Gå til innhold

Eldre partner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er jente på 19 som har falt for en mann på 40. Dette var jo selvfølgelig ikke planlagt, men noe som skjedde ganske fort. Vi har tilbringt nesten hver dag sammen siden vi møttes som er ca 3 måneder. Han er 21 år eldre enn meg. Det vil si at han er like gammel som faren min. Hvis det hadde vært deg i denne situasjonen, ville du satset på et forhold?

Anonymkode: 0e9de...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok mye an på hva dine mål fremover er.

Det er ganske mange hinder i veien når aldersforkjellen er så stor og der særlig du muligens vil gå gjennom en lang fase hvor du vil oppleve mye, mens han er forbi den fasen. Jeg tror spesielt du må måtte gå med på ganske mange kompromisser for at det skal fungere, og villigheten og ønske om å godta de kompromissene synker som regel betraktelig når den første forelskelsesfasen er over. Om du for eksempel har lyst til å studere og være aktiv i studentmiljøet, tror jeg ikke det er håp i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ikke. Da jeg var rundt 20, var jeg sammen med en mann på 45. Jeg er så glad for, at jeg ikke flytta inn til og sa ja, da han fridde. Det er stor aldersforskjell. Og sex med en på din egen alder er så mye mer artig, enn en gammel treig mann. 

Anonymkode: c2a8c...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^må si jeg er uenig akkurat i det tilfellet. Sex med han jeg holder på med på 40 har vært mye bedre enn de på min egen alder.

Anonymkode: 0e9de...d45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville tenkt at det var noe alvorlig mentalt i veien med en 40 år gammel mann som legger an på hva da: russejenter? 

Jeg ville tenkt at det er absolutt ingenting annet en utsikter for straff som hindrer den mannen i å ligge med tenåringer under seksuell lavalder også. 

 

Anonymkode: 5d3ca...6ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

 Mvh sliten koldtjomfru

Anonymkode: 2d876...d00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jente på 19 som har falt for en mann på 40. Dette var jo selvfølgelig ikke planlagt, men noe som skjedde ganske fort. Vi har tilbringt nesten hver dag sammen siden vi møttes som er ca 3 måneder. Han er 21 år eldre enn meg. Det vil si at han er like gammel som faren min. Hvis det hadde vært deg i denne situasjonen, ville du satset på et forhold?

Anonymkode: 0e9de...d45

Dersom dette var en mann jeg forstod elsket meg og var til å stole på, en mann det var bra for meg å være sammen med og som jeg kjente at jeg elsket - ja, da ville jeg vært sammen med han. 

Anonymkode: fa03f...a0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder trenger ikke være noen hindring når det gjelder kjærligheten. Men tenk gjennom hvor seriøst du legger opp løpet med tanke på fremtid familie. Dine barn får da en eldre pappa etterhvert.

Anonymkode: ce1d7...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg ville tenkt at det var noe alvorlig mentalt i veien med en 40 år gammel mann som legger an på hva da: russejenter? 

Jeg ville tenkt at det er absolutt ingenting annet en utsikter for straff som hindrer den mannen i å ligge med tenåringer under seksuell lavalder også. 

 

Anonymkode: 5d3ca...6ac

Tenker litt det samme. Hva feiler det han..? 

Hadde dere vært 30 og 50 så hadde det vært "greit", men 19 og 40 syns jeg blir for stor forskjell i og med at du er såvidt voksen. Dere er på to helt forskjellige steder i livet. Han har potensielt mye mer makt enn deg i forholdet. 

Anonymkode: 31532...43d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, miró11 skrev:

Det kommer nok mye an på hva dine mål fremover er.

Det er ganske mange hinder i veien når aldersforkjellen er så stor og der særlig du muligens vil gå gjennom en lang fase hvor du vil oppleve mye, mens han er forbi den fasen. Jeg tror spesielt du må måtte gå med på ganske mange kompromisser for at det skal fungere, og villigheten og ønske om å godta de kompromissene synker som regel betraktelig når den første forelskelsesfasen er over. Om du for eksempel har lyst til å studere og være aktiv i studentmiljøet, tror jeg ikke det er håp i det hele tatt.

Syns dette var et veldig bra svar. Jeg mener vi i stor grad har et valg når det gjelder hvem vi forelsker oss i og gir oss hen til. Jeg tror mange bare lar seg rive med med en gang man blir betatt, og fantasiene og følelsene kommer, for så å komme til fornuften etter en stund og innse at det ikke fungerer. 

Argumentet med at kjærligheten ikke har noen grenser blir mye misbrukt mener jeg - det blir et argument for å tillate seg å følge sine egne følelser og lyster.

Hvis det hadde vært meg som du spør etter, så ville nok hele visa endt med at jeg konkluderte at dette ikke ville være bærekraftig i det lange løp med tanke på mine mål og verdier i livet. Hva er deres mål? Hvor vil han og hvor vil du? Vil du ideelt sett gifte deg og få barn og holde sammen med en person livet ut? Eller vil du rave rundt i noen år å prøve deg frem? Jeg har alltid selv vært av først nevnte kaliber, og har ikke sett poenget med å rote meg oppi folk jeg ikke ser noen fremtid med. All erfaring kan snus til det gode ja, men bagasjen man tar med seg etter "gale" valg her i livet veier ofte også en del.

Hilsen j25


Håper du finner ut av det TS!
 

Anonymkode: 5fc5c...6dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke satset på et forhold.  Har en venninne som er sammen med en på snart 50.. hun er 17 år yngre. Han er riktig nok ung til sinns og sprek, men aldersforskjellen blir mer og mer tydelig mtp. prioriteringer, interesser, vennskap, jobb osv. De har sine utfordringer, for å si det slik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt ikke. Da jeg var rundt 20, var jeg sammen med en mann på 45. Jeg er så glad for, at jeg ikke flytta inn til og sa ja, da han fridde. Det er stor aldersforskjell. Og sex med en på din egen alder er så mye mer artig, enn en gammel treig mann. 

Anonymkode: c2a8c...7b1

Haha, da har du vært uheldig. Har til gode å møte en voksen mann som er treig i senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kanskje ok i ett par år, men snart vil du merke store forskjeller. Barn, venner, felles interesser osv. Skal du tenke veldig langt blir han pensjonist 20 år før deg. Kommer ikke til å holde. 

Anonymkode: eec6a...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Da jeg var 19 var jeg i et par år sammen med en på 38, nå som jeg er 38 selv tenker jeg tilbake på hvor dum og naiv jeg var den gangen...Anbefaler at du finner deg en på din egen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kun ute etter kroppen din og å forme deg slik det passer han. 

Menn på 40 som går etter så unge jenter viser seg alltid å ha en eller annen form for mental og emisjonellt problem. Det er kun sex og trofe å kunne skryte av blant kompiser.

 

Anonymkode: 55a6e...3f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to hovedveier framover i et sånt forhold:

1. Han vil ha en ung kropp, og dumper deg når du blir eldre. Da er du ikke lenger like attraktiv på kjøttmarkedet, og vil trolig slite med å komme inn i et nytt forhold, siden de bra mennene på din egen alder er opptatt.

2. Dere holder sammen hele livet. Når han er 70, begynner helsa å skrante, mens du selv er 50 og opplagt til det meste.

Bruk tiden din nå som du har størst verdi i sjekkemarkedet til å finne deg en partner på din egen alder. En 40-åring kan selvsagt noen triks i ludo på sex-fronten som en 20-åring ennå ikke har lært seg, men den forskjellen forsvinner ganske raskt. En 40-åring er selvsagt mer herre på byen, og har gjerne mer ordnet økonomi, men 20-åringene kommer jo ganske fort dit også.

Anonymkode: 67062...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

^må si jeg er uenig akkurat i det tilfellet. Sex med han jeg holder på med på 40 har vært mye bedre enn de på min egen alder.

Anonymkode: 0e9de...d45

Men da er det jo bare å satse på ham siden han er den beste du har hatt. Forhold varer uansett ikke livet ut idag.

Anonymkode: dd3f3...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er kun ute etter kroppen din og å forme deg slik det passer han. 

Menn på 40 som går etter så unge jenter viser seg alltid å ha en eller annen form for mental og emisjonellt problem. Det er kun sex og trofe å kunne skryte av blant kompiser.

 

Anonymkode: 55a6e...3f0

Hvordan kan du være så skråsikker på det ?  Kjenner seriøse par med den aldersforskjellen hvor mannen ikke bare er ute etter sex siden de er samboere og gifte.

Anonymkode: dd3f3...fe9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn på 40 som er sammen med tenåringer? Tenåringer som vil være med en på alder med faren sin? 

Det er greit med tjue+ aldersforskjell, men da bør den yngste være ihvertfall noen og tjue. En tenåring er på et totalt annet stadig enn en på 40. Det er og blir feil. 

Lurer egentlig på hvordan dere møtte hverandre, og hva som fikk han spesielt til å ville fortsette å møtes. Eller det er kanskje ikke noe å lure på. Hadde jeg som tenåring kommet hjem med en på 40, så hadde faren min klikka totalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 27 og 49. Jeg synes du er litt ung som 19-åring. Jeg tror det er viktig å ha frihet til å vokse og finne seg selv i studietiden, og jeg er glad for at jeg var singel da. Jeg lærte mye om meg selv før jeg ble sammen med ham, men så lenge dere har samme mål for framtiden og du ikke vil prøve å endre ham for å passe dine planer, kan det jo funke? Vet ikke. 

Anonymkode: 9b9f9...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...