Gå til innhold

Jeg røyker i blant. Mannen min klikker i vinkel!


Ciccy

Anbefalte innlegg

Jeg har røyka sigaretter litt av og på siden jeg var 14. Dvs røykt i helger, røykt 2 år sammenhengende da jeg var 18-20, røykt på fester, en sjelden gang iblant... Nå er jeg 46år og anser meg som voksen. Jeg liker å ta en røyk fremdeles, men mannen min blir pisse sur!

Når jeg røyker hjemme går jeg ut og passer på at ingen ser meg. Jeg ønsker ikke at barna skal vite det. Etterpå går jeg inn, pusser tenner vasker ansikt, tar på parfyme... men mannen min lukter det. Når jeg er ute / sammen med venner hender det jeg tar noen festrøyk sammen med dem. Mannen min blir "kjempe-stille-sint", vil ikke snakke med meg, sier jeg ikke respekterer ham og at jeg ødelegger ekteskapet vårt. Det kan vare i dagevis.

Bortsett fra dette har vi det veldig fint. Vi er mye samme type, samarbeider bra, har god økonomi, er gode foreldre... Det er liksom den eneste store konflikten vår. Det er kanskje lett å tenke "Kutt nå ut røykingen, så er problemet løst!" Saken er bare den at jeg har skikkelig lyst på røyk innimellom. Jeg vil heller ikke bli fastrøyker.

Jeg spiser lite sjokolade. Han spiser mye i perioder. Hvis det kan sammenlignes kommer jeg ikke med negative kommentarerer på det. Sjokolade er også usundt og koster unødvendige penger. Jeg tenker at om jeg røyker noen sigaretter er det MEG det går ut over. Spiser han sjokolade er det HAN det går utover. Men at JEG ikke respekterer HAM fordi jeg røyker iblant... Jeg klarer ikke se logikken! Er det meg eller ham som er på ville veier? Hvordan bør jeg takle situasjonen fremover?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er bruk av tobakk en dealbreaker. Jeg hadde dumpa deg ( eller aldri blitt sammen med deg). 

Anonymkode: a001f...3a2

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker iblant når jeg er ute,med og uten mannen.det er vår hemlighet,barna vet ingenting. Å Gud hvor jeg koser meg med røyken og vin/øl da,befriende godt.tøv av han at blir sint.min mann sier jeg skal kose meg og ikke ha dårlig samvittighet. Det er jo bare av og til jeg røyker. Be han skjerpe seg,og vis han svaret mitt.kos deg m røyken.

Anonymkode: e2d80...684

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For meg er bruk av tobakk en dealbreaker. Jeg hadde dumpa deg ( eller aldri blitt sammen med deg). 

Anonymkode: a001f...3a2

Særing 

Anonymkode: e2d80...684

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om at han sier JEG ikke respekterer HAM fordi jeg røyker iblant... Jeg har aldri lovet ham å IKKE gjøre det. 

Hvordan bør jeg takle situasjonen fremover?

 
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 46 er vel mannen din omtrent like gammel og vant til røyking fra gamle dager? Han bør ta seg sammen. Det er din sak og ikke hans.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor slutter du ikke bare viss du bare har behov nå og da, og en sjelden gang? Er røyken verdt å ødelegge ekteskapet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mannen overdriver ekstremt.  At du ødelegger ekteskapet pga noen sigaretter, er jo bare tøys. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da ingenting å gjøre med respekten du har for ham,.

Anonymkode: e2d80...684

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg hadde reagert akkurat som ham, og jeg forstår at han prater om respekt i denne sammenhengen. Men dersom jeg visste helt fra vi møttes at du tok en røyk i blant hadde jeg rett og slett ikke blitt sammen med deg i utgangspunktet.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Overrasket skrev:

Jeg hadde reagert akkurat som ham. Men dersom jeg visste helt fra vi møttes at du tok en røyk i blant hadde jeg rett og slett ikke blitt sammen med deg i utgangspunktet.

Hvis han vil skilles fordi dama tar en røyk innimellom, så er vel ikke han nor å ta vare på uansett ? 😆

Anonymkode: 15539...629

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ciccy skrev:

Hva tenker du om at han sier JEG ikke respekterer HAM fordi jeg røyker iblant... Jeg har aldri lovet ham å IKKE gjøre det. 

Hvordan bør jeg takle situasjonen fremover?

 
  •  

Det er en holdning jeg hadde synes det hadde vært vanskelig å leve med. Virker ikke spesielt romslig og kul, den mannen din. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mass skrev:

Men hvorfor slutter du ikke bare viss du bare har behov nå og da, og en sjelden gang? Er røyken verdt å ødelegge ekteskapet da?

Er vel mannen som må skjerpe seg om han mener en bagatell ødelegger et ekteskap, herregud. Mannen må bli voksen.

Anonymkode: e2d80...684

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ut over ham også hvis dere sover sammen o.l. Da du gasser ham med farlige stoffer som du utsondrer. 

Anonymkode: 6d011...7eb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis han vil skilles fordi dama tar en røyk innimellom, så er vel ikke han nor å ta vare på uansett ? 😆

Anonymkode: 15539...629

Hvis hun ikke bare kan slutte å ta seg en røyk for hans del er ikke hun noe mer "å samle på", hvis man først skal prate så nedsettende om andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går ut over ham også hvis dere sover sammen o.l. Da du gasser ham med farlige stoffer som du utsondrer. 

Anonymkode: 6d011...7eb

Å gidamei, hun pusse jo tennene,les deg opp..

Anonymkode: e2d80...684

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mass skrev:

Men hvorfor slutter du ikke bare viss du bare har behov nå og da, og en sjelden gang? Er røyken verdt å ødelegge ekteskapet da?

Hvis han vil skilles pga at dama tar en røyk innimellom så er vel ikke han noe å ta var på uansett ? 😆

Anonymkode: 15539...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går ut over ham også hvis dere sover sammen o.l. Da du gasser ham med farlige stoffer som du utsondrer. 

Anonymkode: 6d011...7eb

:hoho: 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han vil skilles fordi dama tar en røyk innimellom, så er vel ikke han nor å ta vare på uansett ? 😆

Anonymkode: 15539...629

Svarte på feil innlegg. 

Anonymkode: 15539...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...