Gå til innhold

Forsøkte Tinder og datingapper, har ikke fått det til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde jeg gått etter noen skala så hadde jeg aldri hatt 5 år med en fantastisk mann som samboer. Folk har innrømmet til meg i fylla at jeg "ser så mye bedre ut enn han", men det hadde ikke jeg engang sett på om de ikke sa det. 

Når du begynner å bli skeptisk til de " under deg" så vil jo det påvirke hvordan du behandler dem i forhold til de du finner mer attraktive. Tenk hvis din 3er blir en 9er når du blir kjent med den fantastiske kvinnen hun egentlig er? Det er det som pleier å skje med oss som ikke går etter utseende i utgangspunktet (litt teller jo selvsagt, men da er det helst personlig hygiene, hårfrisyre og hvordan han presenterer seg selv som er greia). 

Anonymkode: c9c80...8c1

Ja, men du vet, vi er ikke uenige om noe her. Jeg skrev at jeg så meg selv som en 7er, og derfor følte jeg at det hadde vært naturlig at damer jeg ser som 4-8 matcher meg. Det har jo alt å gjøre med hva man er villig til.
Som du skriver, kan kanskje han være en 4er mens du er en 8er. Hva så? Jeg er ikke imot at folk møter noen som ligger over eller under seg selv på skalaen.
Jeg er heller ikke SKEPTISK til de under meg på skalaen. De kan være fantastiske mennesker. Men jeg skal føle meg tiltrukket for å gå inn i noe forhold.
Jeg mener at utseende teller for alle, og at de som påstår noe annet, lyver.

Anonymkode: dc2cb...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på fysisk tiltrekning så mener jeg at vi mennesker alltid rangerer hverandre i de som er under oss i attraktivitet,
som oss i attraktivitet eller over oss i attraktivitet. Jeg ønsker heller ikke at det skal være slik, men jeg mener at det ER slik.

(...)

Når drømmedama eller drømmetypen sveiper nei på deg, så skjer det fordi han/hun ikke vurderte deg attraktiv nok. Er vi egentlig uenige om det?
Du sier "Ikke vær så opptatt av hvilket nummer noen har": Hva skal det hjelpe å være mindre opptatt av det?

Anonymkode: dc2cb...d4c

Jeg er litt grunnleggende uenig i det første jeg sitert over. Jeg tror ikke alle gjør det. Jeg sitter ikke å rangerer mennesker etter om de er penere, like pene eller mindre pene enn meg. Har heller aldri tenkt sånn om venninne mine (ikke etter at jeg ble voksen i hvertfall) om hvem av oss som er penest eller styggest. Vi er ulike, har alle gode og dårlige sider og det er ikke en konkurranse - heldigvis. 

Når jeg møtte min supre samboer tenkte jeg aldri på hvordan han «rangerte» sammenliknet med meg selv. Jeg aner fortsatt ikke «svaret» på det heller! Jeg møtte en fyr som jeg synes var «helt normalt» utseende og som jeg etterhvert oppdaget hadde en fantastisk personlighet. Nå synes jeg jo han er verdens flotteste! 

Det andre du skriver... Det handler vel ikke bare om å være attraktiv, ei heller i nettdating. De fant deg ikke INTERESSANT nok og det er kanskje noe annet. Hvis du er så flott som du antyder må det vel være noe annet som gjør at du ikke får matcher? Eller?

Anonymkode: 4b599...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt grunnleggende uenig i det første jeg sitert over. Jeg tror ikke alle gjør det. Jeg sitter ikke å rangerer mennesker etter om de er penere, like pene eller mindre pene enn meg. Har heller aldri tenkt sånn om venninne mine (ikke etter at jeg ble voksen i hvertfall) om hvem av oss som er penest eller styggest. Vi er ulike, har alle gode og dårlige sider og det er ikke en konkurranse - heldigvis. 

Når jeg møtte min supre samboer tenkte jeg aldri på hvordan han «rangerte» sammenliknet med meg selv. Jeg aner fortsatt ikke «svaret» på det heller! Jeg møtte en fyr som jeg synes var «helt normalt» utseende og som jeg etterhvert oppdaget hadde en fantastisk personlighet. Nå synes jeg jo han er verdens flotteste! 

Det andre du skriver... Det handler vel ikke bare om å være attraktiv, ei heller i nettdating. De fant deg ikke INTERESSANT nok og det er kanskje noe annet. Hvis du er så flott som du antyder må det vel være noe annet som gjør at du ikke får matcher? Eller?

Anonymkode: 4b599...710

Dette.

Anonymkode: 8479a...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er litt grunnleggende uenig i det første jeg sitert over. Jeg tror ikke alle gjør det. Jeg sitter ikke å rangerer mennesker etter om de er penere, like pene eller mindre pene enn meg. Har heller aldri tenkt sånn om venninne mine (ikke etter at jeg ble voksen i hvertfall) om hvem av oss som er penest eller styggest. Vi er ulike, har alle gode og dårlige sider og det er ikke en konkurranse - heldigvis. 

Når jeg møtte min supre samboer tenkte jeg aldri på hvordan han «rangerte» sammenliknet med meg selv. Jeg aner fortsatt ikke «svaret» på det heller! Jeg møtte en fyr som jeg synes var «helt normalt» utseende og som jeg etterhvert oppdaget hadde en fantastisk personlighet. Nå synes jeg jo han er verdens flotteste! 

Det andre du skriver... Det handler vel ikke bare om å være attraktiv, ei heller i nettdating. De fant deg ikke INTERESSANT nok og det er kanskje noe annet. Hvis du er så flott som du antyder må det vel være noe annet som gjør at du ikke får matcher? Eller?

Anonymkode: 4b599...710

TS her.
Jeg vet at folk ikke rangerer andre etter hvor pene de er - men alle vet instinktivt ganske raskt om noen er aktuelle for dem eller ikke. Som med din samboer, mellom dere var det jo noe som var en kjempegod match, uten at jeg vet så mye om dere da.
Men det høres fint ut at dere er så god match for hverandre.

Jeg mener at det ER ganske sterk konkurranse der ute, så der er jeg uenig med deg.

Er klar over hva du sier med tanke på at han kanskje var "helt normal" i starten, men så vokste på deg etter hvert. Det høres jo bra ut det. Tror det der er en sånn effekt, det folk du liker godt på grunn av måten de er på, blir oppfattet av hjernen din som penere jo bedre ting de gjør for/med deg.

Riktig, de fant meg ikke interessant nok. Det var et par innlegg over her som svarte godt på hva som nok mangler.
Eller "noe annet" sier du? Hva kan dette "noe annet" være?
Jeg mente jo at jeg var en normal 5-7 (kommer an på), jeg syns ikke det trenger å være SÅ FLOTT egentlig? Men jeg synes i det hele tatt at de fleste helst bør kjenne seg bra med seg selv for å gjøre det bra der ute. Så at folk har bra(eller noen ganger litt for stor) selvtillit er jo stort sett en bra ting, jeg ser ingen grunn til at noen skal slå ned på det.

Anonymkode: dc2cb...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det beste svaret hittil.
Hva skjedde for din del da?

Anonymkode: dc2cb...d4c

Nei, fikk en hyggelig mld på sukker av en mann jeg mest sannsynlig ikke hadde sveipet høyre på tinder. Viste seg å være en kjernekar! Datet ett par mnd, og absolutt tenkt å fortsette med det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Du holder deg rett og slett ikke til saken her.

Jeg er ikke - IKKE - interessert i å bruke energi på å diskutere om skalasystemet er etisk og moralsk korrekt eller ikke. Jeg mener at det er slik at mennesker inndeler hverandre etter attraktivitet - og dette med fysisk attraktivitet er en av mange ting vi måler hverandre på.

Bruk gjerne min logikk, og du må gjerne vurdere meg til en toer. Jeg har ikke noe problem med dine vurderinger.
Kan du være snill og lese det jeg faktisk skriver, i stedet for å bruke energi på å være irritert over mine meninger om skalaystemet? Hva er det som gjør at folk henger seg så sinnsykt opp i denne lille biten av innlegget mitt?

Jeg har ikke "et så sterkt behov for å rangere meg selv". Men jeg gjorde det nettopp. Det var en rask vurdering som brukes til å få frem poenget mitt.
Hvorfor skulle min bruk av 1-10-skalaen på attraktivitet tilsi at jeg har et svart-hvitt syn på "alt annet"?

Anonymkode: dc2cb...d4c

Jeg er 48 (kvinne) og aldri engang hørt om "attraktivitetsskala"

Anonymkode: 8396f...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Kjøp tindergold, og bruk en boost sånn mellom 19.00-21.30. Om du ikke får flere likes da er profilen din dårlig. Da må du skaffe deg bedre bilder. Grunnen til at du får lite matcher og likes kan være fordi appen gir deg dårlig eksponering. Du kommer rett og slett ikke opp i køen til damene, eventuelt så havner du langt bak i sveipekøen deres. 

Jeg tror at man som en normal mann burde sikte seg inn på en bestemt "målgruppe". Hvis du skriver noe i profilen som treffer den type dame du liker og er på utkikk etter, så gir hun deg kanskje en like. Det var en som skrev her inne at han hadde fått mange matcher ved å lage en artig profil, men jeg personlig har mer tro på en god profil og skikkelige bilder.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 48 (kvinne) og aldri engang hørt om "attraktivitetsskala"

Anonymkode: 8396f...429

Ikke jeg heller.

Anonymkode: d3264...f03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minesveiper skrev:

Kjøp tindergold, og bruk en boost sånn mellom 19.00-21.30. Om du ikke får flere likes da er profilen din dårlig. Da må du skaffe deg bedre bilder. Grunnen til at du får lite matcher og likes kan være fordi appen gir deg dårlig eksponering. Du kommer rett og slett ikke opp i køen til damene, eventuelt så havner du langt bak i sveipekøen deres. 

Jeg tror at man som en normal mann burde sikte seg inn på en bestemt "målgruppe". Hvis du skriver noe i profilen som treffer den type dame du liker og er på utkikk etter, så gir hun deg kanskje en like. Det var en som skrev her inne at han hadde fått mange matcher ved å lage en artig profil, men jeg personlig har mer tro på en god profil og skikkelige bilder.

Får han ikke treff nå så får han hvertfall ikke det ved å bruke penger.

Anonymkode: d3264...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Får han ikke treff nå så får han hvertfall ikke det ved å bruke penger.

Anonymkode: d3264...f03

Les om boost funksjonen. Profilen din får opp til 10 ganger så mange profilvisninger. Hvis han normalt sett blir vist til 30 kvinner blir han plutselig vist til 300. Det har mye å si. Det er slik algoritmen er laget, og det virker som menn er mer avhengig av å kjøpe eksponering enn kvinner. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Ja, det som står om 7-ere treffer meg ganske godt.

Anonymkode: dc2cb...d4c

Sannsynligvis er bildene dine for dårlige, om de du anser som middels eller litt over middels attraktive kvinner ikke sveiper deg til høyre. Dette betyr ikke at det er noe galt med vurderingsevnen til kvinnene. Det finnes knapt noe ærligere i så henseende enn datingapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...