Gå til innhold

Forsøkte Tinder og datingapper, har ikke fått det til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mann, jeg er en helt normal 5-7 av 10, og jeg har forsøkt Tinder og andre datingapper for å møte damer.
Bildene mine er helt normale og gir inntrykk av at jeg lever et normalt og noen ganger spennende liv. Som dere andre!

Så hva skjer da? Jeg får match med damer som ligger langt under mitt nivå(ca 2-3), men jeg får ikke match med den store majoriteten av damer som ligger rundt 4-8. Skal jeg orke å engasjere meg så mener jeg at hun og jeg bør være omtrent på samme nivå utseendemessig. Jeg har ikke forventninger til kjemien, siden den kan oppstå etterhvert, og det er jo mye opp til oss også.

Det er mange normalt søte damer som skriver på profilen sin at de gjerne vil møte noen, gjerne vil at menn skal ta kontakt osv.
Men så lenge vi ikke får match, er jo ikke det mulig. Jeg forstår ikke vitsen med å glane inn i et medium som viser meg alle de fine folkene som jeg kunne ha møtt, men aldri kommer til å møte. Det virker bortkastet å bruke tid på det.

Hva opplever dere andre?
Hvorfor er dette så vanskelig? Er det bare meg som sliter her?
Tror jeg for bra om meg selv?
Er konkurransen fra andre menn så mye bedre at jeg blir uinteressant?
Funker det i det hele tatt for noen, eller er alt sammen bare tull?
Hva har andre som opplever det samme som meg gjort?

Anonymkode: dc2cb...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror mange menn opplever dette. Kvinner også. Kvinner får nok flere matcher, men er ikke dermed sakt at det blir dater eller forhold ut av det. Nettdating er vanskelig. Men ikke gi opp! Plutselig klaffer det. 

Men kanskje sukker er enklere en tinder? Da kan du kontakte damer uten å matche. Skriv gjennomtenkte meldinger og prøv å gjøre ett inntrykk den veien. Funket på meg! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror - sånn helt generelt - at det er lurt å prøve å fri seg fra tanken om at «jeg er en sjuer» eller «hun er en femmer». Det er greit nok at det kanskje må være en viss fysisk tiltrekning der for at du skal være interessert, men jeg liker ikke måten man sitter å rangerer andre mennesker på.

For det første er det utrolig vanskelig å bedømme seg selv objektivt. For det andre er det jo smak og behag, hun som du synes er utrolig flott kan noen annen synes er kjedelig - eller motsatt. 

Man leter vel etter et komplett menneske, og utseende er bare en faktor blant mange. Ikke vær så opptatt av hvilket «nummer» noen har. 

 

Anonymkode: 4b599...710

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mann 40+ som er utseende fiksert, feig, uærlig, og generelt 40 i IQ.

Anonymkode: d3264...f03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det du rangerte deg selv og andre på en karakterskala mistet du all respekt fra min side, og det skinner nok gjennom i profilen din også. Kvinnesynet ditt er horribelt, og du virker mentalt alt for ung til å henge på datingapps.

Anonymkode: 8479a...dad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei mann 40+ som er utseende fiksert, feig, uærlig, og generelt 40 i IQ.

Anonymkode: d3264...f03

TS her. Hvor tar du dette fra? Du uttaler deg uten grunnlag. Dette er trolling. Les det jeg skriver og forhold deg saklig.

Anonymkode: dc2cb...d4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Hvor tar du dette fra? Du uttaler deg uten grunnlag. Dette er trolling. Les det jeg skriver og forhold deg saklig.

Anonymkode: dc2cb...d4c

Kjenner deg igjen fra Tinder søte lille deg. Fikk du ikke sex sist helg igjen?

Anonymkode: d3264...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror - sånn helt generelt - at det er lurt å prøve å fri seg fra tanken om at «jeg er en sjuer» eller «hun er en femmer». Det er greit nok at det kanskje må være en viss fysisk tiltrekning der for at du skal være interessert, men jeg liker ikke måten man sitter å rangerer andre mennesker på.

For det første er det utrolig vanskelig å bedømme seg selv objektivt. For det andre er det jo smak og behag, hun som du synes er utrolig flott kan noen annen synes er kjedelig - eller motsatt. 

Man leter vel etter et komplett menneske, og utseende er bare en faktor blant mange. Ikke vær så opptatt av hvilket «nummer» noen har. 

 

Anonymkode: 4b599...710

Hei, takk for svar.

Jeg skjønner at du ikke liker rangeringen - for meg er rangeringen en enkel måte å få frem poenget mitt her.
Med tanke på fysisk tiltrekning så mener jeg at vi mennesker alltid rangerer hverandre i de som er under oss i attraktivitet,
som oss i attraktivitet eller over oss i attraktivitet. Jeg ønsker heller ikke at det skal være slik, men jeg mener at det ER slik.

Ja, man kan kanskje ikke bedømme seg selv objektivt. Samtidig vet veldig mange omtrent hvor på attraktivitetsskalaen de er. Dette var mitt forsøk.

Når drømmedama eller drømmetypen sveiper nei på deg, så skjer det fordi han/hun ikke vurderte deg attraktiv nok. Er vi egentlig uenige om det?
Du sier "Ikke vær så opptatt av hvilket nummer noen har": Hva skal det hjelpe å være mindre opptatt av det?

Anonymkode: dc2cb...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner deg igjen fra Tinder søte lille deg. Fikk du ikke sex sist helg igjen?

Anonymkode: d3264...f03

Du opptrer useriøst.

Anonymkode: dc2cb...d4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du opptrer useriøst.

Anonymkode: dc2cb...d4c

Nei det er det dessverre du som gjør. Når du ikke lærer av tilbakemeldinger du får så finnes det dessverre ikke håp for deg.

Anonymkode: d3264...f03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

I det du rangerte deg selv og andre på en karakterskala mistet du all respekt fra min side, og det skinner nok gjennom i profilen din også. Kvinnesynet ditt er horribelt, og du virker mentalt alt for ung til å henge på datingapps.

Anonymkode: 8479a...dad

Jeg forventer ikke din respekt her.
Du kan ikke uttale deg om hva som står i min profil(siden du ikke har sett den), så vær snill og unngå sånne antagelser.
Hva mener du å vite om mitt kvinnesyn egentlig?
Hvordan kan du uttale deg om alt dette uten grunnlag?

Når det gjelder karakterskalaen du nevnte: Hvordan skal vi rangere oss selv på en bra måte, hvis 1-10skalaen ikke er OK?
Jeg hører gjerne på dine forslag.

Anonymkode: dc2cb...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ariadne# said:

Tror mange menn opplever dette. Kvinner også. Kvinner får nok flere matcher, men er ikke dermed sakt at det blir dater eller forhold ut av det. Nettdating er vanskelig. Men ikke gi opp! Plutselig klaffer det. 

Men kanskje sukker er enklere en tinder? Da kan du kontakte damer uten å matche. Skriv gjennomtenkte meldinger og prøv å gjøre ett inntrykk den veien. Funket på meg! 

Det beste svaret hittil.
Hva skjedde for din del da?

Anonymkode: dc2cb...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er det dessverre du som gjør. Når du ikke lærer av tilbakemeldinger du får så finnes det dessverre ikke håp for deg.

Anonymkode: d3264...f03

Og hvilke tilbakemeldinger har du gitt som skal gi noen form for læring?

Anonymkode: dc2cb...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er dessverre vanskelig for menn dessverre, men anbefaler litt mer seriøse nettsteder enn tinder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg gått etter noen skala så hadde jeg aldri hatt 5 år med en fantastisk mann som samboer. Folk har innrømmet til meg i fylla at jeg "ser så mye bedre ut enn han", men det hadde ikke jeg engang sett på om de ikke sa det. 

Når du begynner å bli skeptisk til de " under deg" så vil jo det påvirke hvordan du behandler dem i forhold til de du finner mer attraktive. Tenk hvis din 3er blir en 9er når du blir kjent med den fantastiske kvinnen hun egentlig er? Det er det som pleier å skje med oss som ikke går etter utseende i utgangspunktet (litt teller jo selvsagt, men da er det helst personlig hygiene, hårfrisyre og hvordan han presenterer seg selv som er greia). 

Anonymkode: c9c80...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du egentlig en 7er ifølge deg selv?9zUyLq2WUFY96rCakPwphW_Vmz8Yy0O9ttM7qByqfk0.thumb.png.e01a24508927baed7b4ed2ffa8261e9f.png

Anonymkode: c9c80...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventer ikke din respekt her.
Du kan ikke uttale deg om hva som står i min profil(siden du ikke har sett den), så vær snill og unngå sånne antagelser.
Hva mener du å vite om mitt kvinnesyn egentlig?
Hvordan kan du uttale deg om alt dette uten grunnlag?

Når det gjelder karakterskalaen du nevnte: Hvordan skal vi rangere oss selv på en bra måte, hvis 1-10skalaen ikke er OK?
Jeg hører gjerne på dine forslag.

Anonymkode: dc2cb...d4c

Jeg uttaler meg på det lille grunnlaget jeg har; innlegget ditt. Siden du har et så forenklet syn på andre mennesker, hvorfor kan ikke jeg?

Det er meningsløst å rangere seg selv og andre på den måten. Mennesker er mye mer nyanserte enn at en slik «skala» gir mening, til og med om man bare baserer seg på utseende.

Skal man følge din logikk synes jeg du er du en toer basert på det du forteller om deg selv. Er det greit synes du? Skjønner du hvor lite mening det gir?

Hvorfor har du et så sterkt behov for å rangere deg selv på en fullstendig fiktiv skala som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre? Har du et så sort-hvitt syn på alt annet også?

Anonymkode: 8479a...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du egentlig en 7er ifølge deg selv?9zUyLq2WUFY96rCakPwphW_Vmz8Yy0O9ttM7qByqfk0.thumb.png.e01a24508927baed7b4ed2ffa8261e9f.png

Anonymkode: c9c80...8c1

TS her. Ja, det som står om 7-ere treffer meg ganske godt.

Anonymkode: dc2cb...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare sånn at det er mange mange flere menn enn kvinner på tinder, og dermed vil det være vanskeligere for menn å skille seg ut i mengden. Du må isåfall skille deg ut med sjarm/humor/personlighet, så invester litt i profiltekst. Når det gjelder bilder så ville jeg forsøkt å få til øyeblikksbilder som viser noe av personligheten (f.eks et ekte spontant smil, ikke et sånn "Nå skal jeg smile foran kamera"-smil).
Har tidligere tatt masse tinderbilder for kompiser, hvor jeg har passet på å sørge for å fange personligheten deres i bilder, på ulike måter.. og det har vært en ENORM enoooorm forskjell på match i etterkant. 

Anonymkode: 26ca8...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg uttaler meg på det lille grunnlaget jeg har; innlegget ditt. Siden du har et så forenklet syn på andre mennesker, hvorfor kan ikke jeg?

Det er meningsløst å rangere seg selv og andre på den måten. Mennesker er mye mer nyanserte enn at en slik «skala» gir mening, til og med om man bare baserer seg på utseende.

Skal man følge din logikk synes jeg du er du en toer basert på det du forteller om deg selv. Er det greit synes du? Skjønner du hvor lite mening det gir?

Hvorfor har du et så sterkt behov for å rangere deg selv på en fullstendig fiktiv skala som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre? Har du et så sort-hvitt syn på alt annet også?

Anonymkode: 8479a...dad

Hei!
Du holder deg rett og slett ikke til saken her.

Jeg er ikke - IKKE - interessert i å bruke energi på å diskutere om skalasystemet er etisk og moralsk korrekt eller ikke. Jeg mener at det er slik at mennesker inndeler hverandre etter attraktivitet - og dette med fysisk attraktivitet er en av mange ting vi måler hverandre på.

Bruk gjerne min logikk, og du må gjerne vurdere meg til en toer. Jeg har ikke noe problem med dine vurderinger.
Kan du være snill og lese det jeg faktisk skriver, i stedet for å bruke energi på å være irritert over mine meninger om skalaystemet? Hva er det som gjør at folk henger seg så sinnsykt opp i denne lille biten av innlegget mitt?

Jeg har ikke "et så sterkt behov for å rangere meg selv". Men jeg gjorde det nettopp. Det var en rask vurdering som brukes til å få frem poenget mitt.
Hvorfor skulle min bruk av 1-10-skalaen på attraktivitet tilsi at jeg har et svart-hvitt syn på "alt annet"?

Anonymkode: dc2cb...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...