Gå til innhold

Du som løper MYE ute, hvilke sko anbefaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter gårdagens første løpetur ute på asfalt sitter jeg igjen med to vonde gnagsår på hver fot etter det jeg tidligere har ment er et av verdens beste skopar (Salomon Speedcross 4). Har brukt disse mye før, men aldri løpt noe særlig med dem, så dette overrasket meg stort.

Hvilke sko anbefaler du som løper mye ute, spesielt på asfalt og lignende? Bor i hovedstaden og prøver å lære meg å bli glad i å løpe ute. Men da må jeg ført og fremst ha gode sko! 😜

Anonymkode: 9645c...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du løpt på asfalt med terrengsko med "knaster" under?

Jeg er ikke noen dreven løper (enda), men prøver som deg å bli glad i å løpe nå. Om du skal ha gode sko som passer DEG,  så må du nesten et sted der du kan prøve sko på mølle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibram Fivefingers!! 😍 MEN jeg løper kun i skog/terreng, løpe på asfalt gir bare skadelig belastning for kroppen. (Google Katy Bowman og junk movement!) 

Anonymkode: 21784...b8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko er veldig individuelt, så her kan en optimal sko for meg være helt feil for deg. Mine absolutt favorittsko for asfalt er Adidas Ultraboost. De har veldig god demping og føles som en sokk på foten. Men de er gjerne litt for smale for enkelte.

Anonymkode: 270f3...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du definerer som "mye" løping, men fra en som løper rundt 50 km i uken så er dessverre gnagsår en del av gamet uansett hvor gode skoene er. Compeed og fotbad, og ha 2-3 par sko som du veksler mellom er mine beste tips.

Anonymkode: e211b...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hva du definerer som "mye" løping, men fra en som løper rundt 50 km i uken så er dessverre gnagsår en del av gamet uansett hvor gode skoene er. Compeed og fotbad, og ha 2-3 par sko som du veksler mellom er mine beste tips.

Anonymkode: e211b...14e

Og smør gjerne føttene med fuktighetskrem før du tar på sokker og sko :) 

«Løp som en jente» anbefaler alle å smøre beina før en løpetur, og det funker veldig bra :) 

Anonymkode: 00af8...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Marina234 skrev:

Saucony, beste løpesko som jeg har hatt i hele mitt liv :)

Hørt mye bra om de! Hvilket merke har du? :)

Anonymkode: 9645c...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kanelsnurr skrev:

Har du løpt på asfalt med terrengsko med "knaster" under?

Jeg er ikke noen dreven løper (enda), men prøver som deg å bli glad i å løpe nå. Om du skal ha gode sko som passer DEG,  så må du nesten et sted der du kan prøve sko på mølle. 

Ja, hvis jeg tolker «knaster» riktig. Fikk gnagsår på forskjellige steder på begge føttene.

Er klar over dette, men tenkte bare å høre hva slags sko folk som løper mye ute bruker. Regner med de har litt erfaring og kan komme med gode anbefalinger :)

Anonymkode: 9645c...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hva du definerer som "mye" løping, men fra en som løper rundt 50 km i uken så er dessverre gnagsår en del av gamet uansett hvor gode skoene er. Compeed og fotbad, og ha 2-3 par sko som du veksler mellom er mine beste tips.

Anonymkode: e211b...14e

Hvilke sko bruker du?

Anonymkode: 9645c...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hva du definerer som "mye" løping, men fra en som løper rundt 50 km i uken så er dessverre gnagsår en del av gamet uansett hvor gode skoene er. Compeed og fotbad, og ha 2-3 par sko som du veksler mellom er mine beste tips.

Anonymkode: e211b...14e

Hm, nå er jeg ikke helt der du er enda, men er oppe i i overkant av 30 km i uka, og jeg sliter veldig lite med gnagsår så lenge jeg får sko som passer min fot. Unntaket var da jeg løp i Hoka (som "alle" skryter så av), da fikk jeg gnagsår. 

TS, som de andre her sier, det er individuelt. Selv har jeg ganske brede føtter, så jeg trives best i Altra og andre merker med ganske bred tåboks. 

Anonymkode: b91cd...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hm, nå er jeg ikke helt der du er enda, men er oppe i i overkant av 30 km i uka, og jeg sliter veldig lite med gnagsår så lenge jeg får sko som passer min fot. Unntaket var da jeg løp i Hoka (som "alle" skryter så av), da fikk jeg gnagsår. 

TS, som de andre her sier, det er individuelt. Selv har jeg ganske brede føtter, så jeg trives best i Altra og andre merker med ganske bred tåboks. 

Anonymkode: b91cd...5bb

Andre merker med ganske bred tåboks blir litt feil, jeg løper stort sett i Altra :laugh: Men jeg har hørt det finnes andre merker med bred tåboks der ute, så de kunne sikkert fungert :P 

Anonymkode: b91cd...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørt mye bra om de! Hvilket merke har du? :)

Anonymkode: 9645c...fd1

https://stokke-sport.no/saucony-triumph-iso-3-w.html?gclid=EAIaIQobChMItOm8mZ7V2wIVU4uyCh0ftwTREAQYAiABEgJyWvD_BwE

Jeg har disse. Beste skoene som jeg noensinne har hatt. Jeg har aktiv friidrett og løping. Og disse er de desidert beste på foten min. De er myke, De har god demping. De er veldig behagelig på foten. Har brukt mange merker men ingen sko har vært så behagelig og myke på foten som disse. De er også veldig lette :) 

Saucony triumph iso-3 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...