna selv - det var ofte feil. Turnuser ble satt i gang uten å være godkjent og kunne like fort byttes til en ny. Relativt ofte beordringer pga nye oppdrag, og man ble kastet inn i situasjoner uten nødvendig informasjon. Det sier også litt om hvilken mottagelse enkelte brukere fikk. Jeg var ofte direkte pinlig berørt over et system som ikke var der, samtidig som jeg måtte rose bedriften og stå inne for den gode omsorgen brukeren ville få hos oss. Not.

I det private var det kanskje mer spenning i hverdagen med tanke på at vi skulle være fleksible og kunne stille opp for et nytt tiltak omtrent på timen. Noen "arrangementer" ble utført med brukerne - som om de skulle fungere som glansbilder for bedriften. Hverdagen derimot var mangel på rutiner og retningslinjer. Om det ble laget var det ofte så mange tilfeldig ansatte som ikke så hensikten med det at ting gikk i stå. Ledere så mer på økonomi enn brukernes lovfestede rettigheter - men hadde talegavene på sin side og innrømmet aldri en feil. Hvilket parti ledelsen sto for trenger jeg vel ikke nevne ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Capt. Obvious said:

Å stemme på et relativt liberalt parti for å begrense innvandring er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det fungerer kanskje en stund (mens partiet drar politisk mynt på flyktningekrisen og kanskje får til å hindre flere flyktninger å komme hit), men det blir kaldt til slutt. For den store utfordringen er videre arbeidsinnvandringen som et liberalt parti som FrP ikke ønsker å gjøre noe med, snarere tvert imot. 

Det stemmer sannsynligvis, men det er ingen sjanse for at partiene på venstresiden endrer standpunkt hvis man fortsetter å stemme på dem. Det er mye på grunn av FrPs framgang at ikke vi sitter like dypt i det som Sverige i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...