Gå til innhold

Hvorfor stemmer folk Frp?


FunnyBoy123

Anbefalte innlegg

Er det kun lav-utdanna og eldre folk som stemmer frp, eller er det yngre og fornuftige folk også? Forklar meg evetuelt hvorfor du stemmer frp. Fordeler og ulemper gjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva syns dere om at MANGE frpere kommenterer svært rasistiske ting på nettet? Spesielt eldre kvinner og utrolig dumme folk med lav utdanning... Det er jo helt usmakelig..  En av de mest høyre-ekstreme i Norge mener at det er enklere å være nasist pga sylvi listhaug. Er det ikke noe dere burde innse? Til dere som stemmer frp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Innvandring.

FrP er det eneste partiet, som i ord, tar ikke-vestlig innvandring på alvor og som ønsker å redusere den. Jeg har ikke stemt FrP tidligere og synes de har en drøss idiotiske standpunkter, men dette er den desidert viktigste saken for Norges utvikling de neste tiårene. Da har jeg ikke noe valg - da blir det FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du problemet.. Alle som stemmer Frp er paranoide og redde for innvandrere. Er du klar over konsekvensene ved å stemme frp? 
 

Fremskrittspartiet vil tillate drap på et femsifret antall fostre hvert eneste år.
Fremskrittspartiet vil liberalisere røykeloven.

 

Fremskrittspartiet vil avvikle den offentlige norske hjelpen til verdens fattige.

Fremskrittspartiet vil utvide strafferammene til å legalisere dødsstraff, i forbindelse med krig).

 

De tenker og sier alt på den enkleste måten. Selvfølgelig kommer det da enkle folk og stemmer på de.. 

 

 

Endret av FunnyBoy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd terrorisme i Norge før? Den eneste jeg vet om er ABB.. (etnisk norsk)..

Hvorfor er dere redde innvandrere egentlig? For å være helt ærlig er kanskje innvandrerne de mest sympatiske folkene i Norge.. Det er 2018, ikke 1945 da dere ble født.. Vi i Norge skal være et land som lar folk integrere seg, gratis helseomsorg, skole og utdanning.. Ikke noe frp-tull som dere mener.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Der har du problemet.. Alle som stemmer Frp er paranoide og redde for innvandrere. Er du klar over konsekvensene ved å stemme frp? 
 

Fremskrittspartiet vil tillate drap på et femsifret antall fostre hvert eneste år.
Fremskrittspartiet vil liberalisere røykeloven.

 

Fremskrittspartiet vil avvikle den offentlige norske hjelpen til verdens fattige.

Fremskrittspartiet vil utvide strafferammene til å legalisere dødsstraff, i forbindelse med krig).

 

De tenker og sier alt på den enkleste måten. Selvfølgelig kommer det da enkle folk og stemmer på de.. 

 

 

Hvorfor denne tråden, du har jo alle svarene??

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
12 minutter siden, FunnyBoy123 said:

Hvorfor er dere redde innvandrere egentlig? For å være helt ærlig er kanskje innvandrerne de mest sympatiske folkene i Norge.. Det er 2018, ikke 1945 da dere ble født.. Vi i Norge skal være et land som lar folk integrere seg, gratis helseomsorg, skole og utdanning.. Ikke noe frp-tull som dere mener.. 

 

Det er mange hyggelige innvandrere, men det hjelper ikke når de ikke jobber. Rundt 48% av somalierne som har ankommet Norge er i arbeid. Det sier det meste om hvor dyrt dette eksperimentet er. 

Jeg ønsker at vi skal ha en velferdsstat i Norge. Henter du hundretusener nye klienter utenfra så bryter systemet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår er hvorfor vi stemmer høyre. Alt blir privatisert, de rike får råd de fattige får ikke. Styrk heller sektorene slik at alle får et noen lunde likt tilbud med god kvalitet. Det blir større pg større fprskjeller på fattig og rik i norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 minutt siden, Klink said:

Det jeg ikke forstår er hvorfor vi stemmer høyre. Alt blir privatisert, de rike får råd de fattige får ikke. Styrk heller sektorene slik at alle får et noen lunde likt tilbud med god kvalitet. Det blir større pg større fprskjeller på fattig og rik i norge. 

Dette kan rettes opp senere. Først må vi gjøre noe med det største problemet, så får vi se om man kan stemme Ap igjen når noen har gjort drittjobben med å stenge grensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Dette kan rettes opp senere. Først må vi gjøre noe med det største problemet, så får vi se om man kan stemme Ap igjen når noen har gjort drittjobben med å stenge grensene.

Jeg vet ikke om vi/arbeiderne tåler 4 år til med disse i regjering jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Og hvorfor stemmer folk på Høyre, AP, SV, KRF, SP, Venstre, Rødt og MDG som vil ha diktatur? Alle skal se like ut, skal gjøre som et lite flertall av befolkningen som er medlemmer av parti bestemmer? Norge har ikke demokrati - men oligkrati/grensende til diktatur allerede! Hvorfor ikke innføre direkte demokrati? Ingen partier, selv ikke FRP, vil gi beste for befolkningen i Norge og faktisk så bryter alle partier FNs menneskerettskonvensjon artikkel 19 - om retten til et privatliv, inkludert å bestemme selv over seg selv og sitt liv. Så egentlig er alle partier/organisasjoner som vil bestemme over andre forbudt etter artikkel 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, FunnyBoy123 said:

Er det kun lav-utdanna og eldre folk som stemmer frp, eller er det yngre og fornuftige folk også? Forklar meg evetuelt hvorfor du stemmer frp. Fordeler og ulemper gjerne. 

Hvis du har levd litt i voksen livet i en ca 10-15år og erfart litt av hvordan verden fungerer..

Liker ikke kommunisme, jeg liker frihet for individet innenfor lovens rammer. Å hele tiden ha en politikk som skal lage lover som skal begrense hva du skal få lov til å gjøre med dine egne midler blir altfor begrensende. Itillegg til mange ulovlige skatter. 

AP\rødgrønt har gjort Norge så oljeavhengig siden 70tallet at vi betaler en høy pris for det. Staten som største aksjonær i statoil (Equinor) har innført en lederlønnings politikk som er hinsides all fornuft. Noe som har presset ut andre næringer og fremveksten av disse. Særlig på teknologi siden som ikke er på leverandørsiden til oljen. Satsingen på grùnder virksomheten har jo inntil oljekrisen vært ikke-eksisterende med deres politikk. 

Innvandring er jo også et tema noe alle bør ha erfart de siste årene sammen med terror. Vel vi så jo hvor utviklet samfunnssikkerheten var i 2011. Såpass skammelig at flere måtte ta sin hatt å gå (m\Knut Storberget i spissen).
Hadde det ikke vært for et evig langt oljeeventyr med 120$ fatet som gjorde sitt til at selv ikke dem klarte å kjøre Norge i grus så hadde de mistet tilliten lenge før.  Men etter 22juli fadesen og alt som ble avslørt der så tror jeg faktisk at de er ferdige i Norge politikk for godt. 

Det er heller ikke tilfeldig at AP opplever så mye motgang nå som de blåblåe har bevist at deres politikk faktisk har gitt langt bedre resultater. Det med en oljepris som i snitt har vært 3 ganger lavere enn når AP styrte. 

Om det er bare lav-utdanna og lite fornuftige folk som gjør seg slik refleksjoner og observasjoner som jeg underbygger her får du nesten vurdere selv.  Slik du fremstiller det så virker det ikke som du har den total forståelsen du burde ha, samtidig som du nok er veldig ung?.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Klink said:

Det jeg ikke forstår er hvorfor vi stemmer høyre. Alt blir privatisert, de rike får råd de fattige får ikke. Styrk heller sektorene slik at alle får et noen lunde likt tilbud med god kvalitet. Det blir større pg større fprskjeller på fattig og rik i norge. 

Hvorfor klager du på at alt blir privatisert? hvis du står i en offentlig helsekø ..er det ikke da bra at dem som har litt penger går til det private slik at du rykker frem i køen? den der logikken har jeg aldri skjønt meg på ...ei heller har jeg fått noen forklaring på hvorfor noen tenker slik.  Som om det offentlige betaler lønninger til gode folk ei heller gir kapasitet som gjør at en slipper å vente i årevis i kø uansett ....nei vet du hva nå må du begynne å bruke hjernen din. 

Større og større forskjeller på fattig og rik i Norge? Norge er jo et av de dyreste landene å være "rik" i, så den forstår jeg heller ikke. Uavhengig av det, ordtaket "det er dyrt å være fattig" vil uansett stå....du kommer ikke utenom dynamikken med at om du ikke har penger til det du behøver så må du låne dem til en rente. Har du spart opp midler så slipper du å låne og da slipper du å betale renter på de pengene. Uansett hvem som styrer så vil det være slik ...hvis jeg har prioritert å jobbe hardt i 10år uten å ta en eneste ferie og jobbe 10-12 timer hver dag ...skal jeg da betale enda mer i "straffe" skatt når jeg allerede har betalt sinnsykt mye mer i skatt\mva osv osv i de årene jeg har brukt for å posisjonere meg slik privat? ...jeg forstår ikke hvordan du kan se at det er rimelig. Det viser bare at den type folk som du er virkelig ikke har noen særlig dype refleksjoner rundt dette overhode. Det bunner og stammer bare fra en misunnelse. Det har liksom aldri slått deg at det ligger mye hardt arbeid og risiko bak ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FunnyBoy123 skrev:

Hva syns dere om at MANGE frpere kommenterer svært rasistiske ting på nettet? Spesielt eldre kvinner og utrolig dumme folk med lav utdanning... Det er jo helt usmakelig..  En av de mest høyre-ekstreme i Norge mener at det er enklere å være nasist pga sylvi listhaug. Er det ikke noe dere burde innse? Til dere som stemmer frp? 

Jeg stemmer ikke Frp nettopp fordi det ikke er et rasistisk/nazistisk parti, men snarere tvert imot et liberalistisk parti, med alt det innebærer av fri flyt over grensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke, men om jeg skulle ville det nok blitt FRP pga at de ihvertfall later som at de er imot så stor grad av ikke vestlig innvandring. Merk Later som, de vet at de (få) som bryr seg om slikt har ingen andre steder å gå enn til dem (evt SP....) så de trenger ikke gå langt for å være "best" i restriktiv innvandring og få stemmene, samtidig som de egentlig ikke gjør noe som helst det er fremdeles så godt som fritt frem, vi er bare noen år bak Svenskene (og veldig mange europeiske land), og vi ser hvordan det går, men folket bryr seg ikke, selv om jeg ikke kan forstå hvorfor må jeg bare innse det.

At Siv Jensen hindret partiet fra å gå for forbud mot kjønnslemlestelse av guttunger, hjelper ihvertfall ikke for å få meg opp av sofan ,nei er ingen jeg har lyst til å stemme på slik ting er nå. Så da kan dere være glad, en FRP stemmer mindre 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Jeg stemmer FrP fordi det er det partiet som er nærmest meg og det jeg tenker er viktig. Jeg har høyere utdanning. Hadde det vært et parti som var enda strengere på innnvandringsbiten så kanskje de hadde fått min stemme, men det kommer også an på familie- og eldrepolitikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man maler ikke et hus som står i brann! Frp ønsker å slukke brannen (begrense ikke-vestlig innvandring), og siden det er den viktigste saken må man nesten stemme Frp, dersom man ønsker at ting skal gå bra med landet på lang sikt. Ikke alt Frp står for som er det beste, men med Frp sin innvandringspolitikk og Høyre sin økonomiske politikk, så får man det beste for landet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FunnyBoy123 skrev:

Er det kun lav-utdanna og eldre folk som stemmer frp, eller er det yngre og fornuftige folk også? Forklar meg evetuelt hvorfor du stemmer frp. Fordeler og ulemper gjerne. 

Det er folk i alle samfunnslag som stemmer Frp. Egentlig er det ganske variert også for andre partier. Folk stemmer partiet de er mest enig i eller fronter den viktigste saken for dem. Det betyr ikke at man er enig i alt partiet står for. 

Frp er det eneste partiet i Norge som har troverdighet når det gjelder å føre en restriktiv asyl- og innvandringspolitikk. Så partiet appellerer til de som synes det er et uhyre viktig spørsmål. Det er lite annet som tiltrekker i så stor grad til Frp (for min del er det et nisjeparti om innvandring som MDG med miljøet, osv). Siden innvandring er et såpass viktig spørsmål som påvirker Norge på flere plan, er det naturlig at folk tiltrekkes av Frp. Bare se hva som skjer med SD i Sverige - de har også kun 1 sak, men er blitt landets største parti i siste meningsmåling. 

Folk med lavere utdanning som trolig får store vansker på arbeidsmarkedet er naturlige velgere av Frp - de vil begrense masseinnvandringen av ufaglærte, analfabeter og andre som er direkte konkurranse for de samme jobbene. Eldre er også naturlige velgere av Frp - med ukontrollert innvandring og stadig økende utgifter blir det mindre for dem, mindre trygghet, dårligere økonomi og tilbud. Dessuten så ser vi hva de rødgrønne mener om eldreomsorgen, bare se hva som skjer i Oslo og så ser du hva som skjer i hele landet hvis de rødgrønne får makt. Unge og høyt utdannende er også en naturlig gruppe - de er opptatt av fremtiden, bærekraftig samfunn og å unngå uheldige samfunnsendringer. 

Jeg har høyere utdanning og vurderer å stemme Frp neste gang for det meste på grunn av innvandringspolitikken deres. Det betyr ikke at jeg er enig i alt partiet står for, tvert imot. Men for meg er innvandring ett av de aller viktigste spørsmålene i vår tid og det er kun Frp så langt som kommer med bærekraftige og fornuftige løsninger. Jeg liker ikke utviklingen i Sverige og jeg vil unngå at det skjer i Norge. Da er det bare Frp igjen.

For øvrig er det flere i min omgangskrets som har høytstatusyrker som stemmer Frp, men fordi det er så mye hets rundt Frp-velgere, innrømmer de dette kun i private samtaler. 

Endret av Drizzt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer FrP stort sett pga deres restriktive innvandringspolitikk. Har hatt ledestillinger i flere bedrifter, og vil ikke kalle meg for lavt utdannet eller faglig dårlig. Men tror FrP drar med seg folk i alle aldre og alle lag som vil ta vare på Norge i fremtiden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, FunnyBoy123 said:

Hvorfor er dere redde innvandrere egentlig?

"Redd" er misvisende. For min del er jeg innvandringskritisk fordi jeg skjønner meg på tall og statistikk. Asylsøkere blir vanvittig dyre når de kommer til Norge, så uansett om man ønsker å hjelpe flyktninger eller bare beholde pengene selv er dagens politikk veldig lite hensiktsmessig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...